abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62454936
25 euro, hij is nu ruim 8 euro waard
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:11:25 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62455198
Niet bepaald een verrassing
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62455375
De omzetten zijn in elk geval zeer fors.
En alweer terug boven de 9 Euro.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:56:34 #254
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62456268
De pre-market cijfers van Cnn money voor de DJIA zijn niet heel positief...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62457011
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:37 schreef SeLang het volgende:

Ik heb zelf ook twee extreem goede periodes gehad met TA: in 1992 toen alles naar beneden lazerde en in 1997 toen alles als een speer omhoog ging. Trendmatige markten zijn een makkie. Het probleem is dat je ook markten hebt waarbij je steeds op het verkeerde been wordt gezet, en dan is je winst heel snel weer verdampt. Wat ik dan meestal deed na een aantal grote verliezen is gewoon een aantal maanden niks meer doen. Dat heeft me al een paar keer gered.
[..]

Lange termijn beleggen is volgens mij juist veel makkelijker dan korte termijn, maar wel saai. Nadat je hebt gekocht hoef je jarenlang niets meer te doen .
Inderdaad, traden is leuker als LT beleggen, maar ook gevaarlijker. Vooral als je een paar keer achter elkaar goedgegokt hebt, bestaat het gevaar dat je zelf gaat geloven de markt te kunnen "lezen". Ben zelf vandaag nog goed op mijn bek gegaan. Dacht na een leuke streak even mee te kunnen liften op de "wekelijkse" suckers rally, maar bleek dit keer zelf de sucker te zijn.

Fundamenteel denk ik dat, gegeven de zwaarte van de recessie die er aan gaat komen (ok al begonnen in de VS), de S&P500 nog naar 700 of lager zou moeten zakken voordat de koersen echt aantrekkelijk zijn. Immers, in 2003 lag het dieptepunt op ca 780 punten en deze crisis is een stuk ernstiger.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:51:16 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62457623
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:26 schreef MMWhOPS het volgende:

[..]

Inderdaad, traden is leuker als LT beleggen, maar ook gevaarlijker. Vooral als je een paar keer achter elkaar goedgegokt hebt, bestaat het gevaar dat je zelf gaat geloven de markt te kunnen "lezen". Ben zelf vandaag nog goed op mijn bek gegaan. Dacht na een leuke streak even mee te kunnen liften op de "wekelijkse" suckers rally, maar bleek dit keer zelf de sucker te zijn.
Vooral dat. Been there too many times
Daarom ben ik ook een voorstander van objectieve testbare handelsstrategieen. Dan kun je met een PC op enorme hoeveelheden historische data checken of een bepaald partroon in het verleden inderdaad winstgevend was of niet. Dat is dan natuurlijk nog steeds geen garantie voor de toekomst, maar wel een goed startpunt.

Btw: de enige strategie die ik ken met een overtuigende 'statistical edge' is lange termijn index beleggen
Mijn reisverslagen
pi_62458247
Wat weegt bij julliie zwaarder, de technische analyse of de fundamentele?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:17:22 #258
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62458381
Ik ga Fugro ook maar eens op mijn lijst zetten denk ik. Pracht bedrijf met een desasteus koersverloop de laatste tijd, even checken wat daar van klopt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62459710
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:56 schreef Public_NME het volgende:
De pre-market cijfers van Cnn money voor de DJIA zijn niet heel positief...
Opening - 300 punten zoals het er nu voorstaat.

ING koerst momenteel lager dan 2003, dus laagste stand deze eeuw.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62461936
iemand enig idee waar Bos, Balkenende en Wellink zijn?
x
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:32:18 #261
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_62462173
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vooral dat. Been there too many times
Daarom ben ik ook een voorstander van objectieve testbare handelsstrategieen. Dan kun je met een PC op enorme hoeveelheden historische data checken of een bepaald partroon in het verleden inderdaad winstgevend was of niet. Dat is dan natuurlijk nog steeds geen garantie voor de toekomst, maar wel een goed startpunt.

Btw: de enige strategie die ik ken met een overtuigende 'statistical edge' is lange termijn index beleggen
hoe kom ik aan dergelijke software + uitleg hoe deze werkt?
je oogst wat je zaait
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:25:26 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62463480
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:32 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

hoe kom ik aan dergelijke software + uitleg hoe deze werkt?
Ik heb Metastock, TradeStation en NinjaTrader gebruikt. En gewoon Excel natuurlijk.
Momenteel gebruik ik alleen nog maar NinjaTrader (en soms Excel).

Metastock kocht ik 11 jaar geleden. Dat was eigenlijk alleen geschikt voor eenvoudige systemen met standaard indicatoren enzo. Wel super gebruikersvriendelijk, vooral voor charting. De huidige versies zullen wel veel meer kunnen maar ik heb er recentelijk niet meer naar gekeken.

Tradestation was een aantal jaar geleden nog zo'n beetje de industrie standaard want daar kon je erg complexe systemen mee bouwen en testen. Maar Tradestation zijn een broker geworden en zijn gestopt die software te ondersteunen. Ik ben aanvankelijk met grote tegenzin overgestapt naar een alternatief (1,5 jaar geleden) want ik was erg bedreven met de (proprietary) programmeertaal, maar er waren inmiddels veel mooiere alternatieven.

Nu doe ik dus alles in NinjaTrader. Dat is eigenlijk een extensie op Visual C#, dus de mogelijkheden zijn oneindig en in tegenstelling tot Tradestation zit je niet vast aan allerlei proprietary data formaten e.d. Het is wel beperkter voor charts tekenen en minder gebruikersvriendelijk. Ook is de drempel wel hoog als je niet vertrouwd bent met C# programmeren (had ik ook geen ervaring mee, dus dat was even een leer traject). Maar de mogelijkheden zijn dan niet meer beperkt door wat je software kan maar alleen nog maar door je eigen fantasie.
Mijn reisverslagen
pi_62466186
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:17 schreef elcastel het volgende:
Ik ga Fugro ook maar eens op mijn lijst zetten denk ik. Pracht bedrijf met een desasteus koersverloop de laatste tijd, even checken wat daar van klopt.
Ik ben zelf niet zo'n fan van Fugro (hoewel die nu wel goedkoop lijkt). Het lijkt me op de middellange termijn een typisch geval te worden van 'heel de industrie heeft schepen bijgebouwd omdat de vraag tot in de hemel zou groeien, maar als de olieprijs op dit niveau blijft of nog verder daalt is er totaal geen vraag meer naar'. Op korte termijn denk ik dat de winst nog wel goed zal blijven, omdat veel geplande projecten gewoon afgerond gaan worden en een stuk van Fugro's activiteiten zit juist in de laatste fase van exploratieprojecten.
Abre los ojos
pi_62467450
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:25 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet zo'n fan van Fugro (hoewel die nu wel goedkoop lijkt). Het lijkt me op de middellange termijn een typisch geval te worden van 'heel de industrie heeft schepen bijgebouwd omdat de vraag tot in de hemel zou groeien, maar als de olieprijs op dit niveau blijft of nog verder daalt is er totaal geen vraag meer naar'. Op korte termijn denk ik dat de winst nog wel goed zal blijven, omdat veel geplande projecten gewoon afgerond gaan worden en een stuk van Fugro's activiteiten zit juist in de laatste fase van exploratieprojecten.
Ik ben zelf ook bezig met fugro, ik vind persoonlijk Fugro een beetje oversold over komen, en ik verwacht eigenlijk dat de koers nog wel wat kan zakken. Mocht die de 20eu aanraken haal ik er een aantal binnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62491111
Rienk Kamer: AEX kan onder de 200: http://www.rtl.nl/compone(...)_kamer.avi_plain.xml
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:02:34 #266
174150 slap
slappy happer
pi_62502371
Ik denk dat de waarhedi over die AEX in het midden ligt; ik heb een tracker op ong. 25, Kamer zegt tot onder de 200. Dus dat zou 225 zijn, maar volgend jaar stijgt ie weer.

Shoot...
pi_62503728
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:31 schreef Dave7 het volgende:
Rienk Kamer: AEX kan onder de 200: http://www.rtl.nl/compone(...)_kamer.avi_plain.xml
Zéér interessant.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:09:33 #268
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_62505463
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:31 schreef Dave7 het volgende:
"Het enige dat stijgt is de op een na meest waardeloze munt ter wereld na de Zimbabwse munt: de dollar."

Interessant idd. Zeer geloofwaardig verhaal ook nog. Rustig een AEX van onder de 200 pt afwachten dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 19-10-2008 16:16:01 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_62506241
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:09 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

"Het enige dat stijgt is de op een na meest waardeloze munt ter wereld na de Zimbabwse munt: de dollar."

Interessant idd. Zeer geloofwaardig verhaal ook nog. Rustig een AEX van onder de 200 pt afwachten dus.
Ik zou me niet te veel fixeren op die 200 punten barriere, maar uitzoeken welke banken en verzekeraars kunnen voldoen aan hun verplichtingen en in hoeverre men beurskapitaal moet liquideren. En daarnaast zou ik zeker niet afgaan op technische analyses in deze tijden. Voor je het weet gaan er zo een paar bedrijven failliet. Dat geeft natuurlijk een vertekenend beeld.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:29:56 #270
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_62510191
Doe ik ook niet. Ik verwacht gewoon dat we nog wel lager kunnen, afgaande op het bovenstaande verhaal.
----
Is bij ishares het uitkeringsrendement gewoon het dividend?
Want bij de iShares DJ STOXX 50 (EUNA) (dus 50 grootste europese bedrijven inclusief niet-eurolanden) is deze maar liefst 4,77%. Oftewel best wel fors. Lijkt me dat dat een vertekend beeld geeft van het werkelijk uit te keren toekomstig dividend door al die banken die nu hun dividend schrappen?
http://nl.ishares.com/fund/fund_performance.do?fundId=157497
pi_62512458
Rawr, heb weer zin in een beleggings week. Dat stilzitten op de zaterdag/zondag is ook maar niks.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62522373
Kan iemand mij als onervaren belegger wat advies geven?

Ik wil graag als lange termijn investering zo'n 15k investeren in (een) indextracker(s).
Ik kan al beleggen via internet via de Rabobank, maar ik snap niet helemaal welke fondsen ik dan het beste kan selecteren?

Ik lees wel eens wat over Ishare trackers. Maar ik als noob vraag me dan af of zoiets wel veilig is, wat gebeurt er als dat failliet gaat?

k zit te denken aan trackers voor eurostoxx50, DowJones+S&P en een beetje aex voor erbij.

Dus als jullie advies voor me hebben qua broker en/of indexfunds hoor ik het graag.
pi_62525250
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:08 schreef wmihnm het volgende:

Ik wil graag als lange termijn investering zo'n 15k investeren in (een) indextracker(s).
Ik kan al beleggen via internet via de Rabobank, maar ik snap niet helemaal welke fondsen ik dan het beste kan selecteren?

Ik lees wel eens wat over Ishare trackers. Maar ik als noob vraag me dan af of zoiets wel veilig is, wat gebeurt er als dat failliet gaat?

k zit te denken aan trackers voor eurostoxx50, DowJones+S&P en een beetje aex voor erbij.

Dus als jullie advies voor me hebben qua broker en/of indexfunds hoor ik het graag.
Elke maand 1000euro daarin investeren... misschien via Fundix? Ik weet niet je het daar kan krijgen maar betaal je in ieder geval geen transactiekosten!
x
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:43:00 #274
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_62527284
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:08 schreef wmihnm het volgende:

Er is al eerder uitgelegd dat de ishares gewoon overgaan naar een andere beheerder mocht barclays failliet gaan. Dus ze zijn veilig. voor een uitgebreider antwoord zou je de ishares-afdeling kunnen mailen.

Voor die trackers staan hier de volledige namen en tickers:

iShares DJ Euro STOXX 50 (EUEA)
http://nl.ishares.com/fun(...)nge.do?fundId=157496
iShares DJ STOXX 50 (EUNA)
http://nl.ishares.com/fun(...)nge.do?fundId=157497

Bij binck staat de fondscode er altijd bij.

De eerste zijn de 50 grootste bedrijven uit de eurolanden, de tweede de 50 grootste bedrijven uit Europa (dus inclusief niet-eurolanden zoals Zwitserland). Ik zie de meerwaarde van een AEX-tracker kopen naast een van deze twee niet zo persoonlijk. Beetje dubbelwerk imho.

Verder weet ik niet wat voor tarieven de rabo berekent maar je zou kunnen overwegen een rekening te openen bij Binck? Doe je dat via mij dan ontvangen wij beide 50e aan gratis transactiekosten (laat ik selang eens voor zijn ). Indien je dat wat lijkt kun je me mailen naar: singeaapATgmail.com

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 20-10-2008 13:56:27 ]
pi_62530221
@JimmyJames

Volgens mij wegen de de financiels in de AEX zwaarder mee dan in stoxx dat zou een verschil kunnen zijn..
x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')