abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:10:51 #251
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62070410
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je vergeet te vermelden dat ruim 70% van de bevolking er achterstaat. Dat is namelijk wel behoorlijk significant in dit verband.
Je vergeet dat zo 30% ernstig onderdrukt wordt. Dat lijkt mij nog meer significant. En dat er een flinke keuzevrijheid verloren gaat.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:13:51 #252
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62070478
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je vergeet dat zo 30% ernstig onderdrukt wordt. Dat lijkt mij nog meer significant. En dat er een flinke keuzevrijheid verloren gaat.
Ernstig onderdrukt... Het drama. Zo'n uitspraak kan ik moeilijk serieus nemen.

En de keuzevrijheid is juist toegenomen. Meer vrijheid voor meer mensen.
Life is what you make it.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:17:52 #253
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62070566
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:55 schreef Yildiz het volgende:
Ja, natuurlijk zien individuele bedrijven dat in 2012 wel een keer. Dat is namelijk net zoiets als eisen van alle koeriers in Nederland dat 30% binnen 3 jaar 20km onder de maximale snelheid moet gaan rijden.

Waar komt die gedachte vandáán, dat zoiets maar zou gebeuren als het even verteld wordt!?
Ben ik met je eens!

De afspraken waren gemaakt met KHN en die zou dit bij mijn weten verder afhandelen, maar die hebben kennelijk weinig invloed Je krijgt een kroegbaas ook niet rookvrij als zijn buurman het niet doet. Daarom hebben ze nu ook besloten dat het alles en iedereen tegelijk is. Gesteund door KHN. Overigens denk ik dat wanneer 90% van de kroegen had geinvesteerd in echt goede afzuiging dit verbod er wellicht niet gekomen was. Maar dat is speculeren.

Ik ben zowiezo niet van het softe geneuzel, zoals die waarschuwingen. Ik zag al vanaf dag 1 aankomen dat men expres de waarschuwingen zou gaan afwachten. Op dag 2 vertelde me neef dat ze dat idd doen en op dag 3 stond er in de krant dat massaal de asbakjes terug waren en men zat te wachten op de waarschuwingen en boetes.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:18:38 #254
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62070583
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ernstig onderdrukt... Het drama. Zo'n uitspraak kan ik moeilijk serieus nemen.

En de keuzevrijheid is juist toegenomen. Meer vrijheid voor meer mensen.
Ernstig onderdruk ja. Leg jij anders dan eens uit hoe een kroegbaas in zijn eigen zaak, tijdens zijn werk, legaal kan roken. Die keuze heeft hij niet meer, omdat mensen het leuk vonden om de overheid in te zetten voor dit verbod.

Vroeger hadden mensen de keuze om een rookvrij café in te gaan of niet. Vroeger kon de kroegbaas beslissen roken toe te staan of niet. Nu niet meer. Hoe leg jij dat uit als een toename van keuze?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:28:56 #255
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62070816
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ernstig onderdruk ja. Leg jij anders dan eens uit hoe een kroegbaas in zijn eigen zaak, tijdens zijn werk, legaal kan roken. Die keuze heeft hij niet meer, omdat mensen het leuk vonden om de overheid in te zetten voor dit verbod.

Vroeger hadden mensen de keuze om een rookvrij café in te gaan of niet. Vroeger kon de kroegbaas beslissen roken toe te staan of niet. Nu niet meer. Hoe leg jij dat uit als een toename van keuze?
vroeger had je geen rookvrije cafe's afgezien van die ene in schubbekutterveen en besliste elke kroegbaas dat zijn toko een rookhol was. De vrijheid die er verkregen is dat mensen die minder goed tegen de rook kunnen nu ook een carriere kunnen ambieeren in de horeca, en diezelfde mensen nu ook kunnen uitleven.

Zijn er kroegeigenaren die trouwens geadverteerd hebben in een blaadje voor Cara-patieneten dat men van harte welkom is per 1 juli. Reclame en marketing is de eerste stap naar nieuwe klandizie
[..]
pi_62070878
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn er kroegeigenaren die trouwens geadverteerd hebben in een blaadje voor Cara-patieneten dat men van harte welkom is per 1 juli. Reclame en marketing is de eerste stap naar nieuwe klandizie
Die mensen zouden toch massaal toestromen omdat ze nu eindelijk eens rookvrij konden uitgaan?
Toch raar dat het dan op zijn zachts gezegd niet zo goed gaat met de horeca.
Je zou toch denken dat ze elke dag stampvol zouden moeten zitten met cara en astmapatienten die nu eindelijk rookvrij een biertje kunnen drinken in onze nieuwe heilstaat.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_62070935
quote:

[..]

Je vergeet te vermelden dat ruim 70% van de bevolking er achterstaat. Dat is namelijk wel behoorlijk significant in dit verband.
Put your money where your mouth is en je hebt talloze rookvrije kroegen om uit te kiezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 10:50:44 #258
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62071378
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
vroeger had je geen rookvrije cafe's afgezien van die ene in schubbekutterveen en besliste elke kroegbaas dat zijn toko een rookhol was.
Het onvermogen van bepaalde ondernemers om een degelijke rookvrije kroeg op te zetten is geen rechtvaardiging om alle ondernemers te verbieden hun wel werkende strategie te verbieden.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:53:48 #259
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62071455
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het onvermogen van bepaalde ondernemers om een degelijke rookvrije kroeg op te zetten is geen rechtvaardiging om alle ondernemers te verbieden hun wel werkende strategie te verbieden.
dat lag niet aan het onvermogen van de ondernemers
[..]
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 11:10:49 #260
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62071767
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:53 schreef MikeyMo het volgende:
dat lag niet aan het onvermogen van de ondernemers
Aan de klandizie kan het niet liggen volgens alle anti-rokers en de overheid. 800.000 extra zouden er 1 juli op de deur staan te kloppen. Dus, dan, tsja, blijft de ondernemer over als oorzaak. Tenzij er natuurlijk geen reet klopt van het verhaal van de massaal naar de horeca toestromende niet-roker.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:12:35 #261
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62071818
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Een paar uurtjes wachten op een sigaret als je het niet anders kan organiseren is nou niet een beeld dat ik heb bij onderdrukking. Als je dat wel zo voelt dan raad ik je van harte aan te stoppen met roken, je zal bevrijd zijn van je eigen juk.
quote:
Tegenwoordig kunnen meer mensen kiezen uit meer geschikte horeca. Meer vrijheid dus!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:13:44 #262
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62071850
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Put your money where your mouth is en je hebt talloze rookvrije kroegen om uit te kiezen.
Ik heb ook eindeloos veel rookvrije kroegen om uit te kiezen nu. Mooie situatie dus!
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 11:17:32 #263
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62071932
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:12 schreef Schanulleke het volgende:
Tegenwoordig kunnen meer mensen kiezen uit meer geschikte horeca. Meer vrijheid dus!
Je echt een heel raar idee van vrijheid.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 11:18:08 #264
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62071947
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:13 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb ook eindeloos veel rookvrije kroegen om uit te kiezen nu. Mooie situatie dus!
En mensen die naar een kroeg willen waar gerookt mag worden? Die uhm kunnen de tering krijgen?
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:23:48 #265
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62072081
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En mensen die naar een kroeg willen waar gerookt mag worden? Die uhm kunnen de tering krijgen?
Nee hoor, die kunnen gewoon naar een kroeg met een rookruimte.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:27:32 #266
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62072170
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

nee hoor, er zijn genoeg kroegen met speciale ruimtes voor de rokers. Soms compleet met pooltafels, banke, stoelen e.d. ingericht. En mensen die een nieuwe kroeg starten kunnen deze zo rokersvriendelijk als mogelijk is maken, en dat kan heel ver gaan.

Dus nee, de roker hoeft niet de tering te krijge. Al mogen ze zich wel graag in de slachtofferrol hullen zo blijkt.
[..]
pi_62072397
quote:

[..]

Vandaar dat het rookverbod bijzonder goed werkt.
Vort, ga varkens pesten!
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 11:45:32 #268
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62072582
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:23 schreef Schanulleke het volgende:
Nee hoor, die kunnen gewoon naar een kroeg met een rookruimte.
Lekker omslachtig en onnodig duur als de situatie daarvoor al in de behoefte voldoen vind je niet en nu kleine kroegjes failliet gaan omdat ze die ruimte niet hebben, vind je niet?

Maargoed, volgens jou is er nu meer vrijheid. Moet het opaatje wat in zijn lokale kroegje lekker wil genieten van een borreltje en een sigaartje nu een stad verderop waar de kroeg wel groot genoeg is om een rokersruimte maken? Of moet het opaatje maar lekker verkleumen in de kou omdat jij niet wil dat er in kroegen gerookt wordt.

Allemaal best hoor dat jullie met geweld vrijheden af willen pakken van ondernemers, maar zeg dat dan gewoon ipv. steeds met kutsmoezen komen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 11:46:16 #269
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62072595
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:37 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Vandaar dat het rookverbod bijzonder goed werkt.
Ja, die 70% zit nu massaal met hun astmalongetjes de rekeningen van de kroegbazen te spekken.
Carpe Libertatem
pi_62072677
quote:

[..]

Leuk dat gescherm steeds met getallen. 70% van de bevolking staat erachter.Leuk als je kinderen onder de 16 en bejaarden boven de 65 ook meerekent. Mensen die er weinig tot nooit komen. Waarom niet gewoon een onderzoek wat er onder de doelgroep leeft. Dus mensen die regelmatig in de kroeg te vinden zijn.
En stel dan ook de vraag of mensen er bezwaar tegen hebben dat er in de kroeg gerookt wordt. En niet alleen of mensen achter het rookverbod staan. Tuurlijk zal een niet roker zeggen dat hij achter het rookverbod staat. Hij heeft geen reden om er niet achter te staan. Het raakt hem niet. Maar ik denk dat een groot deel van de niet rokers er helemaal geen bezwaar tegen heeft dat er in de kroeg gerookt word en ik wil wel eens weten hoe groot die groep is. Persoonlijk denk ik dat dat nog steeds de meerderheid is, die misbruikt wordt in dit soort statistieken om een verbod te rechtvaardigen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62072772
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:13 schreef Schanulleke het volgende:
Geniet er maar van zo lang het kan, want je parasiteert op wat met rook is opgebouwd en komende zomer zijn er al een stuk minder kroegen om uit te kiezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:44:12 #272
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62073914
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Leuk dat gescherm steeds met getallen. 70% van de bevolking staat erachter.Leuk als je kinderen onder de 16 en bejaarden boven de 65 ook meerekent. Mensen die er weinig tot nooit komen. Waarom niet gewoon een onderzoek wat er onder de doelgroep leeft. Dus mensen die regelmatig in de kroeg te vinden zijn.
En stel dan ook de vraag of mensen er bezwaar tegen hebben dat er in de kroeg gerookt wordt. En niet alleen of mensen achter het rookverbod staan. Tuurlijk zal een niet roker zeggen dat hij achter het rookverbod staat. Hij heeft geen reden om er niet achter te staan. Het raakt hem niet. Maar ik denk dat een groot deel van de niet rokers er helemaal geen bezwaar tegen heeft dat er in de kroeg gerookt word en ik wil wel eens weten hoe groot die groep is. Persoonlijk denk ik dat dat nog steeds de meerderheid is, die misbruikt wordt in dit soort statistieken om een verbod te rechtvaardigen.
Als zo'n stichting 'red de kleine horeca' nou slim was en er oprecht in geloofde dan zouden ze zo'n onderzoek eens uit moeten laten voeren. Dat zou een betere strategie zijn dan die zure, huilerige slachtofferrol waarin ze zich nu wentelen.
Al denk ik oprecht dat de uitkomst ze nog wel eens vies tegen zou vallen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:47:02 #273
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62074000
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, die 70% zit nu massaal met hun astmalongetjes de rekeningen van de kroegbazen te spekken.
Denk je nu dat 70 % van de Nederlanders astma heeft?
Wat een gek wereldbeeld heb jij!
pi_62074461
Als er zo'n godgruwelijke meerderheid is die een rookvrije kroeg wil. Dan kan ik mij niet voorstellen dan er geen markt voor is en dan zou het niet afgedwongen moeten hoeven worden met een wet.
Tenzij de rokers dus in de meerheid zijn in kroeggaand Nederland.
pi_62075372
zijn we nu nog steeds bezig haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')