Je vergeet dat zo 30% ernstig onderdrukt wordt. Dat lijkt mij nog meer significant. En dat er een flinke keuzevrijheid verloren gaat.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je vergeet te vermelden dat ruim 70% van de bevolking er achterstaat. Dat is namelijk wel behoorlijk significant in dit verband.
Ernstig onderdrukt...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je vergeet dat zo 30% ernstig onderdrukt wordt. Dat lijkt mij nog meer significant. En dat er een flinke keuzevrijheid verloren gaat.
Ben ik met je eens!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:55 schreef Yildiz het volgende:
Ja, natuurlijk zien individuele bedrijven dat in 2012 wel een keer. Dat is namelijk net zoiets als eisen van alle koeriers in Nederland dat 30% binnen 3 jaar 20km onder de maximale snelheid moet gaan rijden.
Waar komt die gedachte vandáán, dat zoiets maar zou gebeuren als het even verteld wordt!?
Ernstig onderdruk ja. Leg jij anders dan eens uit hoe een kroegbaas in zijn eigen zaak, tijdens zijn werk, legaal kan roken. Die keuze heeft hij niet meer, omdat mensen het leuk vonden om de overheid in te zetten voor dit verbod.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ernstig onderdrukt...Het drama. Zo'n uitspraak kan ik moeilijk serieus nemen.
En de keuzevrijheid is juist toegenomen. Meer vrijheid voor meer mensen.
vroeger had je geen rookvrije cafe's afgezien van die ene in schubbekutterveen en besliste elke kroegbaas dat zijn toko een rookhol was. De vrijheid die er verkregen is dat mensen die minder goed tegen de rook kunnen nu ook een carriere kunnen ambieeren in de horeca, en diezelfde mensen nu ook kunnen uitleven.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ernstig onderdruk ja. Leg jij anders dan eens uit hoe een kroegbaas in zijn eigen zaak, tijdens zijn werk, legaal kan roken. Die keuze heeft hij niet meer, omdat mensen het leuk vonden om de overheid in te zetten voor dit verbod.
Vroeger hadden mensen de keuze om een rookvrij café in te gaan of niet. Vroeger kon de kroegbaas beslissen roken toe te staan of niet. Nu niet meer. Hoe leg jij dat uit als een toename van keuze?
Die mensen zouden toch massaal toestromen omdat ze nu eindelijk eens rookvrij konden uitgaan?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn er kroegeigenaren die trouwens geadverteerd hebben in een blaadje voor Cara-patieneten dat men van harte welkom is per 1 juli. Reclame en marketing is de eerste stap naar nieuwe klandizie
Put your money where your mouth is en je hebt talloze rookvrije kroegen om uit te kiezen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je vergeet te vermelden dat ruim 70% van de bevolking er achterstaat. Dat is namelijk wel behoorlijk significant in dit verband.
Het onvermogen van bepaalde ondernemers om een degelijke rookvrije kroeg op te zetten is geen rechtvaardiging om alle ondernemers te verbieden hun wel werkende strategie te verbieden.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
vroeger had je geen rookvrije cafe's afgezien van die ene in schubbekutterveen en besliste elke kroegbaas dat zijn toko een rookhol was.
dat lag niet aan het onvermogen van de ondernemersquote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het onvermogen van bepaalde ondernemers om een degelijke rookvrije kroeg op te zetten is geen rechtvaardiging om alle ondernemers te verbieden hun wel werkende strategie te verbieden.
Aan de klandizie kan het niet liggen volgens alle anti-rokers en de overheid. 800.000 extra zouden er 1 juli op de deur staan te kloppen. Dus, dan, tsja, blijft de ondernemer over als oorzaak. Tenzij er natuurlijk geen reet klopt van het verhaal van de massaal naar de horeca toestromende niet-roker.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:53 schreef MikeyMo het volgende:
dat lag niet aan het onvermogen van de ondernemers
Een paar uurtjes wachten op een sigaret als je het niet anders kan organiseren is nou niet een beeld dat ik heb bij onderdrukking. Als je dat wel zo voelt dan raad ik je van harte aan te stoppen met roken, je zal bevrijd zijn van je eigen juk.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ernstig onderdruk ja. Leg jij anders dan eens uit hoe een kroegbaas in zijn eigen zaak, tijdens zijn werk, legaal kan roken. Die keuze heeft hij niet meer, omdat mensen het leuk vonden om de overheid in te zetten voor dit verbod.
Tegenwoordig kunnen meer mensen kiezen uit meer geschikte horeca. Meer vrijheid dus!quote:Vroeger hadden mensen de keuze om een rookvrij café in te gaan of niet. Vroeger kon de kroegbaas beslissen roken toe te staan of niet. Nu niet meer. Hoe leg jij dat uit als een toename van keuze?
Ik heb ook eindeloos veel rookvrije kroegen om uit te kiezen nu. Mooie situatie dus!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Put your money where your mouth is en je hebt talloze rookvrije kroegen om uit te kiezen.
Je echt een heel raar idee van vrijheid.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:12 schreef Schanulleke het volgende:
Tegenwoordig kunnen meer mensen kiezen uit meer geschikte horeca. Meer vrijheid dus!
En mensen die naar een kroeg willen waar gerookt mag worden? Die uhm kunnen de tering krijgen?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:13 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb ook eindeloos veel rookvrije kroegen om uit te kiezen nu. Mooie situatie dus!
Nee hoor, die kunnen gewoon naar een kroeg met een rookruimte.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En mensen die naar een kroeg willen waar gerookt mag worden? Die uhm kunnen de tering krijgen?
nee hoor, er zijn genoeg kroegen met speciale ruimtes voor de rokers. Soms compleet met pooltafels, banke, stoelen e.d. ingericht. En mensen die een nieuwe kroeg starten kunnen deze zo rokersvriendelijk als mogelijk is maken, en dat kan heel ver gaan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En mensen die naar een kroeg willen waar gerookt mag worden? Die uhm kunnen de tering krijgen?
Vandaar dat het rookverbod bijzonder goed werkt.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker omslachtig en onnodig duur als de situatie daarvoor al in de behoefte voldoen vind je niet en nu kleine kroegjes failliet gaan omdat ze die ruimte niet hebben, vind je niet?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:23 schreef Schanulleke het volgende:
Nee hoor, die kunnen gewoon naar een kroeg met een rookruimte.
Ja, die 70% zit nu massaal met hun astmalongetjes de rekeningen van de kroegbazen te spekken.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:37 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Vandaar dat het rookverbod bijzonder goed werkt.
Leuk dat gescherm steeds met getallen. 70% van de bevolking staat erachter.Leuk als je kinderen onder de 16 en bejaarden boven de 65 ook meerekent. Mensen die er weinig tot nooit komen. Waarom niet gewoon een onderzoek wat er onder de doelgroep leeft. Dus mensen die regelmatig in de kroeg te vinden zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Geniet er maar van zo lang het kan, want je parasiteert op wat met rook is opgebouwd en komende zomer zijn er al een stuk minder kroegen om uit te kiezen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:13 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb ook eindeloos veel rookvrije kroegen om uit te kiezen nu. Mooie situatie dus!
Als zo'n stichting 'red de kleine horeca' nou slim was en er oprecht in geloofde dan zouden ze zo'n onderzoek eens uit moeten laten voeren. Dat zou een betere strategie zijn dan die zure, huilerige slachtofferrol waarin ze zich nu wentelen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Leuk dat gescherm steeds met getallen. 70% van de bevolking staat erachter.Leuk als je kinderen onder de 16 en bejaarden boven de 65 ook meerekent. Mensen die er weinig tot nooit komen. Waarom niet gewoon een onderzoek wat er onder de doelgroep leeft. Dus mensen die regelmatig in de kroeg te vinden zijn.
En stel dan ook de vraag of mensen er bezwaar tegen hebben dat er in de kroeg gerookt wordt. En niet alleen of mensen achter het rookverbod staan. Tuurlijk zal een niet roker zeggen dat hij achter het rookverbod staat. Hij heeft geen reden om er niet achter te staan. Het raakt hem niet. Maar ik denk dat een groot deel van de niet rokers er helemaal geen bezwaar tegen heeft dat er in de kroeg gerookt word en ik wil wel eens weten hoe groot die groep is. Persoonlijk denk ik dat dat nog steeds de meerderheid is, die misbruikt wordt in dit soort statistieken om een verbod te rechtvaardigen.
Denk je nu dat 70 % van de Nederlanders astma heeft?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, die 70% zit nu massaal met hun astmalongetjes de rekeningen van de kroegbazen te spekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |