abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62072772
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:13 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb ook eindeloos veel rookvrije kroegen om uit te kiezen nu. Mooie situatie dus!
Geniet er maar van zo lang het kan, want je parasiteert op wat met rook is opgebouwd en komende zomer zijn er al een stuk minder kroegen om uit te kiezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:44:12 #272
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62073914
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Leuk dat gescherm steeds met getallen. 70% van de bevolking staat erachter.Leuk als je kinderen onder de 16 en bejaarden boven de 65 ook meerekent. Mensen die er weinig tot nooit komen. Waarom niet gewoon een onderzoek wat er onder de doelgroep leeft. Dus mensen die regelmatig in de kroeg te vinden zijn.
En stel dan ook de vraag of mensen er bezwaar tegen hebben dat er in de kroeg gerookt wordt. En niet alleen of mensen achter het rookverbod staan. Tuurlijk zal een niet roker zeggen dat hij achter het rookverbod staat. Hij heeft geen reden om er niet achter te staan. Het raakt hem niet. Maar ik denk dat een groot deel van de niet rokers er helemaal geen bezwaar tegen heeft dat er in de kroeg gerookt word en ik wil wel eens weten hoe groot die groep is. Persoonlijk denk ik dat dat nog steeds de meerderheid is, die misbruikt wordt in dit soort statistieken om een verbod te rechtvaardigen.
Als zo'n stichting 'red de kleine horeca' nou slim was en er oprecht in geloofde dan zouden ze zo'n onderzoek eens uit moeten laten voeren. Dat zou een betere strategie zijn dan die zure, huilerige slachtofferrol waarin ze zich nu wentelen.
Al denk ik oprecht dat de uitkomst ze nog wel eens vies tegen zou vallen.
Life is what you make it.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:47:02 #273
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62074000
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, die 70% zit nu massaal met hun astmalongetjes de rekeningen van de kroegbazen te spekken.
Denk je nu dat 70 % van de Nederlanders astma heeft?
Wat een gek wereldbeeld heb jij!
Life is what you make it.
pi_62074461
Als er zo'n godgruwelijke meerderheid is die een rookvrije kroeg wil. Dan kan ik mij niet voorstellen dan er geen markt voor is en dan zou het niet afgedwongen moeten hoeven worden met een wet.
Tenzij de rokers dus in de meerheid zijn in kroeggaand Nederland.
pi_62075372
zijn we nu nog steeds bezig haha
pi_62075814
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:44 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Als zo'n stichting 'red de kleine horeca' nou slim was en er oprecht in geloofde dan zouden ze zo'n onderzoek eens uit moeten laten voeren. Dat zou een betere strategie zijn dan die zure, huilerige slachtofferrol waarin ze zich nu wentelen.
Al denk ik oprecht dat de uitkomst ze nog wel eens vies tegen zou vallen.
En ik denk oprecht dat de uitkomst hun gelijk zal aangeven.

Maar ik ben voor de verandering blij dat we het een keer eens zijn over iets
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:37:27 #277
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62077320
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:03 schreef McKillem het volgende:
Als er zo'n godgruwelijke meerderheid is die een rookvrije kroeg wil. Dan kan ik mij niet voorstellen dan er geen markt voor is en dan zou het niet afgedwongen moeten hoeven worden met een wet.
Tenzij de rokers dus in de meerheid zijn in kroeggaand Nederland.
ik zal niet ontkennen dat er bovengemiddeld wordt gerookt in de kroeg, sterker nog; de rokers zelf roken 2 uurtjes in een kroeg meer dan 8 uur op een werkdag. Alcohol versterkt natuurlijk de drang naar een sigaret en je hoefde niet telkens naar buiten om er een te roken. Dan heb je nog de gelegenheidsrokers dus dan schroeft dat aantal flink op.

Dat is deels de insteek van dit verbod natuurlijk, om het roken terug te dringen gesteund door de hartaanval-cijfers uit het buitenland waar zulke verboden al eerder werden ingevoerd.

Daarnaast is er een deel van de bevolking wat niet uit kon gaan doordat er zoveel gerookt werd en er vrijwel nauwelijks professionele afzuiging plaatsvond. De horeca is in principe publieksvriendelijker geworden. Mensen die niet tegen de rook konden kunnen nu uitgaan, en de rokers kan ook nog steeds uitgaan. Maar ja, die gaat nu zielig thuis zitten kniezen omdat hij niet meer aan de bar kan paffen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62077664
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

De horeca is in principe publieksvriendelijker geworden.
Voor het publiek dat hooguit eens in de week eens een keer uitgaat om dan te klagen dat het zoveel duurder is dan thuis. En dan niet teveel drinken natuurlijk, want dat is ongezond. Voor het publiek waar ze van moeten bestaan is het een zodanig minder vriendelijk dat die alternatieven gaan opzoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 15:25:47 #279
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62078460
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:
Mensen die niet tegen de rook konden kunnen nu uitgaan
Maar dat doen ze dus niet slimmerd.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:31:51 #280
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62078629
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar dat doen ze dus niet slimmerd.
nee, niet zolang er her en der artikelen vol geschreven worden over al die kroegen die het verbod aan hun laars lappen.

Overigens was van te voren bekend dat de horeca eerst een dip zou beleven en na een jaar weer op of boven het oude niveau zou zitten.
[..]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:33:10 #281
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62078661
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor het publiek waar ze van moeten bestaan is het een zodanig minder vriendelijk dat die alternatieven gaan opzoeken.
tja, dat ligt dan toch echt aan de roker die geen lol kan hebben zonder een sigaretje in zijn mond. En dat zijn dan die zgn gezellige mensen
[..]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:34:50 #282
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62078712
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Geniet er maar van zo lang het kan, want je parasiteert op wat met rook is opgebouwd en komende zomer zijn er al een stuk minder kroegen om uit te kiezen.
Ach ja, de slechtste kroegen zullen als eerste verdwijnen. Weinig aan verloren dus.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:36:25 #283
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62078759
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

tja, dat ligt dan toch echt aan de roker die geen lol kan hebben zonder een sigaretje in zijn mond. En dat zijn dan die zgn gezellige mensen
Hoezo? Als een kroegbaas voor het verbod gezegd had dat zijn kroeg rookvrij was, was er echt geen probleem geweest hoor. Hoezo leg je het probleem nu bij de roker neer?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:40:27 #284
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62078862
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoezo? Als een kroegbaas voor het verbod gezegd had dat zijn kroeg rookvrij was, was er echt geen probleem geweest hoor. Hoezo leg je het probleem nu bij de roker neer?
die blijven nu "massaal" weg omdat ze hun sigaretje niet meer aan de bar kunnen doen
[..]
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 15:40:33 #285
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62078867
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:31 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens was van te voren bekend dat de horeca eerst een dip zou beleven en na een jaar weer op of boven het oude niveau zou zitten.
Al zou er bekend zijn dat de horeca 100 miljoen meer keer omzet zou halen dan nog is het de keuze aan de eigenaar zelf.

Tenminste, zo zou dat horen, in een fatsoenlijk land.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:43:22 #286
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62078925
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Al zou er bekend zijn dat de horeca 100 miljoen meer keer omzet zou halen dan nog is het de keuze aan de eigenaar zelf.

Tenminste, zo zou dat horen, in een fatsoenlijk land.
Neuh, aangezien dit niet meer of minder dan een soort van arbo-regel is. Die worden in elk beschaafd land door de overheid opgelegd. Overigens zijn er dan een heleboel onfatsoenlijke westerse landen op deze aardbol.

In China doen ze vrijwel niets vanuit de overheid aan het roken. Da's pas een fatsoenlijk land
[..]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:48:39 #287
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62079060
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Neuh, aangezien dit niet meer of minder dan een soort van arbo-regel is. Die worden in elk beschaafd land door de overheid opgelegd. Overigens zijn er dan een heleboel onfatsoenlijke westerse landen op deze aardbol.

In China doen ze vrijwel niets vanuit de overheid aan het roken. Da's pas een fatsoenlijk land
Hou het dan bij een arbo-regel! Daar ben ik helemaal voor. Zolang de kroegbaas kan zorgen dat de werknemers gezond zijn, prima. Maar niet zo'n buitenproportioneel verbod. Walgelijk.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 15:49:15 #288
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62079079
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:43 schreef MikeyMo het volgende:
Neuh, aangezien dit niet meer of minder dan een soort van arbo-regel is.
Ja, want gladde en stroeve vloeren tegelijkertijd is ook zo'n geweldige.
quote:
Ondernemers zijn wat betreft roken in China dus vrijer dan hier.

Jullie anti-rokers snappen gewoon echt geen fuck van vrijheid. Ik hoop voor jou dat er nog mensen over zijn als ze jouw vrijheid afpakken.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:06:02 #289
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62079548
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, want gladde en stroeve vloeren tegelijkertijd is ook zo'n geweldige.
[..]

Ondernemers zijn wat betreft roken in China dus vrijer dan hier.

Jullie anti-rokers snappen gewoon echt geen fuck van vrijheid. Ik hoop voor jou dat er nog mensen over zijn als ze jouw vrijheid afpakken.
vrijheid
[..]
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 16:19:19 #290
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62079894
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:06 schreef MikeyMo het volgende:
vrijheid
Wellicht een lastig concept voor je.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:43:28 #291
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62080530
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

vrijheid
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:59:26 #292
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62080982
jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint
[..]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:01:40 #293
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62081051
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:59 schreef MikeyMo het volgende:
jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint
Ja, precies, en leg eens uit hoe jouw vrijheid geschaadt wordt als een kroegbaas toestaat dat er gerookt mag worden in zijn kroeg?
pi_62081315
-

[ Bericht 99% gewijzigd door StarGazer op 02-10-2008 17:21:50 ]
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:47:46 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62082068
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 07:15 schreef Vodkadruppel het volgende:
Roken is geen misdrijf, jankbal.
Kroegen die het rookverbod willens en wetens overtreden plegen echter wel een misdrijf.
Verder plegen hangjongeren die een beetje lawaai maken bij de lokale bushalte trouwens ook geen misdrijf.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:48:53 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62082087
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:01 schreef Yildiz het volgende:
Ja, precies, en leg eens uit hoe jouw vrijheid geschaadt wordt als een kroegbaas toestaat dat er gerookt mag worden in zijn kroeg?
Omdat alleen een kroeg waar geen blauwe walm hangt voor iedereen toegankelijk is. Rokers lopen een stukje verder door naar de rookruimte, en zo is iedereen tevreden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:51:11 #297
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62082142
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat een onzin. Je bent verslaafd aan een bepaalde stof, je vergiftigd niet alleen je eigen lichaam maar ook dat van anderen, en noemt het "vrijheid" dat je dat overal zonder restrictie kan doen? Lokaties waar iedereen naar binnen kan zonder dat er een blauwe rookwalm hangt geven veel meer vrijheid.

Het heeft niets met vrijheid of geen vrijheid te maken, het heeft alles te maken met pure verslaving, en het feit dat een roker niet zonder de sigaret KAN.
-
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:52:53 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62082199
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:48 schreef Yildiz het volgende:
Hou het dan bij een arbo-regel! Daar ben ik helemaal voor. Zolang de kroegbaas kan zorgen dat de werknemers gezond zijn, prima. Maar niet zo'n buitenproportioneel verbod. Walgelijk.
Puur en alleen gebaseerd op werknemers, waarom wel in overheidsgebouwen, kantoren, bioscopen, sportscholen, etc.... maar niet in de horeca? Waarom heeft iemand die carrière wil maken in de horeca minder recht op een rookvrije werkplek? Omdat een hoop verslaafde rokers niet zonder kunnen voor een paar uurtjes in de kroeg?
-
pi_62082225
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Kroegen die het rookverbod willens en wetens overtreden plegen echter wel een misdrijf.
Verder plegen hangjongeren die een beetje lawaai maken bij de lokale bushalte trouwens ook geen misdrijf.
Het is maar goed dat je met je tweede zin je eerste onderuit haalt.
pi_62082253
Klein vraagje @ Maartena: ooit zelf gerookt?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')