abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:28:44 #1
166706 -Luxury-
Voor jou! - www.dorinda.eu
pi_62022057
Hallo allemaal,

Ik ben na het weekend begonnen aan een streng dieet; om aan te komen weliswaar. Mijn BMI zit rond de 16, veel te weinig dus en het is allang tijd om daar iets aan te doen. Lange tijd (jaren) heb ik te weinig gegeten en mijn lichaam uitgehongerd. Ik heb gewoon te weinig aandacht besteed aan eten, waardoor het meer per ongeluk ging dan expres.

Op aanraden (het is niet belangrijk van wie) is het de bedoeling dat ik alles ga eten wat ik lekker vind. Sowieso (volkoren) boterhammen met halvarine, groenten, fruit, aardappelen/rijst/pasta en vlees en vleeswaren naar keuze, jam, hagelslag, pindakaas, etc. Als ik zin heb in ijs pak ik ijs, als ik chips of een chocoladereep wil snacken doe ik dat en ook een colaatje sla ik niet af.

Nou ben ik gisteren begonnen met het plan om eindelijk eens te eten wat mijn lichaam normaliter nodig zou hebben (voor een vrouw rond de 2000 kcal). Zo zou ik het kunnen opbouwen naar nog meer dan dat eten om aan te komen. Gisteren heb ik rond de 1850 kcal gehaald, wat dus alsnog onvoldoende was. Ik kreeg gewoon niet meer weg, Dat wil ik dus opbouwen, Uiteindelijk is dit wel zo'n (afhankelijk van de dag) 450 tot 800 kcal meer geweest dan ik eerst at.

Maar nu: Vanochtend stond ik, hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is, op de weegschaal (just for the sake of it) en zag dat ik 800 gram zwaarder was dan gisteren.

Nou is mijn vraag: Kan ik er vanuit gaan dat die 800 gram ook vet inhoudt, of is dit gewicht enkel wat anders? Bijvoorbeeld gewicht van het extra eten van gisteren?
Voor logo's, reclame en teksten: www.dorinda.eu
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:30:18 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62022103
Wat maken mensen zich toch druk om niets tegenwoordig.
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:31:34 #3
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_62022137
Dat je dus even naar de wc moet enzo.
O ja, niet dan toch zeker
pi_62022159
Nou één keer poepen en die 800 gram is er weer af.
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:32:41 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62022174
Potje schijten TS haalt dat er wel weer af.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_62022196
Om 800 gram aan te komen in de vorm van vet, dan moet je een overschot van zo'n 7.200kCal gegeten hebben... denk niet dat dit het geval is hé

Je zal wel een goede bolus of extra vocht in je dragen. Morgen is het weer weg.
pi_62022211
Je vooral druk gaan maken om die kleine zaken, water, tijd van meting, andere ondergrond (met electrische weegschalen) enz. enz.
Zoveel factoren die een vertekend beeld kunnen/zullen geven, eet gewoon meer calorieën op een dag en uiteindelijk méer dan je nodig hebt/verbruikt en je komt aan, zo simpel is het.
Doe het dan overigens wel verantwoord en niet met allerlei fouten vetten enzo waardoor het enkel op bepaalde plekken blijft zitten.
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:36:27 #8
166706 -Luxury-
Voor jou! - www.dorinda.eu
pi_62022274
Die regel van 7000 kcal voor een kilo ken ik, maar gezien ik jaren te weinig heb gegeten kan het zijn dat mijn lichaam in een spaarstand zit, niet waar?

Als dat zo is, heeft mijn lichaam toch niet 7000 kcal nodig om 1 kilo aan te komen? Dan heeft het aan minder toch al genoeg?

Of is het spaarstandverhaal ook al onzin?
Voor logo's, reclame en teksten: www.dorinda.eu
pi_62022344
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:36 schreef -Luxury- het volgende:
Die regel van 7000 kcal voor een kilo ken ik, maar gezien ik jaren te weinig heb gegeten kan het zijn dat mijn lichaam in een spaarstand zit, niet waar?

Als dat zo is, heeft mijn lichaam toch niet 7000 kcal nodig om 1 kilo aan te komen? Dan heeft het aan minder toch al genoeg?

Spaarstand klopt wel, maar dat verhaal gaat hier niet op. Jouw lichaam kan toch geen energie maken uit het niets? Een kilo vet vertegenwoordigt grofweg 9.000 kCal*, je moet dus ergens die energie vandaan hebben gehaald.
De spaarstand houdt niets meer in dat jouw lichaam elke ingenomen Calorie beter zal benutten, waarbij de opname van de Calorieën richting de 100% zal gaan. En niet naar 7000% zoals jij nu denkt.

*Er is een verschil tussen de hoeveelheid energie die je nodig hebt om het aan te maken en wat het uiteindelijk oplevert. Volgens mij zit dat in de omzetting van vet naar bruikbare energie voor je lichaam. Het getal zal dus niet helemaal kloppen, maar in grote lijnen wel.
pi_62022377
Gewoon je maaltijden doen, wat meer nemen dan je normaal deed
Tussendoortjes nemen en dan moet het wel goed komen
We fear that which we cannot see
pi_62022384
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:43:05 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62022450
Sowieso na 1 dag gaan wegen heeft geen zin. Probeer het eens na 2 weken. En altijd op hetzelfde moment wegen is ook belangrijk. tussen 's ochtends en 's avonds kan ook een aardig verschil zitten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62022754
Een kilo puur vet uit voeding of gewoon olie bevat 9000 Kcal.
Een kilo lichaamsvet bevat 7000 Kcal. Best raar maar het komt door vocht en weefsel geloof ik.. Een mens gaat ook (veel) meer vocht vasthouden bij een hogere inname van zout.
pi_62022778
My fucking god. treurig.
pi_62022834
laat ik er maar eens serieus op in gaan dan.. waarom posten sommige mensen, om hun even in de spotlights te krijgen?

Je moet even in google een voedingscalculator zoeken. Daar moet je je gewicht invullen. Je ziet dan hoeveel kcal je nodig hebt per dag( meestal 500kcal boven je behoefte) en wat je nodig hebt om te onderhouden.

Ik neem aan da tje niet vet wilt worden? Als je schoon bulkt(dus niet chips patat pizza) maar gewoon elke maaltijd(6x per dag) een eiwit koolhydraat rijke maaltijd eet met goede vetten( ongezouten noten) dan kom je ook aan maar dan dan krijg je geen buik doordat je niet vet eet.

Zoals jij doet .. patat chips pizza chocolade.. en je bent zwaarder geworden.. dan weet je vrijwel zeker dat het vet is.

wat mensen zeggen van eet wat je wilt lekker vet, dan kom je inderdaad kilo's aan.. maar dan zie je er minder fit uit dan als je schoon bulkt(goede vetten eiwitten eet) tevens zijn die slechte vetten lastig om te zetten in spier. Dus met goede vetten kom je aan wordt je forser . Met slechte vetten wordt je slap en heel vet(dat alles een beetje gaat hangen). Daarbij is het wel handig als je een eetschema hebt om te gaan krachttrainen.. dan begin je spier te kweken en aan te komen
pi_62023286
Ik kan niemand serieus nemen die zit te zeuren over 800 gram.
pi_62023616
ja 800 gram in een dag kan bijna niet.. of je hebt de ene keer gewogen helemaal naakt.. en de andere keer met al je kleren aan en een volle maag
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:29:14 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_62023756
800 gram vet aankomen in 1 dag

Waarschijnlijker dat je glycogeenvoorraden in je spieren eindelijk eens een beetje gevuld zijn (daar zit ook water bij)

Heb je hulp van een psyholoog en/of diëtiste trouwens? Lijkt me wel handig want je verhaal klinkt niet echt gezond
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_62027111
Zal inderdaad voornamelijk vocht + darm-/blaas-/maaginhoud zijn.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:43:24 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62027217
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb je hulp van een psyholoog en/of diëtiste trouwens? Lijkt me wel handig want je verhaal klinkt niet echt gezond
Er zijn maar weinig mensen die spontaan besluiten om een dieet te volgen om aan te komen hoor.

TS, gooi die weegschaal de deur uit
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_62027289
Je gewicht schommelt toch van de ene op de andere dag, zelfs van ochtend tot avond.
Hoe dat kan is al in meerdere posts genoemd hier.

Als je dan echt geen afscheid van je weegschaal kan doen, doe dan op zijn minst NIET elke dag wegen. 1 keer in de week is zat!

Ik denk dat je teveel bezig bent met tellen van kalorietjes en onsjes, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Het lijkt me gezonder als je daar wat losser mee om leert gaan.
pi_62027579
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die spontaan besluiten om een dieet te volgen om aan te komen hoor.

TS, gooi die weegschaal de deur uit
Iemand die denkt 800 gram vet (7.200 kCal) aan te kunnen komen van het eten van 1.850 kCal op één dag (mogelijk zelfs minder dan de energiebehoefte van het lichaam) is duidelijk niet goed op de hoogte. Ik kan me derhalve voorstellen dat sungaMsunitraM deze conclusie trekt.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:59:42 #23
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_62027679
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:39 schreef DjMark het volgende:
Zal inderdaad voornamelijk vocht + darm-/blaas-/maaginhoud zijn.
Primum non nocere
pi_62032906
Nou, met een BMI van 16 is dat niet zo gek nee Als je een normaal gewicht hebt, schommelt het ook weleens, maar als je zo laag zit kom je veel aan ja Niet zo janken dus
pi_62040635
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:36 schreef -Luxury- het volgende:

Ik geloof sowieso niet in die 7000 kcal regel. Ik kan makkelijk een kilo per week aankomen zonder dat ik daarvoor opeens de helft extra per dag hoef te gaan eten. Volgens mij zit het eerder rond de 3500 kcal voor een kilo.

Maar 800 gram op een dag aankomen is flauwekul. Op de weegschaal gaan staan is ook eerder een indicatie dan een meting, want als je de weegschaal tien centimeter verschuift of je voeten wat meer naar binnen of naar buiten zet, zit je al makkelijk aan een verschil van 800 gram. En dan hebben we het nog niet eens over kleding of vocht.

Oh ja en dat eten waar je trek in hebt is op zich goed om je lichaam weer 'normaal' te laten functioneren; als je je eten verwaarsloosd hebt, heb je misschien je hongergevoel ook weggedrukt zodat je nu niet meer echt weet wanneer je moet eten? Maar probeer het wel een beetje gezond te houden. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik alleen maar eet waar ik trek in heb leef ik alleen maar op chocola, bonbons, ijs, macadamia's en chocoladekoekjes. Misschien zit jij anders in elkaar hoor, maar agz je doel is om normaal te gaan eten, is het misschien wel wijs om gewoon een 'normaal' eetschema op te (laten) stellen en te proberen je daaraan te houden.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')