Spaarstand klopt wel, maar dat verhaal gaat hier niet op. Jouw lichaam kan toch geen energie maken uit het niets? Een kilo vet vertegenwoordigt grofweg 9.000 kCal*, je moet dus ergens die energie vandaan hebben gehaald.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:36 schreef -Luxury- het volgende:
Die regel van 7000 kcal voor een kilo ken ik, maar gezien ik jaren te weinig heb gegeten kan het zijn dat mijn lichaam in een spaarstand zit, niet waar?
Als dat zo is, heeft mijn lichaam toch niet 7000 kcal nodig om 1 kilo aan te komen? Dan heeft het aan minder toch al genoeg?
Of is het spaarstandverhaal ook al onzin?
Er zijn maar weinig mensen die spontaan besluiten om een dieet te volgen om aan te komen hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb je hulp van een psyholoog en/of diëtiste trouwens? Lijkt me wel handig want je verhaal klinkt niet echt gezond
Iemand die denkt 800 gram vet (7.200 kCal) aan te kunnen komen van het eten van 1.850 kCal op één dag (mogelijk zelfs minder dan de energiebehoefte van het lichaam) is duidelijk niet goed op de hoogte. Ik kan me derhalve voorstellen dat sungaMsunitraM deze conclusie trekt.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die spontaan besluiten om een dieet te volgen om aan te komen hoor.
TS, gooi die weegschaal de deur uit
quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:39 schreef DjMark het volgende:
Zal inderdaad voornamelijk vocht + darm-/blaas-/maaginhoud zijn.
Ik geloof sowieso niet in die 7000 kcal regel. Ik kan makkelijk een kilo per week aankomen zonder dat ik daarvoor opeens de helft extra per dag hoef te gaan eten. Volgens mij zit het eerder rond de 3500 kcal voor een kilo.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:36 schreef -Luxury- het volgende:
Die regel van 7000 kcal voor een kilo ken ik, maar gezien ik jaren te weinig heb gegeten kan het zijn dat mijn lichaam in een spaarstand zit, niet waar?
Als dat zo is, heeft mijn lichaam toch niet 7000 kcal nodig om 1 kilo aan te komen? Dan heeft het aan minder toch al genoeg?
Of is het spaarstandverhaal ook al onzin?
7000 kCal is voor een kg vetweefsel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:57 schreef Maeghan het volgende:
Ik geloof sowieso niet in die 7000 kcal regel. Ik kan makkelijk een kilo per week aankomen zonder dat ik daarvoor opeens de helft extra per dag hoef te gaan eten. Volgens mij zit het eerder rond de 3500 kcal voor een kilo.
1 gram vet bevat 9 calorienquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:28 schreef -Luxury- het volgende:
Nou is mijn vraag: Kan ik er vanuit gaan dat die 800 gram ook vet inhoudt, of is dit gewicht enkel wat anders? Bijvoorbeeld gewicht van het extra eten van gisteren?
Precies wat ik zei dus... op de kCal af. Het enige verschil is dat jij calorien schrijft terwijl het calorieën moet zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:22 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
1 gram vet bevat 9 calorien
800 gram vet zou dan een dag consumptie van 7200 calorien betekenen waarbij ALLES naar vet is omgezet
Compleet onmogelijk dus
Maeghan, het is simpelweg niet mogelijk om een kilo vetweefsel te verkrijgen uit 3500kcal. Als jouw basaalmetabolisme rond de 1.400 kCal per dag ligt, dan is het mogelijk, maar dan moet je verder ook niet bewegen (((7*2.400)-7.000)/7=1.400 per dag). Hiertoe moet je lichaam ook nog eens heel efficiënt werken om echt elke Cal te gebruiken dan wel om te zetten.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:18 schreef Maeghan het volgende:
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb echt niet veel dagen waar ik even per ongeluk 1000 kcal extra naar binnen werk, laat staan zeven dagen achter elkaar, maar een kilo aankomen is echt een koud kunstje. En dan bedoel ik niet incidenteel en de week erna er weer een kilo eraf, maar ook meerdere weken achter elkaar. Een week lang rond de 2300 a 2400 kcal gaan zitten is genoeg en ik eet normaal toch echt wel meer dan 1300 kcal per dag.
Spuit 11111111111111.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:26 schreef Plukie86 het volgende:
800 gram is niet veel. Het kan glycogeen of vet zijn, maar ook gewoon eten dat nog in je maag/darm zit of vocht dat je vasthoud. En daarnaast: een flesje water + beker thee is samen ook al 800 gram.
Ik zou het gewicht per week bekijken, dat geeft een realistischer beeld dan per dag.
En dan zeggen ze dat een bevalling van een kind van 3 kilo zwaar is.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:34 schreef Q_Orianka het volgende:
Nadat ik gescheten heb ben ik meteen 2 kilo lichter. Dus ik zou idd je gewicht per week bijhouden.
haha ja iemand moet hem ook helpen, anders komt het kopje er niet doorheenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:41 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat een bevalling van een kind van 3 kilo zwaar is.
Jij schijt 2 kilo? Heb je dan ook weeen?
Sommige baby's komen eerst met hun kont eruitquote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:43 schreef Svnn het volgende:
[..]
haha ja iemand moet hem ook helpen, anders komt het kopje er niet doorheen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |