abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62169033
Godallemachtig!

Ik heb de gelegenheid te baat genomen om eens bij te lezen, maar dat is wel een zware klus! Wat een gebagger!

Het enige interessante was de vraag, welke criteria er op te stellen zijn om vast te stellen, wie nou waarom waar mag wonen, maar die discussie verzandt meteen weer in de blubber- en strontsmijterij.

Waarbij het me opvalt, dat degenen die anderen beschuldigen van antisemitisme het fanatiekste met bagger smijten. Een beetje zoals van die mislukte jongeren die op hoge toon respect eisen.

Reageren heeft weinig nut.
@ SilkTie: er staan elders nog vragen over, maar mijn internet doet het nog steeds niet. Sorry.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62169241
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:54 schreef Kees22 het volgende:
Godallemachtig!

Ik heb de gelegenheid te baat genomen om eens bij te lezen, maar dat is wel een zware klus! Wat een gebagger!

Het enige interessante was de vraag, welke criteria er op te stellen zijn om vast te stellen, wie nou waarom waar mag wonen, maar die discussie verzandt meteen weer in de blubber- en strontsmijterij.

Waarbij het me opvalt, dat degenen die anderen beschuldigen van antisemitisme het fanatiekste met bagger smijten. Een beetje zoals van die mislukte jongeren die op hoge toon respect eisen.

Reageren heeft weinig nut.
@ SilkTie: er staan elders nog vragen over, maar mijn internet doet het nog steeds niet. Sorry.

Luisa Morgantini, Vice President of the European Parliament

In the Knesset, a bill discriminates against the Arab citizens of Israel

Yesterday (18 July), the Israeli Parliament approved, in preliminary reading, a bill that calls for all lands under the control of the Jewish National Fund (JNF) to be allocated to Jews only.

In this way Israel strikes another blow against democracy, fueling discrimination and Apartheid. The proposal of the bill, initiated by the Israeli right wing, Kadima and Likud, prevents non-Jews from participating in bids to purchase land owned by the JNF (Jewish National Fund), 13 percent of all state land.

The bill passed by a massive majority of 64 MKs to 16, despite a pre-vote debate in the Knesset Presidency, in which many raised their voices against the bill, calling for it to be cancelled. The legal advisor to the Knesset rejected these requests on the grounds that “racism is not explicit in the proposal". So what shall we call the exclusion of Arab citizens of Israel from participation in bids to purchase lands? What can we call it except racist; this bill defined by some Knesset Deputies an "abominable legislation,” that serves only to institutionalize discrimination towards non-Jews and to legitimate a democracy on an ethnic basis? This law is just one more expression of racism and discrimination in Israel, where demolition houses owned by its Arab citizens, illegal expropriation of their lands, uprooting of their trees is ongoing. The only opposition to the proposal came by Meretz-Yachad Representatives, left wing party, committed in social justice. "The bill approved yesterday by the Knesset shows the real face of the government—they declared—and risks representing Israel as an apartheid state." The Arab parties, Balad and Raam-Taal, and Hadash, the Jewish and Arab Left, also denounced the risk of legalizing the "great robbery of lands" that has continued since1948 to our own days towards Israeli Arabs."

The Knesset's real face cannot be the face of Uri Ariel, the radical of the settlers first supporter of this bill, otherwise the increase in the level of racism, and the consequent decrease in the level of democracy, will cause a serious shift in the direction of institutionalized apartheid and of the cancellation of all rights.
pi_62171947
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, helemaal correct waht. Als we Paddy d'r redenering gaan gebruiken, dan zullen er heel wat landsgrenzen gaan veranderen en volkeren moeten verhuizen. Alleen omdat er duizenden jaren geleden wellicht iemand anders woonde.
Je begrijpt heel goed wat ik bedoelde. Het afdoen met deze ( ) helpt echt niet. En waarom dan wel steeds de tijd benoemen van het ottomaanse rijk? Waarom die wel als voorbeeld benoemen in discussies? Terwijl ook het Ottomaanse rijk is opgericht door oorlogen.
quote:
Het rijk begon met de verovering van een klein emiraat in het noordwesten van Klein-Azië door Osman I.
Ja, zo is ook Israël vroeger opgericht enz enz tot 587 v chr

Net als er een Romeinse, Byzantijnse periode is geweest. Vlak daarna een Islamitische periode en daarna nog een ottomaanse periode die weer door de Britse periode werd opgevolgd.

Maar ik haal het alleen aan omdat enkelen zitten te verkondigen dat er nooit een land van Joden is geweest. En die is er dus wel geweest

Tot wanneer wil jij dan gaan? Vanaf wanneer wil je praten? De Britse periode?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62172278
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Je begrijpt heel goed wat ik bedoelde. Het afdoen met deze ( ) helpt echt niet. En waarom dan wel steeds de tijd benoemen van het ottomaanse rijk? Waarom die wel als voorbeeld benoemen in discussies? Terwijl ook het Ottomaanse rijk is opgericht door oorlogen.
[..]

Ja, zo is ook Israël vroeger opgericht enz enz tot 587 v chr

Net als er een Romeinse, Byzantijnse periode is geweest. Vlak daarna een Islamitische periode en daarna nog een ottomaanse periode die weer door de Britse periode werd opgevolgd.

Maar ik haal het alleen aan omdat enkelen zitten te verkondigen dat er nooit een land van Joden is geweest. En die is er dus wel geweest

Tot wanneer wil jij dan gaan? Vanaf wanneer wil je praten? De Britse periode?
En dat land van de Joden was daarvoor land van de Filistijnen waar palestijnen gedeeltelijk ook van afkomen,
pi_62172301
-edit- Kap daar nu eens mee

Palestijnse landgenoten?? ik weet dat het een beetje vreemd klinkt maar de palestijnen komen uit alle windstreken van het palestijns gebied (en de eerlijkheid gebied te zeggen ook voor een heel klein gedeelte uit israelisch gebied), maar van marokkaanse palestijnen had ik ook nog nooit gehoord, jaja, dat zijn berbers ik weet.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7641889.stm

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 06-10-2008 15:11:22 ]
pi_62174285
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:56 schreef Nase het volgende:

[..]

En dat land van de Joden was daarvoor land van de Filistijnen waar palestijnen gedeeltelijk ook van afkomen,
Nee, Egyptenaren
Het gedeelte waar jij het over hebt lag nog weer ergens anders. Moet ik opzoeken, maar nu geen tijd voor
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62174506
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, Egyptenaren
Het gedeelte waar jij het over hebt lag nog weer ergens anders. Moet ik opzoeken, maar nu geen tijd voor
Heb je anderhalve minuut? http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf
pi_62177985
Waarbij het me opvalt, dat degenen die anderen beschuldigen van antisemitisme het fanatiekste met bagger smijten. Een beetje zoals van die mislukte jongeren die op hoge toon respect eisen. = Pavloff 10 hoog
pi_62178039
Ter Informatie

Niemand kan in Israel grond kopen.
96% is in staatseigendom en wordt aan niemand verkocht. Grond in Israel wordt aan Israels staatsburgers verpacht. Joodse en niet-joodse burgers.
pi_62178686
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, Egyptenaren

Nee die ontvluchten ze juist .
pi_62178814
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:16 schreef CANARIS het volgende:
Waarbij het me opvalt, dat degenen die anderen beschuldigen van antisemitisme het fanatiekste met bagger smijten. Een beetje zoals van die mislukte jongeren die op hoge toon respect eisen. = Pavloff 10 hoog

Ja als ik de reacties van schoelje en zoalshetis in dit draadje en andere draadje ziet, dan komt er weinig inhoud uit en alleen maar persoon gejank en sneu gedrag.

Zullen wel extremistische joden zijn die vinden dat heel palestina Israel toe behoort en dat de palestijnen maar moeten oprotten.

Ook zijn sneu opmerking dat er maar een Bom op Mekka moet worden gegooid getuigd niet van veel intelligentie
pi_62185516
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:22 schreef schoelje het volgende:

[..]

Heb je anderhalve minuut? http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf
Kijk, dat is een leuke.
We zien dus, dat het stukje steeds opnieuw veroverd is en oorspronkelijk van pre-Egyptenaren was. (Even ervan uitgaande, dat het eerste stukje zoals dat hier getoond wordt, juist is. Zo wordt er bijvoorbeeld nogal getwijfeld aan de realiteit van de koninkrijken van Salomon en David.)

De vraag wie de oudste rechten heeft, is dus in zoverre beantwoord, dat het niet de joden zijn. En die hebben er ook niet de langste termijn geregeerd. (Ik ben te lui om nu te controleren, maar ik denk zelfs het kortste, afgezien van het kolonialisme.)
Zoials Paddy eerder al zei: historische rechten zijn op zichzelf niet zinvol, omdat je dan wel de hele wereld kunt herverkavelen naar pakweg 2.000 jaar geleden, of nemen we liever 3.000 jaar geleden of toch maar 10.000 jaar geleden? En waarom dan wel?

Er moeten dus andere rechten gevonden worden, waarop we met meer zekerheid het eigendom kunnen stoelen.
In de eerste plaats landaanwinning en ontginning van ongebruikte woeste gronden, natuurlijk. Dus ook niet in gebruik bij jagers/vissers/verzamelaars!!
Maar verder dacht ik zelf eigenlijk aan koop/verkoop/schenking.

De facto zijn de meeste landen tot stand gekomen doordat er ooit gebied veroverd is. Maar is dat wenselijk en rechtmatig? En zo nee, wanneer verjaart de misdaad van verovering/diefstal dan? Wanneer gaat houden en/of bezitten/bezetten over in recht van eigendom?

Geeft het huidige internationale recht voldoende antwoord op deze vragen? En zo ja, waarom houden we ons daar dan niet gewoon aan?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62185555
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:46 schreef Nase het volgende:

[..]

Ja als ik de reacties van schoelje en zoalshetis in dit draadje en andere draadje ziet, dan komt er weinig inhoud uit en alleen maar persoon gejank en sneu gedrag.

Zullen wel extremistische joden zijn die vinden dat heel palestina Israel toe behoort en dat de palestijnen maar moeten oprotten.

Ook zijn sneu opmerking dat er maar een Bom op Mekka moet worden gegooid getuigd niet van veel intelligentie
Ja, ik weet het. Ik negeer ze volledig: er komt toch geen zinnig woord uit en er gaat ook geen zinnig woord in. Absoluut negeren die hap.
pi_62185634
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:19 schreef CANARIS het volgende:
Ter Informatie

Niemand kan in Israel grond kopen.
96% is in staatseigendom en wordt aan niemand verkocht. Grond in Israel wordt aan Israels staatsburgers verpacht. Joodse en niet-joodse burgers.
Waar slaat dat Engelstalige stuk van Nase dan op?
pi_62194109
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:20 schreef Kees22 het volgende:
De vraag wie de oudste rechten heeft, is dus in zoverre beantwoord, dat het niet de joden zijn.
Ik vraag me echt af waar je verstand zit, in jouw redenatie voortgaan behoort europa toe aan de romeinen?
De animatie geeft heel mooi de dynamiek van de machtswisselingen in het gebied weer, en laat niet zien wie de inwoners zijn.
pi_62195025
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:01 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af waar je verstand zit, in jouw redenatie voortgaan behoort europa toe aan de romeinen?
De animatie geeft heel mooi de dynamiek van de machtswisselingen in het gebied weer, en laat niet zien wie de inwoners zijn.
Nee, aan de Kelten of zelfs aan hun voorgangers.
Wat betreft de machtswisselingen heb je een punt. Maar dan nog hebben de joden maar relatief kort daar gewoond, dus het punt helpt je niet.

Overigens ga je voorbij aan de rest van mijn redenering, die toch interessanter is dan het kleine stuk dat je begrepen hebt.
pi_62195128
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Ik negeer ze volledig: er komt toch geen zinnig woord uit en er gaat ook geen zinnig woord in. Absoluut negeren die hap.
Hé! beloofd is beloofd!
pi_62195198
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, aan de Kelten of zelfs aan hun voorgangers.
Wat betreft de machtswisselingen heb je een punt. Maar dan nog hebben de joden maar relatief kort daar gewoond, dus het punt helpt je niet.
Nou draai je weer om de hete brei heen want het doet er niet toe of mijn voorbeeld van de Romeinen correct is of niet, als het de Kelten zijn prima! Moeilijk he, toegeven dat je maar wat roept. En de joden hebben helemaal niet relatief kort in Israel gewoond, men woont daar al 5000 jaar!
pi_62195735
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:58 schreef schoelje het volgende:

[..]

Hé! beloofd is beloofd!
Oh, maar de zeldzame keren dat je wel reageert, krijg je dispensatie.
pi_62195888
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:01 schreef schoelje het volgende:

[..]

Nou draai je weer om de hete brei heen want het doet er niet toe of mijn voorbeeld van de Romeinen correct is of niet, als het de Kelten zijn prima! Moeilijk he, toegeven dat je maar wat roept. En de joden hebben helemaal niet relatief kort in Israel gewoond, men woont daar al 5000 jaar!
Ik draai nergens omheen, ik geef antwoord.
Van pakweg 100 A.D. tot 1900 AD woonden er amper joden. En ze zijn verschillende perioden in de eerdere perioden weggeweest.
Sterker nog: ze hadden het amper beloofd gekregen (Abraham) en via poging tot moord (het wegsturen van Ismaël en zijn moeder) en bedrog (Jacob) ingepikt of ze pakten zelf hun biezen naar Egypte, omdat ze dachten het daar beter te kunnen krijgen. (Althans: als je de bijbel mag geloven.)

Maar ook dit gaat weer aan mijn hoofdpunt voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')