abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71780473
Gisteren teruggekomen van onze reis door het Zuid-Westen van de USA!
Het was geweldig!!!.....maar een jetlag toch niet helemaal kunnen voorkomen.
Was vanmorgen om 4 uur wakker en een half uur later nog :S
Dus maar even achter de pc om hier het topic eens te spammen
Ik post nog wel een paar foto's maar dat wordt later.
pi_71816685
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 05:19 schreef Ikook het volgende:
Gisteren teruggekomen van onze reis door het Zuid-Westen van de USA!
Het was geweldig!!!.....maar een jetlag toch niet helemaal kunnen voorkomen.
Was vanmorgen om 4 uur wakker en een half uur later nog :S
Dus maar even achter de pc om hier het topic eens te spammen
Ik post nog wel een paar foto's maar dat wordt later.
Nou waar blijven ze dan????
pi_71826191
Vraagje; wij vliegen op L.A. volgende week (woehoe!! ) maar hebben in Washington DC een overstap, met slechts anderhalf uur de tijd (!) Is dit lang genoeg, en wat voor een procedures zijn er bij zo'n overstap??
Zie het somber in als ik al die aangeraden check-in tijden zie
pi_71826256
1,5 uur zou net genoeg moeten zijn.
Paspoort controle, koffer ophalen, wegbrengen. Klaar

1 x la via Chicago en 1 x la via Houston, beide was binnen het uur klaar
pi_71826438
Ok thanks!
Desondanks wel doorlopen dus (helemaal als we nog snel iets te fatsoenlijks willen eten & drinken)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:09:40 #206
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71826567
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:53 schreef Numbie het volgende:
Vraagje; wij vliegen op L.A. volgende week (woehoe!! ) maar hebben in Washington DC een overstap, met slechts anderhalf uur de tijd (!) Is dit lang genoeg, en wat voor een procedures zijn er bij zo'n overstap??
Een vriend van mij had vorige maand in Londen een overstap. Bleek pas toen ze er waren dat ze op een compleet ander vliegveld moesten zijn! Toen ze het eindelijk gehaald hadden waren ze al twee keer omgeroepen en hebben ze eerst ieder een halve liter bier naar binnen gewerkt voordat ze aan boord gingen. Pff da's stressen!
stom
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:46:28 #207
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_71916604
Ik ben van plan om de eerste helft van december richting SF, Yosemite en andere nationale parken en Las Vegas te gaan. Het plan is om in twee weken met de auto dat stukje eens te gaan bekijken. Qua weer is het dan nog wel te doen daar toch? Want continu in de sneeuw rijden heeft niet mijn voorkeur.
pi_71919866
quote:
Qua weer is het dan nog wel te doen daar toch?
in de wintermaanden zijn er wel veel wegen afgesloten bij nationale parken. Vooral bij yosemite kan sneeuw liggen.
Dit keer zonder signature
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:56:02 #209
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_71920948
Bedoel je dan de wegen in de parken zelf?
pi_71923361
Ik schat in dat de Tioga Pass (de weg van west naar oost) is afgesloten rond die tijd. Die weg ligt erg hoog, ik meen iets van 3000m hoog, waardoor hij bij koud/nat/sneeuwweer snel afgesloten wordt.
Geldt trouwens niet alleen voor die weg, het gehele park ligt behoorlijk hoog.
Ook bij de weg richting Glacier Point zag ik dat ze van die standaard weg-afsluit-hekken hebben en die zullen ze dus gebruiken bij slecht weer.
Ik zou het in ieder geval navragen bij http://www.blm.gov/wo/st/en.html .
pi_71923720
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:53 schreef Numbie het volgende:
Het zou in principe genoeg moeten zijn, maar afgelopen april hadden wij tweeënhalf uur en daar was ik héél blij om, want we hebben meer dan een uur in de rij gestaan voor de paspoortcontrole.
pi_71926204
Wij hadden een overstap in NY JFK en we moesten hier onze ruimbagage gewoon ophalen.
Vervolgens moesten we deze een meter of 50 verderop bij een andere balie weer inleveren en kregen we een aantal vragen, o.a. of deze bagage de afgelopen tijd in ons bezit geweest is etc.
Ruimbagage weer dumpen, en weer door de paspoortcontrole (weer schoenen uit etc).
Al met al denk ik een uur mee bezig geweest en wij hadden ongeveer 2,5 uur overstaptijd daar.
pi_71931957
Oke mensen, het duurde even...
Maar hier dan toch een paar foto's van onze reis.
Ik kon een beetje moeilijk kiezen

Uit het vliegtuig (al boven de USA):

San Francisco

Painted Ladies

Haight Ashbury

Castro

Cable cars

Ingang naar China Town en China Town zelf

De Golden Gate Bridge in de mist

Pier 39

Lombard Street

Alcatraz

Yosemite

Glacier Point

Beer in het bos

Langs de kant van de weg gevonden

Tioga Pass uitzicht

Bij de sequoia bomen

Bodie SP

Death Valley

Artist's Palette

Zabriskie Point

Las Vegas

Het Venetian

Zion NP

Lower Emerald Pool

Middle Emerald Pool

Upper Emerald Pool

Weeping Rock

Checkerboard Mesa

Red Canyon

Bryce Canyon NP

Sinking Ship

Natural Bridge

Scenic Byway 12

pi_71932152
Geweldige foto's! Echt super!
2010 maar weer eens familie bezoeken in Californië!
pi_71932479
OEW echt alles wat wij ook gezien hebben

die goeie ouwe tijd. Ook al is het pas 2 maandjes geleden ik zou zo terug kunnen !
pi_71943166
over 2 weken vertrek ik kzit alleen met een dillema ... 2 jaar geleden de Bug Sur afgereden en vond dat prachtig.... dit jaar beginnen we weer in SFO en eindigen we 11 dagen later in Los Angeles. We willen graag een avond naar Vegas en ook de Grand Canyon zien, en we hebben dan dus ook een auto gehuurd voor de complete reis. Ik heb 2 reisschema's opgesteld, en ik vroeg me af wat jullie aan zouden raden.

Het eerste plan is het plan wat we eingelijk voor ogen hadden, maar ik vind de stuk van LA naar de Canyon erg onlogisch om dat eigenlijk 2x te rijden. Vandaar een tweede plan opgesteld.

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Big Sur
3/9 Big Sur > Los Angeles
4/9 Los Angeles
5/9 Los Angeles
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles > Las Vegas
8/9 Las Vegas > Grand Canyon
9/9 Grand Canyon > Los Angeles
10/9 Los Angeles > New York (vlucht)

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Yosemite
3/9 Yosemite > Las Vegas
4/9 Las Vegas > Grand Canyon
5/9 Gran Canyon > Los Angeles
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:16:24 #217
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_71944218
Heb je bewust gekozen voor 4 dagen LA? Als je nog nooit in Vegas bent geweest is een extra dagje wel aan te raden.

Ik zou in ieder geval de 2e route doen
pi_71945934
ik zou idd meer vegas en minder LA doen.
pi_71946507
ben 2 jaar geleden in Vegas geweest, en vond er niet denderend veel aan. Maat van me is er nog niet geweest, maar die is het denk ik wel met me eens dat een avondje op de Strip genoeg is. Overdag vind ik er bar weinig aan en op weg naar de Canyon komen we ook nog over de Hoover Dam, wat ik de vorige keer wel erg mooi vond.

We zijn beide nogal filmliefhebbers, en we willen in LA dus een hoop studio's bezichtigen. Dus liever wat extra tijd in LA dan in Vegas
pi_71947391
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:24 schreef Retarded het volgende:
over 2 weken vertrek ik kzit alleen met een dillema ... 2 jaar geleden de Bug Sur afgereden en vond dat prachtig.... dit jaar beginnen we weer in SFO en eindigen we 11 dagen later in Los Angeles. We willen graag een avond naar Vegas en ook de Grand Canyon zien, en we hebben dan dus ook een auto gehuurd voor de complete reis. Ik heb 2 reisschema's opgesteld, en ik vroeg me af wat jullie aan zouden raden.

Het eerste plan is het plan wat we eingelijk voor ogen hadden, maar ik vind de stuk van LA naar de Canyon erg onlogisch om dat eigenlijk 2x te rijden. Vandaar een tweede plan opgesteld.

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Big Sur
4/9 Los Angeles
5/9 Los Angeles
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles > Las Vegas
8/9 Las Vegas > Grand Canyon
9/9 Grand Canyon > Los Angeles

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Yosemite
3/9 Yosemite > Las Vegas
4/9 Las Vegas > Grand Canyon
5/9 Gran Canyon > Los Angeles
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
De eerste route zou ik niet eens over peinzen om die te rijden. Waarom zou je 2 keer Los Angeles aandoen? Dat is verspilling van tijd. Je kunt beter de tijd die je gebruikt om te reizen voor iets anders gebruiken.

Overigens, realiseer jij je wel dat je een aantal dagen ONTZETTEND lang in de auto moet zitten om aan dit schema te voldoen?

Van San Fran naar Yosemite is al een uur of 4 rijden, en ik zie dat je maar 1 overnachting plant. Terwijl je de volgende dag vanYosemite naar LV wil rijden. Dat is een rit van 8 uur. En dan wil je ook nog Yosemitte bezichtigen?
En van de grand canyon naar LA, is ook echt een behoorlijke rit. Ik zou mijn route nog maar een beetje finetunen als ik jou was.
pi_71947521
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:56 schreef Stupide het volgende:
Bedoel je dan de wegen in de parken zelf?
Ja, voornamelijk wegen in het park zijn dan afgesloten. Weet niet hoe het buiten het park is, want daar heb ik eigenlijk niet zo op gelet.
Dit keer zonder signature
pi_71949937
Wij doen 3,5 week over route 2 dus je zit echt damn veel in de auto!
pi_71950414
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:01 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

De eerste route zou ik niet eens over peinzen om die te rijden. Waarom zou je 2 keer Los Angeles aandoen? Dat is verspilling van tijd. Je kunt beter de tijd die je gebruikt om te reizen voor iets anders gebruiken.

een van de hoofdredenen waarom ik route 2 wil doen

Overigens, realiseer jij je wel dat je een aantal dagen ONTZETTEND lang in de auto moet zitten om aan dit schema te voldoen?

ja

Van San Fran naar Yosemite is al een uur of 4 rijden, en ik zie dat je maar 1 overnachting plant. Terwijl je de volgende dag vanYosemite naar LV wil rijden. Dat is een rit van 8 uur. En dan wil je ook nog Yosemitte bezichtigen?

De bedoeling is om 's morgens uit SFO weg te rijden, en dan rond een uur of 13 in Yosemite te zijn. Dan na etenstijd (19 uur) weer door te rijden voor een uurtje of 3. Dan zitten we maar 5 uurtje van Vegas af, die rijden we de dag erop. Die rijden we de dag erop dan, zodat we rond 15/16ur in Vegas zijn. De ochtend erop door naar de Canyon, zodat we daar rond 14 uur zijn.

En van de grand canyon naar LA, is ook echt een behoorlijke rit. Ik zou mijn route nog maar een beetje finetunen als ik jou was.

Als we 's morgen rond 10 uur bij de Canyon wegrijden en je rijdt een beetje door dan zijn we nog voor etenstijd in Los Angeles

ik weet dat het allemaal best een eind rijden is, maar onze vlucht gaat vanuit LA naar New York op 10/9. En we beginnen sowieso in SF ... daarnaast een avondje/nachtje Vegas en de Canyon... tja ik zie niet veel andere opties...
pi_71950578
overigens is Yosemite en Death Valley niet een must voor ons ... Als we een saaiere route pakken (via Barstow) ... dan pakken we alleen snelwegen en zijn we in 9 uurtje van SF in Vegas. Dat scheelt een dag...

dan zou dit route 3 zijn:

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Vegas (vertrek SFO 08.00 uur aankomst Vegas 18.00 uur)
3/9 Vegas > Grand Canyon (vertrek Vegas rond 12 uur)
4/9 Grand Canyon
5/9 Grand Canyon > Los Angeles
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
pi_71951023
@retarded: misschien kun je beter aangeven wat je nou belangrijk vind in een vakantie?
Als ik zo je planning zie, zou ik echt minder tijd in LA en meer tijd tussendoor willen hebben (lees: meer bekijken en minder rijden op een dag). Maar misschien vind jij LA wel heel belangrijk om te zien?
Enne, een helicoptervlucht vanuit LV naar de Grand Canyon kan ook nog, al is dat volgens mij wel prijzig en ik weet niet wat je dan precies te zien krijgt.
pi_71951147
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:49 schreef Retarded het volgende:
overigens is Yosemite en Death Valley niet een must voor ons ... Als we een saaiere route pakken (via Barstow) ... dan pakken we alleen snelwegen en zijn we in 9 uurtje van SF in Vegas. Dat scheelt een dag...

dan zou dit route 3 zijn:

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
3/9 Vegas > Grand Canyon (vertrek Vegas rond 12 uur)
4/9 Grand Canyon
5/9 Grand Canyon > Los Angeles
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles

Nou, als de route niet belangrijk is, en je een heleboel niet hoeft te zien, waarom boek je dan niet gewoon een vlucht?
SFO -> vegas vliegen
Grand canyon ga je met de auto heen,
En vanaf vegas vlieg je naar LA. Daar heb je denk ik meer aan dan heel de dag in de auto zitten en nog moeten doorrijden ook.
pi_71951193
Yosemite geen must? Je weet niet wat je mist.

Ik zou 2 dagen LA inruilen voor Yosemite .
pi_71951212
Helicoptervlucht hebben we inderdaad over nagedacht, maar was erg prijzig. Plus, het is (denk ik) mooier om de Canyon vanaf de grond te zien.

De trip is eigenlijk een lang uitgerekt stedentrip. In eerste instantie zouden we helemaal niet naar de Canyon gaan, maar we waren het beide eens dat het toch wel erg mooi zou zijn om er heen te gaan. Ik vind Los Angeles fantastisch, dus daar wil ik sowieso wat langer zijn. Las Vegas moet je ook eens in je leven meegemaakt hebben, al is het alleen een avond .. en dat is dus ook het plan voor Vegas.
pi_71951295
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:11 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Nou, als de route niet belangrijk is, en je een heleboel niet hoeft te zien, waarom boek je dan niet gewoon een vlucht?
SFO -> vegas vliegen
Grand canyon ga je met de auto heen,
En vanaf vegas vlieg je naar LA. Daar heb je denk ik meer aan dan heel de dag in de auto zitten en nog moeten doorrijden ook.
vluchten en auto is allemaal al geboekt ... dus dat is geen optie. Misschien moeten we de Canyon maar laten voor wat is het, maar volgens mij wil die maat van mij er wel heel graag heen. Als we toch HWY1 langs de big sur pakken, dan hebben we veel meer tijd voor Los Angeles en Vegas ..

We hebben nog geen hotels geboekt (alleen de eerste 2 nachten in SFO) en daarna zien we wel ... dus misschien komen we wel helemaal niet in Vegas en de Canyon. Het is een beetje orienteren, maar er is zzoooooooveel te zien in een korte tijd

Overigens is het misschien ook een idee om de canyon niet te doen, maar dan wel via Yosemite naar Vegas te rijden. Hebben we toch een park aangedaan, en hoeven we de lange rit van canyon naar LA niet te doen.
pi_71951600
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:11 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

van vegas naar LA is toch maar een uurtje of 3 tot 4 rijden? heb dat 2 jaar geleden ook gereden, dacht dat het zo iets was. Daar ligt ik dan niet zo wakker van.
pi_71951730
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:17 schreef Retarded het volgende:

[..]

vluchten en auto is allemaal al geboekt ... dus dat is geen optie. Misschien moeten we de Canyon maar laten voor wat is het, maar volgens mij wil die maat van mij er wel heel graag heen. Als we toch HWY1 langs de big sur pakken, dan hebben we veel meer tijd voor Los Angeles en Vegas ..

We hebben nog geen hotels geboekt (alleen de eerste 2 nachten in SFO) en daarna zien we wel ... dus misschien komen we wel helemaal niet in Vegas en de Canyon. Het is een beetje orienteren, maar er is zzoooooooveel te zien in een korte tijd

Overigens is het misschien ook een idee om de canyon niet te doen, maar dan wel via Yosemite naar Vegas te rijden. Hebben we toch een park aangedaan, en hoeven we de lange rit van canyon naar LA niet te doen.
Tja, ik ga zelf in februari en ik heb ook al geboekt. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet goed dat je al geboekt hebt, maar nog niet duidelijk is wat je nu allemaal wilt zien. Het lijkt mij dat als je zo’n trip gaat maken, dat je precies weet wat je wilt zien voordat je gaat boeken. Helemaal omdat je nu een auto hebt geboekt, maar volgens mij beter wat extra vluchten had kunnen boeken. Je hebt er namelijk meer aan om vanaf San Fran te vliegen naar Vegas, en dan nog gewoon een hele dag te hebben dan als een speer van hot naar her rijden. Ik bedoel, als je onderweg panne krijgt, wat natuurlijk kan, dan loop je al in de soep met zo’n strakke planning.

Ik ga zelf ook een route rijden die ik voordat ik ging boeken tot in de puntjes heb uitgestippeld, maar ik wil ook graag wat van de omgeving zien, en onderweg wat foto’s maken en wat eten. Daarom ga ik met de auto, en ik heb maar 1 keer een echt flink stuk om te rijden. Ik heb het idee dat de auto voor jou meer een middel is om van de ene naar de andere stad te komen. Maar als jij zonder vertraging al 8 uur flink door moet rijden om ergens te komen, dan zie je dus ook niks van de omgeving en denk ik dat je beter kunt vliegen.

De route die ik ga doen is:

Los Angeles 3 nachten
Pismo Beach 1 nacht
San Frnacisco 2 nachten
Yosemite 2 nachten
Death Valley 1 nacht
Las Vegas 2 nachten
Grand Canyon 1 nacht
Phoenix 1 nacht.

En het enige echt lange stuk is van Yosemite naar Death Vally.
Ik denk dat je eerst moet plannen, en dan pas boeken. Ik heb bij jou het idee dat je eerst boekt, en dan eens gaat plannen.
pi_71951881
Dat is het niet ... het is meer dat de Grand Canyon erbij is gekomen om te gaan doen. Het eerste plan was dus:

31/8 Aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Pismo Beach
3/9 Pismo Beach > LA
4/9 LA
5/9 LA
6/9 LA
7/9 LA
8/9 LA > Vegas
9/9 Vegas > LA (voor de vlucht van 10/9)

Vegas dan gewoon een nacht tussendoor terwijl we in Los Angeles zijn.. niet zozeer de 8e, maar 1 van die dagen. Nu is daar de Canyon bij gekomen, maar dat is toch verder uit de route dan verwacht.
pi_71951975
na een beetje puzzelen is dit misschien de beste optie. Er zitten maar 2 lange afstanden in (SF naar Vegas en Canyon naar LA), maar op deze manier zien we toch alles wat we willen zien .. SFO, Vegas, Canyon en Los Angeles.

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
3/9 Vegas > Grand Canyon
4/9 Grand Canyon
5/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek Canyon 10 uur, aankomst LA 18 uur)
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
pi_71952028
quote:
De route die ik ga doen is:

Los Angeles 3 nachten
Pismo Beach 1 nacht
San Frnacisco 2 nachten
Yosemite 2 nachten
Death Valley 1 nacht
Las Vegas 2 nachten
Grand Canyon 1 nacht
Phoenix 1 nacht.
Erg mooie reis trouwens! Wij hebben na Los Angeles nog wel 6 dagen in New York, maar ik kon helaas niet langer vrij krijgen op het werk (+ het geld was op )

Ben je eens eerder in Yosemite en de Canyon geweest?? Zo ja, tussen welke 2 zou jij kiezen? Of is die keus te moeilijk
pi_71952198
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:42 schreef Retarded het volgende:
na een beetje puzzelen is dit misschien de beste optie. Er zitten maar 2 lange afstanden in (SF naar Vegas en Canyon naar LA), maar op deze manier zien we toch alles wat we willen zien .. SFO, Vegas, Canyon en Los Angeles.

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
3/9 Vegas > Grand Canyon
4/9 Grand Canyon
5/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek Canyon 10 uur, aankomst LA 18 uur)
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
Dit is de beste optie denk ik als je geen bezwaar hebt tegen lang rijzen. Maar ben je niet bang dat je na 10 uur non stop rijden eigenlijk niks meer wilt doen, en dus niks van vegas meekrijgt?
pi_71952264
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:43 schreef Retarded het volgende:

[..]

Erg mooie reis trouwens! Wij hebben na Los Angeles nog wel 6 dagen in New York, maar ik kon helaas niet langer vrij krijgen op het werk (+ het geld was op )

Ben je eens eerder in Yosemite en de Canyon geweest?? Zo ja, tussen welke 2 zou jij kiezen? Of is die keus te moeilijk
Ik ben er niet eerder geweest. Maar wat ik hoor van mensen die er wel geweest zijn is de Canyon vooral overweldigend, en is Yosemite gewoon de mooiste plek op aarde.

Veel mensen willen ook nog eens terug naar Yosemite, terwijl de Canyon meer iets is wat je gewoon een keer gezien moet hebben. Maar als ik moest kiezen zou ik Yosemite kiezen.
pi_71952451
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Ik ben er niet eerder geweest. Maar wat ik hoor van mensen die er wel geweest zijn is de Canyon vooral overweldigend, en is Yosemite gewoon de mooiste plek op aarde.

Veel mensen willen ook nog eens terug naar Yosemite, terwijl de Canyon meer iets is wat je gewoon een keer gezien moet hebben. Maar als ik moest kiezen zou ik Yosemite kiezen.
Twijfel ook een beetje, Yosemite lijkt me ook heeeel erg mooi. Ik hoor inderdaad ook vaker dat de Canyon iets is wat je een keer gezien moet hebben... maar niet snel naar terug zou gaan. Als we Yosemite aan zouden doen ipv de Canyon dan zou de reis nog mooier zijn:

31/8 Aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Yosemite (vertrek SF 11 uur, aankomst Yosemite 16 uur)
3/9 Yosemite
4/9 Yosemite > Las Vegas (vertrek 10 uur aankomst 18 uur)
5/9 Las Vegas > LA
6/9 LA
7/9 LA
8/9 LA
9/9 LA
10/9 LA vlucht naar NY
pi_71952473
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:49 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Dit is de beste optie denk ik als je geen bezwaar hebt tegen lang rijzen. Maar ben je niet bang dat je na 10 uur non stop rijden eigenlijk niks meer wilt doen, en dus niks van vegas meekrijgt?
Het is 9 uur rijden .. heb het erg ruim genomen. Maar daar kun je inderdaad gelijk in hebben.
pi_71952696
Ik ben in 2007 en 2008 naar de Grand Canyon geweest en ik zou er zo weer heen gaan .

Maar als je moet kiezen tussen Yosemite en Grand Canyon zou ik voor Yosemite kiezen. Hoewel beiden meer dan de moeite waard zijn en niet vergelijkbaar met elkaar maar gelet op de afstand naar de Grand Canyon zou ik voor SF - Yosemite - Vegas - LA kiezen.
pi_71952787
Canyon is geen reet aan, Yosemite is zo damn mooi! Weet niet of je weleens in de Alpen hebt gereden? Doe dat x5 in mooiheid en dat is Yosemite!

Nog 1 tip: in de korte tijd alles willen zien in California kan echt niet.....vooral niet als je zo lang in LA wilt zijn....

Mijn top 5 van Zuid-West is:

-Las Vegas (met stip)
- Yosemite
-San Francisco
-Kustweg
-L.A.
pi_71952839
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:59 schreef Retarded het volgende:

[..]

Het is 9 uur rijden .. heb het erg ruim genomen. Maar daar kun je inderdaad gelijk in hebben.
Heb je wel eens vaker zulke afstanden gereden? Google maps zegt dat het 8 uur 45 min rijden is. En dat is zuivere rijtijd. Dat is echt lang hoor.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_71953162
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:15 schreef Bert.Wasbeer het volgende:

[..]

Heb je wel eens vaker zulke afstanden gereden? Google maps zegt dat het 8 uur 45 min rijden is. En dat is zuivere rijtijd. Dat is echt lang hoor.
JA dat lijkt mij ook. Vooral omdat je toch in een onbekende omgeving rijdt en omdat die 8:45 uur is als je dus zonder te stoppen doorrijd. Dus niet tanken, geen benen strekken, geen broodje onderweg.

Ik zou het lang vinden vooral als je savonds nog wat in Las Vegas wilt ondernemen.
pi_71953324
jullie hebben gelijk, ik moet inderdaad wat rustiger aan doen.. Misschien een dagje minder LA. Hoe vinden jullie deze??

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Pismo Beach
3/9 Pismo Beach > Los Angeles
4/9 Los Angeles
5/9 Los Angeles
6/9 Los Angeles > Las Vegas (vertrek 13 uur, aankomst 17 uur)
7/9 Las Vegas > Grand Canyon (vertrek 9 uur, aankomst 15 uur tussenstop bij Hooverdam)
8/9 Grand Canyon
9/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek 9 uur, aankomst 17 uur)

zo hebben we toch anderhalve dag de Canyon, en hoeven we maar 1x lang te rijden (van Canyon naar LA) .... die hele lange dagen rijden vind ik ook zonde van mn vakantie. Nu had ik alleen graag een vlucht vanuit Vegas gehad naar New York

Onze vlucht van LA naar Los Angeles is rond half 9 's morgens. Misschien een idee om de 2e dag in de Canyon lekker uit te slapen en dan rustig aan te doen zodat we de nacht erop doorrijden direct naar het vliegveld. Dan zouden we om 21 uur kunnen vertrekken bij de Canyon om vervolgens om 6 uur 's morgens bij LAX te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Retarded op 17-08-2009 16:43:33 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:04:25 #244
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_71954095
Grand Canyon en Yosemite zijn totaal niet te vergelijken maar wel allebei prachtig. Als ik zou moeten kiezen met jouw schema dan zou ik toch voor Yosemite gaan.

Bovendien zul je nu waarschijnlijk geen overnachting meer kunnen boeken als je echt in GCNP wil overnachten.

Om de keuze nog lastiger te maken zou je ook dit kunnen doen:

31/8 Aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Yosemite (vertrek SF 11 uur, aankomst Yosemite 16 uur)
3/9 Yosemite
4/9 Yosemite > Las Vegas (vertrek 10 uur aankomst 18 uur)
5/9 Las Vegas > helicoptervlucht over GC
6/9 Las Vegas > LA
7/9 LA
8/9 LA
9/9 LA
10/9 LA vlucht naar NY

Zo kun je Yosemite bezoeken en toch een indruk krijgen van de GC. Ik heb die vlucht nooit gedaan maar wel een vlucht over Canyonlands en dat is zo onvoorstelbaar mooi ! De volgende keer dat ik naar GC ga wil ik ook echt een vlucht maken.

In Vegas kun je vrij goedkoop in goede hotels zitten echter deze moet je wel reserveren als je op de strip wil zitten.

Het reisschema is zo ook iets rustiger.

('s nachts terugrijden naar LA zou ik nooit doen)
pi_71956035
's nachts terugrijden naar LA zie ik inderdaad maar vanaf. Ik denk dat dit em gaat worden. Zo vermijd ik de megasaaie en lange rit van Yosemite naar Vegas, en zien we toch de Canyon. De enige lange rit is dus van Canyon naar LA.

Over 3 jaar ga ik trouwens weer, maar dan een maand. Dan wil alle parken goed gaan zien, dus Yosemite komt zeker nog aan de beurt )

Hotel in Vegas wordt trouwens het enige dure hotel wat we doen (waarschijnlijk Bellagio of Caesar's).. Hotel voor SFO is al geboekt, en voor LA heb ik 10 hotels uitgezocht, en die bel ik gewoon even. Voor de Canyon moet ik nog even kijken, het lieft zit ik natuurlijk op het park... zo niet, dan in Flagstaff (is het dichtsbij denk ik?)

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Big Sur
4/9 Los Angeles
5/9 Los Angeles
6/9 Los Angeles > Las Vegas (vertrek 13 uur, aankomst 17 uur)
7/9 Las Vegas > Grand Canyon (vertrek 10 uur, aankomst 16 uur)
8/9 Grand Canyon
9/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek 8 uur, aankomst 16 uur)

[ Bericht 15% gewijzigd door Retarded op 17-08-2009 18:27:32 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:32:34 #246
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_71958475
Voor overnachtingen in het park kun je even kijken op xanterra.com. Gewoon regelmatig kijken je hebt (een kleine) kans dat er door annulering nog iets vrijkomt. Wij hebben in de Thunderbird lodge gezeten, vanuit je hotelkamer uitzicht op de GC. Leuk wakker worden !

Williams is vanuit LV de grootste stad die dichtbij ligt. Het kleinere Tusayan zal ook wel vol zitten en/of behoorlijk prijzig zijn. Je zou ook kunnen overwegen om te overnachten in Cameron klein plaatsje aan de oostkant. De oostrim is bovendien erg mooi en daar mag je ook nog zelf met de auto komen.

Verder zou ik het hotel in LV zeker vooraf boeken. Voor goede deals zie fatwallet.com

Edit: westkant moest natuurlijk oost zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Amyrlin op 18-08-2009 10:19:53 ]
pi_71959181
quote:
Verder zou ik het hotel in LV zeker vooraf boeken. Voor goede deals zie fatwallet.com
zal er eens rondkijken maar zo moeilijk zou het toch niet zijn om gewoon een hotel binnen te lopen en vragen of ze nog een kamer vrij hebben? Als Bellagio er geen heeft, dan Caesars wel ... die ook niet? Dan naar het Monte Carlo. Zo ver rijden is het niet he

Zie trouwens dat Bellagio 120 dollar per nacht duurder is dan Monte Carlo's. NIet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn ... dan maar niet Bellagio
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:12:30 #248
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_71959987
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:51 schreef Retarded het volgende:

[..]

zal er eens rondkijken maar zo moeilijk zou het toch niet zijn om gewoon een hotel binnen te lopen en vragen of ze nog een kamer vrij hebben? Als Bellagio er geen heeft, dan Caesars wel ... die ook niet? Dan naar het Monte Carlo. Zo ver rijden is het niet he

Zie trouwens dat Bellagio 120 dollar per nacht duurder is dan Monte Carlo's. NIet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn ... dan maar niet Bellagio
Hotels binnenlopen is idd niet moeilijk maar ze bepalen de prijs adhv de drukte, hetzelfde hotel kan 's avonds duurder zijn dan 's ochtends. De verschillen kunnen enorm oplopen $250 vs $ 75.

Je hoeft van mij niet te boeken hoor! Ik geef alleen aan dat je makkelijk kunt besparen op deze manier. $65 voor een kamer in het MGM met nog een foodcredit van $25, tel uit je winst. Prijsverschil Monte Carlo / Bellagio is natuurlijk wel logisch, is namelijk ook een enorm verschil in kwaliteit.
pi_71961064
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:12 schreef Amyrlin het volgende:

[..]

Hotels binnenlopen is idd niet moeilijk maar ze bepalen de prijs adhv de drukte, hetzelfde hotel kan 's avonds duurder zijn dan 's ochtends. De verschillen kunnen enorm oplopen $250 vs $ 75.

Je hoeft van mij niet te boeken hoor! Ik geef alleen aan dat je makkelijk kunt besparen op deze manier. $65 voor een kamer in het MGM met nog een foodcredit van $25, tel uit je winst. Prijsverschil Monte Carlo / Bellagio is natuurlijk wel logisch, is namelijk ook een enorm verschil in kwaliteit.
uiteraard, maar de slechte hotels op de strip zijn volgens mij nog steeds beter dan het gemiddelde hotel in LA bedankt voor de tip iig!

Ik ben voorzichtig met vooruit boeken, want dat willen we eigelijk helemaal niet doen. Mocht LA ons helemaal bevallen, dan kan het zijn dat we helemaal niet in Vegas en de Canyon komen.. Of een paar dagen langer in SF kan ook... we zien wel, maar ik heb in ieder geval genoeg adresjes voor goede en goedkope hotel door de steden heen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:41:22 #250
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71963314
Even iets anders tussendoor, maar wij rijden langs Zion NP en daar hoor ik verschillende verhalen over. Wat vinden jullie van Zion?
stom
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:50:03 #252
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71963682
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:04 schreef Amyrlin het volgende:
('s nachts terugrijden naar LA zou ik nooit doen)
Tis toch geen slechte overweging..... je kunt in Los Angeles namelijk aardig vast komen te staan als je op een doordeweekse dag wil rijden.

Voor de reizigers die in September gaan:

Hou er rekening mee dat het op 7 September Labor Day is, (Maandag), en dat daardoor ook 4, 5 en 6 september ENORM druk zullen zijn qua reizen.... Las Vegas zal bijvoorbeeld in dat weekend drukker zijn dan normaal.

Amerikanen nemen met Labor Day graag een lang weekend op..... beetje vergelijkbaar met het paasweekend voor de Duitsers, (en Nederlanders) die dan massaal op pad gaan. Hou hier met je reistijden dus wat rekening mee.

Ook kunnen de hotels die je het liefts wil wel eens vol zitten, alhoewel er in Vegas altijd wel WAT te krijgen is....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:52:21 #253
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71966112
quote:
Bedankt! Maar wat vinden jullie ervan? Is het de moeite? Of iets dat in geval van tijdnood als eerste geskipped kan worden?
stom
pi_71987077
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

Bedankt! Maar wat vinden jullie ervan? Is het de moeite? Of iets dat in geval van tijdnood als eerste geskipped kan worden?
Ik vond Zion NP minder mooi dan bijvoorbeeld Bryce NP en Monument Valley. Zion NP vond ik wat minder speciaal, wat meer lijkend op de Alpen, terwijl Bryce NP en Monument Valley echt uniek zijn.
Moet wel zeggen dat het bij mij zwaar bewolkt was toen ik Zion aandeed en ik heb er ook niet uitgebreid gewandeld, alleen met de shuttle naar verschillende punten geweest.
pi_71988667
Zion vond ik iig niet het mooiste park waar we geweest zijn. Hebben er wel ff gewandeld maar voor de echt mooie stukken moet je echt gaan klimmen en er echt op voorbereid zijn (The Narrows oa)
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:43:47 #256
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71994797
Hebben jullie Angels landing niet gezien? Ik hoor dat het een aardige hike is, maar wel de moeite als je eenmaal helemaal boven bent.
stom
pi_72031310
Nog 10 dagen en dan is het voor ons zover, we hebben de volgende (globale) route:

Dag 1: Brussel-San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego-Malibu
Dag 4: Malibu
Dag 5: Malibu-San Luis Obispo
Dag 6: San Luis Obispo-Monterey
Dag 7: Monterey
Dag 8: Monterey-San Fransisco
Dag 9 San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco-Sacramento
Dag 12: Sacramento
Dag 13: Sacramento-Lake Tahoe
Dag 14: Lake Tahoe
Dag 15: Lake Tahoe-Lee Vining-Yosemite
Dag 16: Yosemite-Clovis
Dag 17: Clovis-Sequoia NP
Dag 18: Sequoia NP-Bakersfield
Dag 19: Bakersfield-Pahrump
Dag 20: Pahrump-Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 23-24: Las Vegas-Brussel

Ik weet dat we zo niet alles zien maar zo blijven de af te leggen afstanden nog een beetje binnen de perken. Iemand nog tips of op- en aanmerkingen? Zijn er stukken die we echt niet of juist wel moeten doen? Er is op de eerste nacht na nog niks geboekt dus we zijn heel flexibel in de planning.
pi_72036018
Waarom ga je niet vanaf San Francisco naar Yosemite en dan naar Vegas en dan naar de Grand Canyon, lijkt mij wat logischer....

Je hebt zeker vlucht terug vanuit LV??
pi_72038434
Is logischer idd maar we zijn nog helemaal vrij in de planning, terug idd uit LV en Grand Canyon hadden we nog niet opgenomen maar zal hoogstwaarschijnlijk wel bezocht worden.
Reden is dat we naast Yosemite ook Kings Canyon en Sequoia wilden bezoeken en dat lijkt me niet logisch als we via die kant rijden?
Ik wil echt voorkomen dat we weer enorm veel in de auto moeten zitten, vorige keer liep dat bijna verkeerd af.
pi_72040371
Waarom liep dat verkeerd af?
Wij gaan deze reis ook doen in hetzelfde aantal dagen maar we doen dan niet Kings Canyon...(weet niet waar dat ligt?) Sequoia is bij Palm Springs vlakbij toch?
pi_72063540
Als je naar Sequioa NP gaat puur vanwege de Sequioa's, dan kan je het links laten liggen. Die bomen bevinden zich namelijk ook in het zuiden van Yosemite NP (Mariposa Grove).
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72064106
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:41 schreef kreuk050 het volgende:
Waarom liep dat verkeerd af?
Veel rijden, grootste afstanden aan het einde en met uitvoegen op de turnpike een auto over het hoofd gezien.
Ik wil dus gewoon heel relaxed rondtrekken dit keer.
quote:
Wij gaan deze reis ook doen in hetzelfde aantal dagen maar we doen dan niet Kings Canyon...(weet niet waar dat ligt?) Sequoia is bij Palm Springs vlakbij toch?
Kings ligt boven Sequoia maar we hebben het er gisteren nog over gehad en we gaan toch via de rechterkant naar beneden en laten Kings en Sequoia voor wat het is, het is toch iets teveel afstand voor te weinig park.
pi_72070480
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:58 schreef zjroentje het volgende:
Als je naar Sequioa NP gaat puur vanwege de Sequioa's, dan kan je het links laten liggen. Die bomen bevinden zich namelijk ook in het zuiden van Yosemite NP (Mariposa Grove).
Dat klopt! Doen wij ook!
pi_73008000
15 oktober ga ik ook voor 20 dagen

Eerst een paar dagen new york, dan verder naar LA, Las Vegas, Grand Canyon, SF en Phoenix...

Heb er zin an
O+ BlaBlub O+
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:57:38 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_73008191
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:58 schreef zjroentje het volgende:
Helemaal mee eens, al staat de grootste boom wel in Sequoia
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:22:30 #266
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_73016958
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, al staat de grootste boom wel in Sequoia
De coastal redwoods in Redwood National Park in Noord California zijn nog een stukje hoger dan de andere subfamilie van de sequioa, alhoewel ze minder breed zijn.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:22:34 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_73019632
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

De coastal redwoods in Redwood National Park in Noord California zijn nog een stukje hoger dan de andere subfamilie van de sequioa, alhoewel ze minder breed zijn.
Bedoelde ook qua inhoud, zoals de General Sherman boom
pi_73028098
Onze roadtrip begint ook redelijk vorm te krijgen. We vertrekken vanuit Fort Worth, TX omdat we daar wonen. De eerste dag rijden we in een keer door naar Colorado, 14 uur rijden. Daar rijden we langs een aantal dingen, we zijn 3-4 dagen in Colorado. Dan Mesa Verde NP, Monument Valley, Canyon de Chelly, dan via Painted Desert en Petrified Forest NP naar Grand Canyon, south rim. Vervolgens omhoog naar Bryce, Zion naar Vegas om daar oud en nieuw te vieren.

Daarna door naar San Francisco via death valley, Sequoia en Yosemite NP. Totaal 5600km excl scenic drives in de NP's. We vertrekken Dec 20 en komen Jan 6 aan in SF. Op Jan 8 vliegen we weer terug naar Fort Worth.

Heb niet alle dingen genoemd onderweg, maar als mensen tips hebben hoor ik het graag.

Plaatje van de geplande route:
  woensdag 23 september 2009 @ 08:21:14 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_73028851
Mooie route Schuifpui, ga je daar speciaal een auto voor huren?
pi_73034376
Leuke route, wel veel rijden in de dagen dat je gaat!
pi_73055987
Het was super en we hebben het overleefd. (en roken na Vegas niet weer, het is een wonder )
pi_73058842
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:21 schreef Blik het volgende:
Mooie route Schuifpui, ga je daar speciaal een auto voor huren?
Yep, zie ook Auto huren VS, onder de 25 . We hebben nu wel een auto, maar die zouden we in twee dagen in SF moeten verkopen, wat sowieso al lastig is. Verder moeten er wat aanpassingen gedaan worden vanwege strengere milieuregels in California. Bovendien is het toch fijner om met een nieuwere auto te rijden, ipv wat we nu hebben, aangezien die al een keer problemen met de motor heeft gehad.

De route lijkt me ook heel tof, heb er nu al zin in. Totaal 5600km rijden, maar de eerste dag is al 1200km, dus dan is er nog 4400km in 17 dagen over. Heb de twee dagen Vegas en twee dagen SF er dan al afgetrokken, dus ik denk dat het goed te doen is. Het is voor de rest van de dagen minder dan 300km/dag dus dat moet wel lukken.
pi_73065256
Oohh das prima idd! Tof hoor!
pi_73169807
Net een South-west USA lonely planet aangeschaft, dus het we kunnen de trip gedetailleerder gaan plannen.

Tevens kunnen we die gebruiken voor onze mini-roadtrip door New Mexico volgend weekend. Tripje van 2700km in één weekend.

De groene route is de New Mexico trip, best een eindje.

[ Bericht 19% gewijzigd door Schuifpui op 28-09-2009 05:50:22 ]
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 23:08:38 #275
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_73864167
Heeft er iemand goede ervaringen met een villaverhuurder in Californië?
Er is op internet heel wat te vinden natuurlijk, maar goede ervaringen helpen misschien om een selectie te maken.

Even wat achtergrond, wellicht levert dat ook nog wat tips op: wij zijn net begonnen ons te oriënteren op een vakantie in Californië. We trekken daar vier weken voor uit, in juni volgend jaar.
Het reisgezelschap bestaat uit twee gezinnen, ieder met een jong kind (dan 3 en 4).
Om die reden willen we niet elke dag honderden kilometers in de auto zitten, al beseffen we natuurlijk dat veel kilometers maken onvermijdelijk is als je een gevarieerde vakantie wilt hebben.

Het idee is, om op een paar strategische plekken een villa te huren, en vanaf daar tochten te ondernemen, maar ook regelmatig een dagje niks te doen.

Afgaand op reistips, waaronder in deze topicreeks, willen we de volgende dingen zien:
  • Een paar dagen San Fransisco (dit zal een hotel worden)
  • Yosemite Park. Eventueel zou accomodatie dan tussen YP en Death Valley in kunnen liggen, en daar blijven we dan een week of zo.
  • "Iets" met de kust. Big Sur ziet er prachtig uit. En we willen de vakantie graag eindigen met zon, zee en strand. En dus accomodatie vinden waar dat voorhanden is. Van wat ik tot nu toe heb gelezen, zit het mooiste strandleven ten zuiden van LA. Klopt dat?
  • Als het in te passen is: Las Vegas en zelfs eventueel Grand Canyon nog. Maar als ik het zo bekijk, wordt dat wel erg veel reizen extra. Aan de andere kant: we hebben vier weken, en SF - Yosemite Park - stranden rond LA, is een lelijke driehoek om te rijden. Met LV wordt het een vierkant en dubbel je niks.

Wat verstaan we onder "villa"? Zeker geen top-end, maar het moet groot genoeg zijn voor 4 volwassenen en 2 kinderen, en het niveautje trailer overstijgen. 1000$ per week mag wel.

Alvast bedankt voor eventuele tips! We hebben nog ruim de tijd, dus wat aanwijzingen waarmee we rekening mee kunnen houden en in de goede richting kunnen gaan zoeken, zouden erg handig zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gert op 19-10-2009 23:40:20 ]
  • "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
    pi_74150457
    Ik ga hier even meelezen. SF, LA en SD lijken me erg interessante bestemmingen
    pi_74175757
    Zo, zit nu in Phoenix, bijna klaar met een rondje NY/LA-SF-LV-PH-LA ..... Weet iemand nog tips voor LA... Hollywood vonden we echt zwaar tegenvallen, pauper bende alleen dat ene stukje straat is wel geinig.....
    Sanata monica pier zijn we al geweest evenal Venice... We gaan nog naar WB en Disney en een wedstrijd van de Clippers... En we pakken Long beach (ff bootje kijken en wat drinken) nog even mee...
    Verder behalve een studio/Pretpark nog iets te doen wat niet zo tegenvalt als de rest van LA?

Pauper mexicanen bij de bouwmarkten

Verder over de reis in kort

New York - Echt helemaal super... maar een paar dagen geweest, eigenlijk te weinig maar echt super... Veel gelopen/metro en alles wel gezien wat we wilden bijna dan...
    LA - Pauper bende behalve dat stukje hollywood en strand...
    San Francisco - Ook heel leuk, relax weer, leuk om te rijden in die straten, mooie dingen gezien, alleen zonde dat we in een pauper hotel zaten
    Las Vegas - Gewoon zoals je verwacht, helemaal die achtbaan van NYNY
    Grand Canyon - Eerst bij Bryce en Yosimite geweest en die waren super, GC vonden we allebei zwaar tegenvallen.. niet zo mooi als die andere 2....
    Phoenix - Echt een mooie stad, vooral downtown, zeker niet zoals verwacht... en nog in het Diamondback's stadion mogen kijken
    Nu dus weer terug naar LA...
    O+ BlaBlub O+
    pi_74226087
    Ik zoek eigenlijk nog een goed/leuk hotel in San Francisco. Heb al wel gehoord/gelezen dat je goed moet kijken niet in een verkeerde wijk terecht te komen. Daarom vroeg ik me af of mensen hier misschien ervaringen met bepaalde hotels hebben ?
    pi_74226326
    Francisco Bay Inn als je die voor een leuke prijs kan vinden, regel het alleen wel vantevoren! Aan de balie gaat de prijs nog eens over de kop en verstaan ze ineens geen engels meer.
    pi_74226787
    Heb even gezocht en kan die van 2 nachten en 4 personen voor 228$ met onbijt boeken. Geen geld maar is zover ik uit de beoordelingen haal niet echt een super hotel krijgt ook maar een 6,5. Weet niet of er mensen betere hotels weten ?
    pi_74226961
    Ik weet geen betere hotels (andere was een best value inn geloof ik) maar er was weinig mis mee en vooral de locatie was super voor die prijs. ($44,- voor een tweepersoonskamer) Ontbijt stelt niks voor he?
    Voor maar 2 nachten zou ik me geen luxe hotel aanmeten aangezien je alleen een kamer nodig hebt om te slapen.
    pi_74227508
    Heb je wel gelijk in maar wij betalen altijd liever iets meer als je dan wat lekkerder slaapt/eet Dus mocht iemand nog ervaringen hebben hoor ik het graag !!
    pi_74228863
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 15:25 schreef copyfile het volgende:
    Ik zoek eigenlijk nog een goed/leuk hotel in San Francisco. Heb al wel gehoord/gelezen dat je goed moet kijken niet in een verkeerde wijk terecht te komen. Daarom vroeg ik me af of mensen hier misschien ervaringen met bepaalde hotels hebben ?
    Wij hebben toendertijd in het Elements hostel/hotel geslapen. http://www.elementshotel.com/index.htm

Liggen is goed. Aan Mission Street met de BART op loopafstand. Hotel heeft een eigen dakterras met een gaaf uitzicht op downtown SF. 's avonds kun je daar lekker eten en een drankje doen.

$30 per nacht pp voor een 2-persoonskamer.

Dit restaurant zit trouwens in het hotel. Eten kan beneden of op het dakterras: http://www.medjoolsf.com/
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:16:31 #284
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_74232832
    Ik heb goede ervaringen met 'The good hotel', niet te duur en in het centrum. Het is een design boutique hotel, dus lekker kleinschalig en alle luxe.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_74325541
    Iemand enig idee wat een goede website/bedrijf is om goedkoop een auto te huren in San Francisco ?
    pi_74326419
    eautohuur had ik de mijne via geregeld.
    pi_74327052
    Heb zelf niet de beste ervaringen met dit bedrijf dus mocht iemand nog een andere optie hebben hoor ik het graag.
    pi_74327992
    usareisen.de

maar ik wilde een nederlandse contactpersoon en bij eautohuur had ik die.
    eautohuur (en usareisen.de ook) is gewoon een tussenpersoon je kunt zelf bepalen bij welke huurmaatschapij je dan huurt.
      woensdag 4 november 2009 @ 04:51:10 #289
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_74373725
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 23:08 schreef Gert het volgende:
    Van wat ik tot nu toe heb gelezen, zit het mooiste strandleven ten zuiden van LA. Klopt dat?
    Laguna Beach!
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 19 november 2009 @ 23:20:43 #290
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_76701665
    Het was even graven, maar daar is het topic wat ik zocht.
    Wij zijn ook bezig met het bekijken van onze opties voor de zomervakantie. We zijn daarbij o.a. gaan kijken naar een fly-drive langs de westkust, maar je al snel stukken als Yosemite en Las Vegas wil meepakken.
    De makkelijkste weg leek ons in eerste instantie simpelweg een pakket boeken via een operator, maar wat me daarin tegenvalt is het aantal operators die ook daadwerkelijk een pakket aanbieden... Vrijwel altijd is het óf zonder auto, óf zonder overnachtingen, en dat noem ik dan weer geen pakket. Ik probeer nu zelf een pakket samen te stellen, en dan kan ik meteen kijken of ik goedkoper uit ben als ik ervoor kies om alles zelf te regelen. Heeft iemand daar ervaring mee (verschil in prijzen)?

Sowieso: tips zijn welkom!
    pi_76730989
    exit-reizen.nl

kun je op aanvraag alles laten regelen wat je maar wilt... en het is niet duur! (wel veel geld, maar niet duur...)
    pi_76733766
    Lekker alles zelf doen. Het is echt veel makkelijker als het lijkt en je kunt volledig je eigen route samenstellen je eigen hotel's/motels uitzoeken maar vooral op je eigen tempo de route doen. Er is veel te veel te zien en de pakketreizen willen zoveel in zo weinig tijd dat je tijdens of achteraf er pas achter komt wat een jaagwerk het is en niet echt een vakantie.

Ik was hetzelfde van plan maar heb never nooit geen spijt van alles zelf regelen !
    pi_76828402
    Hallo,

Ik en een vriend van mij willen in het voorjaar naar de VS. We willen eerst een dikke maand naar het westen en dan nog 3 week in NY en washington. Maar wij zijn benieuwd naar wat mensen ongeveer gemiddeld kwijt waren per dag voor onderdak en eten. We weten dat afhankelijk is van of je uitgebreid uit eten gaat of een duur hotel neemt en dergelijke. We gaan een beetje van het gemiddelde idee uit, zelf koken af en toe en af en toe uit eten (of bij de mac, etc of ietsjes luxer)
    Wij hebben echter geen idee hoeveel we ongeveer kwijt zullen zijn! Kan iemand een indicatie geven? We gaan rond toeren met de auto daar, dus motels/hotels/hostels alles komt aan de orde waarschijnlijk;)
    You and what army?!
    pi_76829141
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 22:41 schreef squidi het volgende:
    Hallo,

Ik en een vriend van mij willen in het voorjaar naar de VS. We willen eerst een dikke maand naar het westen en dan nog 3 week in NY en washington. Maar wij zijn benieuwd naar wat mensen ongeveer gemiddeld kwijt waren per dag voor onderdak en eten. We weten dat afhankelijk is van of je uitgebreid uit eten gaat of een duur hotel neemt en dergelijke. We gaan een beetje van het gemiddelde idee uit, zelf koken af en toe en af en toe uit eten (of bij de mac, etc of ietsjes luxer)
    Wij hebben echter geen idee hoeveel we ongeveer kwijt zullen zijn! Kan iemand een indicatie geven? We gaan rond toeren met de auto daar, dus motels/hotels/hostels alles komt aan de orde waarschijnlijk;)
    Dag 1
    Slapen 27,12
    Eten 's avonds 17
    44,12

Dag 2
    Slapen 28,81
    benzine 19,21
    eten s middags 7,04
    kaart colorado 2,833333333
    eten s avonds 23
    80,89333333

Dag 3
    Pikes Peak 10
    eten s middags 8
    eten s avond 22
    hotel 26,03333333
    benzine 8,333333333
    74,36666667

Dag 4
    Benzine 9,93
    Eten s middags 5,8
    Hotel 23,64
    Eten savonds 38,33333333
    77,70333333

Dag 5
    Benzine 8,07
    Eten s ochtend 8,5
    Eten s middags 6,47
    Hotel 32,77
    benzine 2 4,433333333
    eten 19,33333333
    79,57666667

De uitgaven van mijn eerste 5 dagen. Was met z'n 3-en, hotels gaan meestal gewoon per kamer. Wij hadden meestal een kamer met 2 tweepersoonsbedden. Vaak een Best Western gehad, wel een van de beste ketens. Ik zou niet voor motel 6 gaan iig. Zelf koken gaat je niet lukken in hotels en is wat mij betreft sowieso te lastig. Wij hadden geen zin in supermarkten.
      donderdag 14 januari 2010 @ 23:07:40 #296
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76829680
    Een hotel heb je voor $70 - $150 per nacht, beetje afhankelijk wat voor kwaliteit je wenst. Buiten de toeristische gebieden kun je misschien wel voor $50 of $60 per nacht terecht, maar ik zou op een gemiddelde van $100 rekenen.

Uit eten is niet al te duur, voor $10-15 per persoon kun je wel dineren bij een diner, of een restaurantketen, en voor $6-7 heb je een volledig meal bij een fast-food tent. Wel moet je er rekening mee houden dat niet alle hotels ontbijt aanbieden, en dat het ook niet altijd gratis is. Zeker de allergoedkoopste hotels hebben wel vaak ontbijt, maar dan betaal je daar bijv. $6 voor of zoiets. Lunch heb je ook nog uiteraard, dus reken op zo'n $30 per dag per persoon aan eten.

Hotels met een eigen keukentje zijn vaak wat duurder, dus dat is een afweging tegenover koken, beetje afhankelijk van de hotelprijs natuurlijk.

Autohuur kost ong. $50 per dag als je alle kosten meerekend, er vanuitgaande dat je een budget-auto neemt, en beiden boven de 25 bent. (Tussen 21 en 25 reken op ong. $15 risico toeslag).

Dan is er nog benzinekosten, toegangskosten, recreatiekosten, etc, etc..... Met een STRAK budget, kom je ongeveer op $1,000 per week uit, maar de realiteit is dat je toch al gauw tegen de $1,200 per week gaat zitten.

Een week of 7 zou dan neerkomen op, exclusief de vluchten natuurlijk op zo'n $7,000 a $8,000 dollar, ofwel zo'n 5.500 tot 6.000 Euro.
    -
      vrijdag 15 januari 2010 @ 16:13:51 #297
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_76855929
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 23:07 schreef maartena het volgende:
    Een hotel heb je voor $70 - $150 per nacht, beetje afhankelijk wat voor kwaliteit je wenst. Buiten de toeristische gebieden kun je misschien wel voor $50 of $60 per nacht terecht, maar ik zou op een gemiddelde van $100 rekenen.
    En bijvoorbeeld de goedkopere motels/hostels die je onderweg tegenkomt? Ik hoor hier meerdere verhalen over. Enig idee wat je dan ongeveer kwijt bent voor een nacht als je zonder te reserveren binnenloopt? Ik heb iets gehoord over $30 per kamer. Dat was al wel een tijdje terug, maar zou je zulke prijzen nog kunnen vinden?
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_76858344
    Goedkoopste wat wij hadden was een days inn, voor $60/nacht voor een kamer met 2 queensize bedden. Duurste kamer (buiten Vegas) was in Hollywood, die was $160/nacht. Bijna alles zat tussen de $80 en $90/nacht. Een iets kleinere kamer, met 1 queenbed was meestal $10 goedkoper. Wat hostels kosten weet ik niet, want dat hebben wij niet gedaan of overwogen.
    pi_76871884
    goedkoopste overnachting van ons was $25 en de duurste $120 alle anderen tussen de $65 en $85 per nacht
    Eten kun je net zo goed gewoon "uit" doen want als je de prijzen in de supermarkt ziet voor sommige basis zaken als brood snap ik goed dat veel mensen buiten de deur gaan eten.
    wij hebben vaak tussen de middag een subway broodje gedaan voor $5,- heb je een foot long van betere kwaliteit als hier in nederland en s'avonds gewoon een restaurantje en we zijn meestal niet meer als een dollar of 40/50 samen kwijt geweest. Keertje pizza halen voor 15 dollar en je bent ook goedkoop van eten voorzien.
      zaterdag 16 januari 2010 @ 18:22:54 #300
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76896811
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 16:13 schreef Billy_Talent het volgende:
    En bijvoorbeeld de goedkopere motels/hostels die je onderweg tegenkomt? Ik hoor hier meerdere verhalen over. Enig idee wat je dan ongeveer kwijt bent voor een nacht als je zonder te reserveren binnenloopt? Ik heb iets gehoord over $30 per kamer. Dat was al wel een tijdje terug, maar zou je zulke prijzen nog kunnen vinden?
    Het ligt er helemaal aan WAAR je wil slapen..... In het Midwesten, Texas, etc.... kun je een stuk goedkoper terecht dan bijv. California. Kijk als je de "hot spots" wil zien aan de westkust, dan betaal je meer dan als je in een of ander dorp in Montana terecht komt waar ze allang blij zijn dat het lokale Motel eens wat anders krijgt dan vrachtwagenchauffeurs.
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')