abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71951147
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:49 schreef Retarded het volgende:
overigens is Yosemite en Death Valley niet een must voor ons ... Als we een saaiere route pakken (via Barstow) ... dan pakken we alleen snelwegen en zijn we in 9 uurtje van SF in Vegas. Dat scheelt een dag...

dan zou dit route 3 zijn:

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Vegas (vertrek SFO 08.00 uur aankomst Vegas 18.00 uur)
3/9 Vegas > Grand Canyon (vertrek Vegas rond 12 uur)
4/9 Grand Canyon
5/9 Grand Canyon > Los Angeles
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
10/9 Los Angeles > New York (vlucht)

Nou, als de route niet belangrijk is, en je een heleboel niet hoeft te zien, waarom boek je dan niet gewoon een vlucht?
SFO -> vegas vliegen
Grand canyon ga je met de auto heen,
En vanaf vegas vlieg je naar LA. Daar heb je denk ik meer aan dan heel de dag in de auto zitten en nog moeten doorrijden ook.
pi_71951193
Yosemite geen must? Je weet niet wat je mist.

Ik zou 2 dagen LA inruilen voor Yosemite .
pi_71951212
Helicoptervlucht hebben we inderdaad over nagedacht, maar was erg prijzig. Plus, het is (denk ik) mooier om de Canyon vanaf de grond te zien.

De trip is eigenlijk een lang uitgerekt stedentrip. In eerste instantie zouden we helemaal niet naar de Canyon gaan, maar we waren het beide eens dat het toch wel erg mooi zou zijn om er heen te gaan. Ik vind Los Angeles fantastisch, dus daar wil ik sowieso wat langer zijn. Las Vegas moet je ook eens in je leven meegemaakt hebben, al is het alleen een avond .. en dat is dus ook het plan voor Vegas.
pi_71951295
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:11 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Nou, als de route niet belangrijk is, en je een heleboel niet hoeft te zien, waarom boek je dan niet gewoon een vlucht?
SFO -> vegas vliegen
Grand canyon ga je met de auto heen,
En vanaf vegas vlieg je naar LA. Daar heb je denk ik meer aan dan heel de dag in de auto zitten en nog moeten doorrijden ook.
vluchten en auto is allemaal al geboekt ... dus dat is geen optie. Misschien moeten we de Canyon maar laten voor wat is het, maar volgens mij wil die maat van mij er wel heel graag heen. Als we toch HWY1 langs de big sur pakken, dan hebben we veel meer tijd voor Los Angeles en Vegas ..

We hebben nog geen hotels geboekt (alleen de eerste 2 nachten in SFO) en daarna zien we wel ... dus misschien komen we wel helemaal niet in Vegas en de Canyon. Het is een beetje orienteren, maar er is zzoooooooveel te zien in een korte tijd

Overigens is het misschien ook een idee om de canyon niet te doen, maar dan wel via Yosemite naar Vegas te rijden. Hebben we toch een park aangedaan, en hoeven we de lange rit van canyon naar LA niet te doen.
pi_71951600
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:11 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

van vegas naar LA is toch maar een uurtje of 3 tot 4 rijden? heb dat 2 jaar geleden ook gereden, dacht dat het zo iets was. Daar ligt ik dan niet zo wakker van.
pi_71951730
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:17 schreef Retarded het volgende:

[..]

vluchten en auto is allemaal al geboekt ... dus dat is geen optie. Misschien moeten we de Canyon maar laten voor wat is het, maar volgens mij wil die maat van mij er wel heel graag heen. Als we toch HWY1 langs de big sur pakken, dan hebben we veel meer tijd voor Los Angeles en Vegas ..

We hebben nog geen hotels geboekt (alleen de eerste 2 nachten in SFO) en daarna zien we wel ... dus misschien komen we wel helemaal niet in Vegas en de Canyon. Het is een beetje orienteren, maar er is zzoooooooveel te zien in een korte tijd

Overigens is het misschien ook een idee om de canyon niet te doen, maar dan wel via Yosemite naar Vegas te rijden. Hebben we toch een park aangedaan, en hoeven we de lange rit van canyon naar LA niet te doen.
Tja, ik ga zelf in februari en ik heb ook al geboekt. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet goed dat je al geboekt hebt, maar nog niet duidelijk is wat je nu allemaal wilt zien. Het lijkt mij dat als je zo’n trip gaat maken, dat je precies weet wat je wilt zien voordat je gaat boeken. Helemaal omdat je nu een auto hebt geboekt, maar volgens mij beter wat extra vluchten had kunnen boeken. Je hebt er namelijk meer aan om vanaf San Fran te vliegen naar Vegas, en dan nog gewoon een hele dag te hebben dan als een speer van hot naar her rijden. Ik bedoel, als je onderweg panne krijgt, wat natuurlijk kan, dan loop je al in de soep met zo’n strakke planning.

Ik ga zelf ook een route rijden die ik voordat ik ging boeken tot in de puntjes heb uitgestippeld, maar ik wil ook graag wat van de omgeving zien, en onderweg wat foto’s maken en wat eten. Daarom ga ik met de auto, en ik heb maar 1 keer een echt flink stuk om te rijden. Ik heb het idee dat de auto voor jou meer een middel is om van de ene naar de andere stad te komen. Maar als jij zonder vertraging al 8 uur flink door moet rijden om ergens te komen, dan zie je dus ook niks van de omgeving en denk ik dat je beter kunt vliegen.

De route die ik ga doen is:

Los Angeles 3 nachten
Pismo Beach 1 nacht
San Frnacisco 2 nachten
Yosemite 2 nachten
Death Valley 1 nacht
Las Vegas 2 nachten
Grand Canyon 1 nacht
Phoenix 1 nacht.

En het enige echt lange stuk is van Yosemite naar Death Vally.
Ik denk dat je eerst moet plannen, en dan pas boeken. Ik heb bij jou het idee dat je eerst boekt, en dan eens gaat plannen.
pi_71951881
Dat is het niet ... het is meer dat de Grand Canyon erbij is gekomen om te gaan doen. Het eerste plan was dus:

31/8 Aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Pismo Beach
3/9 Pismo Beach > LA
4/9 LA
5/9 LA
6/9 LA
7/9 LA
8/9 LA > Vegas
9/9 Vegas > LA (voor de vlucht van 10/9)

Vegas dan gewoon een nacht tussendoor terwijl we in Los Angeles zijn.. niet zozeer de 8e, maar 1 van die dagen. Nu is daar de Canyon bij gekomen, maar dat is toch verder uit de route dan verwacht.
pi_71951975
na een beetje puzzelen is dit misschien de beste optie. Er zitten maar 2 lange afstanden in (SF naar Vegas en Canyon naar LA), maar op deze manier zien we toch alles wat we willen zien .. SFO, Vegas, Canyon en Los Angeles.

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
3/9 Vegas > Grand Canyon
4/9 Grand Canyon
5/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek Canyon 10 uur, aankomst LA 18 uur)
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
pi_71952028
quote:
De route die ik ga doen is:

Los Angeles 3 nachten
Pismo Beach 1 nacht
San Frnacisco 2 nachten
Yosemite 2 nachten
Death Valley 1 nacht
Las Vegas 2 nachten
Grand Canyon 1 nacht
Phoenix 1 nacht.
Erg mooie reis trouwens! Wij hebben na Los Angeles nog wel 6 dagen in New York, maar ik kon helaas niet langer vrij krijgen op het werk (+ het geld was op )

Ben je eens eerder in Yosemite en de Canyon geweest?? Zo ja, tussen welke 2 zou jij kiezen? Of is die keus te moeilijk
pi_71952198
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:42 schreef Retarded het volgende:
na een beetje puzzelen is dit misschien de beste optie. Er zitten maar 2 lange afstanden in (SF naar Vegas en Canyon naar LA), maar op deze manier zien we toch alles wat we willen zien .. SFO, Vegas, Canyon en Los Angeles.

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
3/9 Vegas > Grand Canyon
4/9 Grand Canyon
5/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek Canyon 10 uur, aankomst LA 18 uur)
6/9 Los Angeles
7/9 Los Angeles
8/9 Los Angeles
9/9 Los Angeles
Dit is de beste optie denk ik als je geen bezwaar hebt tegen lang rijzen. Maar ben je niet bang dat je na 10 uur non stop rijden eigenlijk niks meer wilt doen, en dus niks van vegas meekrijgt?
pi_71952264
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:43 schreef Retarded het volgende:

[..]

Erg mooie reis trouwens! Wij hebben na Los Angeles nog wel 6 dagen in New York, maar ik kon helaas niet langer vrij krijgen op het werk (+ het geld was op )

Ben je eens eerder in Yosemite en de Canyon geweest?? Zo ja, tussen welke 2 zou jij kiezen? Of is die keus te moeilijk
Ik ben er niet eerder geweest. Maar wat ik hoor van mensen die er wel geweest zijn is de Canyon vooral overweldigend, en is Yosemite gewoon de mooiste plek op aarde.

Veel mensen willen ook nog eens terug naar Yosemite, terwijl de Canyon meer iets is wat je gewoon een keer gezien moet hebben. Maar als ik moest kiezen zou ik Yosemite kiezen.
pi_71952451
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Ik ben er niet eerder geweest. Maar wat ik hoor van mensen die er wel geweest zijn is de Canyon vooral overweldigend, en is Yosemite gewoon de mooiste plek op aarde.

Veel mensen willen ook nog eens terug naar Yosemite, terwijl de Canyon meer iets is wat je gewoon een keer gezien moet hebben. Maar als ik moest kiezen zou ik Yosemite kiezen.
Twijfel ook een beetje, Yosemite lijkt me ook heeeel erg mooi. Ik hoor inderdaad ook vaker dat de Canyon iets is wat je een keer gezien moet hebben... maar niet snel naar terug zou gaan. Als we Yosemite aan zouden doen ipv de Canyon dan zou de reis nog mooier zijn:

31/8 Aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Yosemite (vertrek SF 11 uur, aankomst Yosemite 16 uur)
3/9 Yosemite
4/9 Yosemite > Las Vegas (vertrek 10 uur aankomst 18 uur)
5/9 Las Vegas > LA
6/9 LA
7/9 LA
8/9 LA
9/9 LA
10/9 LA vlucht naar NY
pi_71952473
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:49 schreef sjoemelaar het volgende:

[..]

Dit is de beste optie denk ik als je geen bezwaar hebt tegen lang rijzen. Maar ben je niet bang dat je na 10 uur non stop rijden eigenlijk niks meer wilt doen, en dus niks van vegas meekrijgt?
Het is 9 uur rijden .. heb het erg ruim genomen. Maar daar kun je inderdaad gelijk in hebben.
pi_71952696
Ik ben in 2007 en 2008 naar de Grand Canyon geweest en ik zou er zo weer heen gaan .

Maar als je moet kiezen tussen Yosemite en Grand Canyon zou ik voor Yosemite kiezen. Hoewel beiden meer dan de moeite waard zijn en niet vergelijkbaar met elkaar maar gelet op de afstand naar de Grand Canyon zou ik voor SF - Yosemite - Vegas - LA kiezen.
pi_71952787
Canyon is geen reet aan, Yosemite is zo damn mooi! Weet niet of je weleens in de Alpen hebt gereden? Doe dat x5 in mooiheid en dat is Yosemite!

Nog 1 tip: in de korte tijd alles willen zien in California kan echt niet.....vooral niet als je zo lang in LA wilt zijn....

Mijn top 5 van Zuid-West is:

-Las Vegas (met stip)
- Yosemite
-San Francisco
-Kustweg
-L.A.
pi_71952839
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:59 schreef Retarded het volgende:

[..]

Het is 9 uur rijden .. heb het erg ruim genomen. Maar daar kun je inderdaad gelijk in hebben.
Heb je wel eens vaker zulke afstanden gereden? Google maps zegt dat het 8 uur 45 min rijden is. En dat is zuivere rijtijd. Dat is echt lang hoor.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_71953162
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:15 schreef Bert.Wasbeer het volgende:

[..]

Heb je wel eens vaker zulke afstanden gereden? Google maps zegt dat het 8 uur 45 min rijden is. En dat is zuivere rijtijd. Dat is echt lang hoor.
JA dat lijkt mij ook. Vooral omdat je toch in een onbekende omgeving rijdt en omdat die 8:45 uur is als je dus zonder te stoppen doorrijd. Dus niet tanken, geen benen strekken, geen broodje onderweg.

Ik zou het lang vinden vooral als je savonds nog wat in Las Vegas wilt ondernemen.
pi_71953324
jullie hebben gelijk, ik moet inderdaad wat rustiger aan doen.. Misschien een dagje minder LA. Hoe vinden jullie deze??

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Pismo Beach
3/9 Pismo Beach > Los Angeles
4/9 Los Angeles
5/9 Los Angeles
6/9 Los Angeles > Las Vegas (vertrek 13 uur, aankomst 17 uur)
7/9 Las Vegas > Grand Canyon (vertrek 9 uur, aankomst 15 uur tussenstop bij Hooverdam)
8/9 Grand Canyon
9/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek 9 uur, aankomst 17 uur)

zo hebben we toch anderhalve dag de Canyon, en hoeven we maar 1x lang te rijden (van Canyon naar LA) .... die hele lange dagen rijden vind ik ook zonde van mn vakantie. Nu had ik alleen graag een vlucht vanuit Vegas gehad naar New York

Onze vlucht van LA naar Los Angeles is rond half 9 's morgens. Misschien een idee om de 2e dag in de Canyon lekker uit te slapen en dan rustig aan te doen zodat we de nacht erop doorrijden direct naar het vliegveld. Dan zouden we om 21 uur kunnen vertrekken bij de Canyon om vervolgens om 6 uur 's morgens bij LAX te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Retarded op 17-08-2009 16:43:33 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:04:25 #244
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_71954095
Grand Canyon en Yosemite zijn totaal niet te vergelijken maar wel allebei prachtig. Als ik zou moeten kiezen met jouw schema dan zou ik toch voor Yosemite gaan.

Bovendien zul je nu waarschijnlijk geen overnachting meer kunnen boeken als je echt in GCNP wil overnachten.

Om de keuze nog lastiger te maken zou je ook dit kunnen doen:

31/8 Aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Yosemite (vertrek SF 11 uur, aankomst Yosemite 16 uur)
3/9 Yosemite
4/9 Yosemite > Las Vegas (vertrek 10 uur aankomst 18 uur)
5/9 Las Vegas > helicoptervlucht over GC
6/9 Las Vegas > LA
7/9 LA
8/9 LA
9/9 LA
10/9 LA vlucht naar NY

Zo kun je Yosemite bezoeken en toch een indruk krijgen van de GC. Ik heb die vlucht nooit gedaan maar wel een vlucht over Canyonlands en dat is zo onvoorstelbaar mooi ! De volgende keer dat ik naar GC ga wil ik ook echt een vlucht maken.

In Vegas kun je vrij goedkoop in goede hotels zitten echter deze moet je wel reserveren als je op de strip wil zitten.

Het reisschema is zo ook iets rustiger.

('s nachts terugrijden naar LA zou ik nooit doen)
pi_71956035
's nachts terugrijden naar LA zie ik inderdaad maar vanaf. Ik denk dat dit em gaat worden. Zo vermijd ik de megasaaie en lange rit van Yosemite naar Vegas, en zien we toch de Canyon. De enige lange rit is dus van Canyon naar LA.

Over 3 jaar ga ik trouwens weer, maar dan een maand. Dan wil alle parken goed gaan zien, dus Yosemite komt zeker nog aan de beurt )

Hotel in Vegas wordt trouwens het enige dure hotel wat we doen (waarschijnlijk Bellagio of Caesar's).. Hotel voor SFO is al geboekt, en voor LA heb ik 10 hotels uitgezocht, en die bel ik gewoon even. Voor de Canyon moet ik nog even kijken, het lieft zit ik natuurlijk op het park... zo niet, dan in Flagstaff (is het dichtsbij denk ik?)

31/8 aankomst SFO
1/9 SFO
2/9 SFO > Big Sur
3/9 Big Sur > Los Angeles
4/9 Los Angeles
5/9 Los Angeles
6/9 Los Angeles > Las Vegas (vertrek 13 uur, aankomst 17 uur)
7/9 Las Vegas > Grand Canyon (vertrek 10 uur, aankomst 16 uur)
8/9 Grand Canyon
9/9 Grand Canyon > Los Angeles (vertrek 8 uur, aankomst 16 uur)

[ Bericht 15% gewijzigd door Retarded op 17-08-2009 18:27:32 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:32:34 #246
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_71958475
Voor overnachtingen in het park kun je even kijken op xanterra.com. Gewoon regelmatig kijken je hebt (een kleine) kans dat er door annulering nog iets vrijkomt. Wij hebben in de Thunderbird lodge gezeten, vanuit je hotelkamer uitzicht op de GC. Leuk wakker worden !

Williams is vanuit LV de grootste stad die dichtbij ligt. Het kleinere Tusayan zal ook wel vol zitten en/of behoorlijk prijzig zijn. Je zou ook kunnen overwegen om te overnachten in Cameron klein plaatsje aan de oostkant. De oostrim is bovendien erg mooi en daar mag je ook nog zelf met de auto komen.

Verder zou ik het hotel in LV zeker vooraf boeken. Voor goede deals zie fatwallet.com

Edit: westkant moest natuurlijk oost zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Amyrlin op 18-08-2009 10:19:53 ]
pi_71959181
quote:
Verder zou ik het hotel in LV zeker vooraf boeken. Voor goede deals zie fatwallet.com
zal er eens rondkijken maar zo moeilijk zou het toch niet zijn om gewoon een hotel binnen te lopen en vragen of ze nog een kamer vrij hebben? Als Bellagio er geen heeft, dan Caesars wel ... die ook niet? Dan naar het Monte Carlo. Zo ver rijden is het niet he

Zie trouwens dat Bellagio 120 dollar per nacht duurder is dan Monte Carlo's. NIet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn ... dan maar niet Bellagio
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:12:30 #248
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_71959987
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:51 schreef Retarded het volgende:

[..]

zal er eens rondkijken maar zo moeilijk zou het toch niet zijn om gewoon een hotel binnen te lopen en vragen of ze nog een kamer vrij hebben? Als Bellagio er geen heeft, dan Caesars wel ... die ook niet? Dan naar het Monte Carlo. Zo ver rijden is het niet he

Zie trouwens dat Bellagio 120 dollar per nacht duurder is dan Monte Carlo's. NIet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn ... dan maar niet Bellagio
Hotels binnenlopen is idd niet moeilijk maar ze bepalen de prijs adhv de drukte, hetzelfde hotel kan 's avonds duurder zijn dan 's ochtends. De verschillen kunnen enorm oplopen $250 vs $ 75.

Je hoeft van mij niet te boeken hoor! Ik geef alleen aan dat je makkelijk kunt besparen op deze manier. $65 voor een kamer in het MGM met nog een foodcredit van $25, tel uit je winst. Prijsverschil Monte Carlo / Bellagio is natuurlijk wel logisch, is namelijk ook een enorm verschil in kwaliteit.
pi_71961064
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:12 schreef Amyrlin het volgende:

[..]

Hotels binnenlopen is idd niet moeilijk maar ze bepalen de prijs adhv de drukte, hetzelfde hotel kan 's avonds duurder zijn dan 's ochtends. De verschillen kunnen enorm oplopen $250 vs $ 75.

Je hoeft van mij niet te boeken hoor! Ik geef alleen aan dat je makkelijk kunt besparen op deze manier. $65 voor een kamer in het MGM met nog een foodcredit van $25, tel uit je winst. Prijsverschil Monte Carlo / Bellagio is natuurlijk wel logisch, is namelijk ook een enorm verschil in kwaliteit.
uiteraard, maar de slechte hotels op de strip zijn volgens mij nog steeds beter dan het gemiddelde hotel in LA bedankt voor de tip iig!

Ik ben voorzichtig met vooruit boeken, want dat willen we eigelijk helemaal niet doen. Mocht LA ons helemaal bevallen, dan kan het zijn dat we helemaal niet in Vegas en de Canyon komen.. Of een paar dagen langer in SF kan ook... we zien wel, maar ik heb in ieder geval genoeg adresjes voor goede en goedkope hotel door de steden heen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:41:22 #250
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71963314
Even iets anders tussendoor, maar wij rijden langs Zion NP en daar hoor ik verschillende verhalen over. Wat vinden jullie van Zion?
stom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')