hahahhaa....dat doet PBerends wel voor mij.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb de oudste als parent genomen.
En, I know, maar dat betekent niet dat je je eigen chaos hoeft te creeren op het moment dat er geen chaos is.
Godver. Zit ik een heel betoog te schrijven, vat jij het samen in 1 woord.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:34 schreef ItaloDancer het volgende:
'zuiver'?
See last post.quote:
quote:Werk, Geldzaken & Recht
Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, belastingen, hypotheken, spaarloonregelingen, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Mail.... ik zie het nu pas.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Godver. Zit ik een heel betoog te schrijven, vat jij het samen in 1 woord.
Die LP ga ik me niet mee bemoeien DH.
En deze reeks staat weer in [WGR], begrijpelijk omdat het daar een vast stekje had.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik snap het... maar de afkorting van het forum is [AEX] en niet [KRE] of [CRI] of [REC] waardoor mensen eerder geneigd zijn dat hier in te posten. Overigens heeft Five_Horizons de reeks Beleggen & Aandelen ook zelf hierheen geschopt. Maar die reeks is niet heel actief. In de andere topics valt het ook wel mee.
Dit maakt idd e.e.a. lastig omdat er duidelijk een correlatie bestaat tussen (bijna) omvallende banken die in het nieuws zijn en de kans dat iemand er posities in heeft. Dit lijkt me idd vrij moeilijk te scheiden.quote:Tuurlijk kan het in een Fortis-topic met Fortis-nieuws over de Fortis-aandelen (100% kredietcrisis, 100% [AEX]) voorkomen dat iemand meldt op welke koers hij is ingestapt. Erger je je daar zo aan? In WGR zou hij op dit moment geen respons krijgen.
Ik verwacht in [NWS] geen stormloop van krediettopics meer...hetzelfde was al langer van kracht voor de weertopics.quote:Ik denk dat je het allemaal niet zo strict moet bekijken. In [NWS] staan ook nog topics over de kredietcrisis. Natuurlijk vind jij vrijwel alles in dit forum [NWS], maar als je het zo strict wil scheiden mag er ook geen kredietcrisis topic meer worden geopend in [NWS] bijvoorbeeld.
Dit is een beetje fuzzy...of beter "it's in the eye of the beholder".quote:Lijkt me niet zo prettig naar de users toe.
Oh... vreemd. Nou ja dan is dat 'probleem' in ieder geval opgelost.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:24 schreef Drugshond het volgende:
En deze reeks staat weer in [WGR], begrijpelijk omdat het daar een vast stekje had.
quote:Dit maakt idd e.e.a. lastig omdat er duidelijk een correlatie bestaat tussen (bijna) omvallende banken die in het nieuws zijn en de kans dat iemand er posities in heeft. Dit lijkt me idd vrij moeilijk te scheiden.
Ik noem het ook geen stormloop... Maar in AEX is er ook geen stormloop van persoonlijke beleggingstopics.quote:Ik verwacht in [NWS] geen stormloop van krediettopics meer...hetzelfde was al langer van kracht voor de weertopics.
Die afscheiding is vrij duidelijk ingezet.
[BNW] ,[MIS], [SHO] zullen nog wel eventjes een terugkerend fenomeen in [NWS] blijven.
Het is geopend als livetopic. Als men uitgebreid over een interessant topic wil discussiëren, dan is een eigen topic in AEX een prima oplossing. En van die mogelijkheid die er nu is, wordt ook op uitgebreide schaal gebruik gemaakt zoals je ziet.quote:Dit is een beetje fuzzy...of beter "it's in the eye of the beholder".
Door het afsplitsen krijg je een userbase die weer opgesplitst wordt. Enerzijds positief omdat er meer ruimte ontstaat voor andere soorten van discussies. Er zijn ook klagers te bespeuren in de BBB-reeks die de discussiewaarde van enkele postings onder de maat vinden vallen. Omdat deze reeks min of meer aan het vervallen is naar een livetopic/SC-reeks (ergens wel begrijpelijk gelet op de commotie van de afgelopen weken).
Ik vind het helemaal niet wazig, het is heel duidelijk wat er in AEX gepost kan worden... en dat gebeurt dan ook. "Traditioneel" is al helemaal een woord wat mij niets zegt, hoe meer en hoe sneller dingen veranderen op FOK!, hoe beter. AEX zie ik overigens nog altijd als een tijdelijk forum.quote:Koopjesjagers, en vragen over beleggingen was traditioneel een [WGR] aangelegenheid. Maar die grenslijnen zijn in mijn optiek snel aan het vervagen dankzij de komst van [AEX].
Neemt niet weg dat [AEX] in deze setting uniek en bestaansrecht heeft. Maar op langere termijn ga je wel de [NWS]-functie overnemen als het gaat over de fall-out in de reële economie (reorganisaties en ontslagronden).
Ik ben nooit voorstander geweest van diverse opsplitsingen (dat is denk ik geen publiek geheim meer). En als je het doet, moet je toch zekere imaginaire grenzen stellen.
Tussen [POL] en [NWS] waren deze grenzen al flinterdun.... en [AEX] maakt in mijn optiek de driehoeksverhouding nog waziger.
Hoe ik destijds op je topic achter heb gereageerd weet je nog wel (positief). Maar dat er wat sneller tijdelijke / themafora worden geopend vind ik positief. Zo houd je het forum fris en levendig.quote:Op een zeker moment kun je als user jezelf afvragen wat primair belangrijker is.... het topic of de userbase waarover je het gaat uitstorten (om een respons te krijgen). Door de laatste optie als leidraad te nemen krijg je meer forumpjes die in elkaars vaarwater zitten te vissen (ff los van de indexbeschrijving) en forumgrenzen eroderen.
Dat kan. Ligt er maar net aan hoe lang het goed blijft lopen.quote:Dit was al een tijdje bezig met [BNW]. En [AEX] doet er nog een behoorlijke schep erboven op.
Dat [AEX] nu is weggezet als een tijdelijk forum is slechts schijn.... het kan nog wel een tijdje duren voordat de laatste nieuwsberichten uit de ether zijn verdwenen.
Volgens mij is er weinig breder dan nieuws. Er blijft nog genoeg over. Dat er weinig topics over andere onderwerpen worden geopend (ik kan daar niets over zeggen want ik kom niet vaak in NWS) is een ander 'probleem'.quote:Verder vraag ik me serieus af wat nog de resterende focus is van [NWS], wat nu een beetje overblijft is een klaagzang van integratie en finnen-topics (en een kleinere hardcore userbase).
Een subforumfilter trekt niet of nauwelijks extra volk.quote:Ik had hier persoonlijk gekozen voor een subforumfilter..
De forumgrenzen en userbase waren intact geblevenquote:of gewoon onder [NWS] te laten staan (met als direct nadeel heel wat minder wat respons). Maar de forumgrenzen en de userbase waren dan wel 'meer' intact gebleven
Ik denk het niet. En Dagonet is er ook mee bezig naar ik begrepen heb (dat zei ie volgens mij in FB al)quote:en 'bepaalde/eeuwigdurende/herhalende'' discussies hebben dan eventjes niet meer de overhand. Een tegenargument hierop is het uitblijven van een zekere amusementswaarde (niet onbelangrijk !!!, soms zelfs een drijvende kracht)...omdat je e.e.a. als te droge kost gaat aanbieden (omdat er anders geen speelruimte voor is).
Dus ja ik heb zeker gemengde gevoelens als user hoe dit ontstaan is (maar dat is nog goed te belopen). Hoe e.e.a. zich gaat ontvouwen over de forumgrenzen op langere termijn is een veel grotere issue dan je op het eerste gezicht zou denken.
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Deze reeks was eerst een [BNW/NWS]-topic... en het is getransformeerd naar een kloon van het [WGR]-beleggingstopic.
Echter heb ik het topic wel zo geopend.quote:Persoonlijke beleggingswinsten of verliezen of strategieën horen niet in deze reeks thuis. Toen niet... en imo nu nog steeds niet.
Je gaf zelf al toe dat dit het live-topic was en niet meer zozeer het globale trend topic + wat humor. Met de koersschommelingen van de dollar was het nog aanschouwelijk....maar met de volatiliteit van de beurswaarden wordt het overkill (in het begin nog niet zo.. maar we zijn nu al een paar weken verder en nog steeds geen rust op de plaats, daar zit een beetje het probleem !!).
Nee maar het hoort wel in dit forum. De afkorting is niet voor niets [AEX]quote:Het thema van dit forumpje is kredietkrisis. Het onstaan ervan en de maatregelingen ertegen staan allemaal in deze reeks (daar was genoeg speculatie over omdat het nog niet 1..2..3 tastbaar was).
De getalswaarden van de beurs is imo alleen interresant bij afsluiting van de beurs. Of in correlatie met een passend nieuwsbericht (zie ook geschiedenis ABK versus ratingbureau's die we al vrij vroeg op de korrel hadden). Maar ik zat geen informatie te plempen van de stand om 09:00, 10:00, 12:00, 13:30 en ga zo maar verder en of ik er posities in had.
Hier wil ik in meegaan. Al vind ik het aan de andere kant wel jammer.quote:Met een beleggnigsdraadje (beleggen voor noobs just like [WGR]) + Live/grafiek/SC topic + wat huisregels in deze OP zal de snelheid in deze reeks er wel iets uitlopen... maar je krijgt er wel topics voor terug.) Voordeel is wel dat AEX niet implodeert tot de reeks die hem heeft voortgebracht. En artikelen die niet genoeg body hebben (komkommer/PBerends AEX-nieuws) krijgen dan toch wel een beetje hun aandacht in deze opzet.
Mee eens wel in het forum... maar of het nog in deze iets diepergaande trendreeks hoort betwijfel ik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee maar het hoort wel in dit forum. De afkorting is niet voor niets [AEX]
Vandaar ik de link wel zal overnemen (zonder scheiding van de machten)... het is ook een zekere balanswerking.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Wel moet het zo zijn, dat onderwerpen/berichten die een eigen topic verdienen, wel altijd een eigen topic krijgen. Jij doet dat heel goed hoor. Maar ik heb liever niet dat mensen alleen nog in die reeks gaan posten en dat de rest dat verder niet te weten komt (omdat eigenlijk op dit moment vrijwel iedereen wel in BB&B komt). Maar goed dat zal ik zelf ook wel in de gaten houden.
Het is nu ook niet populair iin [WGR]quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik weet niet of er een n00b-beleggingstopic moet komen nu de Beleggingsreeks terug is gegaan naar WGR. Was ook niet erg populair.
Dat is wel heel steriel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:33 schreef simmu het volgende:
wat misschien ook kan, is zoiets als wat [OUD] heeft (brrrrrr........) die hebben een update topic, waarin enkel bevallingen, sterfgevallen enzo gepost worden. geen commentaar, geen chat, niets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |