Om een markt aan te voelen moet je toch echt economische kennis hebben, die is te krijgen, maar zonder kun je alleen maar meehobbelen. Gokken dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je moet weten welke stukken of derivaten je koopt en verkoopt (net als de groenteboer), maar verder hoef je denk ik echt niet veel economische kennis te hebben. Durf, consequent zijn en op het juiste moment de markt aanvoelen zijn denk ik veel belangrijker. En natuurlijk een ster in hoofdrekenen zijn.
Ja oke, iedereen kan beleggen. Gewoon een rekening bij een broker openen en je bent vrij zoveel geld te verliezen als je wilt (en soms heel blij zijn met een kleine, tijdelijke winstquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:39 schreef NLweltmeister het volgende:
Iedereeen met gezond verstand kan beleggen, in 1996 hadden we de camping-rally, zaten alle campinggasten met hun monbieltje aandelen te kopen vanuit de tuinstoel.
T'is bepaald geen potje tennis nee.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:13 schreef LXIV het volgende:
Beurshandel is beslist geen elite-sport. Nog niet eens sub-elite.
ik denk dat het gem. rendement tussen 'prof' of particuliere belegger nihil is.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:07 schreef waht het volgende:
[..]
Ja oke, iedereen kan beleggen. Gewoon een rekening bij een broker openen en je bent vrij zoveel geld te verliezen als je wilt (en soms heel blij zijn met een kleine, tijdelijke winst). Maar je loopt toch niet zo maar binnen bij de effectenbeurs in Amsterdam om aandelen te gaan verhandelen?
Consistent geld op die manier verdienen kan maar een heel klein deel, dus er is zeker wel een elite. Waarom denk je dat er juist zoevel brokers zijn. Alleen die laatste groep verdient echt geld aan veel orders.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:13 schreef LXIV het volgende:
Beurshandel is beslist geen elite-sport. Nog niet eens sub-elite.
Mensen die dit soort uitspraken als feit brengen moet je i.i.g. zéker niet serieus nemen. Ik heb heel wat HBO'ers op hun bek zien gaan de laatste tijd, het mooiste is dat het gros denkt dat het niet door hun eigen falen komt allemaal. Nee, met HBO'ers kom je er wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:10 schreef Dawwa het volgende:
Wie laat nou een MBO'er met miljoenen of miljarden spelen?![]()
Met die koelkasten aan hun oor op de foto, da's jaren 80quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:10 schreef Dawwa het volgende:
Nee,
Je heb toch echt minimaal een WO Master in Economie/Finance nodig en dan cumlaude!
Ook is het een beschermd beroep, je moet bepaalde certificaten halen bij de Dutch Securities Institute.
PS. Tegenwoordig zitten ze allemaal achter een PC, dat chaotische gedoe is van de jaren 90!
dat gaat over lange termijn beleggen. Die beurslui achter hun 8 Pc schermen, die handelen toch in korte termijn dingen?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Als een aap een beter rendement kan halen dan analisten, dan zegt dat genoeg naar mijn mening
Niet helemaal waar. Wil je bij bijvoorbeeld Optiver aan de slag gaan als trader, dan is het bezit van een bachelor diploma voldoende. Ook is het onzin dat het economie of Finance moet zijn, het maakt niet uit welke. Maar, je moet wel aantonen enige affiniteit te hebben met economie. Echter, totaal geen kennis oid, want zodra je binnen bent leren ze je die wel bij.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:10 schreef Dawwa het volgende:
Nee,
Je heb toch echt minimaal een WO Master in Economie/Finance nodig en dan cumlaude!
Ook is het een beschermd beroep, je moet bepaalde certificaten halen bij de Dutch Securities Institute.
PS. Tegenwoordig zitten ze allemaal achter een PC, dat chaotische gedoe is van de jaren 90!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |