^^^^quote:Op maandag 29 september 2008 11:56 schreef Remzz het volgende:
Niet te lang wachten, friends-zone enzo en natuurlijk de cliche's 'nee heb je, ja kun je krijgen'.
als een ander het niet merkt, geldt het dus ook verder niet voor de ander... de ander zal dus hooguit het idee hebben dat jij wél redelijk zeker en spontaan bent... dat dat misschien een fout idee is maakt eigenlijk ook weinig uit.quote:Op maandag 29 september 2008 11:52 schreef nicomart het volgende:
... terwijl ik zelf niet zo zeker ben van mezelf en daarom ook redelijk verlegen ben. Dat merk je niet echt als we praten ...
quote:Op maandag 29 september 2008 12:10 schreef fathank het volgende:
Vraag dr een keer mee uit eten ofzo. En dan niet via email
Mannen. Waarom moet het zo ingewikkeld?quote:Op maandag 29 september 2008 12:22 schreef VatosLoco het volgende:
Maak jezelf interessant genoeg voor haar, laat haar de stap zetten richting jou toe. Je kan idd voor de Nee heb je ja kun je krijgen tactiek gaan, maar zelf vind ik dat je dan iemand kan afschrikken. Je moet er een spel van maken, zorgen dat je haar interesse wekt en dan een beetje afstandelijk of geheimzinnig gaat doen, daar kunnen ze niet tegen.. althans deze tactiek werkt altijd voor mij
mèn, heb jij dan echt nog nooit gehoord van de friendzonequote:Op maandag 29 september 2008 12:55 schreef Xeanor het volgende:
Beetje simpele reacties hier. "Nooit geschoten is altijd mis" en "Nee heb je, ja kun je krijgen" zit allemaal wel een kern van waarheid in, maar volgens mij kan je er wel van uitgaan dat wanneer hij gewoon out of the blue op haar afstapt dat hij wordt afgewezen. Hij zal toch echt eerst meer met haar moeten praten, het over meer privé onderwerpen hebben, en een betere band krijgen. Dan moet hij pas een move maken.
Hij is de kluts kwijtquote:Op maandag 29 september 2008 12:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mannen. Waarom moet het zo ingewikkeld?
Als een vent op mij afstapt met iets in de trant van: Hey, ik vind je een toffe meid, een keer wat drinken?
vind ik dat leuker dan een vent die eerst allerlei spelletjes speelt omdat ie natuurlijk wel cool moet zijn.
Vraag haar gewoon op zo'n manier mee uit, je vraagt dr niet ten huwelijk ofzo.
nee, sociaal milieu is het probleem niet. Het gaat inderdaad om die knapheid schaalquote:Op maandag 29 september 2008 11:57 schreef MLI het volgende:
Out of your league in welke zin? Is ze knapper dan jij of ander sociaal milieu?
Ik ben ook wel zo'n figuur die dat via email zou kunnenquote:Op maandag 29 september 2008 12:27 schreef Hydrogeny het volgende:
Hmmzzz denkt terug aan een ander topic van vrijdag (geen zin om te zoeken)
Stuur haar een e-mail
Het is wel noemenswaardig, hij moet dus wel een spanning tussenbeide in de gesprekken houden, niet de 'jongen op het werk die altijd naar me wil luisteren' zijn. Dan zit hij dus instantly in de friendszone.quote:Op maandag 29 september 2008 12:58 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
mèn, heb jij dan echt nog nooit gehoord van de friendzone![]()
( en ja, dit is een ironische post, want ik ben het met je eens)
Dat uitgerekend een vrouw dit moet zeggenquote:Op maandag 29 september 2008 12:55 schreef Kluts het volgende:
Mannen. Waarom moet het zo ingewikkeld?
Hoe hou je die spanning dan? Sommige onderwerpen vermijden of juist sommige "spannende" onderwerpen aansnijden?quote:Op maandag 29 september 2008 13:03 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Het is wel noemenswaardig, hij moet dus wel een spanning tussenbeide in de gesprekken houden, niet de 'jongen op het werk die altijd naar me wil luisteren' zijn. Dan zit hij dus instantly in de friendszone.
Nou ja.. we gaan dus samen roken tijdens het werk. Dat noemen we inmiddels (op een grappige manier) "rookdates".. Maar of dat nou echt wat te betekenen heeft..quote:Op maandag 29 september 2008 13:04 schreef kingmob het volgende:
pssst, bij iedere vrouw werkt dat anders...
Maarja, dat is teveel nuance natuurlijk 8)
Als je veel met d'r praat moet er altijd wel iets langs komen waarop je kan reageren met iets in de trant van "dan gaan we toch samen". Veilig, want ze zal waarschijnlijk ja zeggen en meestal is het een wederzijdse hobby oid. Het is dan alleen wel de vraag of zij het als een date gaat zien, maar dat kun je met wat grapjes etc. wel duidelijk maken.
Persoonlijk ben ik een paar keer op m'n bek moeten gaan voordat ik bovenstaande een beetje onder de knie kreeg overigens
Blijft uiteraard een lastig verhaal, maar ik zal ooit voor 1 van de methodes moeten gaan. Ongeacht het effect dat het dan heeft.quote:Op maandag 29 september 2008 13:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat uitgerekend een vrouw dit moet zeggen
Maarre...het zal bij iedereen anders werken dus mensen kunnen wel stellig beweren dat één iets gegarandeerd gaat werken maar dat kan net zogoed de doodsteek zijn. Blijft een lastig verhaal dus.
Vragen naar die vriend is denk ik een normale vraag. En als het pijnlijk is hoor je dat vanzelf, maar heb je wel je antwoord en het hoeft niet je hele gesprek te blokkeren ofzo.quote:Op maandag 29 september 2008 13:07 schreef nicomart het volgende:
Hoe hou je die spanning dan? Sommige onderwerpen vermijden of juist sommige "spannende" onderwerpen aansnijden?
Ik vind het moeilijk om te vragen of ze momenteel een vriend heeft. Omdat ik dus weet dat ze, toen we nog collega's waren, een vriend had. Vragen of ze nog met die persoon heeft, kan misschien te pijnlijk zijn..
Dat is waar. Alleen moet ik in datzelfde gesprek waarschijnlijk niet gaan beginnen over "iets drinken samen" of "ergens wat eten", omdat ze dan meteen mijn bedoelingen snap. Maar misschien is dat ook wel weer goed om die bedoelingen te laten blijken?quote:Op maandag 29 september 2008 13:10 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Vragen naar die vriend is denk ik een normale vraag. En als het pijnlijk is hoor je dat vanzelf, maar heb je wel je antwoord en het hoeft niet je hele gesprek te blokkeren ofzo.
Vraag of ze nog steeds samen met hem is. Gewoon in de trant van; Goh, jij had toch een vriend eerder, zijn jullie nog samen? Dat is heus niet te pijnlijk, en gelijk een ingang voor een gesprek wat wat verder gaat dan de gebruikelijke koetjes en kalfjes.quote:Op maandag 29 september 2008 13:07 schreef nicomart het volgende:
[..]
Hoe hou je die spanning dan? Sommige onderwerpen vermijden of juist sommige "spannende" onderwerpen aansnijden?
Ik vind het moeilijk om te vragen of ze momenteel een vriend heeft. Omdat ik dus weet dat ze, toen we nog collega's waren, een vriend had. Vragen of ze nog met die persoon heeft, kan misschien te pijnlijk zijn..
bestaat niet, dat moet je beseffenquote:Op maandag 29 september 2008 11:52 schreef nicomart het volgende:
out-of-my-league
Waarom niet? Dat zie je dan wel gewoon, nu niet over na gaan denken lijkt me. En anders gooi je het in de volgende rokersdate erinquote:Op maandag 29 september 2008 13:12 schreef nicomart het volgende:
Dat is waar. Alleen moet ik in datzelfde gesprek waarschijnlijk niet gaan beginnen over "iets drinken samen" of "ergens wat eten", omdat ze dan meteen mijn bedoelingen snap. Maar misschien is dat ook wel weer goed om die bedoelingen te laten blijken?
edit: en HEEEEEEEY Cue!! Wat fijn om jouw hier te treffen met je wijsheid
Grappen blijven maken, waarbij je sex-gerelateerde grappen ook zeker niet moet weglaten. Je moet er echter vrij voorzichtig mee zijn, want je kan zomaar iets fouts eruit floepen.quote:Op maandag 29 september 2008 13:07 schreef nicomart het volgende:
[..]
nee, het is ook gewoon zo dat ik gewoon erg leuk met d'r kan ouwehoeren. Knap is ze ook, maar ik kan ook leuk met d'r lachen enzo. Het probleem is alleen wat ik moet zeggen om het meer te laten worden dan alleen maar ouwehoeren in de pauze (klinkt wel erg basisschool zoquote:Op maandag 29 september 2008 13:15 schreef kingmob het volgende:
Als ik het zo bekijk stel je je wel heel afhankelijk op. Ik snap dat wel als ze heel knap is, maar je moet haar natuurlijk ook wel leuk vinden qua persoonlijkheid (tenzij je gewoon sex wil, kan ook natuurlijk). Dat betekent wat mij betreft dat je jezelf moet kunnen zijn en dus niet teveel hoeft na te denken wat je wel en niet kan zeggen. Je creeert echt een ongemakkelijke situatie als je over gespreksonderwerpen gaat nadenken in termen van dat kan wel en dat kan niet.
Om het maar eens R&P te benaderen
Dat was wel iets wat ik voor een volgende rookdate gepland had. Niet zozeer dat ik alle gesprekken plan natuurlijk, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat nou gelopen is. Omdat ik in die vorige periode met beide ook wel goed kon opschieten enzo..quote:Op maandag 29 september 2008 13:16 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat zie je dan wel gewoon, nu niet over na gaan denken lijkt me. En anders gooi je het in de volgende rokersdate erinJe hoeft het toch ook niet in de trant van: 'he je hebt geen vriend, dus zullen we wat gaan drinken' te doen?
edit:ik doe m'n best
Volgens mij heb ik hier wel een expert te pakkenquote:Op maandag 29 september 2008 13:16 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Grappen blijven maken, waarbij je sex-gerelateerde grappen ook zeker niet moet weglaten. Je moet er echter vrij voorzichtig mee zijn, want je kan zomaar iets fouts eruit floepen.
Nog een leuke tip is: als je haar uitvraagt, doe dit dan op de manier waarop het lijkt alsof ze al ja heeft gezegd. Bijv:
"Wil je eens gaan lunchen?" - Zou een standaardvraag zijn. Hierbij staat de optie open voor haar of ze met jou gaat lunchen.
"Waar zou je eens willen gaan lunchen?" - Dit veronderstelt dat zij al interesse zou hebben om samen met jou te gaan lunchen, als ze het doorheeft zal ze reageren met "Met jou? Nee dank je." en als ze een plek noemt, zo van "Die ene tent op de hoek van de ....straat" dan kan je makkelijk doorgaan met "Morgenmiddag dan?"
Basic mindfuck.
Netjesquote:Op maandag 29 september 2008 13:16 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Grappen blijven maken, waarbij je sex-gerelateerde grappen ook zeker niet moet weglaten. Je moet er echter vrij voorzichtig mee zijn, want je kan zomaar iets fouts eruit floepen.
Nog een leuke tip is: als je haar uitvraagt, doe dit dan op de manier waarop het lijkt alsof ze al ja heeft gezegd. Bijv:
"Wil je eens gaan lunchen?" - Zou een standaardvraag zijn. Hierbij staat de optie open voor haar of ze met jou gaat lunchen.
"Waar zou je eens willen gaan lunchen?" - Dit veronderstelt dat zij al interesse zou hebben om samen met jou te gaan lunchen, als ze het doorheeft zal ze reageren met "Met jou? Nee dank je." en als ze een plek noemt, zo van "Die ene tent op de hoek van de ....straat" dan kan je makkelijk doorgaan met "Morgenmiddag dan?"
Basic mindfuck.
Laat gewoon een keer vallen dat je de babbeltjes met haar erg leuk vind, dat je een keer wil lunchen oid omdat je dat gewoon gezellig lijkt. Of ga over films/concerten praten, mooie ingang voor een 'zullen we samen naar film/concert gaan.quote:Op maandag 29 september 2008 13:17 schreef nicomart het volgende:
[..]
nee, het is ook gewoon zo dat ik gewoon erg leuk met d'r kan ouwehoeren. Knap is ze ook, maar ik kan ook leuk met d'r lachen enzo. Het probleem is alleen wat ik moet zeggen om het meer te laten worden dan alleen maar ouwehoeren in de pauze (klinkt wel erg basisschool zo).
Dat bedoelde ik dusquote:Op maandag 29 september 2008 13:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf echt te ingewikkeld.
Dat ik het mezelf ingewikkeld maak weet ik ja.. Daarom kom ik ook hier voor adviesquote:Op maandag 29 september 2008 13:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Laat gewoon een keer vallen dat je de babbeltjes met haar erg leuk vind, dat je een keer wil lunchen oid omdat je dat gewoon gezellig lijkt. Of ga over films/concerten praten, mooie ingang voor een 'zullen we samen naar film/concert gaan.
Je maakt het jezelf echt te ingewikkeld.
Goed plan, just fuckin' go for it!quote:Op maandag 29 september 2008 13:26 schreef nicomart het volgende:
[..]
Dat ik het mezelf ingewikkeld maak weet ik ja.. Daarom kom ik ook hier voor advies
Als het goed is hebben we vanmiddag nog een momentje.. Dan zal ik wel eens proberen om de schroom van me af te slaan
Daar ga ik vanuit jaquote:Op maandag 29 september 2008 13:36 schreef nicomart het volgende:
thnx voor de adviezen in ieder geval.. Ik zal jullie op de hoogte houden
Ik zou je nogal vooringenomen vinden.quote:Op maandag 29 september 2008 13:16 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Basic mindfuck.
Lompste en meest achterlijke kutadvies ooit. Echt zo'n enorme dooddoener.quote:Op maandag 29 september 2008 13:46 schreef Canisfire het volgende:
Out of your league is sowieso een excuus voor verlegen autisten om zichzelf wijs te maken dat het toch nooit gaat lukken. Gewoon lekker jezelf zijn en maar zien wat er gebeurt.
Het is wel een goed advies, alleen niet in deze situatie.quote:Op maandag 29 september 2008 13:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lompste en meest achterlijke kutadvies ooit. Echt zo'n enorme dooddoener.
TS IS zichzelf en daarmee lukt het niet.
"Ik durf niemand aan te spreken, wat moet ik doen?"
- gewoon jezelf zijn
Flikker op man
TS moet juist boven zichzelf stijgen.
En het wordt bijna alleen in deze situatie gegeven. Ruk dus. Moet je voor de grap R&P eens een weekje in de gaten houden. Komt deze "suggestie" 50x langs en allemaal in gevallen waarbij mensen juist NIET zichzelf zouden moeten zijn.quote:Op maandag 29 september 2008 13:51 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Het is wel een goed advies, alleen niet in deze situatie.
Nee kijk het probleem is vaak zelfvertrouwen bij dat soort gasten.quote:Op maandag 29 september 2008 13:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
- gewoon jezelf zijn
Flikker op man
Juist...dus dat is de natuurlijk staat van TS. Dan is 'ie zichzelf.quote:Op maandag 29 september 2008 13:52 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Nee kijk het probleem is vaak zelfvertrouwen bij dat soort gasten.
Correct, dat is dus boven jezelf uitstijgen en NIET jezelf zijn. Of in ieder geval niet zoals je in de "probleemstatus" bent.quote:Nog al wiedes anders vraag je geen advies via een forum.
Maar daar zit het hem in want de adviesen die ze dan vervolgens veel krijgen is ja ga dit of dat doen en zus enzo.
Met als gevolg dat de vrouw in kwestie denkt huh wat doet hij opeens anders dan anders rare kwibus is het eigenlijk, Als het goed is word zelfs de meest verlegen persoon door te werken aan zijn zelfvertrouwen iemand waarbij het langzaam beter zou gaan.
En dat is natuurlijk helemaal een lompe uitspraakquote:En als je te verlegen bent om iemand ook maar aantespreken dan moet je misschien niet aan daten denken.
Zichzelf zijn wordt denk ik meer bedoeld als je niet heel anders voordoen dan je bent. Anders krijg je dat ze hele andere verwachtingen krijgt. Natuurlijk moet je meer lef tonen enzo dan dat je normaal doet, maar jem oet niet ineens van diepzeeduiken houden als je het niks vindtquote:Op maandag 29 september 2008 13:48 schreef Nembrionic het volgende:
Inderdaad dat bedoel ik.quote:Op maandag 29 september 2008 13:58 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Zichzelf zijn wordt denk ik meer bedoeld als je niet heel anders voordoen dan je bent. Anders krijg je dat ze hele andere verwachtingen krijgt. Natuurlijk moet je meer lef tonen enzo dan dat je normaal doet, maar jem oet niet ineens van diepzeeduiken houden als je het niks vindt
maar daar gaat deze hele discussie natuurlijk niet over. Het gaat erom hoe ik een meisje (dat naar mijn gevoel te knap zou zijn voor mij) mee uit kan vragen. En daarvoor hoef ik mezelf niet anders voor te doen, maar blijkbaar dus wat meer lef tonenquote:Op maandag 29 september 2008 14:02 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Inderdaad dat bedoel ik.
Als ts zich namelijk wel helemaal anders gaat voordoen is de relatie natuurlijk gedoemt om binnen maximaal twee maanden te mislukken dat hou je gewoon niet vol en dan komt de aap uit de mouw . Dat heb ik zelf toen ik jonger was vaak genoeg meegemaakt.
Bovendien is jezelf helemaal willen veranderen voor een vrouw bijna altijd een garantie voor nog minder eigenwaarde als het eenmaal stuk gelopen is.
Iets meer lef inderdaad zolang je snapt dat je verder geen rare dingen moet gaan uithalen om toffer op haar overtekomen zit je goed. Ik gaf het relatie punt alleen maar aan omdat je haar natuurlijk mee uitvraagt voor meer je bent immers verliefdquote:Op maandag 29 september 2008 14:07 schreef nicomart het volgende:
[..]
maar daar gaat deze hele discussie natuurlijk niet over. Het gaat erom hoe ik een meisje (dat naar mijn gevoel te knap zou zijn voor mij) mee uit kan vragen. En daarvoor hoef ik mezelf niet anders voor te doen, maar blijkbaar dus wat meer lef tonen
Mooie flame.quote:Op maandag 29 september 2008 13:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
- gewoon jezelf zijn
Flikker op man
goeie toevoegingquote:Op maandag 29 september 2008 14:08 schreef Cuegirllie het volgende:
Lef is natuurlijk altijd handig als je iemand mee uit wil vragen
En ook al is ze knap, genoeg mooie meiden die buiten rondlopen met een lelijke kerel (nee, ik zeg niet dat jij lelijk bent)
zolang je dit blijft denken kan je het vergeten!quote:Op maandag 29 september 2008 14:07 schreef nicomart het volgende:
dat naar mijn gevoel te knap zou zijn voor mij
Ik maakte alleen even een samenvatting van dit topicquote:Op maandag 29 september 2008 14:17 schreef rival het volgende:
[..]
zolang je dit blijft denken kan je het vergeten!
quote:Op maandag 29 september 2008 14:29 schreef misteriks het volgende:
Wees gewoon je "klunsachtig" overkomende zelf TS ! dan komt alles goed ! ze gaat niet me je ouwehoeren voor niets!
Ik heb hetzelfde meegemaakt vroeger. Op m'n toenmalige werk werd ik stapelverliefd op de vrouw vd baasZe was imo ook faaaaaaaar out of my league en tevens 5 jaar ouder. Ze was het type waar wel 99.5% vd mannen door aangetrokken werd... De aantrekkingskracht was zoooo sterk dat ik haast het bedrijf wou verlaten...
Wel, ze is gescheiden van haar vent, en ikzelf heb er 5 jaar mee samengewoond... waarom het uiteindelijk slecht is afgelopen is een ander verhaal....
Maar, wat ik toen wel geleerd heb ; is dat de hyperknappe most wanted vrouwen ook maar gewoon vrouw zijn en gevoelens hebben. Ik kan je zeggen dat deze vrouwen het vaak lastiger hebben ih leven dan de meer normale. Ze krijgen veel vooroordelen, jaloezie en ongewenste voorstellen naar het hoofd geslingerd; terwijl ze vaak maar even "normaal" zijn dan de rest ...
Dusss, TS, volg je gevoelens en leef op die wolk
Er zullen altijd nog genoeg mannen zijn dat niet hebben hoorquote:Op maandag 29 september 2008 14:37 schreef thumper het volgende:
helemaal goed
(Als iedere man denkt 'die vrouw is veel te knap voor me' dan blijft die vrouw ook maar alleen over)
Da's waarquote:Op maandag 29 september 2008 14:40 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Er zullen altijd nog genoeg mannen zijn dat niet hebben hoorin de zin van dat ze zichzelf knap genoeg vinden
ja, maar dat zijn vaak de macho's ; en sommige van die Uberknappe vrouwen vallen daar niet opquote:Op maandag 29 september 2008 14:40 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Er zullen altijd nog genoeg mannen zijn dat niet hebben hoorin de zin van dat ze zichzelf knap genoeg vinden
Als dat zo is, zal de vrouw idd alleen blijven of genoegen nemen met zo'n macho man OF ze zal zelf het touw in handen nemen om zo'n minder knappe man te krijgen. Probleem opgelostquote:Op maandag 29 september 2008 14:43 schreef misteriks het volgende:
ja, maar dat zijn vaak de macho's ; en sommige van die Uberknappe vrouwen vallen daar niet opdus , bovenstaande heeft min of meer gelijk in deze
nee daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 29 september 2008 14:51 schreef Strani het volgende:
Ben ik erg controversiëel bezig als ik zeg dat TS eerst aan z'n zelfverzekerdheid moet werken voordat hij dat meisje probeert te strikken?
Neuh. Je kunt wel één keer lef tonen, maar als je dan de rest van de relatie onzeker bent (dat je haar niet waard bent o.i.d.) heeft het nog geen zin.quote:Op maandag 29 september 2008 14:51 schreef Strani het volgende:
Ben ik erg controversiëel bezig als ik zeg dat TS eerst aan z'n zelfverzekerdheid moet werken voordat hij dat meisje probeert te strikken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |