abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:15:16 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62036669
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:01 schreef Yildiz het volgende:
"Volgens de horecaorganisatie Umih is het rookverbod een van de voornaamste factoren van het toegenomen aantal faillissementen binnen de sector."

Ah. Dus tóch!
Volgens mij zijn er heel weinig mensen die dat ontkennen. Net zoals er nog maar heel weinig mensen zijn die ontkennen dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid, wat heel toevallig ook DE basis is voor het rookverbod.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:27:08 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62037036
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er heel weinig mensen die dat ontkennen. Net zoals er nog maar heel weinig mensen zijn die ontkennen dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid, wat heel toevallig ook DE basis is voor het rookverbod.
Ik ontken het. Daarbij ontken ik dat als het wel zo zou zijn, het een geldig argument is voor het verbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:06:07 #103
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62038232
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ontken het. Daarbij ontken ik dat als het wel zo zou zijn, het een geldig argument is voor het verbod.
Het is een heel goed argument voor het verbod. De regel is namelijk dat we indirecte schade aan andere mensen willen voorkomen of beperken voor zover dat kan. En roken is geen levensbehoefte of een noodzakelijk onderdeel van de economie zoals autoverkeer wel is en dus is de aanslag op andermans gezondheid van groter belang dan de verslaving van de roker.

Maar ja, je kan hoog en laag springen, het rookverbod is er dus leer er maar mee leven of wees een vent en ga de staat aanklagen om het te proberen af te schaffen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:26:51 #104
pi_62040216
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is een heel goed argument voor het verbod. De regel is namelijk dat we indirecte schade aan andere mensen willen voorkomen of beperken voor zover dat kan.
Dat kan door niet naar een kroeg te gaan waar gerookt word.
quote:
En roken is geen levensbehoefte of een noodzakelijk onderdeel van de economie zoals autoverkeer wel is
Je kan ook op de fiets of met het OV. Daarentegen is roken wel een wezelenlijk onderdeel van uitgaan. Zoals nu gedemonstreerd word door de lege kroegen.
quote:
en dus is de aanslag op andermans gezondheid van groter belang dan de verslaving van de roker.
Je MOET over de weg naar je werk? Dan is het verbieden van uitlaatgassen belangrijker. Je kiest er zelf voor om uit te gaan. Je hebt je prioriteiten volledig vedraait.
quote:

Maar ja, je kan hoog en laag springen, het rookverbod is er dus leer er maar mee leven of wees een vent en ga de staat aanklagen om het te proberen af te schaffen.
Ik kan gewoon roken in de horeca hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 01-10-2008 00:36:22 ]
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_62040240
Trouwens als ze naar de kloten gaan door hun dure prijzen is het natuurlijk héél erg slim om de prijzen nog hoger te maken
dag horeca
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:29:59 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62040253
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:28 schreef zhe-devilll het volgende:
Trouwens als ze naar de kloten gaan door hun dure prijzen is het natuurlijk héél erg slim om de prijzen nog hoger te maken
dag horeca
Ja, omdat je bij een lagere prijs wellicht meer zou omzetten, maar je daarvoor wel meer mensen nodig hebt om dat te kunnen leveren, en daarmee je winst ziet verdampen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62040881
Het lijkt me niet dat een beetje verlies aan winst per glas, je dan niet genoeg winst meer zou maken om te overleven als bedrijf.. De laatste keer dat ik in de kroeg kwam was het nog stampvol en niet minder dan ervoor.
Ik vind het heel raar dat door het rookverbod er minder omzet egmaakt wordt. Ik denk dat dat die cafes gewoon zitten te miepen. Of kregen ze heel veel inkomsten door de verkoop van cigaretten in hun bar?
Maar hoeveel is dat nou een paar duppies per pakje? En per glas is de winst veel meer.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:24:15 #108
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62040900
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:08 schreef Narcolepticus het volgende:
Ze doen maar. Kom er toch al nauwelijks meer, sinds de prijsverhoging bij de invoering van de euro.
Helemaal mee eens.
Dasvidanja
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:28:19 #109
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62040944
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je kan ook op de fiets of met het OV. Daarentegen is roken wel een wezelenlijk onderdeel van uitgaan. Zoals nu gedemonstreerd word door de lege kroegen.
[..]

Je MOET over de weg naar je werk? Dan is het verbieden van uitlaatgassen belangrijker. Je kiest er zelf voor om uit te gaan. Je hebt je prioriteiten volledig vedraait.
[..]

Roken is geen wezenlijk onderdeel van het uitgaan. Dat is net alsof sommige mensen denken dat als ze van A naar B gaan enkel met de auto kan. Het kan ook zonder.

Met roken maak je juist uitlaatgassen die anderen schade berokkent. Net als in het verkeer. Het is vaak niet je eigen keus waar je heen gaat tijdens uitgaansavonden, omdat je afhankelijk bent van je vriendengroep.
Dasvidanja
pi_62041171
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:28 schreef zhe-devilll het volgende:
dag horeca
Door de invoering van de Euro is de algehele consumptie in kroegen niet minder geworden dacht ik. Ik merkte er niks van.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_62042178
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:28 schreef Verluste het volgende:

Met roken maak je juist uitlaatgassen die anderen schade berokkent. Net als in het verkeer. Het is vaak niet je eigen keus waar je heen gaat tijdens uitgaansavonden, omdat je afhankelijk bent van je vriendengroep.
Ga je uit voor een leuke avond? Of ga je uit om je vrienden te plezieren?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:31:59 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62042733
quote:

[..]

Roken is geen wezenlijk onderdeel van het uitgaan. Dat is net alsof sommige mensen denken dat als ze van A naar B gaan enkel met de auto kan. Het kan ook zonder.

Misschien dat ik het gemist heb, maar ik heb nooit gehoord van een Stalinistisch-achtige commissie die vrienden en uitgaansgelegenheden voor personen uitzoekt. Vrienden zoek je zelf uit, uitgaan naar rookvrije cafés beslis je zelf.
pi_62042788
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Misschien dat ik het gemist heb, maar ik heb nooit gehoord van een Stalinistisch-achtige commissie die vrienden en uitgaansgelegenheden voor personen uitzoekt. Vrienden zoek je zelf uit, uitgaan naar rookvrije cafés beslis je zelf.
yeah right.... je kiest dus geen vrienden die roken en als 90% van de vriendengroep ff naar cafe A wil dan ga jij alsnog naar B...

heb je vrienden?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:43:29 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62042910
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:35 schreef downthedrain het volgende:

[..]

yeah right.... je kiest dus geen vrienden die roken en als 90% van de vriendengroep ff naar cafe A wil dan ga jij alsnog naar B...

heb je vrienden?
Je kunt ook vrienden kiezen die niet gaan roken als jij er naast staat. Normale vrienden begrijpen dat. Je kunt ook inderdaad zeggen dat je graag naar een rookvrij café gaat. Als je goede vrienden hebt, dan gaan die inderdaad mee naar café B, als de rest van de groep geen zware redenen heeft om naar café A te gaan (en die zijn er meestal niet).

Ik weet niet hoor, maar ik vind het niet normaal om tegen mijn zin dingen te doen die de rest van de groep wel doet.
pi_62043075
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:04 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Door de invoering van de Euro is de algehele consumptie in kroegen niet minder geworden dacht ik. Ik merkte er niks van.
Ik dacht eigenlijk van wel. De prijzen zijn toen omhoog gegaan, en het horeca-bezoek omlaag.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:06:52 #116
pi_62043240
quote:

[..]

Roken is geen wezenlijk onderdeel van het uitgaan.
Wel voor rokers
quote:
Dat is net alsof sommige mensen denken dat als ze van A naar B gaan enkel met de auto kan. Het kan ook zonder.
Er zijn verschillende kroegen, je hoeft dus auto's niet te verbieden omdat jij graag met de trein gaat.
quote:

Met roken maak je juist uitlaatgassen die anderen schade berokkent.
Je gaat vrijwillig in de rook staan.
quote:
Net als in het verkeer.
Je moet toch naar buiten, het inademen van uitlaatgassen is veel minder vrijwillig.
quote:
Het is vaak niet je eigen keus waar je heen gaat tijdens uitgaansavonden, omdat je afhankelijk bent van je vriendengroep.
Je bent veel minder afhankelijk van je vrienden dan van je werk.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:09:34 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62043280
quote:

[..]

Roken is geen wezenlijk onderdeel van het uitgaan.
Wat denk je dan van de drooglegging? 'Drank is geen wezenlijk onderdeel van uitgaan of het leven zelf.'?
quote:
Dat is net alsof sommige mensen denken dat als ze van A naar B gaan enkel met de auto kan. Het kan ook zonder.

woensdag 1 oktober 2008 @ 09:16:17 #118
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62043391
hey daar zijn ze weer: de vergelijkingen met alcohol en het verkeer.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:21:17 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62043479
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef MikeyMo het volgende:
hey daar zijn ze weer: de vergelijkingen met alcohol en het verkeer.
Mij gaat het om de argumentatie, die zwak is. Het argument dat roken geen wezenlijk onderdeel van horeca is, is een net zo geldig argument als dat alcohol geen wezenlijk onderdeel van de horeca is.
pi_62043756
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je kunt ook vrienden kiezen die niet gaan roken als jij er naast staat. Normale vrienden begrijpen dat. Je kunt ook inderdaad zeggen dat je graag naar een rookvrij café gaat. Als je goede vrienden hebt, dan gaan die inderdaad mee naar café B, als de rest van de groep geen zware redenen heeft om naar café A te gaan (en die zijn er meestal niet).

Ik weet niet hoor, maar ik vind het niet normaal om tegen mijn zin dingen te doen die de rest van de groep wel doet.
blazen jouw vrienden de rook in je gezicht uit dan?
en goede vrienden moeten zich schijnbaar aanpassen aan jouw willetje....

bij ons heeft ieder wel een voorkeur voor een bepaald cafe en dat varieert ook per avond.
maar de ene keer gaan we naar de kroeg waar die behoefte aan heeft en de andere keer naar de andere kroeg.

het is geven en nemen.

je lijkt mij een heel moeilijk persoon in de omgang, denk dat zoiets je niet in dank word afgenomen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:41:50 #121
pi_62043839
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:37 schreef downthedrain het volgende:

je lijkt mij een heel moeilijk persoon in de omgang, denk dat zoiets je niet in dank word afgenomen.
Jij wilt je "vrienden" bij wet verbieden te roken met stappen, dat is normaal sociaal gedrag?
pi_62045344
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij wilt je "vrienden" bij wet verbieden te roken met stappen, dat is normaal sociaal gedrag?
nee, maar het was ook nooit een probleem.

zo rookt een deel van mijn vrienden en een deel niet.
als ik op bezoek ben bij niet-rokers krijg ik in 90% van de gevallen een asbak voorgezet maar ik ga altijd (als de bewoners niet roken) ff in de tuin staan omdat tabakslucht goor is in een huis voor niet rokers.
op een feestje waar wel gerookt word gewoon zorgen dat je ergens zit waar de rook kan wegtrekken, bij een raam of zo.

en tijdens het uitgaan probeer ik anderen niet te hinderen met mijn peukje, ga meestal ff aan de bar staan waar ruimte is met een biertje of eigenlijk ging.

dat hele rookverbod is zo achterlijk, eerst word het aangemoedigd door de overheid en ondertussen maken ze er winst op.
als roken zo slecht en kut is verhoog een pakje peuken nu direct naar 15 euro en niet om de paar maanden 10 cent erbij.
maar laten we met zijn allen stoppen met drinken en roken, das veel gezonder behalve voor de staatskas.

als de overheid gewoon een wet zou aannemen dat de kroeg een niet rokers gedeelte moet hebben (zoals ook in veel restaurants eerst) dan was er ook geen probleem.
knal er een verplichte dikke afzuiging in en iedereen was blij geweest.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:38:52 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62057015
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:37 schreef downthedrain het volgende:

[..]

blazen jouw vrienden de rook in je gezicht uit dan?
en goede vrienden moeten zich schijnbaar aanpassen aan jouw willetje....

bij ons heeft ieder wel een voorkeur voor een bepaald cafe en dat varieert ook per avond.
maar de ene keer gaan we naar de kroeg waar die behoefte aan heeft en de andere keer naar de andere kroeg.

het is geven en nemen.

Ja, als vrienden iets gaan doen waar ik geen zin in heb, doe ik inderdaad niet mee. Dat kan ook inderdaad zijn dat ik geen zin heb om ergens naartoe te gaan. Noem dat moeilijk, ik noem dat duidelijk. Ik wil het leuk hebben en anders doe ik niet mee. Ik wil geen 'oh ik had wel ergens anders willen zijn nu' mood.

En nee, er wordt geen rook in mn gezicht uitgeblazen, en ik heb ook niets tegen roken an sich. Al rook ik zelf niet.
pi_62057126
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, als vrienden iets gaan doen waar ik geen zin in heb, doe ik inderdaad niet mee. Dat kan ook inderdaad zijn dat ik geen zin heb om ergens naartoe te gaan. Noem dat moeilijk, ik noem dat duidelijk. Ik wil het leuk hebben en anders doe ik niet mee. Ik wil geen 'oh ik had wel ergens anders willen zijn nu' mood.

En nee, er wordt geen rook in mn gezicht uitgeblazen, en ik heb ook niets tegen roken an sich. Al rook ik zelf niet.
ah dus iedereen moet zich aanpassen aan jou of anders ga je niet mee?
als je met een groep vrienden bent heeft iedereen toch wel zijn voorkeuren maar jij zegt: "als we niet naar kroeg x gaan dan ga ik naar huis"

omg, volgensmij hou je dan weinig vrienden over
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:12:44 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62059332
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:43 schreef Yildiz het volgende:

Als het werkelijk zo gegaan zou zijn, hadden de rookvrije kroegen inderdaad veel meer succes gehad. Sociologie is een interessant onderwerp eigenlijk..... en in de praktijk blijkt gewoon dat in 99% van de horeca stug door gerookt wordt, wat voor afspraken je ook probeert te maken, en wat voor vrienden je ook kiest.

Er is een flinke minderheid aan rokers, dus nu mogen de rokers - indien er een markt voor is - nieuwe ondernemingen openen die bijv. 75% rookruimte zijn en 25% niet. Als daar echt vraag naar is, zouden we voor de winter nieuwe ondernemingen zien die daaraan voldoen, zeker in de grotere steden. Ik vraag me alleen af of er onder de rokers vraag naar is, want to nu toe willen ze aan geen enkel compromis voldoen met betrekking tot de kroeg..... er MOET perse aan de BAR gerookt kunnen worden, en anders niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')