Als ik op donderdag/zaterdagavond uit wil in utrecht, heb ik niet het gevoel dat het nodig is om de prijzen te verlagen. Mss dat dat is veranderd sinds de invoer van het rookverbod, dat heb ik niet echt meer meegemaakt, maar volgens mij is het een hoop gehuil om niks.. Net als wat iemand al zei, gewoon politiek.quote:Op maandag 29 september 2008 21:30 schreef Adelante het volgende:
Waarom niet de prijzen sterk verlagen, meer vollk in je zaak en misschien wat lagere marges, maar dat compenseert het volume dan wel. Maar hé, dat zal wel weer te makkelijk gedacht zijn
Haha is die weer....quote:Op maandag 29 september 2008 20:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, ik vind het prima als rokers uit principe wegblijven. Maar wees dan wel een vent en verschuil je niet achter het rookverbod, maar geef gewoon toe dat de rokers de schuldigen zijn.
Precies!quote:Op maandag 29 september 2008 05:08 schreef Narcolepticus het volgende:
Ze doen maar. Kom er toch al nauwelijks meer, sinds de prijsverhoging bij de invoering van de euro.
De onderzoeken uit Ierland en god weet waar werden er anders enthousiast met de haren erbij geslepen. Horeca zou er níet op achteruitgaan, was de belofte. Dat rationele tegenargumenten toen niet werkten doen er niet toe. Toendertijd zeiden fanatieke kroegverslaafde niet-rokers dat, dan vind ik ook dat die hun belofte waar moeten maken.quote:Op maandag 29 september 2008 20:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
niemand die ooit gezegd heeft dat er een draaideur effect zou zijn; de verstokte rokers blijven thuis en de nie tokers komen direct binnenwandelen... zo werkt het niet.
In alle prognoses heeft men het bij mijn weten dat een jaar na invoering de bezoekersaantallen hetzelfde zo niet hoger zouden zijn, want dat was in andere landen ook zo.
En dan heb je over dat volume ook weer extra mensen nodig tegen een kleinere marge ennnn daar gaat je winst. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 29 september 2008 21:30 schreef Adelante het volgende:
Waarom niet de prijzen sterk verlagen, meer vollk in je zaak en misschien wat lagere marges, maar dat compenseert het volume dan wel. Maar hé, dat zal wel weer te makkelijk gedacht zijn
Fanatieke niet-rokers, toch de voorstanders van dit verbod, zeiden anders dat de omzet niet zou dalen. Rokers hebben genoeg gezegd dat ze dan maar thuis zouden blijven als het verbod er zou komen. Het zegt inderdaad wel iets, maar niet over het karakter van de roker.quote:Op maandag 29 september 2008 21:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben al die jaren uitgegaan ondanks het feit dat ik er last van had; brandende ogen, tijdelijke schorheid e.d. Best apart dat rokers, die in principe nog steeds kunnen roken als ze willen direct maar thuis blijven zitten.
Zegt wel iets over het karakter.
idd. Rokers hebben wel genoeg karakter om zelf te kiezen.quote:Op maandag 29 september 2008 21:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben al die jaren uitgegaan ondanks het feit dat ik er last van had; brandende ogen, tijdelijke schorheid e.d. Best apart dat rokers, die in principe nog steeds kunnen roken als ze willen direct maar thuis blijven zitten.
Zegt wel iets over het karakter.
Dat is omdat er minder kroegen zijn maar nog telkens redelijke aantallen mensen die wilen uitgaan omdat dat de cultuur hier op de eilanden nu eenmaal is.Na het werk nog even een Pint pakken alvorens naar huis te gaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De onderzoeken uit Ierland en god weet waar werden er anders enthousiast met de haren erbij geslepen. Horeca zou er níet op achteruitgaan, was de belofte. Dat rationele tegenargumenten toen niet werkten doen er niet toe. Toendertijd zeiden fanatieke kroegverslaafde niet-rokers dat, dan vind ik ook dat die hun belofte waar moeten maken.
Men zegt inderdaad dat de bezoekersaantallen in andere landen hoger zijn of gelijk. Dan ben ik toch benieuwd hoe men dit verklaart.
Thuis blijven en op een forum blijven kniezen vind ik niet getuigen van karakter. rokers tonen zich juist zeikerige asocialen door thuis te blijven.quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
idd. Rokers hebben wel genoeg karakter om zelf te kiezen.
wat een onzin, je betrekt het op jezelf? ik ga niet minder uit omdat ik er niet mag roken, .quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Thuis blijven en op een forum blijven kniezen vind ik niet getuigen van karakter. rokers tonen zich juist zeikerige asocialen door thuis te blijven.
Ik denk dat de meeste Nederlanders het gewoon opgegeven hebben om proberen op te komen voor hun rechten.. Daarom wordt er nu alleen nog maar over geld geluld; Als je het werkelijke probleem aansnijdt doet de overheid gewoon zn handen op zn oren en gaat het zo hard schreeuwen als ie kan.. 't Is triest, maar als Nederlander heb je het recht om je eigen keuzes te maken al lang verlorenquote:Op dinsdag 30 september 2008 00:47 schreef heiden6 het volgende:
Die hele discussie over de positieve danwel negatieve gevolgen van het horeca-rookverbod voor de omzet in de horeca vind ik zeer storend. Het leidt af datgene waar het echt om gaat, namelijk het inperken van de vrijheid van ondernemers, klanten en werknemers om zelf te kiezen voor een bedrijf/werkplek/kroeg waar wel of niet gerookt mag worden.
Dat zijn we ook zelf schuld (hand in eigen boezem steekt)...quote:Op dinsdag 30 september 2008 01:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste Nederlanders het gewoon opgegeven hebben om proberen op te komen voor hun rechten.. Daarom wordt er nu alleen nog maar over geld geluld; Als je het werkelijke probleem aansnijdt doet de overheid gewoon zn handen op zn oren en gaat het zo hard schreeuwen als ie kan.. 't Is triest, maar als Nederlander heb je het recht om je eigen keuzes te maken al lang verloren
ff herhalen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 01:51 schreef santax het volgende:
[..]
Dat zijn we ook zelf schuld (hand in eigen boezem steekt)...
in frankrijk kun je gewoon nog roken. Als ze daar met dit idee komen dan heb je hele hordes mensen die gewoon de belangrijkste snelwegen bezetten. Dan doen ze een week of 3, economische schade is gigantisch, maar al die achterlijke besluiten heb je dan ook niet in Frankrijk... De laatste mars richting Den Haag waaraan meer dan 100.000 mensen deelnamen is alweer uit de tijd van de koude oorlog en de kernrakket. Wat dat betreft zijn we het echt zelf schuld, want we doen er toch ook niets tegen. En dan heb ik het niet alleen over het rookverbod, maar het gaat met alles zo... We zijn te tam geworden met zijn allen. We slikken alles als ware we een hoertje achter Amsterdam CS.
oh is dat zo?quote:Op dinsdag 30 september 2008 01:51 schreef santax het volgende:
[..]
in frankrijk kun je gewoon nog roken. Als ze daar met dit idee komen dan heb je hele hordes mensen die gewoon de belangrijkste snelwegen bezetten. Dan doen ze een week of 3, economische schade is gigantisch, maar al die achterlijke besluiten heb je dan ook niet in Frankrijk... zo... We zijn te tam geworden met zijn allen. We slikken alles als ware we een hoertje achter Amsterdam CS.
"Volgens de horecaorganisatie Umih is het rookverbod een van de voornaamste factoren van het toegenomen aantal faillissementen binnen de sector."quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh is dat zo?
[ afbeelding ]
aaah dus zo zit dat
Ja, tijden veranderen, jij komt zeker uit de flower power tijd of zo? Mensen zijn nu veel individualistischer dan toen en beter opgeleid en lopen niet en masse als grote kudde om als simpele ziel ergens te gaan protesteren. Gelukkig maar zou ik zo zeggen. De enige plek waar dit helaas nog niet door is gedrongen zijn bepaalde vakbonden (die logischerwijs ook steeds minder leden trekken). En los van dat, wat een onzin om te protesteren tegen een gezonde maatregel. Dat rookverbod had er al jaren eerder moeten zijn. In Australie is het er al lang en daar doet niemand er moeilijk over. Of je rookt buiten of op een bepaalde rookplek. De kroegen zitten er daar niet minder vol om en na een avondje stappen hoeven je kleren niet direct in de wasquote:Op dinsdag 30 september 2008 01:51 schreef santax het volgende:
[..]
in frankrijk kun je gewoon nog roken. Als ze daar met dit idee komen dan heb je hele hordes mensen die gewoon de belangrijkste snelwegen bezetten. Dan doen ze een week of 3, economische schade is gigantisch, maar al die achterlijke besluiten heb je dan ook niet in Frankrijk... De laatste mars richting Den Haag waaraan meer dan 100.000 mensen deelnamen is alweer uit de tijd van de koude oorlog en de kernrakket. Wat dat betreft zijn we het echt zelf schuld, want we doen er toch ook niets tegen. En dan heb ik het niet alleen over het rookverbod, maar het gaat met alles zo... We zijn te tam geworden met zijn allen. We slikken alles als ware we een hoertje achter Amsterdam CS.
"wij van wc-eend..." Natuurlijk zegt een horecaorganisatie dat. beter de overheid de schuld geven dan toegeven dat een deel van de horeca gewoon te kut voor woorden is en geen genoeg mensen kan trekken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
"Volgens de horecaorganisatie Umih is het rookverbod een van de voornaamste factoren van het toegenomen aantal faillissementen binnen de sector."
Ah. Dus tóch!
Onderzoeken uit Ierland waar het 'harstikke goed ging met dat verbod' werden er anders met de haren bij gesleept. Waarom zou dit dan ineens zo anders zijn?quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"wij van wc-eend..." Natuurlijk zegt een horecaorganisatie dat. beter de overheid de schuld geven dan toegeven dat een deel van de horeca gewoon te kut voor woorden is en geen genoeg mensen kan trekken.
Als de horeca zo kut is dat niemand er naar toe wil kan je dat rookverbod ook wel afschaffen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"wij van wc-eend..." Natuurlijk zegt een horecaorganisatie dat. beter de overheid de schuld geven dan toegeven dat een deel van de horeca gewoon te kut voor woorden is en geen genoeg mensen kan trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |