abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2008 @ 04:52:42 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61988077
ZOETERMEER - De horeca heeft het zwaar te verduren. Uit omzetcijfers die horecaondernemers aan het Bedrijfschap Horeca en Catering verstrekken blijkt dat de omzetten in augustus en begin september flink lager liggen dan in dezelfde periode vorig jaar en het meerjarige gemiddelde.

Dat is vooral het geval bij cafés. Deze cijfers worden gepubliceerd op de website.
Het Bedrijfschap werkt met indexcijfers, waarbij het indexcijfer 100 'normaal' weergeeft. Het indexcijfer van de afgelopen weken ligt op of onder de 90, de verwachtingen gaan uit van eenzelfde cijfer. Alleen de laatste week van augustus is een uitzondering in positieve zin.
Vakblad Misset Horeca, die deze cijfers ook vermeldt, stelt in een toelichting dat horecaondernemers ook pessimistisch zijn over hun verwachtingen voor het derde kwartaal. Bovendien wordt gesteld dat de kosten van personeel, energie en inkoop fors stijgen en ,,nieuwe prijsaanpassingen onvermijdelijk zijn''.

(ANP)
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61988083
Godzijdank gaan de niet-rokers nu massaal naar de kroeg sinds het rookverbod. Anders zou dit omzetverlies niet meer dan logisch zijn.
pi_61988085
quote:
Dat is vooral het geval bij cafés.
Alsof ze dat vantevoren niet wisten.
pi_61988106
Ze doen maar. Kom er toch al nauwelijks meer, sinds de prijsverhoging bij de invoering van de euro.
  maandag 29 september 2008 @ 05:14:45 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_61988123
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:08 schreef Narcolepticus het volgende:
Ze doen maar. Kom er toch al nauwelijks meer, sinds de prijsverhoging bij de invoering van de euro.
Precies. Uitgaan is te duur geworden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_61988126
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies. Uitgaan is te duur geworden.
Inderdaad. De eerste beste horeca gelegenheid die weer normale prijzen gaat hanteren kan binnen 12 maanden een keten opzetten dat de rest totaal de markt uitdrukt. En 2 euro voor een glaasje bier is echt geen normale prijs Een euro... moet je eens kijken of die tent vol is. En een euro voor een glas is duur genoeg als je een halve liter voor 32 cent in de winkel kunt kopen. Wat dat betreft moeten ze zich niet alleen verschuilen achter het rookverbod, maar ook zelf de hand in eigen boezem steken.
  maandag 29 september 2008 @ 05:35:25 #7
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61988169
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:17 schreef santax het volgende:

[..]

Inderdaad. De eerste beste horeca gelegenheid die weer normale prijzen gaat hanteren kan binnen 12 maanden een keten opzetten dat de rest totaal de markt uitdrukt. En 2 euro voor een glaasje bier is echt geen normale prijs Een euro... moet je eens kijken of die tent vol is. En een euro voor een glas is duur genoeg als je een halve liter voor 32 cent in de winkel kunt kopen. Wat dat betreft moeten ze zich niet alleen verschuilen achter het rookverbod, maar ook zelf de hand in eigen boezem steken.
Zullen we een kroeg beginnen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_61988171
quote:

[..]

Ik heb geen idee of het ècht te duur is, als je kijkt naar de kosten. Maar ik weet in elk geval wel dat het voor mij te duur is. Of liever gezegd, dat ik geen 2+ euro over heb voor een glas vergif.
pi_61988172
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:35 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Zullen we een kroeg beginnen
SantaBee?
Of Queen Santax
pi_61988182
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:36 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]
Of liever gezegd, dat ik geen 2+ euro over heb voor een glas vergif.

Kloon van Maartena?
  maandag 29 september 2008 @ 05:48:59 #11
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61988187
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:37 schreef santax het volgende:

[..]

SantaBee?
Of Queen Santax
Klinkt allemaal niet erg lekker hè. Daar gaat het plan
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_61988198
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:48 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Klinkt allemaal niet erg lekker hè. Daar gaat het plan

Onze succesvolle horeca-keten... Wat doe je
  maandag 29 september 2008 @ 05:54:42 #13
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61988201
Mag een horeca gelegenheid eigenlijk wel bier schenken voor 1 euro of is dit aan wetgeving onderhevig?
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61988215
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:54 schreef Superfast het volgende:
Mag een horeca gelegenheid eigenlijk wel bier schenken voor 1 euro of is dit aan wetgeving onderhevig?
Nou, het mag wel, maar men heeft het liever niet. Happy hours enzo vinden ze ook niet leuk omdat het alcoholmisbruik zou bevorderen. Wat ik persoonlijk onzin vind, want een beetje serieuze alcoholist koopt zijn stuf gewoon bij de supermarkt of slijter en zeker niet tegen horeca prijzen in de kroeg.

Maargoed, op vooral de echt jongeren zal het vast en zeker wel dat effect hebben ja. Van de andere kant, als het bier overal een euro kost, is dat probleem natuurlijk ook weg... Want eigenlijk is het belachelijk dat een euro voor drankje blijkbaar als goedkoop en een buitenkanse gezien wordt.
pi_61988326
1 euro en 50 cent daar red je 't ook nog mee, bij 2 haken mensen af.
***** Kraak.....
pi_61988351
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:43 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Kloon van Maartena?
Wieso? Is die van de blauwe knoop?

Ik niet hoor, drink graag een biertje teveel. Maar 2 euro vind ik het ook niet waard, want het blijft vergif.
pi_61988364
wel jammer, het was juist een voordeel dat het uitgaan weer ff wat goedkoper werd als ik met de feestdagen in Nederland ben Je betaalt hier gemiddeld $4,50 voor een biertje
  maandag 29 september 2008 @ 08:47:41 #18
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_61989072
Het gaat niet goed met de horeca, dus we verhogen de prijzen... Lekker logisch, dan blijven nog meer mensen thuis.
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 29 september 2008 @ 08:52:01 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61989151
quote:
Op maandag 29 september 2008 04:56 schreef santax het volgende:
Godzijdank gaan de niet-rokers nu massaal naar de kroeg sinds het rookverbod. Anders zou dit omzetverlies niet meer dan logisch zijn.
Want dit omzetverlies is puur aan het rookverbod te wijten en speelt niet al veel langer gezien de prijzen in de horeca die al jaren rond de 2 euro voor een biertje vragen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61990378
Ik denk dat de markt voor horeca ook gewoon kleiner is. Vroeger zaten de kroegen vol met allerlei verveelde randdebielen. Tegenwoordig hebben steeds meer mensen een redelijk tot goede opleiding, is er ander vertier zat en hebben mensen dus wel wat beters te doen dan hun geld dagelijks naar de kastelein te brengen.

Oké, dan heb ik het niet over stappende jongeren en studenten. Maar ook die moeten tegenwoordig meer en sneller presteren, en houden dus minder tijd en geld over voor het stappen.
pi_61990737
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:06 schreef Narcolepticus het volgende:
Ik denk dat de markt voor horeca ook gewoon kleiner is. Vroeger zaten de kroegen vol met allerlei verveelde randdebielen. Tegenwoordig hebben steeds meer mensen een redelijk tot goede opleiding, is er ander vertier zat en hebben mensen dus wel wat beters te doen dan hun geld dagelijks naar de kastelein te brengen.

Oké, dan heb ik het niet over stappende jongeren en studenten. Maar ook die moeten tegenwoordig meer en sneller presteren, en houden dus minder tijd en geld over voor het stappen.

Een beetje student zit ook bij een studentenvereniging en betaalt daar gemiddeld 80 cent voor een biertje. Zo valt het allemaal nog goed te betalen.

Verder verschilt het ook per stad. Zo is het in Amsterdam niet ongewoon om entree te betalen a 10e en vervolgens 2 a 3e voor een biertje. (Afhankelijk van het etablissement)
  maandag 29 september 2008 @ 10:47:54 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61991113
ach er is natuurlijk dat rookverbod dat nog in de gewenningsperiode zit, de crisis op de financiele markt op de achtergrond en het feit dat ik zelf het idee heb dat de horeca na de euro stelselmatig zijn prijzen heeft verhoogd met een groter percentage dan andere marktsegmenten.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 29 september 2008 @ 11:09:14 #23
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61991595
quote:

[..]

Een 50 litervat heineken kost ong. 100 eu. da's dus 2 euro per liter. Ik ben benieuwd wat de inkoop voor kroegen is, en waarop die 2 eu voor een fluitje pils op gebaseerd is.
pi_61992368
De horeca is schreeuwend duur en wordt daarmee voor steeds meer mensen een soort luxe-artikel. Bij de supermarkt koop je een krat bier voor 8 euro als je een beetje op de aanbiedingen let. In de horeca ben je voor een flesje bier zeker 2 euro kwijt (en dat is nog érg laag aangehouden). Omgerekend is dat 48 euro per krat, dus ZES keer zo duur.

Dit weekend viel me trouwens op dat het weer behoorlijk druk was bij de kroeg waar ik vaak kom. De laatste tijd was het rustiger, maar de drukte lijkt terug te keren.
  maandag 29 september 2008 @ 12:01:40 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61992649
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
De horeca is schreeuwend duur en wordt daarmee voor steeds meer mensen een soort luxe-artikel. Bij de supermarkt koop je een krat bier voor 8 euro als je een beetje op de aanbiedingen let. In de horeca ben je voor een flesje bier zeker 2 euro kwijt (en dat is nog érg laag aangehouden). Omgerekend is dat 48 euro per krat, dus ZES keer zo duur.

Dit weekend viel me trouwens op dat het weer behoorlijk druk was bij de kroeg waar ik vaak kom. De laatste tijd was het rustiger, maar de drukte lijkt terug te keren.
stonden er asbakjes op de bar?
[..]
pi_61993094
Ach, ik vind 2 euro voor een biertje prima hoor. Laatste prijs die ik me in guldens kan herinneren was in diezelfde kroeg 3 gulden. Dat is dan nu iets meer dan 4 gulden, ondertussen 7 jaar verder. Big deal.
pi_61993339
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:01 schreef MikeyMo het volgende:
Stonden er asbakjes op de bar?
Nee, de kroeg waar ik kom, hoort bij de 80 procent die zich wél aan de regels houdt. Overigens zou ik meteen rechtsomkeert maken als ik een kroeg binnenkwam waar gerookt werd. Ondernemers die wetten niet gewoon naleven en disrespect tonen voor bezoekers, verdienen geen cent aan mij.
  maandag 29 september 2008 @ 12:43:05 #28
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61993521
Volgens mij is in de gemiddelde kroeg de prijs die je voor een biertje betaalt 3 a 4 x de inkoopsprijs.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61993559
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:23 schreef Casos het volgende:
Ach, ik vind 2 euro voor een biertje prima hoor. Laatste prijs die ik me in guldens kan herinneren was in diezelfde kroeg 3 gulden. Dat is dan nu iets meer dan 4 gulden, ondertussen 7 jaar verder. Big deal.
Bijna 4 gulden 50. Van 3 naar 4,50 dus, dat is 50% er bovenop in 7 jaar. Ongeveer 7% per jaar.
pi_61994191
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:43 schreef reem het volgende:
Volgens mij is in de gemiddelde kroeg de prijs die je voor een biertje betaalt 3 a 4 x de inkoopsprijs.
Al zou het 100x de inkoopprijs zijn. Als ik de kroeg sta, heb ik best 2 euro over voor een biertje. Wat die kroeg daar aan inkoop voor betaalt, zal me verder worst wezen. Mijn bier zal er niet meer of minder door smaken.
pi_62000646
In mijn stamkroeg vind ik het wel mee vallen. 1,60 voor een fluitje en 2 euro voor een Amsterdammer/vaasje.

Maar ik denk niet dat het handiger is de prijzen omhoog te gooien want het is de afgelopen jaren toch aanmerkelijk rustiger geworden.
pi_62002147
Ach ze doen maar, dan drink ik nog minder in de kroeg en ga ik gewoon gezellig met een paar mensen thuis zitten. Biertje, waterpijp erbij, perfect
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_62002843
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want dit omzetverlies is puur aan het rookverbod te wijten en speelt niet al veel langer gezien de prijzen in de horeca die al jaren rond de 2 euro voor een biertje vragen.
Dat het economisch wat minder gaat zal er idd ook wel mee te maken hebben.
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:09 schreef dubidub het volgende:

[..]

Een 50 litervat heineken kost ong. 100 eu. da's dus 2 euro per liter. Ik ben benieuwd wat de inkoop voor kroegen is, en waarop die 2 eu voor een fluitje pils op gebaseerd is.
Behalve voor je biertje, betaal je ook voor de locatie, het personeel, de kroegbaas en alle andere kosten die het café heeft.
  maandag 29 september 2008 @ 18:43:32 #34
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_62002906
Waarom is het in de horeca altijd zo dat als de vraag daalt, dat het aanbod dan duurder wordt?
Volgens mij zijn er weinig andere takken van sport die zo werken...
pi_62003093
quote:

[..]

dit dus en de prijzen nog meer verhogen gaat echt niet werken, de mensen hebben al het gevoel dat ze opgelicht worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 29 september 2008 @ 18:51:59 #36
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62003103
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat het economisch wat minder gaat zal er idd ook wel mee te maken hebben.
[..]

Behalve voor je biertje, betaal je ook voor de locatie, het personeel, de kroegbaas en alle andere kosten die het café heeft.
Daarom staat er ook, ik quote:
quote:
waarop die 2 eu voor een fluitje pils op gebaseerd is.
D'r had misschien 'nog meer' bijgemoeten, maar ik zou wel 'ns willen zien waaruit die prijs is opgebouwd.
pi_62003217
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:43 schreef Fliepke het volgende:
Waarom is het in de horeca altijd zo dat als de vraag daalt, dat het aanbod dan duurder wordt?
tja dat weet geen hond

Overigens zou ¤1,60 redelijk zijn voor een biertje als je rekening houdt met de inflatie. De 52,20 die ik nu in tilburg kwijt ben is gewoon absurd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_62003242
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:51 schreef dubidub het volgende:

[..]

Daarom staat er ook, ik quote:
[..]

D'r had misschien 'nog meer' bijgemoeten, maar ik zou wel 'ns willen zien waaruit die prijs is opgebouwd.
Als je het gedetailleerd wilt weten, moet je het aan de kroegbaas vragen. Maar die zal echt geen berekening voor je hebben waarin 'ie kan aangeven dat van die 2 euro 10 cent voor energiekosten is, 40 cent voor de barman, 40 cent voor hemzelf, 10 cent voor de vergunning, 30 cent voor de hypotheek (als 'ie het pand niet afbetaald heeft).
Komt er simpelweg op neer dat die man allerlei kosten heeft, en op basis daarvan bepaalt wat 'ie moet vragen om rond te komen. Wat er precies aan de kostenkant zit, zal ook per café verschillen.
Ik denk ook niet dat een ondernemer je daar precies inzicht in zal geven. Maar misschien maakt 'ie een jaarverslag
pi_62003258
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja dat weet geen hond

Overigens zou ¤1,60 redelijk zijn voor een biertje als je rekening houdt met de inflatie. De 52,20 die ik nu in tilburg kwijt ben is gewoon absurd.
52,20 is wel erg duur idd
  maandag 29 september 2008 @ 19:03:49 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62003415
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, de kroeg waar ik kom, hoort bij de 80 procent die zich wél aan de regels houdt. Overigens zou ik meteen rechtsomkeert maken als ik een kroeg binnenkwam waar gerookt werd. Ondernemers die wetten niet gewoon naleven en disrespect tonen voor bezoekers, verdienen geen cent aan mij.
dat principe hou ik er nu ook op na
[..]
  maandag 29 september 2008 @ 19:11:32 #41
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62003652
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:43 schreef Fliepke het volgende:
Idd en dan verbaasd zijn dat de clandizie nog meer terug loopt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62003670
Ik als jongere vind ik het ook veel te duur worden. Als je gewoon op stap gaat, heb je eigenlijk minimaal 25 euro nodig. Je hebt dan ook nog van die feesten hier in de buurt, dat is gewoon een gymzaal in een klein dorp. Eerst was de entree nog om en nabij de 5 euro, laatsten was het volgens mij al 13 euro.

Bier is eigenlijk altijd wel 2 euro of meer. Bij feesten heb je van die plastic bekers voor 1.50.
pi_62003687
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

52,20 is wel erg duur idd
alt gr +5 = ¤

maar dat werkte dus niet
  maandag 29 september 2008 @ 19:19:07 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62003911
Er is helemaal geen omzetverlies. Niet-rokers stonden massaal te springen om rookvrije horeca. Nu dat eenmaal gerealiseerd is, zou je zeggen dat de omzet zeker met 25% gestegen moet zijn in verhouding met vorig jaar.

Dat de omzetcijfers gezakt zijn zou volgens de niet-rokende kroegverslaafde een leugen zijn. Tenminste, dat werd me vooraf aan het rookverbod wel verteld door fanatieke niet-rokers.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62003914
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:08 schreef RealZeus het volgende:
In mijn stamkroeg vind ik het wel mee vallen. 1,60 voor een fluitje en 2 euro voor een Amsterdammer/vaasje.

Maar ik denk niet dat het handiger is de prijzen omhoog te gooien want het is de afgelopen jaren toch aanmerkelijk rustiger geworden.
Waar woon jij dan 2 euro voor een vaasje????
pi_62004005
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:19 schreef Yildiz het volgende:
Er is helemaal geen omzetverlies. Niet-rokers stonden massaal te springen om rookvrije horeca. Nu dat eenmaal gerealiseerd is, zou je zeggen dat de omzet zeker met 25% gestegen moet zijn in verhouding met vorig jaar.

Dat de omzetcijfers gezakt zijn zou volgens de niet-rokende kroegverslaafde een leugen zijn. Tenminste, dat werd me vooraf aan het rookverbod wel verteld door fanatieke niet-rokers.
Ja hadden ze bij de invoering van de Euro maar niet massaal de prijzen omhoog moeten goeien.

En als er veel kroegen verdwijnen word het vanzelf wel druk in de andere kroegen
  maandag 29 september 2008 @ 19:23:02 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62004025
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:22 schreef Reraise het volgende:

[..]

Ja hadden ze bij de invoering van de Euro maar niet massaal de prijzen omhoog moeten goeien.

En als er veel kroegen verdwijnen word het vanzelf wel druk in de andere kroegen
De euro en de prijsverhogingen daarbij is inmiddels al meer dan 2 jaar geleden heur

Punt is dat de rokers met het rookverbod weggejaagd zijn naar huis, en de kroegverslaafde niet-rokers, die zo hard beloofd hadden wel te komen, niet op komen dagen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 29 september 2008 @ 19:23:58 #48
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62004066
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:11 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik als jongere vind ik het ook veel te duur worden. Als je gewoon op stap gaat, heb je eigenlijk minimaal 25 euro nodig. Je hebt dan ook nog van die feesten hier in de buurt, dat is gewoon een gymzaal in een klein dorp. Eerst was de entree nog om en nabij de 5 euro, laatsten was het volgens mij al 13 euro.

Bier is eigenlijk altijd wel 2 euro of meer. Bij feesten heb je van die plastic bekers voor 1.50.
Bij ons zijn die plastic bekers ook 2 eu. En die feesten zijn toch echt elke keer uitverkocht .
pi_62004158
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:19 schreef Reraise het volgende:

[..]

Waar woon jij dan 2 euro voor een vaasje????
Drenthe ftw
  maandag 29 september 2008 @ 19:28:42 #50
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62004191
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De euro en de prijsverhogingen daarbij is inmiddels al meer dan 2 jaar geleden heur

Punt is dat de rokers met het rookverbod weggejaagd zijn naar huis, en de kroegverslaafde niet-rokers, die zo hard beloofd hadden wel te komen, niet op komen dagen.
Oftewel de rokers zijn degene die de horeca kapotmaken. Goed bezig, ze slopen hun eigen lijf, andermans lijf en de horeca.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62004298
Ik denk dat het ook wel met het slechte weer van de afgelopen 'zomer' te maken heeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')