De kans dat hij scoort is niet héél groot.quote:Op maandag 29 september 2008 00:10 schreef Pritt het volgende:
[..]
Zou jij Jeroen Verhoeven in zijn blote pens willen zien?
Duurt te lang, valt volgens mij onder tijdrekken.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef Billy_Talent het volgende:
Bij NEC is het nou al de 2e keer dit seizoen dat het gebeurt. Een speler maakt een doelpunt en viert dat door zijn shirt uit te trekken. De consequentie is een gele kaart. Erg vervelend als je er al 1 gehad hebt natuurlijk. Mijn vraag is: waarom is dat zo? Wat is er zo 'strafbaar' aan je shirt uittrekken. Wie doe je er kwaad mee?![]()
Laat de discussie maar losbarsten
Zou jij het borsthaar van Theo Janssen in detail willen aanschouwen?quote:Op maandag 29 september 2008 00:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
De kans dat hij scoort is niet héél groot.
begonnen vanaf wk 2006 waarom? Omdat sommige voetballers politieke boodschappen onder hun shirt hadden staan en dat wou de fifa niet hebbenquote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef Billy_Talent het volgende:
Bij NEC is het nou al de 2e keer dit seizoen dat het gebeurt. Een speler maakt een doelpunt en viert dat door zijn shirt uit te trekken. De consequentie is een gele kaart. Erg vervelend als je er al 1 gehad hebt natuurlijk. Mijn vraag is: waarom is dat zo? Wat is er zo 'strafbaar' aan je shirt uittrekken. Wie doe je er kwaad mee?![]()
Laat de discussie maar losbarsten
En als iemand een shirt eronder heeft met, bijvoorbeeld, een foto van z'n net overleden vriend/dochter/opa en de boodschap RIP. Op die manier wil de voetballer die persoon een eer bewijzen. Vind je dat daar een straf op zou moeten staan?quote:Op maandag 29 september 2008 00:14 schreef Adelante het volgende:
Ongepast en opruiend gedrag, terecht dat ze er een straf op zetten.
Daar mogen ze wat mij betreft ook een straf opzettenquote:Op maandag 29 september 2008 00:19 schreef Billy_Talent het volgende:
En na de wedstrijd trekt ook iedereen z'n shirt al uit op het veld. Dan zou je ook die politieke teksten kunnen zien. Maar dat is dan niet erg?
quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het een kutregel.
Voetballers die te dom zijn om zich aan een regel te houden, moeten maar vooral politieke statements makenquote:Op maandag 29 september 2008 00:19 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
En als iemand een shirt eronder heeft met, bijvoorbeeld, een foto van z'n net overleden vriend/dochter/opa en de boodschap RIP. Op die manier wil de voetballer die persoon een eer bewijzen. Vind je dat daar een straf op zou moeten staan?
Waarschijnlijk vinden de vrouwen het wel leuk als voetballers naast hun benen ook hun torso laten zien
En na de wedstrijd trekt ook iedereen z'n shirt al uit op het veld. Dan zou je ook die politieke teksten kunnen zien. Maar dat is dan niet erg?
Dat ben ik met je eens. Als je weet dat het de regel is, ben je behoorlijk dom om je shirt uit te trekken. Het punt is alleen dat het de regel is. Waarom moest deze zo nodig ingevoerd worden?quote:Op maandag 29 september 2008 00:21 schreef thaduck het volgende:
Het is heel simpel, je krijgt geel als je je shirt uittrekt. Dat dien je te weten als speler (net als dat je weet dat een bal over de doellijn een doelpunt is). Op het moment dat je al een gele kaart hebt, is het rood. En dan kan je leuk verhaaltjes vertellen op TV, maar eigenlijk zeg je ermee dat je IQ net zo hoog is als het gras in het stadion.
Omdat misbruik te voorkomen. Zoals gezegd de statements, foto's en ander gezwets wat ze aantrokken onder de shirts om te laten zien.quote:Op maandag 29 september 2008 00:23 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Als je weet dat het de regel is, ben je behoorlijk dom om je shirt uit te trekken. Het punt is alleen dat het de regel is. Waarom moest deze zo nodig ingevoerd worden?
quote:Op maandag 29 september 2008 00:51 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon je broek uittrekken ipv je shirt.
Right, dat heb ik nog nooit gezien?quote:Op maandag 29 september 2008 00:53 schreef mcyodogg het volgende:
Wat ik eigenlijk nog dommer vind, is dat je geel krijgt voor het vieren met het publiek.
tijdrekken hèquote:Op maandag 29 september 2008 00:53 schreef mcyodogg het volgende:
Wat ik eigenlijk nog dommer vind, is dat je geel krijgt voor het vieren met het publiek.
Volgens mij let geen een scheidsrechter meer op bijvoorbeeld de 6 sec. regel bij keepers.quote:
Voor overleden naasten is het gebruikelijk van tevoren even de scheidsrechter in te lichten, weet je ook meteen of het van hem wel of niet mag.quote:Op maandag 29 september 2008 01:23 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Volgens mij let geen een scheidsrechter meer op bijvoorbeeld de 6 sec. regel bij keepers.
Kunnen ze hiervoor ook wel af en toe een uitzondering maken.
Als boulah zou scoren voor oranje en hij heeft een tekst onder zijn shirt voor zijn overleden kind,
en hij krijgt geel, volgens mij heb je dan een hoop commotie.
Daarom is het eigenlijk gewoon een kutregel ja.
Dat komt waarschijnlijk omdat je in Nederland gelijk de gracht in zou vallen. Maar ik heb het in Engeland al een paar keer gezien. Vinden ze het leuk om kinderachtig te doen.quote:Op maandag 29 september 2008 01:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Right, dat heb ik nog nooit gezien?
El-Akchaouiquote:'Actie Tshibamba pure arrogantie'
Youssef El-Akchaoui kookte na afloop van het thuisduel tegen Heracles (1-1) van woede toen hij zijn licht liet schijnen over de actie van Joël Tshibamba. De aanvaller had een kwartier voor het einde zijn invalbeurt bekroond met de openingstreffer, maar in zijn euforie vergat hij echter al een gele kaart op zak te hebben en trok hij zijn shirt uit. Heracles kwam vervolgens in de ultieme slotfase op gelijke hoogte. "Op een schaal van 1 tot 10? Doe maar vijftien", gaf de Marokkaan in De Gelderlander met een cijfer aan hoe kwaad hij was. "Voetbal is niet alleen emotie. Voetbal is juist ook een denksport. Je hebt het voorbeeld van Rutger Worm. Die overkwam het vier weken geleden tegen De Graafschap. Dan moet je dubbel zo hard nadenken."
"Helemaal als je een jonkie bent en in feite nog niks gepresteerd hebt", vervolgde El-Akchaoui zijn relaas. "Ik noem het pure arrogantie. Egootjes zijn het. De loopactie was goed. De goal ook. Maar die rode kaart zette alles in de schaduw. In de kleedkamer hield Joël wijselijk zijn mond. Dat was maar goed ook. Joh, blijven we met elf man staan, is er geen vuiltje aan de lucht. Wordt het 2-0, 3-0."
Eens.quote:Op maandag 29 september 2008 00:23 schreef Adelante het volgende:
En die overleden dierbare herdenken ze maar op hun eigen wijze, ik als kijker heb absoluut nul komma nul interesse in hun persoonlijke drama verhalen en zit daar dus ook niet op te wachten tijdens een voetbalwedstrijd. Neemt niet weg dat een subtiel kusvingertje naar de hemel best mooi kan zijn.
Scoor je een goal, gaat je trainer lopen zeiken over je dansje(!) Ja, dat zal lekker werken(!)quote:Op maandag 29 september 2008 12:16 schreef thaduck het volgende:
Ik vind juichen prima, maar die josti dansjes daar moeten ze wat aan doen. Maar dat moet niet de arbitrage doen maar de trainers in mijn ogen.
/care en verder leuk dat je een mening weergeeft, verder weinig relevant!quote:Op maandag 29 september 2008 12:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik geloof dat de essentie van een grap humor is.
Dat mist hier een beetje.
Maar wat heeft een shirt uittrekken en iemand eren, of een boodschap weergeven met voetbal te maken dan?quote:Op maandag 29 september 2008 12:43 schreef Elvislives het volgende:
Nigel de Jong kreeg ook geel vanwege die regel na een eerbetoon aan die voetballer van Telstar. Erg triest en onnodige regel wat mij betreft. Als ze minder tijdrekken willen veroorzaken, moeten ze het maar verbieden te mogen wisselen na de 90ste minuut, heeft niks met voetbal te maken, maar met tijdrekken en het spel eruit halen.
Daarom hebben ze hem keeper gemaakt. Scoort hij nooit, kan hij ook zijn shirt niet uittrekkenquote:Op maandag 29 september 2008 00:10 schreef Pritt het volgende:
[..]
Zou jij Jeroen Verhoeven in zijn blote pens willen zien?
Vond de reactie van Davids eigenlijk mooier.quote:Op maandag 29 september 2008 13:35 schreef Komakie het volgende:
Dat die gast van NEC het doet is natuurlijk te lachwekkend voor woorden. Wat ben je dan een sukkel zeg
Ook dat gezicht van Been na die aktie. Vol op kookpunt
Precies, het is allemaal egogedoe. Lekker in beeld als de man die succesvol is, goed voor je imago, je marktwaarde en je narcisme. Doelpunten horen gewoon bij voetbal en er is geen enkele reden waarom je de hekken in zou moeten bij elk doelpunt. Als je zo juist de beslissing in het WK of de CL erin hebt geschoten mag er best wat ontlading zijn, maar er zijn honderd jaar lang ontzettend veel en veel belangrijker doelpunten gevierd met een vingertje en misschien een sprongetje, in ieder geval zonder de onbedwingbare neiging om het shirt uit te trekken.quote:Op maandag 29 september 2008 11:49 schreef Rikketik het volgende:
Eens.
Ik krijg sowieso een hekel aan dat uitgebreid juichen van tegenwoordig. Steek gewoon even een vuist de lucht in, ren wat metertjes en ga weer verder met het spel. Al die ingestudeerde dansjes en uitgetrokken shirtjes van tegenwoordig...
"Daar zit je dan als coach, dit is iets wat je niet op de cursus leert"quote:NIJMEGEN - "Ik denk dat ik van de week toch nog maar even met Nike ga bellen. Vragen of ze ons shirts kunnen leveren die aan de broekjes vastzitten. Dan staan ze in hun blote kont als ze het weer in hun hoofd halen om hun shirtje uit te trekken. Misschien leren ze het dan af."
Zie ook:
De malle minuut van Joël Tshibamba
Mario Been maakte er een geintje van, maar blij was de NEC-trainer natuurlijk niet over de stommiteit die Joël Tshibamba beging. "Je dupeert jezelf ermee, maar ook het elftal en de hele club. En het allerstomste is dat het ons een paar weken geleden ook al eens overkwam met Rutger Worm. Die heeft daarvoor een boete gekregen. Vervolgens heb ik de groep nog maar eens duidelijk gemaakt dat ik speldiscipline hoog in het vaandel heb en zoiets dus niet accepteer. En dan gebeurt het nog een keer... Daar zit je dan als coach, dit is iets wat je niet op de cursus leert."
Anders dan de spelers, die na afloop flink van leer trokken tegen Tshibamba, hield Been zich in de kleedkamer gedeisd tegen zijn jonge spits. "We zullen hier morgen (vandaag, red.) nog eens rustig over praten. Net als over de hoogte van de boete. Joël verdient nog niet zo veel, daar zal ik dus ook rekening mee moeten houden. Maar los van de sanctie, veel belangrijker vind ik de vraag of Joël hier iets van leert."
Voetbal gaat om doelpunten. Doelpunten zijn daarom een manier om je emoties te tonen, de ene schreeuwt, de ander huilt en een speler laat zien in gedachten bij een ander te zijn na het scoren.quote:Op maandag 29 september 2008 12:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar wat heeft een shirt uittrekken en iemand eren, of een boodschap weergeven met voetbal te maken dan?
Never mind, verkeerd gelezen!quote:Op maandag 29 september 2008 15:18 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Voetbal gaat om doelpunten. Doelpunten zijn daarom een manier om je emoties te tonen, de ene schreeuwt, de ander huilt en een speler laat zien in gedachten bij een ander te zijn na het scoren.
Obikuquote:Op maandag 29 september 2008 11:36 schreef Kopbal het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me duidelijk wie dit is.
Belachelijke regel natuurlijk.
Dan krijg je ook geel.. Gebeurde laatst bij Noordwijkquote:Op maandag 29 september 2008 00:51 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon je broek uittrekken ipv je shirt.
Zo'n middelvinger is ook niet alles. Pothuizen deed het een paar jaar geleden in de derby tegen Vitesse bij de 1-0, maar verloor vervolgens mij 1-2quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:46 schreef dagizmo het volgende:
Ik kan een middelvinger naar t publiek van de tegenstander meer waarderen dan een belachelijk ingestudeerd afrikaans regendansje. Ga dan op ballet.
Dat geloof je zelf? Deze regel is gewoon ingevoerd onder druk van de shirtsponsors. Als Blatter echt een hekel had aan tijd rekken zou hij wel invoeren dat een dansje ook geel waard is.quote:Op maandag 29 september 2008 00:11 schreef Prosac het volgende:
Blatter vond het onnodig tijdgerek en men ergerde zich aan de teksten (politiek of regilieus) die dan zo nodig te zien moesten zijn.
derhalve geel in het vervolg
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:49 schreef msnk het volgende:
Kreeg Amauri trouwens een gele kaart?
quote:"I can explain. At the 2003 Confederations Cup members of Fifa's executive committee saw a lot of shirts being removed in goal celebrations. Their opinion was that the whole matter was going over the top and they felt that something should be done about it."
"So it's not specifically to do with time-wasting?"
"No."
"Or political slogans?"
"No."
"Or religious sensibilities?"
"No.
Geel.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:57 schreef Sj0rs het volgende:
En stel hè dat je 2 shirts aan hebt en je trekt de eerste uit. Geel of niet?
quote:Op zondag 22 maart 2009 15:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Geel.
De maatregel is bedoelt tegen tijdrekken (juichen duurt langer) en (politieke) boodschappen op een ondershirt.
Wat natuurlijk onzin is. Het heeft niks te maken met tijdrekken. Politiek boodschappen kan je alsnog overbrengen als je alleen het onderste gedeelte naar boven doet.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Geel.
De maatregel is bedoelt tegen tijdrekken (juichen duurt langer) en (politieke) boodschappen op een ondershirt.
Als je de scheids tegen hebt, mag dat ook niet.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:06 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Wat natuurlijk onzin is. Het heeft niks te maken met tijdrekken. Politiek boodschappen kan je alsnog overbrengen als je alleen het onderste gedeelte naar boven doet.
Het shirt wordt op de terugweg (die je sowieso altijd hebt) weer aangetrokken. Het duurt geen uren.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je de scheids tegen hebt, mag dat ook niet.
En volgens mij heeft het wel degelijk (ook) te maken met tijdrekken.
Dat zeg ik ook niet. Maar de FIFA vindt het stom.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:25 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Het shirt wordt op de terugweg (die je sowieso altijd hebt) weer aangetrokken. Het duurt geen uren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |