Dat dus.quote:Op maandag 29 september 2008 11:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden. Maar on topic: Eikels die die vrachtwagens met 100-110 inhalen moeten eigenlijk ter plekke de berm ingedrukt worden en doodgeschoten worden.quote:Op maandag 29 september 2008 11:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.
Wat is er aan de hand? Je hebt gewoon een mentaliteits challenge..quote:Op maandag 29 september 2008 10:40 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat bepaal ik niet. Dat heeft de wetgever bepaald. En ik moet me aan die regels houden. Jij ook, net zoals een ieder ander.
[..]
Als hij of zij al in het ziekenhuis opgenomen is, zijn er al hulpverleners beschikbaar. Daar hoef je geen anderen mee in gevaar te brengen.
[..]
Hoe groot is het percentage van de 'grootlichtknipperende-laat-me-er-langs-aso's' wat werkelijk voor zo'n geval haast heeft? 99,999% heeft onzinnige redenen, zoals op tijd zijn voor die voetbalwedstrijd op tv, of onder de plak bij moeder de vrouw oid. Ik noem maar iets.
[..]
Ik laat een aso-rijder er ook niet zomaar langs. Laat hem altijd eerst wat snelheid minderen voordat ik eventueel op zij ga. Maar dat ik niet meteen plaats maak betekent niet dat ik hem niet gezien heb. Ik weet donders goed wat er achter me gebeurt.
Bij het lessen leer je dat je met iets snelheid verhoging moet inhalen omdat de actie zo snel mogelijk afgerond dient te zijn. Met 125 inhalen dus en niet met 120quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
Nee, ongeacht de afstand; als jij op een 80km weg bijvoorbeeld vol in de ankers gaat voor een overstekende hond kan iemand dat achter je onmogelijk aan zien komen. Als die persoon in jouw kofferbak beland, heb JIJ schuld.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden.
Met andere woorden: als je je voertuig niet tot stilstand weet te brengen voor je in de kofferbak van de voorganger zit, ben jíj fout. Dit neemt niet weg dat je met dollemans-remacties midden op de snelweg óók fout zit, maar dan hebben we het over artikel 5 van de Wegenverkeerswet.quote:De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Maar 160km/h is ook niet hard genoeg. Gewoon 200km/h @ cruisecontrol.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden. Maar on topic: Eikels die die vrachtwagens met 100-110 inhalen moeten eigenlijk ter plekke de berm ingedrukt worden en doodgeschoten worden.
Ik rij graag door en ik heb ook helemaal geen problemen met mensen die even 120 op de linkerbaan rijden om in te halen. Maar trage mensen en bumperklevers mogen van mijn part per direct worden neergeschoten.
Werkelijk... vanochtend ook weer zo'n kut Audi die blijkbaar vind dat 160 niet hard genoeg gaat
Wat Jdude hierboven post dus. Je moet altijd genoeg ruimte houden om een noodstop te kunnen maken. (2 seconden regel)quote:Op maandag 29 september 2008 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, ongeacht de afstand; als jij op een 80km weg bijvoorbeeld vol in de ankers gaat voor een overstekende hond kan iemand dat achter je onmogelijk aan zien komen. Als die persoon in jouw kofferbak beland, heb JIJ schuld.
Typisch hoe weinig mensen van de verkeersregels weten
Ja, wat niet wegneemt dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen. Wat je dus doet als je vol in ed ankers gaat. Als jij met 120km/u achter me rijdt, met 2sec afstand, en ik ga vol op de rem, dan zit jij gewoon achter in m'n kofferbak. Simpelweg omdat jij niet snel genoeg in kan schatten hoe hard ik precies rem, en niet verwacht dat ik in een normale situatie zo hard in de ankers ga.quote:Op maandag 29 september 2008 11:51 schreef Ps2K het volgende:
Wat Jdude hierboven post dus. Je moet altijd genoeg ruimte houden om een noodstop te kunnen maken. (2 seconden regel)
quote:Woordvoerder Marco Simmers van verzekeraar Interpolis refereert zelfs aan het 'eendenarrest' als het gaat om de aansprakelijk bij een ongeval als dit. ,,Ik kan niet ingaan op dit specifieke geval maar Nederland kent een arrest dat stelt dat als iemand remt voor een eend en zijn achterligger botst vervolgens op hem, de schade gedeeld moet worden. Tenzij er natuurlijk niet genoeg afstand is gehouden.''
Vandaar mijn verwijzing naar Art. 5 Wvw.quote:Op maandag 29 september 2008 11:58 schreef Catbert het volgende:
Ja, wat niet wegneemt dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen.
Ja, maar je bent dus als je vol in de ankers gaat als de ander wel genoeg ruimte heeft alsnog (gedeeltelijk) aansprakelijk voor schade. Is dat nu duidelijk?quote:Op maandag 29 september 2008 12:06 schreef JDude het volgende:
Vandaar mijn verwijzing naar Art. 5 Wvw.
Nee en nee... Al heb ik het ooit wel overwogen maar heb genoeg andere redenen om het niet te doen, maar dat is hier nvt.quote:Op maandag 29 september 2008 10:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
We hebben een examinator of iemand van het KLPD gevonden
Dat is juist.quote:Op maandag 29 september 2008 11:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bij het lessen leer je dat je met iets snelheid verhoging moet inhalen omdat de actie zo snel mogelijk afgerond dient te zijn.
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.quote:Met 125 inhalen dus en niet met 120
Ik ben het met je eens dat je niet moet inhalen als het weinig zin heeft. Als iemand 119 aan het rijden is (op jou teller) en je wilt inhalen, dan moet je echt versnellen en niet met 1 km op je teller. Dan hou je onnodig andere op waarvan een teller afwijking minder is dan jouw auto of van mensen die op 120km/uur GPS snelheid rijdenquote:Op maandag 29 september 2008 12:41 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is juist.
[..]
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.
Toch wordt je echt geleerd dat het prima is de max snelheid een beetje te overschreiden als dat je inhaalweg verkort. Helemaal op 80km wegen.quote:Op maandag 29 september 2008 12:41 schreef Walter81 het volgende:
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.
Klopt volledig.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden.
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!quote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
En dan moet je dat tuig zien schrikken als je langzaam naar rechts gaat, maar net weer een beetje naar links komtquote:Op maandag 29 september 2008 14:29 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!
Als ik het bovenstaande lees, dan denk ik het onderstaandequote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
quote:Op maandag 29 september 2008 14:00 schreef Foozy het volgende:
Ongelofelijk dat er nog zoveel mensen achter het stuur zitten met bekrompen schoolmeester/juffrouw ambities als in:
"ff lekker op de rem trappen zodat ze moeten remmen"
"lekker de auto uit laten rollen, hahaha"
Als je in de verte een auto ziet aankomen waarvan je ziet dat de snelheid beduidend hoger is dan die van jou, wat is het dan voor moeite om heel even te wachten totdat deze voorbij is (nog geen 2 seconden misschien), en dan in te halen? Vanwaar het wanhopige geijver om mensen proberen op te voeden, terwijl diegene zich waarschijnlijk juist groen en geel ergert?
In plaats van dat je er nu eens lering uit trekt, nee hoorquote:Op maandag 29 september 2008 14:29 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!
Vraag me af waar je les gehad hebt...quote:Op maandag 29 september 2008 13:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Toch wordt je echt geleerd dat het prima is de max snelheid een beetje te overschreiden overschrijden als dat je inhaalweg verkort. Helemaal op 80km wegen.
Jij bent het gevaar op de snelwegquote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |