Dat is helemaal een ramp ja. Hoe die mensen ooit hun rijbewijs hebben kunnen krijgen. Eerst lekker bumperkleven achter een vrachtwagen die ze doordat ze zo kort erop zitten niet eens kan zien (de vrachtwagenchauffeur..) en dan vervolgens dat hondehok wielen naar links gooien zonder te kijken. Nekschot voor die mensen graagquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.
Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten.
dat is nu juist de reden waarom ik geen 307 SW gekocht heb; die bak rammeltquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto.
Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto. Geen trillend stuur en geen onderdelen die eraf flikkeren.
Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:24 schreef rival het volgende:
[..]
nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto...
maar dan kijken ze, ohjee, die zit er dicht op... laat ik maar 110 gaan rijden
totaal niet beseffen dat achter die "klever" ongeveer nog 10 auto's moesten remmen en die de "klever" op zitten te drukken....
vaak zitten achter dat soort mensen echt rijen van 15+ auto's ... ik snap niet dat die mensen in hun spiegel kijken, en zich dan niet schamen... vette opstopping... ja maar ik ging de max hoor
of van die mensen (coentunnel anyone) die de hele tijd links rijden naast een vrachtwagen of bus. opeens beseffen dat ze bij de splitsing rechts moeten.. en dan ipv de bus/vrachtwagen inhalen...quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef draaijer het volgende:
Ik verbaas me werkelijk over het aantal mensen die menen andere weggebruikers op te voeden d.m.v. remmen op de snelweg of snelheid verminderen. Ik schaam me een beetje voor die groep, want ze zitten te zeuren over weggedrag van anderen en ze veroorzaken files en ongelukken.. It's amazing
Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
De enige die zichzelf hindert is diegene die met 120+ km/h inrijdt op het overige verkeer! Zolang mensen denken dat zodra ze de maximumsnelheid overtreden nog wel alle andere regelgeving van kracht is, kun je binnenkort de puinhoop opvegen! 'Maar agent, ik kwam van rechts (met een gangetje van 50 km/h de gelijkwaardige kruising over)' En het dan maar raar vinden dat er steeds van die bizarre ongevallen gebeuren.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:03 schreef Vitalogy het volgende:
Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk om in de spiegel te kijken en een juiste inschatting te maken voordat je gaat inhalen. Als je ziet dat dan iemand met een veel hogere snelheid nadert dan het is heel makkelijk om gewoon even het gas los te laten en direct daarna pas in te halen. Echt hele kleine moeite en volgens de letter van de wet ook de enige juiste handeling. Je veroorzaakt dan geen gevaarlijke situatie en je hindert het andere verkeer dan niet tijdens het inhalen. Ja allebei regels die dan van toepassing zijn, ondanks dat jij 120 rijdt en de ander niet.
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.
Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen!quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb me vandaag ook weer zo lopen ergeren aan een aantal mensen.
Lui die, omdat het regent op een lange, overzichtelijke weg 70 gaan rijden terwijl je er 80 mag.
Helaas kon ik die debiel niet inhalen, maar je vraagt je toch echt af waarom ze zo rijden.
Of van die lui die bij het stoplicht echt 10 seconden nodig hebben om weg te rijden.
En dan geef je gas en zit je er vlak achter en dan zie je ze heel dom in de spiegel kijken met zo'n blik van "oow wat zou die auto achter me nou moeten"
Pff, rij gvd gewoon door.
Iets te gladde banden mag ook nietquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:21 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen!Het lijkt erop dat jij dat hoofdstuk even gemist hebt in je theorieboekje.
Ja, als je te hard rijdt zonder op te letten, is de kans groter dat je een ongeluk krijgt dan wanneer je onder de max snelheid rijdt en wel oplet. Duhquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
daar ging het eventjes niet om.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:28 schreef Sigg het volgende:
Deze week blijkt trouwens ook wel weer dat er een hoop automobilisten weer eens naar rijvaardigheidstraining mogen. Wat is nou precies het moeilijke van autorijden in regen.
Alsof ze je daarvoor aan de kant zettenquote:Op maandag 29 september 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Vraag me af waar je les gehad hebt...
Ik zie het al voor me:
"Meneer, wij zetten u aan de kant ivm overschrijding van de maximum snelheid."
- "Ja maar ja maar ik was aan het inhalen dus dan mag het "
"Aah excuses meneerBosje bloemen? "
ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Alsof ze je daarvoor aan de kant zetten
Ik reed laatst rond 10 uur 's avonds op de snelweg. Vanwege het tijdstip was het behoorlijk leeg. Ik reed dus constant tussen de 120 en 130 (Vmax was 100). Achter me reed een politieauto, maar die hield me niet aan, maar hij kwam gewoon met 160 voorbij blazen(voor de goede orde, hij had geen zwaailicht en sirene aan)
Klopt, laatst op wegmisbruikers (quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:58 schreef rival het volgende:
[..]
ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordt
Vaak is er bij een aanrijding niet één oorzaak, maar een combinatie van snelheid, onoplettendheid, weersomstandigheden, voertuigstatus, etc. bij betrokken. Feit is echter wel dat aanrijdingen met hogere snelheid vaak ernstigere gevolgen hebben en daarom wordt het redelijk hard aangepakt. Bovendien is een te hoge snelheid makkelijker te constateren dan dat iemand bijvoorbeeld een rit van twaalf uur achtereen erop heeft zittenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef rival het volgende:
[..]
daar ging het eventjes niet om.
maar om het feit dat er werd gezegt dat de oorzaak bij de hoge snelheid ligt
De langzame gasten proberen (zie dit topic al als voorbeeld) de anderen op te voeden?! Dus die zijn toch echt het gevaar kan ik je vertellenquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
140 vind ik prima hoor, kun je even snel een vrachtwagen voorbij, zodat de rest ook snel door kan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:29 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.
Als men nou gewoon afstand houdt tov de vrachtwagen, dan heb je ruimte om te versnellen naar 120 op de rechterbaan, en met 120 naar links te gaan (en te blijven rijden). Te langzaam op de linkerstrook moet ook verboden worden. Net als te hard rijden. Gewoon 120. niet meer, niet minder.
En wat heeft dat met CC te maken dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:41 schreef brienen het volgende:
Zo dit was weer vermakelijk om te lezen
Mensen die te hard rijden vs de slommies.
Beide is gewoon irri.
Het liefst rij ik gewoon met een gangetje van 125km op de CC en probeer een beetje rekening te houden met de mensen om me heen. Komt er iemand met hoge snelheid aan er rijd een slomie voor me op de rechterbaan tik ik meestal ff de CC er af, beetje rollen en we kunnen beide zonder irritatie verder.
Ben ik echter een rits vrachtwagens en slommies aan het inhalen en je komt aan geblazen en je vind het nodig om m'n bumper goed te bekijken, blijft de auto lekker op de CC, merk ik dat er een rij begint te komen wil ik meestal nog wel wat gas bij geven, geen probleem.
Sinds ik CC in de auto heb, merk ik ook dat veel mensen echt sloom rijden. Als ik hem netjes op 120/100 heb staan haal je nog 70% van de mensen in.
Ik.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder?
Zolang rechts inhalen en onnodig links rijden verboden is,moet iedereen zich gewoon aan de nu geldende regels houden. (Met 120 een rij vrachtwagens inhalen terwijl er een hardrijder/klever achter je zit reken ik niet tot het onnodig links rijden.)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik.
Ook notoire middenbaan rijder en notoire rechtsrijder. Maar ja, hier mag je dan ook gewoon rechts inhalen, en gewoon zelf beslissen in welke baan je rijdt zonder dat je perse naar rechts moet. En ik kan je wel vertellen dat dat een heel stuk beter werkt voor de doorstroming van het verkeer dan de wet in Nederland.
Men gaat niet achter iemand aanplakken met knipperende lichten, men gaat er gewoon rechts voorbij.
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :pquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:13 schreef eer-ik het volgende:
ik gok dat ie bedoelt dat veel mensen niet 120 rijden doordat ze niet hun voet stil kunnen houden waardoor hun snelheid altijd fluctueert.
Ugh, breek me de bek niet open. Rij ik 's nachts met 140 over de A1, op de cruisecontrol, wordt je ingehaald door een of andere SUV. Is 'ie je net voorbij, haal je 'em in omdat 'ie 130 gaat rijden. Even later komt 'ie weer voorbij, hop weer terug naar 130 waardoor je er weer langs komt. Hoe moeilijk is het met een constante snelheid te rijden zeg!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
Ga dan met 80 achter een vrachtwagen rijden...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
Dat soort mensen dienen een pijnlijke dood te sterven. Echt waar, al die imbecielen die met dit weer ook weer ongelukken veroorzaken. Ik hoop echt dat dat volk zichzelf uitroeit, dan kan ik normaal doorrijden zonder weer eens in een file te staan door een of andere bosmongool die niet kan autorijdenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....
alsof de snelweg veranderd in een ijsbaan
voor die mensen heb ik maar 1 advies. haal die barum en wan-li onder je auto vandaan![]()
Eens. Het ergste vind ik nog dat zulke types geen enkel besef hebben van inzicht, en dat ze vertragend bezig zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
Eeuh, dit is altijd al zo geweest?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:19 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan kan je bij het naar rechts wisselen van rijstrook gewoon extra goed uitkijken, op de zelfde manier als bij het naar links verplaatsen.
Het inschatten van het juiste (veilige!!) verkeersgedrag gebeurd door niemand hetzelfde. Het voornaamste is en blijft dat iedereen veilig van A naar B komt en dat hoeft echt niet de in de snelste tijd everquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:48 schreef jassy het volgende:
Eens iets heel anders:
Vorige week vrijdag dikke mist in het Oosten van het land. Zicht van rond een meter of 100.
Ik trek mij er niets van aan, en ga gewoon 80 à 85 rijden.
Er zijn echter lui die denken dan gewoon 50 te gaan rijden 'Jaa want het is zo mistig'.
Wie is hier nu het gevaar op de weg, degene die 80 rijdt en zich dus aan de snelheid houd, en bij een situatie die het gewoon toestaat (Come on, beetje mist!)? Of iemand die 50 rijdt, omdat diegene gewoon gigantisch bang is achter het stuur, en weer een of andere kul redenen verzind om te zeggen dat ze 50 mag gaan rijden?
Iemand die zich zelf niet aan de regels houdt wil iemand anders wel even dwingen om dat te doen??quote:Zelfde op de autobaan:
120kmh links prima, maar zodra je naar rechts kan, ook naar rechts gaan! De wet schrijft het voor (Jullie willen je toch zo graag aan de regels houden? Doe dat dan ook!). Dan kunnen de lui die zich niet aan de regels willen houden, en lekker met 160 over de autobaan willen trappen dat lekker doen.
Als je aan het inhalen bent met 120, en er komt iemand harder aan, dan heeft diegene er vast wel begrip voor dat je aan het inhalen bent, maar dan ook weer svp zo snel mogelijk naar rechts (Regels zijn toch regels??).
Ik ben iemand die wel graag harder als 120 rijdt, en ik moet zeggen dat hier in het oosten van het land de mensen gelukkig niet links blijven hangen en netjes aan de kanten gaan. Zo kan het dus ook!
Wat heeft dat met onnodig linksrijden te maken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:12 schreef FallenAngel666 het volgende:
Godverdomme
De hele week is het al een grote tering bende op de weg, dus waarom zou vandaag anders zijn...
Weer ruim een uur vertraging opgelopen, omdat een of andere vrachtwagenchauffeur met een hoofd vol stront en een combinatie breder dan 3 meter dacht dat ie hem wel over de Haringvlietbrug heen kon krijgen.
Die verbodsborden staan er niet voor niets droplul. Achterlijke zak hooi.
Ja dat is zeker altijd al zo geweest. Maar wat ik bedoel te zeggen, is dat 'veiligheid' geen argument is om het rechts inhalen niet te legaliseren. Er is m.i. geen verschil tussen het rechts inhalen of links inhalen. Als iedereen maar ervan op de hoogte is dat het dan toegestaan is zodat je weet wat je kan verwachten (al moet je er nu ook al rekening mee houden dat dat gebeurt)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:18 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Eeuh, dit is altijd al zo geweest?Zowel bij het zijdelings naar links als naar rechts verplaatsen dient de bestuurder/ster de aangegeven kijkactie's uit te voeren én een signaal te geven met de betreffende signaalverlichting!!
Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijdenquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:14 schreef KhaZ het volgende:
Niet om stoer te doen, maar ik ben gewoon ongeduldig: vandaag weer een automobilistje of 15 rechts ingehaald, ongelofelijk dat dat tuig niet opschuift naar rechts als er gewoon ruimte is!
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijden
vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwelquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef Walter81 het volgende:
[..]
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
Dus: als iedereen links gaat zitten, lekker de vrije rechter baan nemenquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwel
1) héél snel te reageren & van vak nog te wisselen, maar op 20 meter tijd van vak wisselen zal héél moeilijk gaan, zeker als je nog eens wil spiegelen ook
2) hem in plaats van vol in de koffer maar half in de koffer aan te rijden. Véél slechter dan vol in de koffer, aangezien je beter je volledige front gebruikt om op te kreukelen
3) tussen de 2 vakken in te gaan rijden, een deel op het linker en een deel op middenvak. Je dwingt dus andere chauffeurs van de baan.
Conclusie: nutteloos.
jij behoort tot de onnodig linksrijders walter, dat is allang vastgesteld op fok.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef Walter81 het volgende:
[..]
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
Nee Rival, dan heb je het steeds verkeerd begrepen. Wanneer ik gewoon normaal naar rechts kan, zal ik altijd naar rechts gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:07 schreef rival het volgende:
[..]
jij behoort tot de onnodig linksrijders walter, dat is allang vastgesteld op fok.
niet ineens met de rest meelullen
Goedzo, jij bent dus zo`n persoon die treintjes achter zich maaktquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee Rival, dan heb je het steeds verkeerd begrepen. Wanneer ik gewoon normaal naar rechts kan, zal ik altijd naar rechts gaan.
Wat ik steeds beweer komt er op neer dat ik, als ik met 120 aan het inhalen ben, ik niet ineens mn snelheid verlaag om rechts in een gaatje te duiken, omdat er achter me iemand hard aan komt rijden. Dan blijf ik gewoon met 120 inhalen. Pas wanneer ik klaar ben met inhalen ga ik naar rechts, en heeft de notoire hardrijder weer kans om het gas er op te geven. Maar ik zal mijn inhaalactie niet afbreken met als reden de hardrijder ruimte geven.
mijn instructeur gaf mij al aan in dat soort situaties een beetje gas bij te geven zodat je zsm de linkerbaan weer vrij kan maken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goedzo, jij bent dus zo`n persoon die treintjes achter zich maakt
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:25 schreef CasB het volgende:
Treintjes? Dat ligt dan aan jezelf.En als iedereen netjes afstand houdt, kun je ook makkelijk even naar rechts gaan. Alleen het probleem in Nederland is dat er te veel haantjes zijn die je geen ruimte geven om weer op de linker baan te kunnen komen. Want stel je toch voor dat er zomaar iemand voor je gaat rijden.
Dan moet je het probleem bij je instructeur zoeken, en niet bij mij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:36 schreef rival het volgende:
[..]
mijn instructeur gaf mij al aan in dat soort situaties een beetje gas bij te geven zodat je zsm de linkerbaan weer vrij kan maken.
dus je blijft expres lang links hangen voor het geval dat, mogelijk, in de toekomst, ooit eens iemand het gaatje dicht gaat rijden!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Als ik dan even naar rechts zou gaan, dan rijdt die auto achter mij het ontstane gat dicht,
die probeerde het probleem juist op te lossen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan moet je het probleem bij je instructeur zoeken, en niet bij mij.
Met de snelheidsverschillen krijg je op een bepaald punt een 'ophoping' van auto's, en raakt dat stuk weg verzadigd. Hier ontstaan dan de files. Wanneer dit in de spits gebeurt, en het aantal auto's op de weg blijft toenemen, blijft die file daar staan (de bekende ochtend- en avondspitsfiles). Pas op het moment dat het aantal auto's dat de snelweg opkomt afneemt lost de file op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:14 schreef JDude het volgende:
In een voor de doorstroming ideale situatie zou iedereen precies dezelfde snelheid rijden.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Met de snelheidsverschillen krijg je op een bepaald punt een 'ophoping' van auto's,
Wees blij.. door sommige automobilisten wordt het autorijden er niet leuker opquote:
Een aantal mensen overtreedt de wet, dit heeft problemen (files/ophoping) ten gevolg, dus moet ik óók maar harder rijden dan toegestaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:41 schreef rival het volgende:
[..]
en ik probeer je te vertellen hoe jij die ophoping kan voorkomen of in ieder geval kan verminderen.
dat probeer ik duidelijk te maken.
als de rest achter je netjes 120 zou rijden kwam die ophoping er ook niet. ook dat besef ik. maar als je ziet dat je zo een ophoping veroorzaakt kan je toch best even een beetje gas bij geven?
thats all
die 20 man achter je... die zijn hier nu niet.... jij wel.. dus "praat" ik tegen jou.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Een aantal mensen overtreedt de wet, dit heeft problemen (files/ophoping) ten gevolg, dus moet ik óók maar harder rijden dan toegestaan.
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Moet je dan niet als hardrijder bij jezelf te rade gaan en kijken of je zélf niet gewoon je aan de regels moet houden?
nog 1 opmerking.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Moet je dan niet als hardrijder bij jezelf te rade gaan en kijken of je zélf niet gewoon je aan de regels moet houden?
Daar ben ik het mee eens. Die rijden dan zo'n 100 - 110km/h en dat vind ik ook zeer irritant. Ik vind dat je du swel minimaal (én maximaal) 120 moet rijden op de linkerstrook, indien mogelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:13 schreef rival het volgende:
[..]
nog 1 opmerking.....
als ik de hele weg 120 ga ... kom ik ook onnodig linksrijders tegen....
selectief lezen ftwquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:01 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Die rijden dan zo'n 100 - 110km/h en dat vind ik ook zeer irritant. Ik vind dat je du swel minimaal (én maximaal) 120 moet rijden op de linkerstrook, indien mogelijk.
En als je 'voor de ontspanning rijdt en van de omgeving wil genieten', neem dan een provinciale weg vlak naast de snelweg.
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:25 schreef CasB het volgende:
Treintjes? Dat ligt dan aan jezelf.En als iedereen netjes afstand houdt, kun je ook makkelijk even naar rechts gaan. Alleen het probleem in Nederland is dat er te veel haantjes zijn die je geen ruimte geven om weer op de linker baan te kunnen komen. Want stel je toch voor dat er zomaar iemand voor je gaat rijden.
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.
Sorry hoor, maar mensen die net voordat je langskomt met 20km verschil hun auto d'r voor gooien hebben of last van tunnelvisie, of ze vinden dat jij te snel rijdt. Ongeacht de snelheid waarmee je rijdt is dat gewoon op z'n minst irritant, en vaak gevaarlijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Cursusje begrijpend lezen? Als er iemand een egoïst is, is het de bestuurder wel die niet vooruit kan kijken en zodoende het verkeer ophoudt met een wanhopige actie de auto de linkerrijbaan op te gooien terwijl de snelheid 100kmu blijft bedragen. Zoals ik net zei, maar wat je dus ws. niet begrijpt, is dat er genoeg gaten zijn om in te duiken, maar er rijden er nogal wat met tunnelvisie. Maar aangezien je je aangesproken voelt zul jij ook wel zo'n zondagsrijder zijn. Ik zal ff toeteren de volgende keer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Het gaat niet over te hard rijden of niet, maar over anticiperen op je medeweggebruikers. En dat is nogal moeilijk voor heel veel mensen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Ik ben ook niet een persoon die hem met 100 naar de linkerbaan gooit, maar die bv achter een vrachtwagen ruimte houdt om daar te versnellen naar 120, om dán pas in te voegen. Ik zal nooit met 100 naar rechts gaan, daar heb ik zelf een hekel aan kan je een paar posts teruglezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:43 schreef Steeven het volgende:
[..]
Cursusje begrijpend lezen? Als er iemand een egoïst is, is het de bestuurder wel die niet vooruit kan kijken en zodoende het verkeer ophoudt met een wanhopige actie de auto de linkerrijbaan op te gooien terwijl de snelheid 100kmu blijft bedragen. Zoals ik net zei, maar wat je dus ws. niet begrijpt, is dat er genoeg gaten zijn om in te duiken, maar er rijden er nogal wat met tunnelvisie. Maar aangezien je je aangesproken voelt zul jij ook wel zo'n zondagsrijder zijn. Ik zal ff toeteren de volgende keer.
helemaal gelijk jongen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb het ook niet over om hem vlák voor een auto te gooien, maar als ik een rij auto's / vrachtwagens inhaal, en dan komt er inmiddels een hardrijder achter mij rijden, dan maak ik toch eerst mijn inhaalactie af alvorens ik aan de kant ga. Dat is mijn goed recht want dat stukje weg is net zo veel van mij als van jou.
Tja, mijn rij-instructeur zei altijd dat je zoveel mogelijk moet zorgen het verkeer soepel door te laten stromen. Als ik inhaal doe ik dat zo snel mogelijk, zodat andere mensen er ook snel voorbij kunnen, ik ga niet wachten tot ik een hele trein achter me heb verzameld. Ik weet niet of je daar een harde plasser bij krijgt ofzo. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat je op jouw eigen tempo inhaalt, maar ik vind het wat anders als je te beroerd bent dat iets sneller te doen als er mensen achter je duidelijk sneller willen rijden. Weet jij veel of ze naar het ziekenhuis op weg zijn. Los van dat scheelt het natuurlijk maar een paar seconden, maar in die paar seconden kan er flink wat irritatie ontstaan en dat is ook niet iets wat je wil op de weg, want dan gaan mensen domme dingen doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet een persoon die hem met 100 naar de linkerbaan gooit, maar die bv achter een vrachtwagen ruimte houdt om daar te versnellen naar 120, om dán pas in te voegen. Ik zal nooit met 100 naar rechts gaan, daar heb ik zelf een hekel aan kan je een paar posts teruglezen.
Ik heb het ook niet over om hem vlák voor een auto te gooien, maar als ik een rij auto's / vrachtwagens inhaal, en dan komt er inmiddels een hardrijder achter mij rijden, dan maak ik toch eerst mijn inhaalactie af alvorens ik aan de kant ga. Dat is mijn goed recht want dat stukje weg is net zo veel van mij als van jou.
Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in. Als ik netjes voor 1 van jullie paupers naar rechts ga, omdat jullie zo nodig moeten inhalen, dan wil ik ook wel weer netjes kunnen inhalen, indien mogelijk. Mijn auto is helaas niet zo snel als jullie golf gti, audi a3 of bmw 316, maar ik wil wel graag achter die vrachtwagen vandaan omdat jullie medesjonnie me daartoe bekant gedwongen heeft. En wat is er mis met iemand wat ruimte geven? Kom je zelf wat tekort, misschien? Kun je er niet tegen als je wordt ingehaald? Wees blij dat ik uberhaupt ruimte voor je maak, anders blijf ik inderdaad lekker notiore links rijden, alleen maar omdat jij er niet tegen kan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.
Doe je dat toch lekker knulquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:13 schreef CasB het volgende:
[..]
Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in. Als ik netjes voor 1 van jullie paupers naar rechts ga, omdat jullie zo nodig moeten inhalen, dan wil ik ook wel weer netjes kunnen inhalen, indien mogelijk. Mijn auto is helaas niet zo snel als jullie golf gti, audi a3 of bmw 316, maar ik wil wel graag achter die vrachtwagen vandaan omdat jullie medesjonnie me daartoe bekant gedwongen heeft. En wat is er mis met iemand wat ruimte geven? Kom je zelf wat tekort, misschien? Kun je er niet tegen als je wordt ingehaald? Wees blij dat ik uberhaupt ruimte voor je maak, anders blijf ik inderdaad lekker notiore links rijden, alleen maar omdat jij er niet tegen kan.
Ik wil best lekker 130 rijden, maar dat moet je me er wel eerst tussen laten, stoere vent. Als jij genoeg afstand houdt tussen jou en je voorganger, kan ik er netjes tussen, maar ja als jij zo nodig harder moet rijden dan iedereen en dus gaat kleven, of er op 20 meter achter gaat hangen, dan kan ik er niet tussen nee. En als ik 80 rijd (achter een vrachtwagen dus), en ik wil er voorbij, dan moet je er ook maar vrede mee hebben dat het iets langer duurt dan jij als driftkikker kan hebben. En ja, ik schakel terug en geef plankgas.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:27 schreef Steeven het volgende:
[..]
Doe je dat toch lekker knul. Dat je geen snelle auto hebt betekent niet dat je auto geen 130 kan rijden.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:07 schreef michail8 het volgende:
Als je niet te hard wilt rijden, blijf dan weg van de linkerbaan
Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enzquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:29 schreef Steeven het volgende:
[..]
maar ik vind het wat anders als je te beroerd bent dat iets sneller te doen als er mensen achter je duidelijk sneller willen rijden.
Blijkbaar heeft niet iedereen een winnaars mentaliteitquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:22 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enz
Het gaat er niet om dat jullie iets harder dan die 120 rijden, je wilt zelf 'vooraan' rijden omdat je niet kan hebben dat je niet alléén op de weg zit, maar het asfalt moet delen met anderen, en daarom wel eens rekening met elkaar moet houden.
Als je vast zit achter een vrachtwagen kun je niet rijden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:31 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik wil best lekker 130 rijden, maar dat moet je me er wel eerst tussen laten, stoere vent. Als jij genoeg afstand houdt tussen jou en je voorganger, kan ik er netjes tussen, maar ja als jij zo nodig harder moet rijden dan iedereen en dus gaat kleven, of er op 20 meter achter gaat hangen, dan kan ik er niet tussen nee. En als ik 80 rijd (achter een vrachtwagen dus), en ik wil er voorbij, dan moet je er ook maar vrede mee hebben dat het iets langer duurt dan jij als driftkikker kan hebben. En ja, ik schakel terug en geef plankgas.
Ik denk dat er weinig mensen kleven als je laat zien dat je meedenkt en even wat meer gas geeft. Daar hoef je heus geen 180 voor te gaan rijden. Ik heb er altijd wel begrip voor nl. Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal notoire klevers, gewoon negeren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:22 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enz
Daar heb je helemaal gelijk! Enneh de notaire klevers rijden ook eigenlijk allemaal mercedes, audi of bmw is mij opgevallen...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:20 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen kleven als je laat zien dat je meedenkt en even wat meer gas geeft. Daar hoef je heus geen 180 voor te gaan rijden. Ik heb er altijd wel begrip voor nl. Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal notoire klevers, gewoon negeren.
tegen die tijd kan je allang weer rechts zittenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:22 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enz
die is wel heel erg ja. snelwegen met 3 banen waar de linker net zo hard gaat als de middelste...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:07 schreef michail8 het volgende:
Ik rij ook altijd links en altijd te hard en erger me dood aan mensen die zich op de linkerbaan aan de snelheid houden. De mensen op de middelste baan houden zich ook aan de snelheid, dus inhalen gaat dan niet als je even hard blijft rijden he?!![]()
Ja zo'n gevalletje kwam ik net dus tegen op de weg. Ik liet mijn gas los, zodat de mensen van de invoegstrook voor mij konden aansluiten en zo een vrachtwagen konden inhalen. Maar na te lang onzeker rijden van de mensen schuin naast me gaf ik dan maar weer gas. Wat zijn dat toch voor mensen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef KhaZ het volgende:
Ik wil best mensen ertussen laten die naar rechts zijn gegaan, een vrachtwagen tegenkomen en weer naar links willen. Alleen vanaf nu doe ik het niet meer. Ik word helemaal gek van de prutsers die 'm er dan niet tussen durven te schuiven en toch achter de vrachtwagen blijven hangen. Ik laat m'n gas los, ik geef 2x een seintje met de koplampjes, niets helpt. Achterlijken. Volgende keer blijf je maar lekker achter de vrachtwagen rijden, ik rij 't gat dicht in ieder geval.
Zitten ze dus de hele tijd zo van: "laat je me er nou tussen of niet, ik durf niet"
in je hele verhaal lees ik geen problemen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:39 schreef fathank het volgende:
Vandaag ook weer een stel van die idioten meegemaakt die niet kunnen rijden. Reed met een grote zware aanhanger op de rechterbaan lekker 90 te tuffen. Heb je van die mongolen die er zo dicht achter gaan rijden dat ik ze niet eens meer kan zien. Vervolgens halen ze me in met 100 km/h en daarna snijden ze me bijna af. Is me vandaag tot 3 keer overkomen.
Dat is wel vervelend inderdaad, zeker als je ruimte voor ze laat. Maargoed, 90% van de gevallen zijn het vrouwen die niet durven in te halen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:59 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja zo'n gevalletje kwam ik net dus tegen op de weg. Ik liet mijn gas los, zodat de mensen van de invoegstrook voor mij konden aansluiten en zo een vrachtwagen konden inhalen. Maar na te lang onzeker rijden van de mensen schuin naast me gaf ik dan maar weer gas. Wat zijn dat toch voor mensen.
Offensief rijdenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:59 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja zo'n gevalletje kwam ik net dus tegen op de weg. Ik liet mijn gas los, zodat de mensen van de invoegstrook voor mij konden aansluiten en zo een vrachtwagen konden inhalen. Maar na te lang onzeker rijden van de mensen schuin naast me gaf ik dan maar weer gas. Wat zijn dat toch voor mensen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Offensief rijden
Ik 'moet' ook wel met de eend, anders kom ik nergens voorbij, maar als ik een gaatje zie ergens, ram ik 'm er zonder pardon in. (uiteraard wel gekeken of er niet iemand met 239048723408 per uur aan komt knallen en z'n motorkap onder m'n voeten gaat parkeren) Dat getwijfel is nergens goed voor, ruimte is ruimte.
sukkelquote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef Bob-B het volgende:
ja die klevers zijn echt lachuh.
Cruise control, uit late rollen tot 100km/u, kruipend langs de vrachtwagen en dan terugschakelen, vol gas weg als ik ervoorbij ben tot 150 en dan wachten op die nerd
Als jij met een zwaar beladen aanhanger heb je liever geen idioten die rare fratsen uithalen voor je neus. Of heb je nog nooit met een zwaar beladen aanhanger gereden? Vast niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:52 schreef rival het volgende:
[..]
in je hele verhaal lees ik geen problemen?
Vrachtwagens mogen hier even hard als normale autos, en mogen ook gewoon op andere rijstroken doorkachelen.... ik weet niet over wat voor "Amerikaans systeem" jij het hebt, maar ik rij hier nu 7 jaar rond, en er is niet zoiets als "ieder z'n aparte rijstrook".quote:Op woensdag 29 april 2009 16:50 schreef Xbm360 het volgende:
Wat dat betreft ben ik wel voorstander van 't Amerikaanse systeem, iedereen z'n aparte rijstrook. Vrachtverkeer op de meest rechtse strook. Langzaam verkeer op de middelste strook & verkeer wat haast heeft op de linkerrijstrook. Dat voorkomt 'n hoop irritatie & je hoeft niet continu jouw cruise-control bij te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |