Ben net koud weer uit Rhodos en uiteraard elke avond uit eten geweest en in elk restaurant waar ik kwam stond het gewoon op het menu, (uiteraard ook een paar keer besteldquote:Op zaterdag 27 september 2008 22:53 schreef aggeloog het volgende:
Vreemd genoeg is Bifteki iets wat je in nederland altijd op de kaart ziet staan terwijl ik het in griekenland nog nooit gezien heb. Zal wel zoiets zijn zoals de gerechten bij de afhaalchinees.
Natrium Bicarbonaat kan je ook bij de apotheek kopenquote:Op zondag 28 september 2008 15:06 schreef Stali het volgende:
Bedankt!.
Was al bang voor het tokoverhaal... die heb je hier niet..
Over veertien dagen maar in Amsterdam e.e.a. inslaan. Ik laat wel weten hoe het geworden is..
Toevoeging van natriumbicarbonaat maakt gehakt basisch. Tijdens het bakken ontstaan in een basisch milieu veel meer vleesaroma's dan in een zure omgeving (vlees en groeten zijn van zichzelf zuur).quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:18 schreef -Mellow- het volgende:
Nou ik heb t gemaakt. Echt GATVERDAMME mijn vlees is nog nooit zo misluktDie bicarbonaat gaf het een hele vieze bittere smaak, ik heb alles weg moeten gooien.
Ik weet niet wat voor tovertrucjes jij ermee uithaalt SHE, maar het was echt om te janken.
Als je goed had gelezen had je gezien dat ik er te veel in had gedaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:24 schreef Dev1205 het volgende:
[..]
Toevoeging van natriumbicarbonaat maakt gehakt basisch. Tijdens het bakken ontstaan in een basisch milieu veel meer vleesaroma's dan in een zure omgeving (vlees en groeten zijn van zichzelf zuur).
De zeepachtige bijsmaak van het bicarbonaat moet na het bakken worden gecompenseerd met een zuur. Zuur maakt deel uit van oa tomaten, azijn en rode wijn. Wanneer je een scheutje azijn toevoegt is de bittere / zepige smaak verdwenen.
Dat weet ik, ik verklaar echter alleen de werking van natriumcarbonaat met het vlees.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:12 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen had je gezien dat ik er te veel in had gedaan.
Heb het later trouwens nog eens geprobeerd met een klein beetje baking soda en dat was prima, werd het vlees wel lekker luchtig van.
Zoals beloofd: (sorry voor de laffe foto, ben geen fotograaf.........)quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:30 schreef Broertie het volgende:
Net maar weer eens gemaakt, alleen geheel volgens recept van SHE, uiteraard fotootjes genomen, binnenkort zal ik ze erop plaatsen......... Misschien iets voor foodgawker.........
quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:58 schreef SHE het volgende:
Ik zit de hoeveelheid terug te lezen...ik heb er godverdomme eetlepels staan.
Dat moeten THEElepels zijn
En? Hoe is het bevallen?quote:Op zondag 24 januari 2010 19:08 schreef kletsbets het volgende:
Ok, ik ga van de week aan de slag. Had het nog nooit gegeten tot van de week bij de griek. Erg lekker, dus dan wil ik het ook zelf proberen te maken.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:55 schreef kletsbets het volgende:
Oioioi, we hebben het eindelijk vanavond gemaakt. Na 1 hap hebben we de hele handel in de prullenbak gegooid. Wat was dit smerig zeg! Het gehakt leek wel een soort nepvlees geworden. Ben ik daarvoor druk geweest, had wegens niet te krijgen zelf varkensgehakt gedraaid. Gedverderrie dus.
Ik vond het bij de griek dus heel erg lekker, vandaar dat ik ook ze enthousiast dit recept ging uitproberen....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Ik eet ze bij de griek ook nooit.
Volgens mij maakt de Griek het ook met lamsgehaktquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:55 schreef kletsbets het volgende:
Oioioi, we hebben het eindelijk vanavond gemaakt. Na 1 hap hebben we de hele handel in de prullenbak gegooid. Wat was dit smerig zeg! Het gehakt leek wel een soort nepvlees geworden. Ben ik daarvoor druk geweest, had wegens niet te krijgen zelf varkensgehakt gedraaid. Gedverderrie dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |