quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:33 schreef Jelief het volgende:
Toen ik zwanger was van Emma hadden we niet zoveel moeite om de eerste kleertjes te kopen. Een lief stoer pakje van badstof. met een overslagromper. De eerste 12 uur heeft ze alleen het broekje aangehad omdat het in het ziekednhuis vrij warm was en ze ook zelf behoorlijk warm was (geen koorts).
plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op het truitje staat: Little miracle.
En dan nu voor Onsje2, we zijn weer op jacht maar hebben nog niet iets gevonden dat helemaal naar onze smaak is of aan onze eisen voldoet.
Wat zijn jouw kriteria voor de eerste kleertjes?
Kun je nummer twee hetzelfde pakje als nummer 1 aandoen?
Heb je nog een tip voor leuke lieve zachte kleertjes?
Mijn voorkeuren: Wat ik vooral wil is dat er niet gesold hoeft te worden met ons kindje om het voor het eerst aan te kleden, dus overslagrompertje en shirtje. Geen synthetische rotzooi en een broek zonder voeten.
Een subtiel /lief plaatje of een lieve tekst is ook wel leuk
leuke set maar met 20 % polyester, die voetjes heeft het setje in de winkel niet:
[ afbeelding ]
En dit is ook leuk maar ik vind het broekje wat dun en ze zijn de serie aan het veranderen, van mooi of-white gaat het nu naar vies geelcremeEn uiteraard is het een er wel in de oude kleur en het ander niet (al 4 Hema's geprobeerd.
Oké, haha dan zal dat het wel zijn. Ben zelf nog niet zwanger geweest, dusja laat ik mn mond verder maar houden danquote:Op zaterdag 27 september 2008 21:54 schreef Jelief het volgende:
Danielle het is gewoonweg idioot dat ik mij hier zo druk over maak, écht dat vind ik ook, maarja zwanger he
Ive's eerste pakje was ook best wel erg duur.. Maar ja, ik moest het hebben!quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:54 schreef Jelief het volgende:
Cattie, daar zijn we ook al wezen kijken maar ze hebben amper overslag spul en dat wat we wel leuk vonden was weer overdreven duur. Het mag best wel wat kosten maar ook weer niet té zeg maar.
Danielle het is gewoonweg idioot dat ik mij hier zo druk over maak, écht dat vind ik ook, maarja zwanger he
quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:24 schreef cattie het volgende:
Bij een gemiddelde baby is maat 44 waarschijnlijk echt te klein, dat is voor premature of echt kleine baby's. 50 is een risico, 56 altijd goed.
Ik zit er ook op te wachtenquote:Op zaterdag 27 september 2008 22:36 schreef texelonia het volgende:
Maar ik denk dat als we het geslacht weten ik toch iets meer voor dat geslacht wil
quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind trouwens het rood-witte shirtje van Piet idd prima incontinentie-materiaal.![]()
Ik had precies hetzelfde setje van Prenatal voor ons meiske. Alleen dan met lime-groene nijntjes.quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:44 schreef Nijna het volgende:
Ik had een setje van nijntje van prenatal voor Mirte als eerste pakje. Wit broekje (zonder voetjes en de sokjes die ik mee had waren veel te groot... hahaha), overslaghemdje met oranje Nijntjes en eronder een overslagromper ook met diezelfde oranje Nijntjes. Maatje 50 geloof ik, heeft ze nog best een tijd aan gekund.
Ik zou een tweede een eigen "eerste setje" geven. Is gewoon gevoelsmatig.
Jelief, hebben ze bij prenatal niet iets naar je smaak? Hangen vrij veel (volgens mij katoen of badstof) pakjes...
Klein, naar mijn beleving. Een behoorlijk stukje kleiner zelfs. Ik schat dat de 50-56 eigenlijk meer een 50 is.quote:Op zondag 28 september 2008 17:01 schreef Libell het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ben ik eens op de site van goodmoodkid gaan kijken. Zijn er onder jullie die daar goede ervaringen hebben? Vallen de kleertjes klein/groot uit? Ik heb nl allerlei mooie dingen gezien maar durf niet zo goed online iets bestellen. Ik moet ook nog even kijken of ze wel leveren in België.
Alvast bedankt.
quote:Op zondag 28 september 2008 16:54 schreef Jore het volgende:
Leuk topic! Hier maak ik me ook al vanaf het begn van de zwangerschap druk om.
Vraag 1 aan de kenners hier: hoe valt een jumpsuit van goodmoodkid in maat 50/56? Groot genoeg voor aan het begin? Ik vind ze zo.
Op dit moment staat een pakje bestaande uit een broekje + shirtje + mutsje uit de nieuwe ecocollectie (Pure) van Prenatal op nummer 1. Ik vind naturelkleuren mooi voor pasgeboren baby's en er staat een heel lief vogeltje op. Ik heb ook het overslagtruitje van de Hema met het waslijntje (bedoel je die Jelief?), de niet-gelige versie, en die blijkt qua kleur goed te combineren met zo'n extra soft broekje van de Prenatal in off-white.
t rompertje heb ik ook maar alvast gekocht in mt 62 68quote:Op zondag 28 september 2008 14:08 schreef Igraine het volgende:
Ik heb nu deze liggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en deze
[ afbeelding ]
En ik zoek nog steeds![]()
![]()
Voor de jumpsuits bestellers zou ik maar van deze post uit gaan danquote:Op zondag 28 september 2008 20:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons ook een romper met lange mouwen.
Ik vond de kleinste maat wel ok voor de eerste weken, en Fons was nu niet echt een kleintje,dus misschien valt de 62 wel echt te groot als eerste pakje?
En levering in België is geen probleem, Libell.
Toen ik net zwanger was heb ik internet afgestruind voor een leuk pakje, gewoon om te vieren dat ik zwanger wasquote:Op maandag 29 september 2008 17:37 schreef cattie het volgende:
Tex, mooie setjes! Kids Case heeft ook veel leuks, maar wel erg prijzig.
Leuk mutsje Livelink! Kleertjes met een verhaal vind ik altijd extra leuk.
Good thinking BE! Ik ga er nog eens goed over nadenken wat het slimste is!quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:33 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Reinhilde, slim om het in het bedje te leggen, maar... als je onverhoopt naar het ziekenhuis moet, niet vergeten dan he! Mss is het een idee om gewoon alles in je 'vlucht-tasje' te leggen en die open op de babykamer te zetten. Als jullie thuis blijven kunnen ze het daaruit halen, en als jullie in het ziekenhuis eindigen heb je het gewoon toch bij je.
welke kleur jij?quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ook
vond het stom van mezelf dat ik nooit zo`n jumpsuit had gekocht voor Saar, terwijl ik ze geweldig leuk vind, dus nu alsnog gedaan
En een overslagjurkje voor boven al haar nieuwe beenwarmers
Ik heb alledrie de kinderen een speciaal aangeschaft eerste pakje aangedaan, en die bewaard in een bewaardoos
raspberryquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:39 schreef Dakota het volgende:
[..]
welke kleur jij?
ik zit er nu aan te denken om ook nog een lichtroze of grijze te bestellen
ik zie ook t woezel en pipmobielquote:Op dinsdag 30 september 2008 10:55 schreef LovelyLady het volgende:
Gewoon een pakje vd hema bij thuiskomst:
[ afbeelding ]
In het ziekenhuis had hij alleen maar een rompertje aan omdat hij zelf zo warm was en in de couveuse/wiegenkamer was het natuurlijk ook niet koud
[ afbeelding ]
Welke site is dat???quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:39 schreef Fruppel het volgende:
Wat een leuke kleertjes allemaal!
Ik heb gisteren meteen na het lezen van dit topic besteld bij GoodMood en de bestelling is al verzonden
Ben reuze benieuwd! Heb een jumpsuite besteld en een overslagjurkje!
quote:Op zondag 28 september 2008 13:46 schreef snoopy het volgende:
Voor Morris een bijna-wit pakje van de Hema. Rompertje, broekje en bijpassend mutsje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geef oma gewoon de schuld, die had het gekocht!quote:
Daarom heb ik er dus van de week niet 1 gekocht. Heel lief, maar past niet meer bij mijn rondkruipende knulleke.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef p_iglet het volgende:
hmm ben ik dan de enige die die jumpsuits wel leuk vind, maar net pyjama's?
Voor kruipende en lopende kindjes vind ik ze echt minder, en vraag me ook af of ze dan niet zo door de knieen heengesleten zijn.
Nika heeft hem ook,ook het speelkleed.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:42 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik zie ook t woezel en pipmobieldie heb ik vorige week gekregen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |