abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61957901
Toen ik zwanger was van Emma hadden we niet zoveel moeite om de eerste kleertjes te kopen. Een lief stoer pakje van badstof. met een overslagromper. De eerste 12 uur heeft ze alleen het broekje aangehad omdat het in het ziekednhuis vrij warm was en ze ook zelf behoorlijk warm was (geen koorts).
plaatjes:

Op het truitje staat: Little miracle.

En dan nu voor Onsje2, we zijn weer op jacht maar hebben nog niet iets gevonden dat helemaal naar onze smaak is of aan onze eisen voldoet.

Wat zijn jouw kriteria voor de eerste kleertjes?
Kun je nummer twee hetzelfde pakje als nummer 1 aandoen?
Heb je nog een tip voor leuke lieve zachte kleertjes?

Mijn voorkeuren: Wat ik vooral wil is dat er niet gesold hoeft te worden met ons kindje om het voor het eerst aan te kleden, dus overslagrompertje en shirtje. Geen synthetische rotzooi en een broek zonder voeten.
Een subtiel /lief plaatje of een lieve tekst is ook wel leuk

leuke set maar met 20 % polyester, die voetjes heeft het setje in de winkel niet:

En dit is ook leuk maar ik vind het broekje wat dun en ze zijn de serie aan het veranderen, van mooi of-white gaat het nu naar vies geelcreme En uiteraard is het een er wel in de oude kleur en het ander niet (al 4 Hema's geprobeerd.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:07:54 #2
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61958671
Wij hadden 1 pakje van de prenatal (met kasteeltjes en kroontjes, Overslaghempje en broekje en met voetjes) in maat 44. Ecrukleurig en verder hadden we de basicserie van de hema in maatje 50,56

Van zowel het broekje als de overslagtruitjes hadden we er 7 stuks liggen en daarin heeft ze eigenlijk de eerste 2 weken wel gebivakeerd.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_61959059
het allereerste pakje dat max droeg heb ik gekregen van een collega van mijn moeder die daarna écht niet meer zwanger zou worden is pas geleden bevallen van de 2e na max dus dat pakje is weer terug. ik doe dus nooit meer aan gekregen eerste kleertjes!
Dat was een pakje aan elkaar (tip: niet doen! 2delig is veel fijner, wat een geklooi zo'n aanelkaarpakje zeg, bij zon kleine frummel) zachtachtig met een flauwig beertjes iets erop.

het échte zelfgekochte eerste pakje was een van de zeeman, 2 delig schattig ietsje. had mn ma gekocht.
ik zou het nu himmal anders doen nu zou ik zelf met alle zorg het allermooiste pakje kopen wat er bestaat. toen ik zwanger was van max boeide het me allemaal te weinig.. jammergenoeg. andere dingen aan mijn hoofd.

ik vind het pakje met egel superlief
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61959165
Die vind ik ook superlief en misschien koop ik hem alsnog wel maar niet als eerste pakje vanwege het synthetische deel.
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 21:36:13 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_61959479
Ik had voor alle 3 gewoon een pakje waar ik zwáár emotioneel incontinent van werd bij de eerste blik
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61959573
ik had een lief rood-wit gestreept truitje van Noppies voor Piet met een wit broekje-met-voetjes (van Prenatal geloof ik), zie hier. voor Anna een heel zacht pakje-aan-één-stuk (hoe heet 't ook weer, boxpakje oid?) van de Hema, op deze foto heeft ze het aan.
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:42:48 #7
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61959648
Foto met eerste pakje gevonden. Maatje 44, van de Prenatal.

Haar babypop die op haar kamer staat draagt het nu overigens.
pi_61959655
Mijn probleem is dat ik het deze keer gewoon niet kan vinden, volgens mij liggen er straks 5 setjes klaar en kiezen we op het laatste moment
pi_61959702
Ik had een setje van nijntje van prenatal voor Mirte als eerste pakje. Wit broekje (zonder voetjes en de sokjes die ik mee had waren veel te groot... hahaha), overslaghemdje met oranje Nijntjes en eronder een overslagromper ook met diezelfde oranje Nijntjes. Maatje 50 geloof ik, heeft ze nog best een tijd aan gekund.

Ik zou een tweede een eigen "eerste setje" geven. Is gewoon gevoelsmatig.

Jelief, hebben ze bij prenatal niet iets naar je smaak? Hangen vrij veel (volgens mij katoen of badstof) pakjes...
Fake it till you make it...
pi_61959721
Ive had een rood gestreept pakje aan dat ik gewoon erg mooi vond. Hij heeft het maar 1x aangehad, het was maat 50 en daar was hij binnen een week uitgegroeid.
Nummer 2 krijgt een eigen 1e pakje. Eronder een wollen overslagromper en het pakje weet ik nog niet. Omdat we weten wat het wordt, wil ik geen sexeneutraal pakje, maar iets met een kleurtje en een beetje warm. Ik heb al een leuk setje van Noppies gezien. Broek mag geen voetjes hebben, dat vind ik niet mooi.
pi_61959747
Jelief, ken je De Kleine Helden? Niet goedkoop, wel heel mooi spul.
pi_61959751
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 20:33 schreef Jelief het volgende:
Toen ik zwanger was van Emma hadden we niet zoveel moeite om de eerste kleertjes te kopen. Een lief stoer pakje van badstof. met een overslagromper. De eerste 12 uur heeft ze alleen het broekje aangehad omdat het in het ziekednhuis vrij warm was en ze ook zelf behoorlijk warm was (geen koorts).
plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op het truitje staat: Little miracle.

En dan nu voor Onsje2, we zijn weer op jacht maar hebben nog niet iets gevonden dat helemaal naar onze smaak is of aan onze eisen voldoet.

Wat zijn jouw kriteria voor de eerste kleertjes?
Kun je nummer twee hetzelfde pakje als nummer 1 aandoen?
Heb je nog een tip voor leuke lieve zachte kleertjes?

Mijn voorkeuren: Wat ik vooral wil is dat er niet gesold hoeft te worden met ons kindje om het voor het eerst aan te kleden, dus overslagrompertje en shirtje. Geen synthetische rotzooi en een broek zonder voeten.
Een subtiel /lief plaatje of een lieve tekst is ook wel leuk

leuke set maar met 20 % polyester, die voetjes heeft het setje in de winkel niet:
[ afbeelding ]

En dit is ook leuk maar ik vind het broekje wat dun en ze zijn de serie aan het veranderen, van mooi of-white gaat het nu naar vies geelcreme En uiteraard is het een er wel in de oude kleur en het ander niet (al 4 Hema's geprobeerd.

Dit is erg moeilijk ja.
Hier zal ik echt eens goed over na gaan denken. En neem zeker geen overhaaste beslissingen.
Wijsheid gewenst.
(?????)
pi_61959801
haha jaja danielle, 't valt nog niet mee, al die keuzes waar OUDers zoal voor komen te staan.
pi_61959928
Cattie, daar zijn we ook al wezen kijken maar ze hebben amper overslag spul en dat wat we wel leuk vonden was weer overdreven duur. Het mag best wel wat kosten maar ook weer niet té zeg maar.

Danielle het is gewoonweg idioot dat ik mij hier zo druk over maak, écht dat vind ik ook, maarja zwanger he
pi_61960063
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:54 schreef Jelief het volgende:

Danielle het is gewoonweg idioot dat ik mij hier zo druk over maak, écht dat vind ik ook, maarja zwanger he
Oké, haha dan zal dat het wel zijn. Ben zelf nog niet zwanger geweest, dusja laat ik mn mond verder maar houden dan Enne.. succes.
pi_61960105
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:54 schreef Jelief het volgende:
Cattie, daar zijn we ook al wezen kijken maar ze hebben amper overslag spul en dat wat we wel leuk vonden was weer overdreven duur. Het mag best wel wat kosten maar ook weer niet té zeg maar.

Ive's eerste pakje was ook best wel erg duur.. Maar ja, ik moest het hebben!
Bij Ive had ik een heel project van Het eerste pakje gemaakt. En nu begint het ook weer te kriebelen.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:05:05 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61960134
(waars mijn reactie nou? ik poste net iets met linkjes van Lief!? )

Beide verkrijgbaar in 6 verschillende kleuren bij lief!
pi_61960170
Die van Emma was van de Villa Hap, niet extreem duur maar wel prijzig zeg maar. Vandaag gekeken in de collectie van mexx, name it en noppies maar dat gewoon niet leuk genoeg, misschien moet ik maar eens in het couturetopic gaan zoeken
pi_61960294
Ireth, dat overslagdingetje is leuk! Maar helaas niet in de kleinste maten te koop.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:17:29 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61960340
Ik had eerst een beige tuinbroekje bedacht, met een bruin-beige truitje, maar dat vond ik op het laatst toch te truttig.

Toen een truitje van de hema met een broekje van lief.

Dit bleek later mijn 'lievelings-outfit' voor hem te zijn, mss dat ik dat een evt. 2e jongetje wel aan zou doen:

Waarom die keuze voor het 1e pakje en evt. dat 2e setje? Gewoon idd om wat Mous zegt... ik werd er emotioneel incontinent van.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:20:55 #21
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61960414
Oh wat fijn! Ikdacht al dat het aan mij lag! Ik heb inmiddels al 4 eerste pakjes en ze zijn allemaal gaaf. Ons meisje lijkt 'gemiddeld' te worden, welke maat moet ik dan hebben? Ik koop maat 50 maar denk steeds dat ik misschien 44 of 56 moet hebben...
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_61960460
Ronja had een romper, broekje, shirtje en mutsje van rainbowbabies.

Voor dit kindje liggen er verschillende dingen klaar maar op de wol-zijden overslagromper en het wol/zijden mutsje na weet ik nog niet wat er verder gedragen gaat worden.

Dat ligt denk ik ook een beetje aan hoe het kindje zal zijn. Na een heel zware bevalling ga ik geen moeilijke dingen aanwurmen. Dan liever een voetenzak/omslagluier om de beentjes en een overslagvestje.
Maar als alles voorspoedig gaat dan maakt een van de katvig of Ej Sikke Lej bodysuits wel een kans.
pi_61960474
Bij een gemiddelde baby is maat 44 waarschijnlijk echt te klein, dat is voor premature of echt kleine baby's. 50 is een risico, 56 altijd goed.
pi_61960553
Ik zit even wat op internet rond te kijken, ik zie veel leuke dingen, heftige kleurtjes en opdrukjes enzo, maar ik denk eigenlijk dat het toch wat rustiger, neutraler wordt. De baby is natuurlijk al geweldig mooi, de kleding moet niet afleiden.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:28:46 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61960556
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:24 schreef cattie het volgende:
Bij een gemiddelde baby is maat 44 waarschijnlijk echt te klein, dat is voor premature of echt kleine baby's. 50 is een risico, 56 altijd goed.

Ik had idd ook wel iets in 56 bij me, voor het geval dat, maar de 50 ging nog wel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')