Dit is echt een enorme drogreden. Echt zo'n redenering van de 'kleine man'. Als je je geld voor een jaar vastzet kun je er ook niet bij. Toch blijft het van jou. Het enige verschil is dat je er dan zelf voor gekozen hebt om het vast te zetten en daarom dus ook een hogere rente vangt.quote:Op maandag 29 september 2008 12:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dit niet mogen? Nogmaals, van wie is dat geld nu?
1. Zoveel mensen zijn er niet die een miljoen hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 12:40 schreef Narcolepticus het volgende:
[..]
Nee, de bank is uiteraard niet de eigenaar.
Zie het puur als een noodmaatregel, om te voorkomen dat grote spaarders (en nee Basp1, dan doel ik dus niet op mezelf, maar op lui die een miljoen ofzo op een spaarrekening hebben staan) hun geld van de ene op de andere dag overschrijven naar een andere bank.
LOL. Ik zat er trouwens nog over te denken om idd noodzakelijke shit (voor de zekerheid) in te slaan: dwz bier, peuken, etc.quote:Op maandag 29 september 2008 12:49 schreef Sp00k13 het volgende:
misschien hebben we wel ruilhandel over een week lol(slaat vast sloffen peuken in
)
Juist.quote:Op maandag 29 september 2008 12:48 schreef Narcolepticus het volgende:
Het enige verschil is dat je er dan zelf voor gekozen hebt
quote:Op maandag 29 september 2008 12:33 schreef TubewayDigital het volgende:
net op RTL-Z een speech van Bush uit 2002 over huizenbezit onder ethnische minderheden ,dat diende gestimuleerd te worden
Je vergist je daar toch wel een beetje in denk ik. Zat welgestelde agrariërs die niks moeten hebben van dat beleggen en alles netjes op een spaarrekening hebben staan. Ik ken er een paar in elk geval.quote:Op maandag 29 september 2008 12:52 schreef DJKoster het volgende:
[..]
1. Zoveel mensen zijn er niet die een miljoen hebben.
2. De mensen die het wel hebben zetten het niet op een spaarrekening
Dus het effect van de grote spaarders is minimaal.
Oh god, weer zo'n persoon die denkt dat alles de schuld van de overheid is.quote:Op maandag 29 september 2008 12:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Juist.
Je ziet nu wat er van komt als de overheid zich gaat bemoeien met hoe banken met het geld dat de klant ze in vertrouwen geeft om moeten gaan. Het staat notabene een paar posts boven je...
[..]
Echt een denderend trackrecord heeft ze anders niet.quote:Op maandag 29 september 2008 12:56 schreef Narcolepticus het volgende:
[..]
Oh god, weer zo'n persoon die denkt dat alles de schuld van de overheid is.
quote:Op maandag 29 september 2008 12:43 schreef TubewayDigital het volgende:
LOL, van middelkoop beweert het volgende. Zakenbanken wisten dat ze met shit leningen zaten, dus wat hebben ze bedacht, er een product om heen bouwen dat zo ingewikkeld is dat niemand er iets meer van snapt zodat het toch aan de man gebracht kon worden en zij er van af waren.
veel meer kan de Nederlanse staat ook niet kwijt.quote:Op maandag 29 september 2008 12:49 schreef superworm het volgende:
Overheid leent 4 miljard voor Fortis
tevens tvp
Zelfs dan heb je een heleboel vertrekkende spaarders nodig voordat een bank wat voeltquote:Op maandag 29 september 2008 12:54 schreef Narcolepticus het volgende:
[..]
Je vergist je daar toch wel een beetje in denk ik. Zat welgestelde agrariërs die niks moeten hebben van dat beleggen en alles netjes op een spaarrekening hebben staan. Ik ken er een paar in elk geval.
Op welk gebied?quote:Op maandag 29 september 2008 12:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt een denderend trackrecord heeft ze anders niet.
Ik denk dat er aardig wat oudjes en babyboomers zijn die wel een paar ton op een spaarrekening hebben staan.quote:Op maandag 29 september 2008 12:52 schreef DJKoster het volgende:
[..]
1. Zoveel mensen zijn er niet die een miljoen hebben.
2. De mensen die het wel hebben zetten het niet op een spaarrekening
Dus het effect van de grote spaarders is minimaal.
Ik heb toch begrepen Fortis vorige week plotseling acuut in de problemen kwam, juist omdat particulieren en bedrijven massaal hun spaargeld daar weghaalden. Blijkbaar zijn het er genoeg.quote:Op maandag 29 september 2008 13:05 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Zelfs dan heb je een heleboel vertrekkende spaarders nodig voordat een bank wat voelt
Het gaat hier over tientallen miljarden he, die paar miljoen boeit niet meer
quote:Euro en pond vallen stevig terug door bankencrisis Europa29 sep 2008, 13:10 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--De euro en het pond vallen maandag stevig terug nu de bankencrisis vanuit Amerika lijkt overgewaaid naar Europa. De dollar profiteert ondertussen van het nieuws dat de Republikeinen en Democraten in Amerika overeenstemming hebben bereikt over het $700 miljard kostende reddingsplan.
De euro levert fors terrein in ten opzicht van de dollar en de yen en noteerde even op het laagste niveau in tien dagen van $1,4300.
De Europese eenheidsmunt staat onder druk doordat dit weekend en vandaag drie financiele instellingen van de ondergang werden gered, mede door kapitaalinjecties van de nationale overheden.
In het Verenigd Koninkrijk komt bank en hypotheekverstrekker Bradford & Bingley in overheidshanden. Eerder dit jaar werd Northern Rock al genationaliseerd.
Ook treden de verschillende overheden van de Benelux-landen op als reddende engel voor bankverzekeraar Fortis. De drie overheden pompen samen EUR11,2 miljard in wankelende bedrijf in ruil voor bijna de helft van de onderneming.
Een consortium van Duitse banken stelt miljarden euro's beschikbaar aan Hypo Real Estate Holding AG, zodat de onderneming zich kan "beschermen" tegen de verlamde internationale geldmarkt.
"Als meer Europese banken beginnen te wankelen, dan zal de euro waarschijnlijk meteen dalen, aangezien de vragen en twijfels gerechtvaardigd zijn over het vermogen van de eurozone om net zo proactief te reageren op deze problemen als Amerika", zegt Daragh Maher, valutastrateeg bij Calyon in Londen.
Rond 12.50 uur noteert de euro 1,1% lager ten opzichte van de dollar op $1,4354.
Wat is dit? Is er een parlementaire enquete aan de gang over de kredietcrisis? Iemand mij uitleg geven aubquote:
Ik vroeg het me ook al af. Ziet er allemaal belangrijk uit, maar ik kan het niet thuisbrengen.quote:Op maandag 29 september 2008 13:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is dit? Is er een parlementaire enquete aan de gang over de kredietcrisis? Iemand mij uitleg geven aub.
Er staat (rechtsboven) ‘toegevoegd 16 augustus’ dus minimaal een maand oud.quote:Op maandag 29 september 2008 13:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is dit? Is er een parlementaire enquete aan de gang over de kredietcrisis? Iemand mij uitleg geven aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |