Dat betekent dus dat zelfs hij het niet zeker weet, dus hoe kan de knvb zeker weten dat Luis het met opzet deed?quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarom moet zo'n scheidsrechter dat nou weer zeggen?
Het probleem met Sarpong is dat hij zichzelf veel te vaak vastloopt. Ik vind je opmerking over goede voorzetten tamelijk overdreven, zoveel goede voorzetten geeft hij namelijk niet. Leuke voetballer hoor, maar nog niet rijp om in de basis van Ajax te staan. Over een jaartje kan de situatie zomaar anders zijn want talent heeft hij zeker.quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:16 schreef koningdavid het volgende:
Ik vind dat er echt weer overdreven wordt over de 'slechtheid' van Sarpong hier.
Het probleem met hem is dat hij een, twee of misschien drie opzichtige foute dribbels maakt in een wedstrijd waarbij iedereen "ooooh, wat slecht" roept. Mensen onthouden na afloop alleen die slechte dribbels en niet de goede voorzetten, goede dribbels en gevaarlijke acties.
Dat probleem hebben veel buitenspelers die acties 'moeten' maken, Babel had precies hetzelfde hier. Werd ook vrijwel altijd afgezeken...
Je hebt gegoogled hea?quote:
quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het punt is dat hij niet aanspeelbaar wilt zijn, en zijn 3 ballen per wedstrijd verneukt.
Silva heeft er meer verneukt hoorquote:Op zaterdag 27 september 2008 12:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het punt is dat hij niet aanspeelbaar wilt zijn, en zijn 3 ballen per wedstrijd verneukt.
quote:Ajacied Goossens: "Tijd om de stap te maken"
John Goossens wordt al enkele jaren gezien als één groot talent. De jongeling wil de laatste stap naar het eerste nu echter heel snel maken, anders is verhuren de enige overgebleven optie.
"Na twee seizoenen bij de beloftes, wilde ik graag ergens anders in het eerste ervaring opdoen. Verhuur leek mij het beste, maar Ajax hield dat tegen", zegt Goossens tegenover Ajax Life. "Roda JC en Vitesse toonden interesse. Ajax schoof het steeds voor zich uit. Daardoor haakte Roda JC af. Die wilden hun selectie op tijd rond hebben en besloten verder te kijken."
Met Vitesse kwam Ajax er financieel niet uit, tot frustratie van de twintigjarige middenvelder. "Ik baalde behoorlijk. Ik had nu liever ergens anders in het eerste gespeeld. Maar ik heb de knop omgezet. Het heeft geen zin om er mee te blijven rondlopen. Daar heb ik alleen maar mezelf mee."
De Heemsteder is duidelijk niet blij met de huidige situatie, maar bekijkt het positief. "Ik neem het Ajax aan de ene kant wel kwalijk, aan de andere kant: hier blijkt wel uit dat ze plannen met mij hebben, al hoop ik wel dat zich dat uitbetaalt in een plek bij het eerste. Dat is er nog niet van gekomen."
Mocht dat er in de komende maanden ook nog niet van komen, dan hoopt Goossens in de winterstop alsnog te vertrekken. "Ik heb nog een contract tot 2011. Ik hoop dit seizoen op een kans in het eerste. Anders wil ik in de winterstop alsnog verhuurd te worden. Dit is al mijn derde seizoen bij Ajax. Ik wil niet stil blijven staan in mijn ontwikkeling. Het is tijd de stap te gaan maken."
heb JIJ wel gekeken, die jongen is constant verstopt in zijn hoekje en doet geen fuck. Opzichtige acties van twee scharen en dan een "versnelling", nee het leek er niet op, en dat hij een schotje had en een voorzetje maakt je geen basisklant.quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
![]()
Heb je donderdag wel gekeken? Hij had veel en veel vaker dan "3 keer" de bal.
Hij gaf o.a. de voorzet die de penalty veroorzaakte, had twee gevaarlijke schoten op doel en maakte het Cornelisse constant lastig die eigenlijk al rood had moeten krijgen.
Hij is, net als Babel, gewoon lastig voor de tegenstander. Maar ja, mensen letten alleen op de mislukte acties (die er overduidelijk zijn). Dat blijkt in dit topic wel weer...
sterk punt, hoelang heb je hierover nagedacht?quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:47 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Silva heeft er meer verneukt hoor
Jou opmerkingen worden echt triester met de dag, ik ga er niet eens meer op inquote:Op zaterdag 27 september 2008 13:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
sterk punt, hoelang heb je hierover nagedacht?
Gast, ik weet niet wat je gedaan hebt tijdens de wedstrijd, maar gekeken heb je niet. Hij had juist VAAK de bal en maakte constant een actie. De overgrote meerderheid van zijn acties waren gewoon goed. Maar bij de mensen die niet goed opletten blijven alleen de slechte acties hangen, omdat die nou eenmaal duidelijker zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
heb JIJ wel gekeken, die jongen is constant verstopt in zijn hoekje en doet geen fuck. Opzichtige acties van twee scharen en dan een "versnelling", nee het leek er niet op, en dat hij een schotje had en een voorzetje maakt je geen basisklant.
Met de voorhoede/middenvelders die we nu hebben zie ik hem ook niet zo snel een basisplek krijgen. Ik begrijp sowieso niet waarom ze hem nog niet verhuurd hebben...quote:
IMisschien de eerste helft dat hij "aanwezig" was maar meer ook echt niet, en het overgrote deel van zijn acties waren helemaal niet goed, het oogte allemaal heel doorzichtig en echt ver kwam hij er ook niet mee. Overigens vind ik hem geen verkeerde speler maar gewoon geen recht op een basisplek. Zowel links als recht van Huntelaar moet een topspeler staan zoals Suarez, Sulejmani en hopelijk Cvitanich. Thats allquote:Op zaterdag 27 september 2008 13:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gast, ik weet niet wat je gedaan hebt tijdens de wedstrijd, maar gekeken heb je niet. Hij had juist VAAK de bal en maakte constant een actie. De overgrote meerderheid van zijn acties waren gewoon goed. Maar bij de mensen die niet goed opletten blijven alleen de slechte acties hangen, omdat die nou eenmaal duidelijker zijn.
Of hij een basisklant moet zijn laat ik in het midden, maar zeggen dat hij 'slecht' speelt slaat echt nergens op.
Juist niet de eerste helft, de eerste helft was hij matig. Tweede helft was hij goed vond ik en heeft hij eigenlijk, ondanks dat hij vaak de bal kreeg, geen fout gemaakt en was hij een paar keer gevaarlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
IMisschien de eerste helft dat hij "aanwezig" was maar meer ook echt niet, en het overgrote deel van zijn acties waren helemaal niet goed, het oogte allemaal heel doorzichtig en echt ver kwam hij er ook niet mee.
Ben het hier helemaal mee eens. Vrijwel alle gevaarlijke aanvallen kwamen tevens via Suarez en Huntelaar.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
IMisschien de eerste helft dat hij "aanwezig" was maar meer ook echt niet, en het overgrote deel van zijn acties waren helemaal niet goed, het oogte allemaal heel doorzichtig en echt ver kwam hij er ook niet mee. Overigens vind ik hem geen verkeerde speler maar gewoon geen recht op een basisplek. Zowel links als recht van Huntelaar moet een topspeler staan zoals Suarez, Sulejmani en hopelijk Cvitanich. Thats all
Haha wat een drama toch weer. Maargoed dat ik er gisteren om 23u nog achter kwam dat ik nog een kaartje moest halen.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:27 schreef denthemen het volgende:
Problemen met kaartverkoop Heerenveen uit
quote:Marco van Basten is benieuwd naar wat zijn ploeg morgen laat zien tegen Vitesse. ''Kijken of ze na een goede bekerwedstrijd tegen FC Utrecht vanaf de eerste minuut weer de scherpte kunnen opbrengen.''
Van Basten is daar niet helemaal zeker van en dat komt, zegt hij, door de jeugdigheid van zijn selectie. ''Hoe gaat een jonge ploeg om met de complimenten die de spelers krijgen na een goede prestatie? Dat weten wij eerlijk gezegd ook niet.''
Stukje bij beetje moeten de betrokkenen elkaar beter leren kennen. Waarom reageerde Dario Cvitanich zo geëmotioneerd toen hij met Jong Ajax moest aantreden tegen Volendam? Van Basten weet het nu: ''Als je in Argentinië met het tweede elftal moet spelen, betekent dat dat je uit de A-selectie bent gegooid. We hebben Dario duidelijk gemaakt dat dat in Nederland anders werkt.''
Cvitanich, de man van zes miljoen euro, zit voorlopig op de bank. Van Basten: ''Dario was de eerste speler die wij kochten. Dat was in april, toen de geruchten sterk waren dat Klaas-Jan Huntelaar getransfereerd zou worden. Nu Klaas-Jan is gebleven, begrijpt Dario dat hij even in de wachtkamer zit. Voordeel is, dat we een mogelijke opvolger voor Klaas-Jan Huntelaar al in huis hebben.''
Cvitanich zou ook vanaf de linkerflank kunnen spelen, maar Van Basten kiest daar voor Jeffrey Sarpong. ''Omdat Jeffrey goed tussen de linies kan spelen, de zijkant houdt en inbreng heeft in het positiespel met de middenvelders. Dat vinden wij belangrijk. Cvitanich is een echte spits. Dat zag je ook met zijn invalbeurt tegen FC Utrecht. Hij speelde vanaf links, maar dook meteen op in de punt van de aanval.''
Van Basten geeft Sarpong de komende tijd het vertrouwen. Hij vormt een voorhoede met Huntelaar en Luis Suárez. Een aanval die op het punt van 'uitbarsten' staat, zo lijkt het. Van Basten geniet van de groeiende chemie.
Huntelaar vertrouwt erop dat de doelpunten gaan vallen als de bladeren dat ook doen. En Suárez? Tja Suárez. Van Basten begint te glimlachen. ''Luis is geen klassieke voetballer. In elk duel neemt hij honderd procent risico. Het kan drie keer mislukken, maar de vierde keer begint hij vrolijk opnieuw. Dat is heerlijk en vermoeiend tegelijk, vooral voor de middenvelders achter hem.''
En voor de trainer? ''Ik geef hem een paar richtlijnen mee en verder moet hij maar doen wat zijn gevoel hem ingeeft. Tegen Borac, Feyenoord en Utrecht was hij zo'n beetje bij alle doelpunten betrokken.''
quote:Middlesbrough bereidt bod voor op Steven Defour
Volgens de Engelse pers bereidt FC Middlesbrough een bod voor op Steven Defour. De Engelse club zou de middenvelder in januari naar Engeland willen halen. Dat schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.
Paul Stefani, manager van Defour: “Steven is een van de spelers die op dit moment gevolgd worden door Middlesbrough. Meer is er nog niet. In Engeland is het zo dat de manager van de club eerst informeert naar de transferprijs en de persoonlijke eisen van de speler. Pas als hij die kent en er daarover binnen de club een akkoord is, krijgt de technisch directeur, in dit geval Gareth Southgate, groen licht om de transfer af te ronden. Zo ver is het nog niet”, aldus Stefani.
Of Middlesbrough concurrentie van Ajax moet vrezen is niet zeker. “Ajax was vorige winter nog zeer geïnteresseerd. Ze wilden tot 8 miljoen euro geven. Maar Steven voelde zich goed bij Standard. Of Ajax nu nog interesse heeft, weten we niet. Van Geel is er weg als technisch directeur, Van Basten werd de nieuwe trainer. Mogelijk leggen ze andere accenten. Maar het is duidelijk dat die 8 miljoen van Ajax de richtprijs is. De transferprijs zal hoger liggen.”
Of Defour deze winter wil verkassen, is niet duidelijk. “Op dit moment is een transfer niet aan de orde, is Steven ook geen vragende partij”, zegt Stefani. “Ook bij de directie van Standard is het op dit moment windstil. Ik vermoed dat na de match tegen Everton duidelijk zal worden wat de plannen van de club zijn.”
Plus Siem de Jongquote:Op zaterdag 27 september 2008 16:30 schreef Wooldoor het volgende:
Lijkt me niet dat Ajax nog geinteresseerd zou zijn nu ze Sulejmani, Cvitanich en Aissati voor die plek hebben en ook nog eens Sarpong die tegen Feyenoord goed speelde toen hij op 10 stond.
Defour is geen 10. Maar ik denk idd ook dat we hem nooit in een Ajax-shirt gaan zien, jammer genoeg.quote:Op zaterdag 27 september 2008 16:30 schreef Wooldoor het volgende:
Lijkt me niet dat Ajax nog geinteresseerd zou zijn nu ze Sulejmani, Cvitanich en Aissati voor die plek hebben en ook nog eens Sarpong die tegen Feyenoord goed speelde toen hij op 10 stond.
Omdat hij in die drie minuten tegen Utrecht gevaarlijker was dan Sarpong. Die was iedere bal kwijt. Ofwel aan een tegenstander, keeper of achterbal ofzo. Schoot niet op.quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:41 schreef koningdavid het volgende:
Toch opvallend dat iedereen per se Cvitanich in de basis wilt, waar baseren jullie dat op?
Heb jij nou voorrang of niet?quote:Op zaterdag 27 september 2008 16:46 schreef Jasza het volgende:
Kaart voor Heerenveen gewoon binnen via de ticketbox
Sarpong had anders ook een gevaarlijk schot tegen Utrecht (gered door Vorm) en speelde okay tegen Feyenoord.quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:10 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Omdat hij in die drie minuten tegen Utrecht gevaarlijker was dan Sarpong. Die was iedere bal kwijt. Ofwel aan een tegenstander, keeper of achterbal ofzo. Schoot niet op.
Een gevaarlijk schot tegen Utrecht is niet voldoende in zo'n wedstrijd.quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:14 schreef RayMania het volgende:
[..]
Sarpong had anders ook een gevaarlijk schot tegen Utrecht (gered door Vorm) en speelde okay tegen Feyenoord.
Toch was hij tegen Utrecht de zwakste aan de kant van Ajax. Hij zocht te vaak te makkelijke oplossingen, iets wat tegen jeugdspelers misschien wel lukt maar niet op eredivisie niveau. Daardoor leed hij vaak balverlies, maar ik zag ook mooie lange passes van hem en een goed schotquote:Op zaterdag 27 september 2008 17:14 schreef RayMania het volgende:
[..]
Sarpong had anders ook een gevaarlijk schot tegen Utrecht (gered door Vorm) en speelde okay tegen Feyenoord.
Ga er maar niet van uitquote:Op zaterdag 27 september 2008 17:27 schreef Ruiseart het volgende:
Vanavond gaat Volendam een puntje pakken
Vergeet niet dat Utrecht toen veel ruimte weg gaf en dat de wedstrijd al gespeeld was.quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:10 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Omdat hij in die drie minuten tegen Utrecht gevaarlijker was dan Sarpong. Die was iedere bal kwijt. Ofwel aan een tegenstander, keeper of achterbal ofzo. Schoot niet op.
inderdaad. De wedstrijd was toen toch al gespeeld en Utrecht geloofde er niet meer in.quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Utrecht toen veel ruimte weg gaf en dat de wedstrijd al gespeeld was.
Nee 2 duels te weinig vorig jaar, dit jaar ga ik hem wel halen als het zo doorgaatquote:Op zaterdag 27 september 2008 17:11 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heb jij nou voorrang of niet?
Goed systeem!quote:Vanmorgen startte voor uitkaarthouders de voorverkoop van de wedstrijd SC Heerenveen-Ajax. Ditmaal (refererend aan de storing omtrent de kaartverkoop van Feyenoord-Ajax) verliep de online kaartverkoop zonder problemen, maar vond er bij Ticketbox opnieuw een storing plaats. Alle kaarten die voor online-verkoop beschikbaar waren zijn reeds uitverkocht. Vooralsnog is de oorzaak van de Ticketbox-storing onbekend. Waarschijnlijk volgt er op Ajax.nl maandag(middag) meer informatie.
Ajax-website
Houd de officiele clubwebsite dus goed in de gaten; daarop zal namelijk duidelijk worden hoe en wanneer de verkoop opnieuw gestart wordt.
quote:Büttner denkt niet meer na over Ajax
Alexander Büttner maakt zondag zijn debuut in de ArenA. De creatieve speler, die zes jaar in de jeugd van Ajax speelde, doet dit wel in het shirt van Vitesse. Vanwege de lange reistijden besloot Büttner te vertrekken bij Ajax.
"Ik stond elke dag om zes uur op en was om elf uur 's avonds thuis", zegt Büttner over zijn periode bij Ajax. "Om negen uur begon de school in Amersfoort, mijn vader bracht mij weg. Daarna met het busje naar Ajax, trainen, eten, verplicht huiswerk maken en dan kwam mijn vader mij weer halen."
"Ik werd een beetje moe van dat reizen. Niet dat ik daar last van had, want ik heb altijd zin om te voetballen. Maar toen ik zestien werd, moest ik van Ajax intern. Dat wilde ik niet, ik vond mezelf nog te jong voor een gastgezin", aldus het negentienjarige talent.
"Ik werd op een internationaal toernooi van vv Doetinchem verkozen tot beste speler en kon naar HSV en Glasgow Rangers'', vervolgt Büttner. ''Ik kon toen ook naar PSV, FC Twente, Newcastle United en Schalke '04. En ik mocht bij Ajax blijven, maar ik had de behoefte dichterbij te gaan spelen. En als ik het goed doe bij Vitesse, kan ik later altijd nog wel een keer naar het buitenland."
Zondag maakt de Doetinchemer alsnog zijn debuut in het stadion van Ajax; de Amsterdam ArenA. "Ik heb er wel eens aan gedacht dat ik daar kon staan, maar ik ben nu met Vitesse bezig. We moeten zo snel mogelijk van die plek af. Punten halen en dat kan ook in de ArenA. Met zijn allen strijden en alles geven wat je hebt. Achteraf mag je nooit zeggen dat je er niet alles aan hebt gedaan."
Tsja, sommigen hebben het er voor over, anderen niet.quote:
Ja maar daar vond hij zich dus te jong voor.quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:53 schreef Houniet het volgende:
Je kan namens Ajax toch bij een gastgezin terecht?
Ja echt een butt naam iddquote:
quote:Westerhof verwacht goede partij tegen Ajax
Hans Westerhof was donderdagavond in de Amsterdam Arena getuige van de 2-0 overwinning van Ajax op FC Utrecht. Op 'bekend terrein', zoals de trainer de Arena zelf omschrijft, zag hij een uitstekend Ajax en mede daardoor machteloos Utrecht.
Paul Verhaegh duelleert met Luis Suarez
"Ik vond Ajax bij vlagen wervelend spelen. Luis Suarez was natuurlijk uitstekend, maar het middenveld zag er eveneens sterk uit. Ze missen dan Sulejmani, maar Siem de Jong vulde die positie erg goed in. Ook Enoh, een voor mij onbekende speler, deed het prima. Hij doet mij denken aan een jonge Yakubu"
Westerhof mist zondag tegen Ajax de geblesseerden Mads Junker, Haim Megrelishvili en Frank van der Struijk. Paul Verhaegh trainde donderdag anderhalf uur mee en zijn meespelen lijkt geen probleem te worden. Verder zijn ook Nicky Hofs en Sébastien Sansoni fit genoeg om te starten.
"Ajax en dan vooral de Arena is voor mij natuurlijk bekend terrein. Ik kan niet ontkennen dat de club mij nog wel wat doet, maar zondag kom ik er als trainer van Vitesse. Ik vind het belangrijk dat wij, los van het resultaat, een goede partij spelen", aldus Westerhof.
Vermoedelijke opstelling
Velthuizen, Verhaegh, Sprockel, Sansoni, Drost, Claudemir, Molhoek, Jenner, Hofs, Büttner, Van Wolfswinkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |