Volgens mij poste ik dat ik SCH miste of iets. Maar maakt niet uit, van mij is iedereen welkom. Ik heb niets tegen andere clubs, andere clubs hebben daar meer problemen mee geloof ikquote:Op dinsdag 4 november 2008 14:29 schreef MaxPower het volgende:
Je vind het gezien je eerste post hier niet prettig dat andere supporters hier komen. Ondertussen doe je het zelf ook.
Vertel mij is 3 redenen waarom Willem met de pers moet praten...quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:13 schreef navigator het volgende:
Wat een hypocriet lul die van Hanegem. En gewoon weer de pers negeren gisteren. Vergane glorie is het.
quote:'Kromme': Zware kritiek inspireerde mij
UTRECHT - Willem van Hanegem (64) wilde vorige week, toen hij ziek thuis zat, zijn functie als hoofdcoach van FC Utrecht definitief neerleggen. De zware kritiek die hij van alle kanten kreeg, deed hem evenwel anders besluiten. Dat liet hij dinsdag weten op RTV Utrecht in zijn eerste interview na zijn geruchtmakende rentree maandag op het trainingsveld.
„Eerst dacht ik: ik stop ermee. Maar toen ze met allerlei vervelende verhalen kwamen aanzetten, ook van binnenuit bij FC Utrecht, dacht ik: nooit van z'n leven. Ik laat me niet wegsturen door dat soort mensen. Dat was voor mij een belangrijke spirit. Ik wilde er bij FC Utrecht meteen weer tegenaan met z'n allen, het liefst de volgende dag al. Maar dat mocht nog even niet van de dokter.”
FC Utrecht zette ruim anderhalve week geleden de vier assistent-trainers Van Loen, Druppers, Nascimento en Arts op non-actief. Het viertal moest vertrekken wegens een gebrek aan chemie in de technische staf. Alleen hoofdcoach Van Hanegem mocht blijven, als „boegbeeld” van FC Utrecht, met een nieuw contract in het vooruitzicht. 'De Kromme' kreeg het daarop zwaar te verduren in de publiciteit. Hij zou ongeloofwaardig zijn, een verrader, een lafaard en hij zou krokodillentranen huilen.
„Mensen die dat riepen, noemden zich een vriend van mij. Nou, dat gevoel heb ik bij hen nooit gehad. Zo kom je er ook meteen achter wie je echte vrienden zijn. Ik vind het triest. Zo zit de voetballerij in elkaar, denk je dan. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. Voor mijn familie was het erger dan voor mij. Ik heb wel meer over mij heen gehad. En mijn moeder zei altijd: je kunt beter door een strontwagen dan door een lijkwagen worden overreden.”
Van Hanegem ging dinsdag op RTV Utrecht ook voor de eerste keer dieper in op de reden voor het vertrek van zijn vier assistenten. Hij noemde eerder al de unieke maatregel van de Utrechtse clubleiding onvermijdelijk. Onder zijn nieuwe assistent Ton du Chatinier en technisch directeur Piet Buter pakte FC Utrecht in de afgelopen week zonder 'De Kromme' zeven punten uit drie duels.
„Het gebrek aan chemie was bij mij vooral een gevoel dat het met name tussen John van Loen en Rob Druppers nooit meer zou klikken”, gaf Van Hanegem aan. „Ze zaten samen al zo lang bij de club en er was onderling alleen nog maar gezanik en gezeur. Ik zeg niet dat beiden geen goede trainers zijn of kunnen worden, maar samen hadden ze geen toekomst meer. Ze hadden geen gevoel meer voor elkaar. Het bestuur moet altijd handelen in het clubbelang. Als iedereen van de technische staf weg had gemoeten, inclusief ik, hadden ze dat moeten doen. Want niemand is groter dan de club, ik ook niet. Maar ik ben dolblij en heel gelukkig dat ik er nu weer ben.”
Gaat dit over Derksen?quote:Mensen die dat riepen, noemden zich een vriend van mij. Nou, dat gevoel heb ik bij hen nooit gehad. Zo kom je er ook meteen achter wie je echte vrienden zijn. Ik vind het triest.
quote:AZ - FC Utrecht verplaatst
ZEIST - De KNVB heeft het eredivisieduel tussen AZ en FC Utrecht een dag vervroegd. Het duel in Alkmaar stond voor zaterdag 20 december op het programma, maar wordt nu op vrijdagavond 19 december (20.45 uur) gespeeld. De verplaatsing heeft te maken met het televisiecontract met de Eredivisie CV.
(ANP)
Dit is allemaal uitgedacht door een clubje belangrijke Utrechtmensen (Willem is uiteraard een onderdeel daarvan). Het komt sterk over zo en dat was de bedoeling. Ik neem hem niet meer serieus.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:20 schreef PBateman1978 het volgende:
Willem heeft gesproken, en ineens zie je niemand meer hier.
[..]
Ach, als de spelers hem maar serieus nemen, voor de rest boeit het me echt niet meer.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dit is allemaal uitgedacht door een clubje belangrijke Utrechtmensen (Willem is uiteraard een onderdeel daarvan). Het komt sterk over zo en dat was de bedoeling. Ik neem hem niet meer serieus.
Of er ook maar iemand wakker ligt van wie jij serieus neemtquote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dit is allemaal uitgedacht door een clubje belangrijke Utrechtmensen (Willem is uiteraard een onderdeel daarvan). Het komt sterk over zo en dat was de bedoeling. Ik neem hem niet meer serieus.
quote:Beste leden,
Gisteren heeft een delegatie van het bestuur en de adviescommissie van de SupportersVereniging gesproken met de grootaandeelhouder van FC Utrecht, Frans van Seumeren en voorzitter Jan Willem van Dop. Gezien de grote verdeeldheid die er heerst onder onze leden en de rest van de supporters, zullen wij ons bij een paar onderwerpen beperken tot de uitleg die is gegeven door de Directie. Dit doen we zodat ieder lid en supporter zijn eigen gedachten hierover kan laten gaan.
Wij benadrukken wel dat wij als SupportersVereniging onze bezorgdheid hebben uitgesproken over een aantal zaken die op dit moment in en rond de club spelen. In het belang van de club en de nog te nemen beslissingen is ons gevraagd niet alle details naar buiten te brengen. Als SupportersVereniging zijnde hebben wij dit verzoek gerespecteerd.
In dit verder constructieve gesprek zijn een groot aantal onderwerpen besproken zoals:
-Het ontslag van de assistent-trainers
-De rol van Willem van Hanegem voor nu en in de toekomst
-Het beleidsplan van FC-Utrecht
-De clubcultuur
-De scouting
-Het dichtmaken hoeken stadion
-Het openbreken van contracten van de spelers
-De ontwikkelingen in en rond het Home
-De forumavond
Ontslag assistent-trainers:
Het ontslag van de assistent-trainers is gegaan zoals de club dat al eerder heeft gemeld. Na diverse keren met betrokkenen te hebben gepraat over hun functioneren, is na Sparta- FC Utrecht de bal echt gaan rollen toen een paar spelers de Directie hadden ingelicht over het voornemen van Willem van Hanegem om te stoppen als hoofdtrainer van FC Utrecht.
Na gesprekken met alle betrokkenen heeft de club er uiteindelijk voor gekozen om afscheid te nemen van de vier assistenten en verder te gaan met Van Hanegem. Het uitdrukkelijke verzoek van de spelersgroep om Van Hanegem voor de club te behouden heeft zwaar meegewogen in deze beslissing. De clubleiding kan en wil niet in alle details treden betreffende de redenen, omdat er een ontslagprocedure is opgestart. Daarom beperken wij ons tot de mededeling dat wij denken dat de club hierin een juiste beslissing heeft genomen. Van Seumeren liet wel ontvallen dat het de hoogste tijd was om het bed goed op te schudden en te voorzien van nieuwe lakens!
Rol van Van Hanegem voor nu en in de toekomst:
De club heeft van Hanegem verzocht vanaf nu meer verantwoording te nemen voor het eerste elftal en zich meer te gaan bemoeien met de dagelijkse gang van zaken rond het eerste elftal. Tot twee weken geleden was de rolverdeling anders en was Willem van Hanegem meer een mentor voor Van Loen en Nas cimento, om hen zodoende klaar te stomen voor een eventueel hoofdtrainerschap.
Van Hanegem is hiermee akkoord gegaan en heeft gelijk bij de club aangegeven graag nog een jaar bij te tekenen als Hoofdtrainer. De club heeft dit aanbod in beraad genomen en zal aan het einde van het seizoen samen met Van Hanegem het seizoen evalueren en daarna overgaan tot een beslissing. De SupportersVereniging heeft wel haar twijfels uitgesproken over zijn manier van communiceren en functioneren over het afgelopen seizoen. De Directie wilde hierover niet te veel los laten, maar gaf wel aan dat bepaalde zaken niet helemaal zijn gelopen zoals verwacht. De club heeft met Van Hanegem afgesproken dat de trainer, vanaf de uitwedstrijd tegen Feyenoord, weer de persconferenties gaat doen.
Verder zullen Van Hanegem en Du Chatinier een dusdanige rolverdeling krijgen, zodat zij allebei hun sterke kanten kunnen gaan benutten. Over verdere afspraken met van Hanegem wilde de club niet ingaan.
Beleidsplan FC Utrecht:
Van Seumeren heeft nogmaals in het kort aangegeven wat zijn bedoelingen met de club zijn (over 5 jaar structureel bij de top 5 van Nederland behoren) en verder aangegeven dat dit alleen stap voor stap bereikt kan worden met de steun van het bedrijfsleven en de supporters.
De resultaten op korte termijn zijn inmiddels al enigszins zichtbaar; de FC heeft een bredere en sterkere selectie, een nieuwe commercieel directeur en het verder doorlichten van de club (zie het ontslag assistent-trainers) zijn hier enkele voorbeelden van. Frans van Seumeren benadrukte wel dat het aan- en verkopen van spelers een essentieel onderdeel is van de bedrijfstak Betaald voetbal dus ook voor FC Utrecht.
Clubs kunnen bijna niet zonder de inkomsten van transfergelden om de begroting op peil te houden. Aan- en verkopen zoals Nesu & Pieters zijn een goed voorbeeld van slim management; goed verkopen en voor minder geld eenzelfde of zelfs betere speler ervoor terughalen, waardoor er geld overblijft om de club verder sterker te maken. Het beleidsplan voor de lange termijn is bijna klaar en zal t.z.t door de club gepresenteerd worden.
Clubcultuur:
De typische ‘Utreg-clubcultuur’ is erg belangrijk voor FC Utrecht, de SupportersVereniging, haar leden én supporters. De SV heeft daarom gevraagd deze cultuur in ere te houden. Gelukkig beseft de Directie dat deze cultuur een essentieel onderdeel van de club en de stad is. Wij vertrouwen er dan ook op dat deze clubcultuur niet zal verdwijnen en, indien nodig, zal de SupportersVereniging hierin haar verantwoording nemen om de club daarop te wijzen.
Scouting:
De SupportersVereniging heeft gevraagd of de scouting beter kan en gaat worden. De Directie reageerde hierop dat de scouting een belangrijk onderdeel is van het nieuwe beleidsplan waaraan, zoals vermeld, hard gewerkt wordt. Samen met hoofdscout Edwin de Kruijff zal Frans van Seumeren bijvoorbeeld binnenkort naar Brazilië gaan om daar onder meer een fundament te gaan leggen voor de scouting in Brazilië. Wij zijn zeer tevreden over deze ontwikkelingen en denken dan ook dat een goede en wereldwijde scouting zeer belangrijk is voor de toekomst van de club.
Dicht maken hoeken stadion:
Er ligt inmiddels een plan klaar voor het dichtmaken van de hoeken van Stadion Galgenwaard. Er hangt hier echter wel een aardig kostenplaatje aanvast.
De club zal dan ook eventueel pas tot het dichtmaken van de hoeken overgaan, zodra er sprake is van het feit dat er structureel te weinig zitplaatsen zijn. Op dit moment zijn de toeschouwersaantallen en aanwas van sponsors nog niet van dien aard dat nu al kan worden besloten tot het dichtmaken van de hoeken. Het voller krijgen van het stadion (toegangsplaatsen, Business Seats en skyboxen) en het aantrekken van sponsoren is dan ook één van de belangrijkste taken van de nieuwe commerciele directeur.
Openbreken contracten spelers:
De SupportersVereniging heeft gevraagd of er al gesprekken zijn geweest met onder meer Michel Vorm voor het openbreken van zijn contract. De club gaf aan het verzoek te hebben gedaan bij de zaakwaarnemer van Vorm om te praten over verlenging van de overeenkomst en te wachten op een datum.
Ontwikkelingen Home:
Op dit moment is de club vol in gesprek met alle partijen om zo snel mogelijk tot een structurele oplossing te komen voor de overname van het Home.
De gesprekken verlopen dermate voorspoedig dat wij verwachten snel, meer informatie te kunnen geven. Het uitgangspunt is nog steeds dat er per 1 januari 2009 een andere uitbater/eigenaar in het Home zal komen onder de vlag van FC Utrecht en de SupportersVereniging. Wij willen de Directie vast bedanken voor de inspanningen die tot nu toe zijn gedaan om tot een oplossing te komen.
Forumavond:
De Forumavond was eigenlijk gepland op dinsdag 11 november, maar omdat niet alle door ons gevraagde personen (Van Dop – Buter - van Hanegem en G. van Dijk) deze avond kunnen vrij maken, zoeken wij samen met de club naar een nieuwe datum en houden wij jullie daarover op de hoogte via onze website.
Verder hebben wij aangegeven op korte termijn met de club en de politie om de tafel te willen om de huidige aanpak van de politie en club inzake het opleggen stadionverboden te bespreken en de eventuele rol van de SV hierin. Op dit moment zijn wij namelijk niet tevreden over de huidige gang van zaken en hopen hier in de toekomst meer bij betrokken te worden. De uitkomst van dit gesprek zal op de website verschijnen zodra dit gesprek is geweest.
Samenvattend hebben wij aan dit gesprek een goed gevoel overgehouden en denken wij dat de club op de goede weg is om de weg verder omhoog in te slaan. Dat deze weg omhoog met vallen en opstaan zal gaan, is de afgelopen weken wel duidelijk geworden. Er zijn belangrijke beslissingen genomen en het zal hier in de toekomst niet bij blijven. De club schroomt er niet voor om deze soms onplezierige maatregelen te nemen, maar de SupportersVereniging begrijpt ook dat hier soms niet aan te ontkomen is. Wij blijven waakzaam als SupportersVereniging zijnde, maar denken dat de club met Frans van Seumeren op de goede weg is om haar doelstellingen te realiseren en zullen de club indien nodig daarin steunen.
Het Bestuur
SVFCU
Daar gaat het geld weer naar Brazilië... zucht! Kijk eens in eigen land rond of in de buurlanden. Vergelijk eens met andere clubs die ook dit soort acties ondernemen en eigenlijk geen goede spelers uit die landen halen!quote:Scouting:
De SupportersVereniging heeft gevraagd of de scouting beter kan en gaat worden. De Directie reageerde hierop dat de scouting een belangrijk onderdeel is van het nieuwe beleidsplan waaraan, zoals vermeld, hard gewerkt wordt. Samen met hoofdscout Edwin de Kruijff zal Frans van Seumeren bijvoorbeeld binnenkort naar Brazilië gaan om daar onder meer een fundament te gaan leggen voor de scouting in Brazilië. Wij zijn zeer tevreden over deze ontwikkelingen en denken dan ook dat een goede en wereldwijde scouting zeer belangrijk is voor de toekomst van de club.
Allejezus, wat ben jij al dagen lang ontzettend gefrustreerdquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:46 schreef thaduck het volgende:
Waar zijn alle critici nu met hun grote mond? Het is echt rustig hier zonder alle prutsers van andere clubs
quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:45 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Allejezus, wat ben jij al dagen lang ontzettend gefrustreerdConstant dat gezeik op gasten die niet voor Utrecht zijn. Er bestaat ook nog zoiets als 'de voetballiefhebber' die zich gewoon in de actualiteit van het voetbal interesseert. Dat jij nou achter elke boom een grote boze vijand ziet
![]()
quote:Ad van Liempt in Raad van Commissarissen
De Utrechtse journalist Ad van Liempt wordt lid van de Raad van Commissarissen van FC Utrecht. Met het toetreden van Van Liempt is de vijfkoppige RvC compleet.
Jacques van Ek, voorzitter van de Raad van Commissarissen, is verheugd dat nu ook een Utrechter met een grote reputatie in de mediawereld deel uitmaakt van de RvC. Van Liempt (59) werkte veertien jaar in de Utrechtse journalistiek (bij het toenmalige dagblad Het Centrum en later bij het Utrechts Nieuwsblad), voordat hij in 1982 overstapte naar de televisie. Hij had leidinggevende functies bij het NOS Journaal, Studio Sport, NOS Laat en NOVA. De Utrechter, nu woonachtig in Nieuwegein, bedacht het geschiedenisprogramma Andere Tijden, waarvan hij in 2000 de eerste eindredacteur werd. Vorig jaar schoof hij door naar de functie van chef geschiedenis van de NPS. Van Liempt schreef diverse boeken, waaronder dit jaar nog ‘Het Wonder van Utrecht’, een terugblik op het kampioensjaar van DOS in 1958.
“Ad van Liempt is niet alleen een Utrechter en een groot voetballiefhebber, hij is ook een ervaren rot in de wereld van de media en die kunnen we in de Raad van Commissarissen goed gebruiken”, zegt Van Ek. “Met Frans Snijders, Boele Staal, Frans van Seumeren en nu ook Ad van Liempt beschikken we over mensen met een grote ervaring en reputatie, maar allemaal uit geheel verschillende disciplines.” Van Liempt staat bekend als een kritische supporter van FC Utrecht, die zijn visie de afgelopen jaren geregeld presenteerde in de column Vak P in het AD/UN. “Die constructief-kritische houding hebben we altijd erg op prijs gesteld, maar uiteraard is het lidmaatschap van de Raad van Commissarissen van FC Utrecht niet te verenigen met het leveren van bijdragen aan die column. Daarmee stopt Van Liempt dus.”
Arie Brienen
Arie Brienen, de 51-jarige algemeen directeur van de Jaarbeurs, treedt toe tot het bestuur van de Stichting Beheer Aandelen FC Utrecht BV, de minderheidsaandeelhouder naast de Van Seumeren Holding BV, die de meeste aandelen in zijn bezit heeft. Ook dat bestuur is nu volledig bemand. Naast Brienen bestaat het uit Boele Staal (voormalig Commissaris van de Koningin en tegenwoordig voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Banken) en de Utrechtse ondernemer Steven de Waal.
“Ook met Brienen hebben we een zeer gereputeerde Utrechter binnengehaald”, zegt Van Ek. “Maar dan iemand met een heel andere achtergrond. Brienen is natuurlijk ook een voetballiefhebber en FC Utrecht-supporter, maar hij is als afgestudeerd bedrijfseconoom en accountant vooral een man met een grote kennis en ervaring op het gebied van financiën.” Brienen werkte als controller en accountant onder meer bij Compudata, VNU en Tulip Computers en werd in 1995 financieel directeur bij de Jaarbeurs. Sinds 2003 is hij daar algemeen directeur. Daarnaast is Brienen ook op verschillende fronten maatschappelijk actief, onder meer als lid van de Raad van Toezicht van de Hogeschool Utrecht.
“Al met al zijn we nu bestuurlijk goed op sterkte, kwantitatief maar zeker ook kwalitatief”, stelt Jacques van Ek vast. “Zowel wat betreft taakverdeling als qua achtergrond zijn we erin geslaagd Utrechtse zwaargewichten aan ons te binden. Dat is in de richting van sponsoren, het Utrechtse bedrijfsleven in het algemeen, maar eigenlijk naar iedereen in de regio die in FC Utrecht is geïnteresseerd, een uiterst positief signaal. In deze samenstelling kunnen we namelijk echt stap voor stap verder werken aan een goede toekomst voor de club.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |