abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61955833
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is ie overleden ?

Muzikaal wel
pi_61956080
1. Marco Borsato heeft al jáááren (misschien al 10 jaar) alleen originele muziek, geen italiaanse covers
2. Hij komt er ook altijd ruiterlijk voor uit dat John Ewbank medeverantwoordelijk is voor zijn succes
3. John Ewbank heeft ook veel voor andere artiesten geschreven die stuk voor stuk geen succes hebben. Dus Marco Borsato voegt wel degelijk wat toe.
4. Dat van die elementen klopt wel. Als je daar op gaat letten dan is dat wel een beetje makkelijk.
5. Zijn nieuwste CD is wel echt good old Borsato, behalve "wit licht" dat was gewoon een rare uitglijder.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_61956105
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:14 schreef KinkyGiraf het volgende:
1. Marco Borsato heeft al jáááren (misschien al 10 jaar) alleen originele muziek, geen italiaanse covers
Een van de vele voorbeelden:
pi_61956215
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:15 schreef Remzz het volgende:

[..]

Een van de vele voorbeelden:
Ja maar dat is echt van 1995 ofzo.
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 september 2008 @ 19:46:33 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_61956860
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:09 schreef ipanema22 het volgende:
Tong is wel oke
Briljante post

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_61956963
quote:

[..]

Is ie overleden ?

ik geloof het wel, maar schiet me niet dood als het niet zo is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61959854
Een Nederlandse band zoals IOS (die er ook echt ijzersterke teksten tussen heeft zitten) schrijft wel zelf en heb ik respect voor, erg jammer dat ze stoppen.
Gegroet.
pi_61963028
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:37 schreef Wickedangel het volgende:

Maar dan krijgen we weer een lange post met een vreselijk voorbeeld.
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 28 september 2008 @ 02:06:15 #59
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61963745
quote:

[..]

Is ie overleden ?

Al een tijdje...

Dries Roelvink overleden
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 28 september 2008 @ 21:12:05 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_61980820
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:22 schreef Remzz het volgende:
Luisterde idd met andere oren naar Boudewijn de Groot toen ik er achter kwam dat hij veel van zijn nummers niet zelf had geschreven.
Hij was tenminste nog verantwoordelijk voor de muziek. Beter op deze manier dan zelfs persee teksten willen maken en aankomen met 'rijmelarij van lik-me-vessie'.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_61981028
Ik snap de gedachtengang sowieso niet zo goed. Het gaat toch om het eindresultaat? Hetgeen je uiteindelijk te horen krijgt? Als ik een mooi nummer hoor, kan het mij echt niet boeien of nou Bono het geschreven heeft of Catherine Keijl.
  zondag 28 september 2008 @ 23:40:19 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61985388
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:17 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik snap de gedachtengang sowieso niet zo goed. Het gaat toch om het eindresultaat? Hetgeen je uiteindelijk te horen krijgt? Als ik een mooi nummer hoor, kan het mij echt niet boeien of nou Bono het geschreven heeft of Catherine Keijl.
Dat komt omdat sommige mensen media aandacht krijgen omdat ze toevallig geboren zijn met een goede stem en verder eigenlijk geen kwaliteiten hebben om hun eigen nummers te schrijven (tenminste, dat is misschien wel de conclusie)

Heel veel mensen boeit het niet wie een nummer schrijft. Als het maar mooi klinkt. Zo ongeveer 70% van onze bevolking heeft dat schat ik.
Over het algemeen zijn dat mensen die vrij casual naar muziek luisteren. Het leuk vinden, maar geen echt hart voor muziek hebben. Een persoon met echt hart voor muziek houdt over het algemeen niet van dat soort muziek. Of het nou komt door de samenstelling van de tekst/muziek of door de wetenschap dat een zanger/band het niet zelf geschreven heeft laat ik maar even in het midden. Voor veel mensen is het volgens mij meer een principe kwestie.
Het is een beetje hetzelfde als met een DJ die allemaal plaatjes aan elkaar of door elkaar mixt. Dat is ook niet echt muziek maken. Zelfs als ze zelf een nummer bedenken doen ze dat (meestal alleen) via de computer en wordt het allemaal min of meer aan elkaar geprogrammeerd.
Ik vind het trouwens allebei best knap hoor, maar ik vind het helemaal niks om naar te luisteren.

Laat ik duidelijk zijn, het is gedeeltelijk een mening en gedeeltelijk een gedachte hoe andere mensen er over zouden kunnen denken. Ik ben zelf geen fan van dit soort muziek, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk heb bij een aantal zaken.

volgens mij doe ik hier boven uitspraken waar sommige mensen nogal van op hun teentjes voelen getrapt dus ik zeg het er ff bij voorhand bij
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_61985842
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat komt omdat sommige mensen media aandacht krijgen omdat ze toevallig geboren zijn met een goede stem en verder eigenlijk geen kwaliteiten hebben om hun eigen nummers te schrijven (tenminste, dat is misschien wel de conclusie)

Heel veel mensen boeit het niet wie een nummer schrijft. Als het maar mooi klinkt. Zo ongeveer 70% van onze bevolking heeft dat schat ik.
Over het algemeen zijn dat mensen die vrij casual naar muziek luisteren. Het leuk vinden, maar geen echt hart voor muziek hebben. Een persoon met echt hart voor muziek houdt over het algemeen niet van dat soort muziek. Of het nou komt door de samenstelling van de tekst/muziek of door de wetenschap dat een zanger/band het niet zelf geschreven heeft laat ik maar even in het midden. Voor veel mensen is het volgens mij meer een principe kwestie.
Het is een beetje hetzelfde als met een DJ die allemaal plaatjes aan elkaar of door elkaar mixt. Dat is ook niet echt muziek maken. Zelfs als ze zelf een nummer bedenken doen ze dat (meestal alleen) via de computer en wordt het allemaal min of meer aan elkaar geprogrammeerd.
Ik vind het trouwens allebei best knap hoor, maar ik vind het helemaal niks om naar te luisteren.

Laat ik duidelijk zijn, het is gedeeltelijk een mening en gedeeltelijk een gedachte hoe andere mensen er over zouden kunnen denken. Ik ben zelf geen fan van dit soort muziek, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk heb bij een aantal zaken.

volgens mij doe ik hier boven uitspraken waar sommige mensen nogal van op hun teentjes voelen getrapt dus ik zeg het er ff bij voorhand bij
Zit misschien best een kern van waarheid in. Ik behoor denk ik dan ook tot die groep "casual" muziekluisteraars. Ik vind muziek wel erg belangrijk in mijn leven, maar hetgeen "erachter" zit vind ik minder van belang. Anyway, ik erger me wel aan mensen die bij voorbaat iets afkraken, enkel en alleen omdat het niet binnen zijn principes past. Zeg dan dat laatste, maar veroordeel niet meteen de muziek (en, erger nog, de luisteraars ervan. Dat is nog irritanter: "het domme volk dat als een kudde schapen achter Borsato aanholt")
  zondag 5 oktober 2008 @ 13:07:18 #64
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_62145414
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:58 schreef Toeps het volgende:
Ze hebben een lijstje met elementen, en tegenwoordig ook een lijstje met kleuren. Gooi ze in de hoge hoed, en voilà, weer een nieuwe Borsato track.
Gezien mijn fysieke reactie op het oeuvre van meneer Borsto, zou ik zijn verzamelbox uitbrengen onder de titel "Bruin geluid"
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 5 oktober 2008 @ 13:20:28 #65
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_62145656
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Hmmwzk nwwwwt glwwk iwwm krwownwnbwgpawk

Dnk nt wwwt, dnk nt zwwwwrt denk nt zwrrrrt wwwwwwwwttttttttt.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:16:13 #66
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62283810
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:09 schreef ipanema22 het volgende:
Tong is wel oke
Dat dus, ik krijg echt jeuk aan mijn schrale poepert als ik dat nummer Wit Licht aanhoor op mijn werk ofzo. Gadverdamme.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:50:20 #67
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_62287980
Stop De Tijd, daar krijg ik ook al spontaan puistjes van aan m,n leuter.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_62288060
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:22 schreef Remzz het volgende:
Luisterde idd met andere oren naar Boudewijn de Groot toen ik er achter kwam dat hij veel van zijn nummers niet zelf had geschreven.
Muziek deed Boudewijn, Lennart de teksten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62288121
Maar goed, dan hebben we in het internationale vlak nog wel meer van dit soort types:

Elton John
Rod Stewart
Tom Jones
Joe Cocker
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62291913
Vind het totaal niet belangrijk of iemand zijn eigen nummers schrijft, wel of het vergezocht is

Gedragen door het witte licht hm, waarschijnlijk had je er bij moeten zijn
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')