Wie niet?quote:Op donderdag 25 september 2008 23:25 schreef Wickedangel het volgende:
Noem Blof nou niet, daar heeft tong ook een bloedhekel aan.
Maar dan krijgen we weer een lange post met een vreselijk voorbeeld.quote:
quote:20'08'08, oma ik heb nooit gedacht dat je dood zou gaan.!;o Ik had je al zolang niet gezien, dacht volgende vakantie zie ik je weer, laatste keer 2jaar geleden, Rust in vrede. Voor altijd in me hart.
(ll')
quote:Mijn moeder is gegaan. Zonder Afscheid Te nemen:(:( Mis je zoo erg:(:( dit liedje doet mij zoow een pijn.. Maar mama je blijft in mijn hart en natuurlijk ook mijn Broertje die mee is gegaan naar een ander land:(:( Uit het oog maar niet uit het hart(L)(L)
IK Zal Jullie Nooit Vergeten(L)
Elke dag.. Die pijn:(:(
quote:dit zet mij dus echt aan het denken he! want ik heb zelf nooit afscheid kunnen nemen van mijn vader. omdathij toen ik 3 maand was is overleden:S:@:(
quote:dit nummer werd gedraaid tijdens de crematie van een goede vriend, ik zal er nooit meer hetzelfde naar kunnen luisteren..
Letterlijk grafmuziek dus. Deze liedjes worden echt speciaal geschreven om geld te verdienen aan dode mensen volgens mij.quote:de broer van onze buurvrouw is eergister overleden en nu moet ik dees waarschijnlijk op de begrafenis zingen ... kweet neit of dat dat gaat lukken^^
XxX
Als het niet teveel moeite is, wat zijn de originelen?quote:Op donderdag 25 september 2008 23:32 schreef remlof het volgende:
Behalve dat z'n teksten kut zijn is ook al de muziek van Borsato's nummers gejat. Allemaal italiaanse liedjes.
Kom maar bij mij (een cover van Come Saprei van Giorgia), Ik leef niet meer voor jou (een cover van Cervo a Primavera van Riccardo Cocciante) , Vrij zijn (een cover van Sempre van Paolo Vallesi) en Margherita (een cover van Margherita van Riccardo Cocciante). Effe snel van wikipedia, maar er zijn er veel en veel meer.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Als het niet teveel moeite is, wat zijn de originelen?
Slechte covers ook nog, zo na een snelle luisterbeurt. tnxs, toffere nummers die originelen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Kom maar bij mij (een cover van Come Saprei van Giorgia), Ik leef niet meer voor jou (een cover van Cervo a Primavera van Riccardo Cocciante) , Vrij zijn (een cover van Sempre van Paolo Vallesi) en Margherita (een cover van Margherita van Riccardo Cocciante). Effe snel van wikipedia, maar er zijn er veel en veel meer.
Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 25 september 2008 23:12 schreef tong80 het volgende:
Als kind had ik zelfs boterhammenworst op brood'
Hmmwzk nwwwwt glwwk iwwm krwownwnbwgpawkquote:Op vrijdag 26 september 2008 00:19 schreef tong80 het volgende:
Lennart Nijgh is de uitzondering...Frank Boeijen ook. Maar die is dan weer niet te verstaan.
Voor een miljonair wel raarquote:
De tekstschrijver bedoel je ?quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:29 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als kind was hij nog geen miljonair.
"Als kind had ik zelfs boterhammenworst op brood'quote:
Maar hij had wel al diezelfde verschrikkelijke moeder.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:29 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als kind was hij nog geen miljonair.
Whahaha! GMTA!quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:16 schreef Croupouque het volgende:
Ik vraag me oprecht af of er eigenlijk wel Nederlandstalige liedjes bestaan die niet refereren aan natuurschoon en weersverschijnselen. Het is net alsof die koekenbakkers van tekstschrijvers een generator in het bezit hebben die op commando "de wolken", "de zee" of "jouw handen in de mijne bij de ondergaande zon" uitkotst.
Wat een onzin. Orkesten schrijven hun muziek toch ook niet zelf. Waarom moet een tekstschrijver/componist perse deel uitmaken van een groep die het uitvoert? Als ze samen BorsaTo & Ewbank zouden heten was het wel goed? Als je wel kunt zingen maar niet goed bent in teksten schrijven, waarom dan zelf prutsen en afbreuk doen aan je talent? Al die Motown meuk is voor een groot deel van een beperkt aantal schrijvers, maar daarmee kun je niet zeggen dat de uitvoerenden stuk voor stuk geen muzikanten zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:40 schreef boskameel het volgende:
Artiesten/ bands die hun eigen nummers niet schrijven zijn geen muzikanten.
Dan is Jan Smit dus wel een muzikant.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:40 schreef boskameel het volgende:
Artiesten/ bands die hun eigen nummers niet schrijven zijn geen muzikanten.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:51 schreef Larry-Laffer het volgende:
[..]
Dan is Jan Smit dus wel een muzikant.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:51 schreef Larry-Laffer het volgende:
[..]
Dan is Jan Smit dus wel een muzikant.
Nee, zijn nummers werden geschreven door Vader Abraham.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:34 schreef zoalshetis het volgende:
schreef dries roelvink zijn nummers zelf?
een aftandse vrouw schreef de nummers van andré hazes.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nee, zijn nummers werden geschreven door Vader Abraham.
Vader Abraham en die Emiel Hartkamp (tekstschrijver Frans Bauer, Marianne Weber, Jannes, Grad Damen etc.) zijn de grootste binnen dat genre.
Is ie overleden ?quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:34 schreef zoalshetis het volgende:
schreef dries roelvink zijn nummers zelf?
Een van de vele voorbeelden:quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:14 schreef KinkyGiraf het volgende:
1. Marco Borsato heeft al jáááren (misschien al 10 jaar) alleen originele muziek, geen italiaanse covers
Ja maar dat is echt van 1995 ofzo.quote:
Briljante postquote:
ik geloof het wel, maar schiet me niet dood als het niet zo is.quote:
quote:Op donderdag 25 september 2008 23:37 schreef Wickedangel het volgende:
Maar dan krijgen we weer een lange post met een vreselijk voorbeeld.
Hij was tenminste nog verantwoordelijk voor de muziek. Beter op deze manier dan zelfs persee teksten willen maken en aankomen met 'rijmelarij van lik-me-vessie'.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:22 schreef Remzz het volgende:
Luisterde idd met andere oren naar Boudewijn de Groot toen ik er achter kwam dat hij veel van zijn nummers niet zelf had geschreven.
Dat komt omdat sommige mensen media aandacht krijgen omdat ze toevallig geboren zijn met een goede stem en verder eigenlijk geen kwaliteiten hebben om hun eigen nummers te schrijven (tenminste, dat is misschien wel de conclusie)quote:Op zondag 28 september 2008 21:17 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik snap de gedachtengang sowieso niet zo goed. Het gaat toch om het eindresultaat? Hetgeen je uiteindelijk te horen krijgt? Als ik een mooi nummer hoor, kan het mij echt niet boeien of nou Bono het geschreven heeft of Catherine Keijl.
Zit misschien best een kern van waarheid in. Ik behoor denk ik dan ook tot die groep "casual" muziekluisteraars. Ik vind muziek wel erg belangrijk in mijn leven, maar hetgeen "erachter" zit vind ik minder van belang. Anyway, ik erger me wel aan mensen die bij voorbaat iets afkraken, enkel en alleen omdat het niet binnen zijn principes past. Zeg dan dat laatste, maar veroordeel niet meteen de muziek (en, erger nog, de luisteraars ervan. Dat is nog irritanter: "het domme volk dat als een kudde schapen achter Borsato aanholt")quote:Op zondag 28 september 2008 23:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat komt omdat sommige mensen media aandacht krijgen omdat ze toevallig geboren zijn met een goede stem en verder eigenlijk geen kwaliteiten hebben om hun eigen nummers te schrijven (tenminste, dat is misschien wel de conclusie)
Heel veel mensen boeit het niet wie een nummer schrijft. Als het maar mooi klinkt. Zo ongeveer 70% van onze bevolking heeft dat schat ik.
Over het algemeen zijn dat mensen die vrij casual naar muziek luisteren. Het leuk vinden, maar geen echt hart voor muziek hebben. Een persoon met echt hart voor muziek houdt over het algemeen niet van dat soort muziek. Of het nou komt door de samenstelling van de tekst/muziek of door de wetenschap dat een zanger/band het niet zelf geschreven heeft laat ik maar even in het midden. Voor veel mensen is het volgens mij meer een principe kwestie.
Het is een beetje hetzelfde als met een DJ die allemaal plaatjes aan elkaar of door elkaar mixt. Dat is ook niet echt muziek maken. Zelfs als ze zelf een nummer bedenken doen ze dat (meestal alleen) via de computer en wordt het allemaal min of meer aan elkaar geprogrammeerd.
Ik vind het trouwens allebei best knap hoor, maar ik vind het helemaal niks om naar te luisteren.
Laat ik duidelijk zijn, het is gedeeltelijk een mening en gedeeltelijk een gedachte hoe andere mensen er over zouden kunnen denken. Ik ben zelf geen fan van dit soort muziek, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk heb bij een aantal zaken.
volgens mij doe ik hier boven uitspraken waar sommige mensen nogal van op hun teentjes voelen getrapt dus ik zeg het er ff bij voorhand bij
Gezien mijn fysieke reactie op het oeuvre van meneer Borsto, zou ik zijn verzamelbox uitbrengen onder de titel "Bruin geluid"quote:Op vrijdag 26 september 2008 07:58 schreef Toeps het volgende:
Ze hebben een lijstje met elementen, en tegenwoordig ook een lijstje met kleuren. Gooi ze in de hoge hoed, en voilà, weer een nieuwe Borsato track.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Hmmwzk nwwwwt glwwk iwwm krwownwnbwgpawk
Dat dus, ik krijg echt jeuk aan mijn schrale poepert als ik dat nummer Wit Licht aanhoor op mijn werk ofzo. Gadverdamme.quote:
Muziek deed Boudewijn, Lennart de teksten.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:22 schreef Remzz het volgende:
Luisterde idd met andere oren naar Boudewijn de Groot toen ik er achter kwam dat hij veel van zijn nummers niet zelf had geschreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |