Ach, het erge is nog dat we nu échte politieke partijen van dat niveau hebbenquote:
quote:
Imho is de meest liberale partij die we hebben D66quote:Op donderdag 25 september 2008 21:25 schreef Isegrim het volgende:
Haar? Over wie heb je het?
Maar goed, Nederland heeft geen enkele partij waarop ik zou willen stemmen. Er is er geeneen liberaal genoeg. En dan ben ik nog niet half zo liberaal (libertariër) als heiden6.
Geachte heer Oswald,quote:Op donderdag 25 september 2008 21:36 schreef thomasss het volgende:Rotterdam
Plant mij ff op de Oostzeedijk?
Ik ben van mening dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven. Ik heb bijvoorbeeld absoluut geen medelijden met mensen die in de reclames van Frisia e.d. trappen. Bovendien denk ik dat er sprake is van een vicieuze cirkel: omdat onze overheid mensen tot in het belachelijke de hand boven het hoofd houdt (denk aan het Dexia-verhaal), leren ze nooit voor zichzelf te denken.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Imho is de meest liberale partij die we hebben D66De vvd is eerder antiliberaal. Qua standpunten -met name mbt. de sociaalzwakkeren en de zorg (agnes
) kom ik voor mijzelf toch echt op de SP uit
Ze weten daar ook niks joh. Ik moest gewoon de normale weg volgen om beroep aan te tekenen. Omschrijving van de overtreding was niet duidelijk leesbaar dus dat hebben ze ff opgezocht. Ze vonden het ook een vreemde omschrijving dus het is maar ff afwachten. Denk wel dat ik een goede kans maakquote:Op donderdag 25 september 2008 21:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoe is je bezoekje pliesieburo afgelopen?
Eens, maar mensen die door toedoen van hun ouders of een psychiatrische aandoening of beide overal tussenin vallen, moeten wel genoeg steun ontvangen imho. Zowel in zorg, als in uitkering.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven. Ik heb bijvoorbeeld absoluut geen medelijden met mensen die in de reclames van Frisia e.d. trappen. Bovendien denk ik dat er sprake is van een vicieuze cirkel: omdat onze overheid mensen tot in het belachelijke de hand boven het hoofd houdt (denk aan het Dexia-verhaal), leren ze nooit voor zichzelf te denken.
D'66 is het meest liberaal, maar toch nog nauwelijks liberaal.
Probeer evt ook iets mee te sturen van bijv. je huisartsquote:Op donderdag 25 september 2008 21:46 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Ze weten daar ook niks joh. Ik moest gewoon de normale weg volgen om beroep aan te tekenen. Omschrijving van de overtreding was niet duidelijk leesbaar dus dat hebben ze ff opgezocht. Ze vonden het ook een vreemde omschrijving dus het is maar ff afwachten. Denk wel dat ik een goede kans maak
Ja ga ik zeker doen. Weet alleen niet of ze daar aan willen meewerken?quote:Op donderdag 25 september 2008 21:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Probeer evt ook iets mee te sturen van bijv. je huisarts
Mensen die echt een aandoening hebben / gehandicapt zijn e.d., mogen van mij een flinke uitkering ontvangen. Maar dan alleen als ze écht niet in staat zijn tot werken (en dat zijn er maar heel weinig).quote:Op donderdag 25 september 2008 21:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eens, maar mensen die door toedoen van hun ouders of een psychiatrische aandoening of beide overal tussenin vallen, moeten wel genoeg steun ontvangen imho. Zowel in zorg, als in uitkering.
Het toch krijgen van die kinderen is een keuze. Er is ook abortus. Kies je voor de kinderen, dan kies je voor de gevolgen. En zul je dus hard moeten werken (want waarom zou je met een drieling ineens niet meer kunnen werken?quote:En stel jij blijkt morgen zomaar 4 maanden zwanger van een drieling, en heiden denkt kut, ik smeer'm ('t blijft een Antilliaan), dan vind ik ook dat je op meer recht hebt dan een standaard anti-overlijdens-uitkering van 900 euro + kinderbijslag. Daar red je het nl. echt niet mee.
Als je werkelijk iets hebt waardoor je niet honderden meters kan lopen met 10kg aan wasgoed, waarom niet?quote:Op donderdag 25 september 2008 21:48 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Ja ga ik zeker doen. Weet alleen niet of ze daar aan willen meewerken?
Als je op leeftijd bent, opgeleid voor iets, en dát werk niet meer kan doen, maar bijv. nog wel poepzuiger bij de Roteb, dan kan ik mij voorstellen dat dat een carriereswitch is die niet echt welkom ontvangen wordt. Ook daar mag imho rekening mee gehouden worden, werk moet iemand wel passen en aansluiten. Antidepresiva zijn nl. nog veel duurder dan een uitkeringquote:Op donderdag 25 september 2008 21:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mensen die echt een aandoening hebben / gehandicapt zijn e.d., mogen van mij een flinke uitkering ontvangen. Maar dan alleen als ze écht niet in staat zijn tot werken (en dat zijn er maar heel weinig).
Bij een drieling dan nietquote:Het toch krijgen van die kinderen is een keuze. Er is ook abortus. Kies je voor de kinderen, dan kies je voor de gevolgen. En zul je dus hard moeten werken (want waarom zou je met een drieling ineens niet meer kunnen werken?).
Kostgeld vragenquote:Overigens kost heiden6 meer dan hij oplevert.
Ik denk wel dat het meerwaarde heeft. MOet ik wel weer helemaal naar Gouda want heb nog geen huisarts in Rotterdamquote:Op donderdag 25 september 2008 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je werkelijk iets hebt waardoor je niet honderden meters kan lopen met 10kg aan wasgoed, waarom niet?
Geen idee óf het meerwaarde heeft, maar het valt altijd te proberen
Het gezeik over 'passend werk' vind ik pure onzin. Werk is werk. En ja, ik heb zelf genoeg rotwerk gedaan om te weten wat ik zeg. Als er gegeten moet worden, moet je werken, punt uit.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je op leeftijd bent, opgeleid voor iets, en dát werk niet meer kan doen, maar bijv. nog wel poepzuiger bij de Roteb, dan kan ik mij voorstellen dat dat een carriereswitch is die niet echt welkom ontvangen wordt. Ook daar mag imho rekening mee gehouden worden, werk moet iemand wel passen en aansluiten. Antidepresiva zijn nl. nog veel duurder dan een uitkering![]()
Vroeger bestond er geen dagopvang en regelden mensen dat gewoon met hun familie. En je weet zelf misschien ook wel dat dagopvang heel veel goedkoper kan als de overheid zich er niet zo intensief mee bemoeit. In West zat een ouder vrouwtje die al járen de buurtkinderen opving, thuis, voor een prikkie. Die moest er dus mee stoppen omdat ze aan allerlei regeltjes niet kon voldoen in haar situatie. Wel heb je ooit...quote:Dagopvang is erg duur, dus je kan maandag, dins, donder en vrijdag ca. 5 uur op een dag werken. Kan me voorstellen dat dat geen kind kan onderhouden (laat staan 3).
Nou, ongeacht mn mening over het eerste deel, je moet 't er toch mee eens zijn dat cda/cu geen voorruitgang is voor het land (oftewel, het maakt wél uit )quote:Op donderdag 25 september 2008 22:17 schreef Isegrim het volgende:
En eigenlijk vind ik het nooit zo leuk om over politiek te discussiëren. Ik heb er wel duidelijke meningen over, maar het is allemaal een beetje zinloos, want de politiek in ons land is te triest voor woorden. Daar valt niks mee te beginnen en het maakt geen zak uit wie er aan de macht is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |