abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61915123
FOK!'erts in Rotterdam

Wil je ook op de kaart? Stuur dan een PM naar LeeHarveyOswald

Rotterdam is niet te filmen,
De beelden wisselen te snel,
Rotterdam heeft geen verleden,
En geen enkele trapgevèl.

Rotterdam is niet romantisch,
Heeft geen tijd voor flauwekul,
Is niet vatbaar voor suggesties,
Luistert niet naar slap gelul.

t Is niet camera gevoelig,
t Lijkt niet mooier dan het is,
Het ligt vierkant hoog en hoekig,
Gekanteld in het tegenlicht.

Rotterdam is geen illusie,
Door de camera gewekt,
Rotterdam is niet te filmen,
Rotterdam is veels te èch.

Wolkenkrabben

Zo wil ik wolkenkrabben met rug recht als besnaarde danser
waar mijn arm met vuist damp breekt en steekt in hemelwaan
wij zijn samen hoog als high van trots om metropool van ander
de zilvermeeuw went ons verbaasd haar schuwe bochten aan

stad durft stroom van mond op monding, met daaronder zwijgen
lef uit vrees mijn wolkenkrabbel voert met geknikte knieën aan randen
van bedacht tot geboren mag je slijpend staal en steen ontstijgen
zo heet ik kracht van voorwaarts koortsig bouwsel tegen wanden

waar we de donsdekens afvlakken terwijl het mierenspel verspeelt
de aarde on een ruw vangnet is met schreeuwtekort aan overmoed
de buurman schermt scherm achter blinde muren luxaflexe etalages

ik breng je de wolkenhoge vingers waarmee stad dieptevrezen heelt
met het neonfluwelen licht dat panden oprolt tot versmoolten weemoed
in de gloed van nieuwe zakelijkheid be jij mij nachtkind in passages

http://www.rotterdam2007.nl

Hartelijk welkom bij het achtste negende tiende elfde twaalfde derveervijfnegentiende twintigste eenentwintigste tweeëntwintigste drieëntwintigste vierentwintigste vijfentwintigste zesentwintigste zevenentwintigste achtentwintigste negenentwintigste dertigste éénendertigste deel rondom de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen. Waar de poen wordt verdiend die in Den Haag aan de rest van Nederland wordt uitgedeeld om daar over de balk gepleurd te worden. Om maar eens een Rotterdammert te citeren. De stad die het inmiddels alweer bijna 67 jaar doet met een kunsthart. In al die 67 jaren opgebouwd door iedereen die maar een hamer of schroevendraaier kon vasthouden. Mooi van lelijkheid; of andersom. De stad die jaren geleden veranderde; en niet ten goede. De stad die op de weg terug is om sterker uit de strijd te komen dan dat hij erin ging. Rotterdam is een zooitje. Maar wel míjn zooitje ! Ik denk dat ze het waard is voor te knokken.

Zie hier het topic deel 34!! waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft. Of je er woont, studeert, stapt, in de goot ligt of triomfen viert. Maakt niet uit. Natuurlijk zijn wannabe Rotterdammers of zij die Rotterdam een warm hart toedragen ook meer dan welkom.

Onbekend maakt onbemind. Passagiers die geen Rotterdammer zijn worden uitgenodigd van boord te stappen en eens lekker in dit topic om zich heen te kijken tussen de Rotterdammers. Misschien ís het wel wat voor jou !

Zomerfestivals

> 05.09.2008 Wereldhavendagen

> 05.09.2008 Shantyfestival

> 06.09.2008 Havenfestival

> 26.09.2008 Kunsthal kookt

Wonen in Rotterdam?

Informatie over nieuwbouw: http://www.woneninrotterdam.nl/

Huren
http://www.huura.nl
http://www.woonnet-rijnmond.nl/
http://www.okeverhuur.nl/
http://www.wonenmvm.nl/
http://www.etagehureninrotterdam.nl/et10.htm
http://www.pitloenvanschelven.nl/index.phtml
http://www.rotsvast.nl/
http://www.directwonen.nl/

Kopen
www.woonvisie.nl
www.zuidstad.nl
en de rest op www.funda.nl

Uitgaan in Rotterdam?
Kijk in: UVT Party Agenda
http://www.rotterdamsuitburo.nl/

Een dagje Rotterdam?
Rotterdam Roots

Informatie over de stad?
http://www.cic.rotterdam.nl

En voor alle andere vragen over Rotterdam, bel je natuurlijk met 0800 - 1545

Vorige delen:
Rotterdam #12 - Dansen, racen, muziek en pleinbioscoop...
Rotterdam #13 - Mijn stad bouwt om op te kijken
Rotterdam #14 - Multi-culti Kerstmarkten!
Rotterdam #15 - Met het Nationaal Vuurwerk en Kane 2008 in!
Rotterdam #16 - Filmfestival, Valentijnsdag en Museumnacht
Rotterdam #17 Bezopen op Zuid!
Rotterdam #18 - Sneeuw en konijnen
Rotterdam #19: twee wasmachines op een BBQ meet!
Rotterdam deel 20: Barbeknoeien in Hét park!
Rotterdam #21 - met de Pies-boot op de maas
Rotjeknor 22 - Zonder voetbal en met Laanverraders!
Rotterdam #23 - Duvel en X_M uitzwaaitopic
Rotterdam #26 - Religie aan de Maas
Rotterdam #24 - waar de BBQ's uit 't vet gehaald worden
Rotterdam #25 - richting dance parade, city race & pleinbios
Rotterdam #26 - Religie aan de Maas
Rotterdammerts #27 - Waar TJ te lui is om een topic te starten!
Rotterdam 33 - waar we weer leren tellen!

Game on Rotterdammerts.
wiki
pi_61915173
west-side-tvp
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_61915175
Geen gezeik, iedereen rijk!
pi_61915302
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:17 schreef Isegrim het volgende:
Geen gezeik, iedereen rijk!
Ach, het erge is nog dat we nu échte politieke partijen van dat niveau hebben

Maar gelukkig zijn de afgelopen 14 dagen haar zetels gehalveerd, en zijn zetels waren al even niet noemenswaardig meer
pi_61915407
Rotterdam.
pi_61915410
Haar? Over wie heb je het?

Maar goed, Nederland heeft geen enkele partij waarop ik zou willen stemmen. Er is er geeneen liberaal genoeg. En dan ben ik nog niet half zo liberaal (libertariër) als heiden6.
pi_61915657
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
west-side-tvp
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_61915698
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:25 schreef Isegrim het volgende:
Haar? Over wie heb je het?

Maar goed, Nederland heeft geen enkele partij waarop ik zou willen stemmen. Er is er geeneen liberaal genoeg. En dan ben ik nog niet half zo liberaal (libertariër) als heiden6.
Imho is de meest liberale partij die we hebben D66 De vvd is eerder antiliberaal. Qua standpunten -met name mbt. de sociaalzwakkeren en de zorg (agnes ) kom ik voor mijzelf toch echt op de SP uit
pi_61915711
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:33 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Hoe is je bezoekje pliesieburo afgelopen?
pi_61915753
Rotterdam

Plant mij ff op de Oostzeedijk?
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_61916004
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:36 schreef thomasss het volgende:
Rotterdam

Plant mij ff op de Oostzeedijk?
Geachte heer Oswald,

Wilt u zo tof zijn mij een prikkertje op de Oostzeedijk te geven?

Ik zal straks een dameskleurig prikkertje op de Keileweg zetten
pi_61916032
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Imho is de meest liberale partij die we hebben D66 De vvd is eerder antiliberaal. Qua standpunten -met name mbt. de sociaalzwakkeren en de zorg (agnes ) kom ik voor mijzelf toch echt op de SP uit
Ik ben van mening dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven. Ik heb bijvoorbeeld absoluut geen medelijden met mensen die in de reclames van Frisia e.d. trappen. Bovendien denk ik dat er sprake is van een vicieuze cirkel: omdat onze overheid mensen tot in het belachelijke de hand boven het hoofd houdt (denk aan het Dexia-verhaal), leren ze nooit voor zichzelf te denken.

D'66 is het meest liberaal, maar toch nog nauwelijks liberaal.
pi_61916122
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hoe is je bezoekje pliesieburo afgelopen?
Ze weten daar ook niks joh. Ik moest gewoon de normale weg volgen om beroep aan te tekenen. Omschrijving van de overtreding was niet duidelijk leesbaar dus dat hebben ze ff opgezocht. Ze vonden het ook een vreemde omschrijving dus het is maar ff afwachten. Denk wel dat ik een goede kans maak
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_61916127
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven. Ik heb bijvoorbeeld absoluut geen medelijden met mensen die in de reclames van Frisia e.d. trappen. Bovendien denk ik dat er sprake is van een vicieuze cirkel: omdat onze overheid mensen tot in het belachelijke de hand boven het hoofd houdt (denk aan het Dexia-verhaal), leren ze nooit voor zichzelf te denken.

D'66 is het meest liberaal, maar toch nog nauwelijks liberaal.
Eens, maar mensen die door toedoen van hun ouders of een psychiatrische aandoening of beide overal tussenin vallen, moeten wel genoeg steun ontvangen imho. Zowel in zorg, als in uitkering.

En stel jij blijkt morgen zomaar 4 maanden zwanger van een drieling, en heiden denkt kut, ik smeer'm ('t blijft een Antilliaan ), dan vind ik ook dat je op meer recht hebt dan een standaard anti-overlijdens-uitkering van 900 euro + kinderbijslag. Daar red je het nl. echt niet mee.
pi_61916178
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:46 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Ze weten daar ook niks joh. Ik moest gewoon de normale weg volgen om beroep aan te tekenen. Omschrijving van de overtreding was niet duidelijk leesbaar dus dat hebben ze ff opgezocht. Ze vonden het ook een vreemde omschrijving dus het is maar ff afwachten. Denk wel dat ik een goede kans maak
Probeer evt ook iets mee te sturen van bijv. je huisarts
pi_61916209
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Probeer evt ook iets mee te sturen van bijv. je huisarts
Ja ga ik zeker doen. Weet alleen niet of ze daar aan willen meewerken?
pi_61916322
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Eens, maar mensen die door toedoen van hun ouders of een psychiatrische aandoening of beide overal tussenin vallen, moeten wel genoeg steun ontvangen imho. Zowel in zorg, als in uitkering.
Mensen die echt een aandoening hebben / gehandicapt zijn e.d., mogen van mij een flinke uitkering ontvangen. Maar dan alleen als ze écht niet in staat zijn tot werken (en dat zijn er maar heel weinig).
quote:
En stel jij blijkt morgen zomaar 4 maanden zwanger van een drieling, en heiden denkt kut, ik smeer'm ('t blijft een Antilliaan ), dan vind ik ook dat je op meer recht hebt dan een standaard anti-overlijdens-uitkering van 900 euro + kinderbijslag. Daar red je het nl. echt niet mee.
Het toch krijgen van die kinderen is een keuze. Er is ook abortus. Kies je voor de kinderen, dan kies je voor de gevolgen. En zul je dus hard moeten werken (want waarom zou je met een drieling ineens niet meer kunnen werken? ).

Overigens kost heiden6 meer dan hij oplevert.
pi_61916386
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:48 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Ja ga ik zeker doen. Weet alleen niet of ze daar aan willen meewerken?
Als je werkelijk iets hebt waardoor je niet honderden meters kan lopen met 10kg aan wasgoed, waarom niet?

Geen idee óf het meerwaarde heeft, maar het valt altijd te proberen
pi_61916583
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mensen die echt een aandoening hebben / gehandicapt zijn e.d., mogen van mij een flinke uitkering ontvangen. Maar dan alleen als ze écht niet in staat zijn tot werken (en dat zijn er maar heel weinig).
Als je op leeftijd bent, opgeleid voor iets, en dát werk niet meer kan doen, maar bijv. nog wel poepzuiger bij de Roteb, dan kan ik mij voorstellen dat dat een carriereswitch is die niet echt welkom ontvangen wordt. Ook daar mag imho rekening mee gehouden worden, werk moet iemand wel passen en aansluiten. Antidepresiva zijn nl. nog veel duurder dan een uitkering
quote:
Het toch krijgen van die kinderen is een keuze. Er is ook abortus. Kies je voor de kinderen, dan kies je voor de gevolgen. En zul je dus hard moeten werken (want waarom zou je met een drieling ineens niet meer kunnen werken? ).
Bij een drieling dan niet maar je kan dr wat te laat achter komen voor een abortus. Ook zitten sommige daar om ethische redenen niet om te wachten (voor religie wat minder respect, maar ook die kunnen dr tegen zijn. Die plegen dan geen abortus, maar per ongeluk gaan ze op een breinaald zitten. 3 keer), eb dan is't eenmaal zo ver.

Dagopvang is erg duur, dus je kan maandag, dins, donder en vrijdag ca. 5 uur op een dag werken. Kan me voorstellen dat dat geen kind kan onderhouden (laat staan 3).
quote:
Overigens kost heiden6 meer dan hij oplevert.
Kostgeld vragen
pi_61916699
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als je werkelijk iets hebt waardoor je niet honderden meters kan lopen met 10kg aan wasgoed, waarom niet?

Geen idee óf het meerwaarde heeft, maar het valt altijd te proberen
Ik denk wel dat het meerwaarde heeft. MOet ik wel weer helemaal naar Gouda want heb nog geen huisarts in Rotterdam
pi_61916790
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als je op leeftijd bent, opgeleid voor iets, en dát werk niet meer kan doen, maar bijv. nog wel poepzuiger bij de Roteb, dan kan ik mij voorstellen dat dat een carriereswitch is die niet echt welkom ontvangen wordt. Ook daar mag imho rekening mee gehouden worden, werk moet iemand wel passen en aansluiten. Antidepresiva zijn nl. nog veel duurder dan een uitkering
Het gezeik over 'passend werk' vind ik pure onzin. Werk is werk. En ja, ik heb zelf genoeg rotwerk gedaan om te weten wat ik zeg. Als er gegeten moet worden, moet je werken, punt uit.
quote:
Dagopvang is erg duur, dus je kan maandag, dins, donder en vrijdag ca. 5 uur op een dag werken. Kan me voorstellen dat dat geen kind kan onderhouden (laat staan 3).
Vroeger bestond er geen dagopvang en regelden mensen dat gewoon met hun familie. En je weet zelf misschien ook wel dat dagopvang heel veel goedkoper kan als de overheid zich er niet zo intensief mee bemoeit. In West zat een ouder vrouwtje die al járen de buurtkinderen opving, thuis, voor een prikkie. Die moest er dus mee stoppen omdat ze aan allerlei regeltjes niet kon voldoen in haar situatie. Wel heb je ooit...
pi_61917005
ja laten we weer politiek gaan discussieren, en er dan aan het eind achter komen dat jullie het nog steeds niet eens zijn
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61917032
Nee, eens worden we het zeker niet.
pi_61917424
En eigenlijk vind ik het nooit zo leuk om over politiek te discussiëren. Ik heb er wel duidelijke meningen over, maar het is allemaal een beetje zinloos, want de politiek in ons land is te triest voor woorden. Daar valt niks mee te beginnen en het maakt geen zak uit wie er aan de macht is.
pi_61917646
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:17 schreef Isegrim het volgende:
En eigenlijk vind ik het nooit zo leuk om over politiek te discussiëren. Ik heb er wel duidelijke meningen over, maar het is allemaal een beetje zinloos, want de politiek in ons land is te triest voor woorden. Daar valt niks mee te beginnen en het maakt geen zak uit wie er aan de macht is.
Nou, ongeacht mn mening over het eerste deel, je moet 't er toch mee eens zijn dat cda/cu geen voorruitgang is voor het land (oftewel, het maakt wél uit )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')