abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61556298
FOK!'ers in Rotterdam

Wil je ook op de kaart? Stuur dan een PM naar LeeHarveyOswald

Rotterdam is niet te filmen,
De beelden wisselen te snel,
Rotterdam heeft geen verleden,
En geen enkele trapgevèl.

Rotterdam is niet romantisch,
Heeft geen tijd voor flauwekul,
Is niet vatbaar voor suggesties,
Luistert niet naar slap gelul.

t Is niet camera gevoelig,
t Lijkt niet mooier dan het is,
Het ligt vierkant hoog en hoekig,
Gekanteld in het tegenlicht.

Rotterdam is geen illusie,
Door de camera gewekt,
Rotterdam is niet te filmen,
Rotterdam is veels te èch.

Wolkenkrabben

Zo wil ik wolkenkrabben met rug recht als besnaarde danser
waar mijn arm met vuist damp breekt en steekt in hemelwaan
wij zijn samen hoog als high van trots om metropool van ander
de zilvermeeuw went ons verbaasd haar schuwe bochten aan

stad durft stroom van mond op monding, met daaronder zwijgen
lef uit vrees mijn wolkenkrabbel voert met geknikte knieën aan randen
van bedacht tot geboren mag je slijpend staal en steen ontstijgen
zo heet ik kracht van voorwaarts koortsig bouwsel tegen wanden

waar we de donsdekens afvlakken terwijl het mierenspel verspeelt
de aarde on een ruw vangnet is met schreeuwtekort aan overmoed
de buurman schermt scherm achter blinde muren luxaflexe etalages

ik breng je de wolkenhoge vingers waarmee stad dieptevrezen heelt
met het neonfluwelen licht dat panden oprolt tot versmoolten weemoed
in de gloed van nieuwe zakelijkheid be jij mij nachtkind in passages

http://www.rotterdam2007.nl

Hartelijk welkom bij het achtste negende tiende elfde twaalfde derveervijfnegentiende twintigste eenentwintigste tweeëntwintigste drieëntwintigste vierentwintigste vijfentwintigste zesentwintigste zevenentwintigste achtentwintigste negenentwintigste dertigste éénendertigste deel rondom de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen. Waar de poen wordt verdiend die in Den Haag aan de rest van Nederland wordt uitgedeeld om daar over de balk gepleurd te worden. Om maar eens een Rotterdammert te citeren. De stad die het inmiddels alweer bijna 67 jaar doet met een kunsthart. In al die 67 jaren opgebouwd door iedereen die maar een hamer of schroevendraaier kon vasthouden. Mooi van lelijkheid; of andersom. De stad die jaren geleden veranderde; en niet ten goede. De stad die op de weg terug is om sterker uit de strijd te komen dan dat hij erin ging. Rotterdam is een zooitje. Maar wel míjn zooitje ! Ik denk dat ze het waard is voor te knokken.

Zie hier het topic deel 33 (27, alicey, littledrummergirl, en andere! niet 25 en 31 (2x!)! ) waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft. Of je er woont, studeert, stapt, in de goot ligt of triomfen viert. Maakt niet uit. Natuurlijk zijn wannabe Rotterdammers of zij die Rotterdam een warm hart toedragen ook meer dan welkom.

Onbekend maakt onbemind. Passagiers die geen Rotterdammer zijn worden uitgenodigd van boord te stappen en eens lekker in dit topic om zich heen te kijken tussen de Rotterdammers. Misschien ís het wel wat voor jou !

Zomerfestivals

> 05.09.2008 Wereldhavendagen

> 05.09.2008 Shantyfestival

> 06.09.2008 Havenfestival

> 26.09.2008 Kunsthal kookt

Wonen in Rotterdam?

Informatie over nieuwbouw: http://www.woneninrotterdam.nl/

Huren
http://www.huura.nl
http://www.woonnet-rijnmond.nl/
http://www.okeverhuur.nl/
http://www.wonenmvm.nl/
http://www.etagehureninrotterdam.nl/et10.htm
http://www.pitloenvanschelven.nl/index.phtml
http://www.rotsvast.nl/
http://www.directwonen.nl/

Kopen
www.woonvisie.nl
www.zuidstad.nl
en de rest op www.funda.nl

Uitgaan in Rotterdam?
Kijk in: UVT Party Agenda
http://www.rotterdamsuitburo.nl/

Een dagje Rotterdam?
Rotterdam Roots

Informatie over de stad?
http://www.cic.rotterdam.nl

En voor alle andere vragen over Rotterdam, bel je natuurlijk met 0800 - 1545

Vorige delen:
Rotterdam #12 - Dansen, racen, muziek en pleinbioscoop...
Rotterdam #13 - Mijn stad bouwt om op te kijken
Rotterdam #14 - Multi-culti Kerstmarkten!
Rotterdam #15 - Met het Nationaal Vuurwerk en Kane 2008 in!
Rotterdam #16 - Filmfestival, Valentijnsdag en Museumnacht
Rotterdam #17 Bezopen op Zuid!
Rotterdam #18 - Sneeuw en konijnen
Rotterdam #19: twee wasmachines op een BBQ meet!
Rotterdam deel 20: Barbeknoeien in Hét park!
Rotterdam #21 - met de Pies-boot op de maas
Rotjeknor 22 - Zonder voetbal en met Laanverraders!
Rotterdam #23 - Duvel en X_M uitzwaaitopic
Rotterdam #26 - Religie aan de Maas
Rotterdam #24 - waar de BBQ's uit 't vet gehaald worden
Rotterdam #25 - richting dance parade, city race & pleinbios
Rotterdam #26 - Religie aan de Maas
Rotterdammerts #27 - Waar TJ te lui is om een topic te starten!
Rotterdam # 31 met een hoop taboewoorden
Rotterdam # 31 - Een eigen huis, een plek onder de zon...

Game on Rotterdammerts.
wiki
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61556315
Iemand ervaring met vesteda?
pi_61556707
Is het een woningcorporatie? Dan is het per definitie kut.
pi_61556754
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:17 schreef Isegrim het volgende:
Is het een woningcorporatie? Dan is het per definitie kut.
ja en in gouda is alles beter

is een makelaar voor duurdere huurhuizen ( boompjes enzo ) we zijn eindelijk ingeschreven daaro
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61556765
Boompjes, dat driehoekige ding bij jullie, (Hooge heeren, Montevideo ) en nog een aantal betaalbare dingen zijn van Vesteda...
pi_61557127
Ik zag de zeppelin vliegen.

pi_61557142
Oh, huur maar wat bij Montevideo, heb daar altijd al eens binnen willen kijken.
pi_61557231
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:37 schreef Isegrim het volgende:
Oh, huur maar wat bij Montevideo, heb daar altijd al eens binnen willen kijken.
Die gaat over budget

Boompjes, Groenendaal en binnenrottekade staan mijn wishlist
pi_61557297
Rotterdam
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_61557323
Kunnen jullie niet kopen eigenlijk? Huren is zonde van je geld.
pi_61557380
Behalve de zeppelin zag ik vandaag overigens ook een vrouw in burka. Bij de C1000. Ik heb haar (of was het één van d'r soortgenoten; je herkent ze zo lastig ) daar al eerder gezien. Ze heeft een kindje. Ik vraag me af wat voor effect zoiets op een kind heeft... Ik vind het echt debiel dat er in Nederland vrouwen in zo'n ding rondlopen.
  donderdag 11 september 2008 @ 18:50:06 #12
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61557428
alweer? Die zep is bezig de laatste tijd ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61557537
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:48 schreef Isegrim het volgende:
Behalve de zeppelin zag ik vandaag overigens ook een vrouw in burka. Bij de C1000. Ik heb haar (of was het één van d'r soortgenoten; je herkent ze zo lastig ) daar al eerder gezien. Ze heeft een kindje. Ik vraag me af wat voor effect zoiets op een kind heeft... Ik vind het echt debiel dat er in Nederland vrouwen in zo'n ding rondlopen.
volgens mij heeft dat weinig effect op een kind hoor zolang het jong is. Dan is mamma gewoon mamma ook al heeft ze paars haar of een burka. Pas als ze ouder worden en beseffen dat het toch best weird is en erop aangesproken worden, dan pas krijgen ze er evt last van lijkt me.

die stomme zeppelin is er echt al 3 dagen ofzo vraag me af waarom
pi_61557554
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:45 schreef Isegrim het volgende:
Kunnen jullie niet kopen eigenlijk? Huren is zonde van je geld.
lho heeft nog geen vast contract en ik studeer denk niet dat ze ons graag willen hebben.
pi_61557580
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:55 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

lho heeft nog geen vast contract en ik studeer denk niet dat ze ons graag willen hebben.
Ouders of opa's en oma's lief aankijken.
pi_61557708
quote:
Mja, zoals Deelder ooit zij, in de jaren 30 liepen vrouwen in Nederland ook met een hoofddoek, en die pinguins, als ze voor lul willen lopen, laat ze dan lekker...
pi_61557729
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ouders of opa's en oma's lief aankijken.
Schijnt een behoorlijk onveilige en ook niet superaantrekkelijke constructie te zijn.

Daarnaast kosten de panden van vesteda niet heel veel (boompjes tot 530 ofzo).
pi_61557755
Ik houd ze niet tegen, krijg er alleen wel een ' !'-gevoel bij en kijk die vrouwen altijd een beetje verwijtend aan in de trant van "Hebben wij gvd in de jaren '70 voor Jan Lul BH's staan verbranden?!? ".
pi_61557781
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Schijnt een behoorlijk onveilige
Onzin.
quote:
en ook niet superaantrekkelijke constructie te zijn.
De rente wordt er niet hoger van hoor.
quote:
Daarnaast kosten de panden van vesteda niet heel veel (boompjes tot 530 ofzo).
Daar zie je alleen niks van terug. Maar Boompjes is een toffe locatie.
pi_61557807
Hoi stadsgenoten
pi_61557861
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Onzin.
[..]

De rente wordt er niet hoger van hoor.
[..]

Daar zie je alleen niks van terug. Maar Boompjes is een toffe locatie.
Ze staan garant voor de woning, dus ook geloof ik voor de overige financiële risico's. En ik dacht dat het qua belasting wat beroerder uitpakte

Boompjes is per vierkante meter onderhand goedkoper dan zuid, wat betere staat, grotere keuken
pi_61557990
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ze staan garant voor de woning, dus ook geloof ik voor de overige financiële risico's. En ik dacht dat het qua belasting wat beroerder uitpakte
Niet dat ik weet. Ik heb gewoon volledige rente-aftrek. En ze staan alleen garant voor de hypotheek. Op het moment dat ik mijn hypotheekbetaling niet zou voldoen, wordt deze verhaald op mijn ouders.
quote:
Boompjes is per vierkante meter onderhand goedkoper dan zuid, wat betere staat, grotere keuken
Dat snap ik niet, Boompjes is toch een toplocatie?
pi_61558198
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ik heb gewoon volledige rente-aftrek. En ze staan alleen garant voor de hypotheek. Op het moment dat ik mijn hypotheekbetaling niet zou voldoen, wordt deze verhaald op mijn ouders.
[..]

Dat snap ik niet, Boompjes is toch een toplocatie?
Beweer je nu dat zuid dat niet is?
pi_61558289
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Beweer je nu dat zuid dat niet is?
en gelijk heeft ze
pi_61560590
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag de zeppelin vliegen.

[ afbeelding ]
Ik zie dat ding de hele dag vliegen. Maargoed, ik werk dan ook vlak naast Rotterdam Airport.
pi_61560613
quote:
De achterliggende gedachte kan ik wel begrijpen. Waarom zou dat dan in Nederland niet mogen en in andere landen wel?
pi_61560666
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:54 schreef littledrummergirl het volgende:

die stomme zeppelin is er echt al 3 dagen ofzo vraag me af waarom
De vorige keer was het in verband met onderhoud aan de N471. Waarom deze keer is mij een raadsel..
pi_61560734
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:03 schreef Isegrim het volgende:
Ik houd ze niet tegen, krijg er alleen wel een ' !'-gevoel bij en kijk die vrouwen altijd een beetje verwijtend aan in de trant van "Hebben wij gvd in de jaren '70 voor Jan Lul BH's staan verbranden?!? ".
Dan heb je zelf maar verdomd weinig begrepen van dat verbranden van BH's.
  donderdag 11 september 2008 @ 20:55:11 #29
545 dop
:copyright: dop
pi_61560756
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie dat ding de hele dag vliegen. Maargoed, ik werk dan ook vlak naast Rotterdam Airport.
ik heb hem vandaag ook gezien in de buurt van het feyenoord stadion
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_61560889
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:55 schreef dop het volgende:

[..]

ik heb hem vandaag ook gezien in de buurt van het feyenoord stadion
Tjeempie, vroeger was Zuid beter..
pi_61561207
sorry hè
pi_61562360
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan heb je zelf maar verdomd weinig begrepen van dat verbranden van BH's.
Ja, jij denkt zeker dat die vrouwen geheel en al uit vrije wil voor een burka kiezen. Kom op zeg.
pi_61562438
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

De achterliggende gedachte kan ik wel begrijpen.
Als in, je bent als vrouw verantwoordelijk voor het feit dat mannen hun pik niet in bedwang kunnen houden? Begrijpen, dat misschien nog wel, maar begrip hebben voor, in de verste verte niet.
quote:
Waarom zou dat dan in Nederland niet mogen en in andere landen wel?
Ik zeg niet dat het niet mág, ik zeg dat ik het volstrekt absurd vind. In een land waar het normaal is, is dat heel anders dan hier. Hier plaatst het je volledig buiten de maatschappij.
pi_61562455
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, jij denkt zeker dat die vrouwen geheel en al uit vrije wil voor een burka kiezen. Kom op zeg.
Hoe ver rijkt hun vrije wil volgens jou?
Waarom denk je dat die vrouwen niet uit vrije wil kiezen voor een burka?

Ik betwijfel in hoeverre hun vrijheid om voor een burka te kiezen afwijkt van onze vrijheid om geen burka te dragen..
pi_61562503
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe ver rijkt hun vrije wil volgens jou?
Ik denk dat vrouwen die in een burka rondlopen, verrekte weinig te kiezen hebben. Op die paar idioten na die het doen om te provoceren.
quote:
Waarom denk je dat die vrouwen niet uit vrije wil kiezen voor een burka?
Is dat een serieuze vraag? Voldoende reden lijkt me al het feit dat het verschrikkelijk ongezond is om de hele dag je eigen uitgeademde lucht opnieuw in te ademen.
quote:
Ik betwijfel in hoeverre hun vrijheid om voor een burka te kiezen afwijkt van onze vrijheid om geen burka te dragen..
Ik niet.
pi_61562522
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als in, je bent als vrouw verantwoordelijk voor het feit dat mannen hun pik niet in bedwang kunnen houden? Begrijpen, dat misschien nog wel, maar begrip hebben voor, in de verste verte niet.
Nee, daar ben je in het geheel niet verantwoordelijjk voor. Mannen worden echter wel beïnvloed door leuke vrouwen, hoe je het ook wendt of keert. Je kunt er voor kiezen om daar rekening mee te houden.
quote:
Ik zeg niet dat het niet mág, ik zeg dat ik het volstrekt absurd vind. In een land waar het normaal is, is dat heel anders dan hier. Hier plaatst het je volledig buiten de maatschappij.
Het is echter ook een gewoonte. Andersom gezien.. Stel dat er geen modepolitie zou zijn in Iran, zou jij dan een hoofddoekje dragen? Ik pas graag voor deze vraag.
pi_61562570
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:56 schreef Isegrim het volgende:

Ik denk dat vrouwen die in een burka rondlopen, verrekte weinig te kiezen hebben. Op die paar idioten na die het doen om te provoceren.
Waarom denk je dat?
quote:
Is dat een serieuze vraag? Voldoende reden lijkt me al het feit dat het verschrikkelijk ongezond is om de hele dag je eigen uitgeademde lucht opnieuw in te ademen.
Dat lijkt me niet relevant wanneer een burka van bijvoorbeeld katoen is gemaakt.
quote:
Ik niet.
Mijn vraag is dan hoe het komt dat je daar zo zeker van bent.
pi_61562617
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, daar ben je in het geheel niet verantwoordelijjk voor. Mannen worden echter wel beïnvloed door leuke vrouwen, hoe je het ook wendt of keert. Je kunt er voor kiezen om daar rekening mee te houden.
Ja, dat kan. Je kunt er ook voor kiezen om rekening te houden met het feit dat je buren het liefst een perfect getrimd gazon zien, maar dan ben je een behoorlijk meelijwekkend wezen in mijn ogen.
quote:
Het is echter ook een gewoonte. Andersom gezien.. Stel dat er geen modepolitie zou zijn in Iran, zou jij dan een hoofddoekje dragen? Ik pas graag voor deze vraag.
Als toerist zeker niet. Er wonen zou ik niet doen, juist omdát ik me niet kan vinden in hun culturele waarden. Ik snap dan ook niet wat die burkatypes hier te zoeken hebben eerlijk gezegd, in dit verderfelijke land.

Maar goed, ik ben geen cultuurrelativist. Ik acht de vrije westerse samenleving moreel superieur aan de samenleving van Iran.
pi_61562718
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:59 schreef Isegrim het volgende:

Ja, dat kan. Je kunt er ook voor kiezen om rekening te houden met het feit dat je buren het liefst een perfect getrimd gazon zien, maar dan ben je een behoorlijk meelijwekkend wezen in mijn ogen.
Het zijn verschillende gradaties van rekening houden met. Hoewel ik zelf nooit zoveel rekening zal houden met het mannelijk deel van de bevolking, vind ik het niet belachelijk dat anderen dat wel doen.
quote:
Als toerist zeker niet. Er wonen zou ik niet doen, juist omdát ik me niet kan vinden in hun culturele waarden. Ik snap dan ook niet wat die burkatypes hier te zoeken hebben eerlijk gezegd, in dit verderfelijke land.
Jij zou je dan net zo buiten de maatschappij plaatsen als de burka-vrouwen hier.
quote:
Maar goed, ik ben geen cultuurrelativist. Ik acht de vrije westerse samenleving moreel superieur aan de samenleving van Iran.
Kennelijk is hier niet de vrijheid om te kiezen voor een burka, getuige deze discussie.
pi_61562726
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat ik denk dat geen enkel rationeel, vrij denkend mens zichzelf in zo'n positie plaatst tenzij er één of andere fetisj o.i.d. in het spel is.
quote:
Dat lijkt me niet relevant wanneer een burka van bijvoorbeeld katoen is gemaakt.
Dat maakt niet uit, ook in een katoenen burka adem je je eigen adem weer in, omdat de stof dicht op je mond zit.
quote:
Mijn vraag is dan hoe het komt dat je daar zo zeker van bent.
Dat volgt al uit het bovenstaande. Ik denk dat er nauwelijks vrouwen zijn die er écht zelf voor kiezen om in zo'n tent te gaan rondlopen.
pi_61562791
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het zijn verschillende gradaties van rekening houden met. Hoewel ik zelf nooit zoveel rekening zal houden met het mannelijk deel van de bevolking, vind ik het niet belachelijk dat anderen dat wel doen.
Ik wel. Ik vind het belachelijk als mensen zich laten leiden door wat anderen willen wanneer dat niet overeenkomt met wat zij zelf willen of wanneer hen dat mogelijkheden ontneemt.
quote:
Jij zou je dan net zo buiten de maatschappij plaatsen als de burka-vrouwen hier.
Vandaar dat ik er niet zou gaan wonen.
quote:
Kennelijk is hier niet de vrijheid om te kiezen voor een burka, getuige deze discussie.
Ja hoor, niemand houdt ze tegen. Maar daarom mag je er nog wel een mening over hebben. Ik heb ook een mening over vijftienjarige meisjes die een zodanig lage broek aanhebben dat je hun schaamhaar en/of string kunt zien.
pi_61562873
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:02 schreef Isegrim het volgende:

[Omdat ik denk dat geen enkel rationeel, vrij denkend mens zichzelf in zo'n positie plaatst tenzij er één of andere fetisj o.i.d. in het spel is.
Ik denk dat dat weldegelijk kan. De Westerse waarden zijn niet voor iedereen vanzelfsprekend.
quote:
Dat maakt niet uit, ook in een katoenen burka adem je je eigen adem weer in, omdat de stof dicht op je mond zit.
Doch niet uitsluitend.
quote:
Dat volgt al uit het bovenstaande. Ik denk dat er nauwelijks vrouwen zijn die er écht zelf voor kiezen om in zo'n tent te gaan rondlopen.
maar wat is écht kiezen dan? Is kiezen niet altijd gebaseerd op een denkraam en de daaraan gekoppelde kennis?
pi_61562977
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:07 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat dat weldegelijk kan. De Westerse waarden zijn niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Nee, maar het verlangen naar de vrijheid om te zijn wie je bent en er te mogen zijn (in een burka ben je er zoveel mogelijk niet) is niemand vreemt.
quote:
Doch niet uitsluitend.
Nee, maar feit is dat het ongezond is. Dat is gewoon onderzocht en dat had volgens mij betrekking op die Afghaanse dingen en die zijn van dunne katoen.
quote:
maar wat is écht kiezen dan? Is kiezen niet altijd gebaseerd op een denkraam en de daaraan gekoppelde kennis?
Ja. Maar de vrouwen die hier in burka rondlopen beseffen hopelijk wel dat het ook anders kan. Of ze hebben het oogluikje ook dichtgetrokken, dat kan ook.
pi_61562990
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:04 schreef Isegrim het volgende:

Ik wel. Ik vind het belachelijk als mensen zich laten leiden door wat anderen willen wanneer dat niet overeenkomt met wat zij zelf willen of wanneer hen dat mogelijkheden ontneemt.
Maar wat als wat zij willen er wél mee overeenkomt?
quote:
Vandaar dat ik er niet zou gaan wonen.
Sounds fair.
quote:
Ja hoor, niemand houdt ze tegen. Maar daarom mag je er nog wel een mening over hebben.
Je ontkracht hier imo toch je eigen standpunt mee. Een collectieve mening die er heerst perkt toch echt de vrijheid in, ondanks dat "niemand ze tegenhoudt". Vrijheid gaat verder dan de onmogelijkheid van een burger om iemand tegen te houden.
quote:
Ik heb ook een mening over vijftienjarige meisjes die een zodanig lage broek aanhebben dat je hun schaamhaar en/of string kunt zien.
Hmm ja, ik ook wel. Zodra die mening van mij doorschemert perk ik hun vrijheid in. Dat beschouw ik dan weer ongewenst.
pi_61563077
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:10 schreef Isegrim het volgende:

Nee, maar het verlangen naar de vrijheid om te zijn wie je bent en er te mogen zijn (in een burka ben je er zoveel mogelijk niet) is niemand vreemt.

Maar los daarvan, misschien vinden zij wel dat wie zij zijn los staat van hun lichaam.
quote:
Nee, maar feit is dat het ongezond is. Dat is gewoon onderzocht en dat had volgens mij betrekking op die Afghaanse dingen en die zijn van dunne katoen.
Okee. Wellicht is het dan een ongezonde gewoonte..
quote:
Ja. Maar de vrouwen die hier in burka rondlopen beseffen hopelijk wel dat het ook anders kan. Of ze hebben het oogluikje ook dichtgetrokken, dat kan ook.
Ik denk dat het in veel gevallen wel een bewuste keuze is. Alleen al omdat je zoveel vrouwen ziet die geen burka dragen.
pi_61563121
TVP in je taas!
pi_61563136
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar wat als wat zij willen er wél mee overeenkomt?
Dat is dan een gelukkig toeval. En het komt extreem zelden voor.
quote:
Je ontkracht hier imo toch je eigen standpunt mee. Een collectieve mening die er heerst perkt toch echt de vrijheid in, ondanks dat "niemand ze tegenhoudt".
Onzin, dan is het alleen je eigen geest die je tegenhoudt. Ik moet ze een ding nageven, die 'pinguïns', lef hebben ze wel, om zo rond te lopen. Je wordt de hele dag verwijtend, verbaasd, agressief etc. aangestaard.
quote:
Hmm ja, ik ook wel. Zodra die mening van mij doorschemert perk ik hun vrijheid in.
Dat vind ik grote onzin. En trouwens, je beloont hen er alleen maar mee, het zijn immers aandachtshoeren.
pi_61563227
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:14 schreef Isegrim het volgende:

Dat is dan een gelukkig toeval. En het komt extreem zelden voor.
Bron? Het heeft er voor mij veel weg van dat je voor anderen probeert te spreken. Dat is iets waar ik zelf een erg grote hekel aan heb in het geval dat ik onlogische keuzes maak..
quote:
Onzin, dan is het alleen je eigen geest die je tegenhoudt. Ik moet ze een ding nageven, die 'pinguïns', lef hebben ze wel, om zo rond te lopen. Je wordt de hele dag verwijtend, verbaasd, agressief etc. aangestaard.
Right. Ik heb geen zin om hier verder op het forum op in te gaan, maar mocht je er nog eens aan denken dan wil ik in een van onze huiskamers er nog wel verder over doorgaan.
quote:
Dat vind ik grote onzin. En trouwens, je beloont hen er alleen maar mee, het zijn immers aandachtshoeren.
En wellicht ook niet, maar zijn het gewone oprechte gelovigen.
pi_61563233
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oh ja, het is geen werkwoord.
quote:
Maar los daarvan, misschien vinden zij wel dat wie zij zijn los staat van hun lichaam.
Nou, ik denk dat er ook niet veel mensen geïnteresseerd zijn in je persoonlijkheid als je er zo bijloopt. In elk geval zal niemand je aanspreken en zul je geen sociale contacten opdoen.
quote:
Ik denk dat het in veel gevallen wel een bewuste keuze is. Alleen al omdat je zoveel vrouwen ziet die geen burka dragen.
Dat zegt toch helemaal niks? Er is ook maar een hele kleine groep moslims die het dragen van een burka propageert, dus het is logisch dat het er niet veel zijn.
pi_61563302
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:17 schreef Alicey het volgende:
En wellicht ook niet, maar zijn het gewone oprechte gelovigen.
Ik had het over de dames met het schaamhaar en de strings, niet over de burkadames. En op oprechte gelovigen heb ik 't niet zo, dat weet je. Ik heb liever aandachtshoeren in strings.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')