Die gekke Britten zijn echt extreem cultuurrelativistisch. Dit is gepamper van buitencategorie.quote:
De toiletten in het nog nieuw te bouwen olympisch park in Londen zullen zodanig worden geplaatst dat moslims die naar het toilet gaan niet met hun gezicht naar Mekka hoeven te zitten. Het Britse olympische organisatie commitée probeert naar eigen zeggen voor alle deelnemers ongeacht ras, cultuur, geloof of leeftijd de meest optimale omstandigheden te willen creëren om te kunnen presteren, weet De Telegraaf.
Niet naar het Oosten
Het islamitische geloof verbiedt moslims bij het bezoek aan het toilet het gezicht in de richting van Mekka te richten. De organisatie heeft bevestigd dat er bij het ontwerpen van de faciliteiten rekening mee is gehouden de toiletgelegenheden niet naar het Oosten te situeren.
Wasplaats
Naast de toiletten zullen er ook speciale wasgelegenheden worden aangelegd die verbonden worden aan islamitische gebedsruimten. Het feit dat er zo in het bijzonder rekening gehouden wordt met het voldoen aan islamitische geloofsregels is niet bij iedereen in Groot-Brittannië in goede aarde gevallen.
Te veel rekening
Zo is er het afgelopen jaar ook flink wat Brits belastingsgeld uitgegeven om de toiletten in de gevangenis van Brixton zodanig aan te passen dat ook deze toiletten gebruikt kunnen worden door moslims.
Bron
Dit is nieuw voor mijquote:Het islamitische geloof verbiedt moslims bij het bezoek aan het toilet het gezicht in de richting van Mekka te richten.
Wat is het nadeel aan deze opstelling dan?quote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die gekke Britten zijn echt extreem cultuurrelativistisch. Dit is gepamper van buitencategorie.
In algemene termen, los van dit verhaaltje, staat cultuurrelativisme voor de opstelling de eigen normen en waarden niet op te dringen aan andere culturen.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:10 schreef soylent het volgende:
[..]
Wat is het nadeel aan deze opstelling dan?
Nee hoorquote:Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef ruud_fr het volgende:
de aarde is rond, men zit dus altijd in de richting van Mekka te schijten
Ik kan anders genoeg doorsnedes maken in een bol waarbij ik Mekka bij lange na niet doorsnijd. Onzinnige en bovendien domme post dus.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef ruud_fr het volgende:
En is het niet al jaren n.1 in NL?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:30 schreef Suko het volgende:
Je zal maar diarree hebben en dan nog moeten zoeken waar Mekka ligt...Maar de beslissing is logisch: Muhammad second most popular name in de UK...en dat was in 2007, zal nu wel misschien nummertje één staan.
Iddquote:
FF checken, komt niet eens in de top 10 20 voor: http://www.svb.nl/interne(...)indernamen/index.jspquote:Op donderdag 25 september 2008 12:33 schreef Cith het volgende:
[..]
En is het niet al jaren n.1 in NL?
heb je daar een bron voor? er zijn namelijk boze tongen die beweren dat de islam juist een afnemende religie is en dat het aantal van 1,5 miljard sterk doet denken aan grootheidswaanzin.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:38 schreef Ghazi het volgende:
Goede zaak. Er zijn ca. 1,5 miljard Moslims op deze aardbol, en het is logisch dat met zo'n grote massa rekening wordt gehouden. De Islam groeit nog steeds. Dus vooruitzien is regeren.
Maar wat gebeurt er als je in Mekka bent? Hoe moet je dan zitten?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:38 schreef Ghazi het volgende:
Goede zaak. Er zijn ca. 1,5 miljard Moslims op deze aardbol, en het is logisch dat met zo'n grote massa rekening wordt gehouden. De Islam groeit nog steeds. Dus vooruitzien is regeren.
In Mekka houdt Allah je schijt tegen natuurlijk.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er als je in Mekka bent? Hoe moet je dan zitten?
Ik ga er vanuit dat je religieus bent, want dat leid ik af uit jouw jubelende reactie.
Net als overal ter wereld is ook in Mekka de Kaba het centrale richtpunt voor Moslims, dus niet de stad zelf.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:
Maar wat gebeurt er als je in Mekka bent? Hoe moet je dan zitten?
Ik ga er vanuit dat je religieus bent, want dat leid ik af uit jouw jubelende reactie.
je hebt gelijk, ik bedoelde vaak ipv altijdquote:Op donderdag 25 september 2008 12:31 schreef Cith het volgende:
[..]
Nee hoor
Cirkelvormig != bolvormig
lijkt mij ook logischerquote:Op donderdag 25 september 2008 12:10 schreef Knarf het volgende:
Ik dacht dat het andersom was. Dat je niet met je kont richting Mekka mocht zitten.
Nuja, weer wat geleerd.
maar dat gaat wat passen en meten wordenquote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Net als overal ter wereld is ook in Mekka de Kaba het centrale richtpunt voor Moslims, dus niet de stad zelf.
Das niet waar, de aarde is sferisch.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef ruud_fr het volgende:
Er zijn nu al zooooooveeeeeeel berichten uit Engeland gekomen over echt extreem cultuurrelativisme, die vaak of haast telkens niet waar bleken of net een tikkeltje genuanceerder, dat ik dit niet zomaar kan aannemen, zo belachelijk klinkt het. Ben benieuwd.quote:De toiletten in het nog nieuw te bouwen olympisch park in Londen zullen zodanig worden geplaatst dat moslims die naar het toilet gaan niet met hun gezicht naar Mekka hoeven te zitten.
Ben je nou echt zo wereldvreemd:quote:Op donderdag 25 september 2008 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar dat gaat wat passen en meten worden
Gewoon pissen en poepen in de richting van Mekka, dus.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:34 schreef sempron2400 het volgende:
Hoe zit dan dan met grote boodschap en kleine boodschap, dan zijn twee verschillende richtingen.
Gewoon weer het werk van overijverige slinkse uberpolitiekcorrecten, zoals gewoonlijk dus.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, zelf als moslim heb ik NOOIT van deze regel gehoord.
Waarom dat nou weer???????quote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die gekke Britten zijn echt extreem cultuurrelativistisch. Dit is gepamper van buitencategorie.
Omdat je met het toegeven aan allerlei rare extremistische fratsen verkeerde signalen afgeeft als samenleving. Daarom.quote:
quote:Op donderdag 25 september 2008 18:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Omdat je met het toegeven aan allerlei rare extremistische fratsen verkeerde signalen afgeeft als samenleving. Daarom.
Een voetbalclub als Lazio zet toch ook geen portret van Mussolini in het voetbalstadion om de hooligans tevreden te houden?
Ik wel hoor. Het is inderdaad een bestaande regel.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, zelf als moslim heb ik NOOIT van deze regel gehoord.
Ja, voor buiten in de natuur, niet voor binnen.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Het is inderdaad een bestaande regel.²
Hoe kom je aan dit onderscheid Mutant? Ik weet niet beter dan dat dit overal geldt.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, voor buiten in de natuur, niet voor binnen.
²
Van een geleerde.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dit onderscheid Mutant? Ik weet niet beter dan dat dit overal geldt.²
Is die groep wel zo groot? Als je Mutant moet geloven niet. Maar afgezien daarvan is het natuurlijk weer kul van de bovenste plank. Niet kakken richting Mekka, dat had Koefnoen kunnen verzinnen. Dat soort extremistische ongein doen ze maar in Saudie Arabie.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]Stel je niet zo aan. Waarom niet wat aanpassingen als dat voor een grote groep mensen prettig is.
Er is waarschijnlijk ook vegetarisch eten te krijgen, dat is iets vergelijkbaar. Maar dat zul je ook wel extremistisch vinden.
Laten al die damians toch eens ophouden met ieder berichtje over moslims tot hysterisch rukmateriaal te verheffen.
Er zijn ook mensen die perse de andere kant uit willen poepen ofzo?quote:Op donderdag 25 september 2008 18:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En bovendien, wat ik ervan begrepen heb zijn àlle toiletten moslimvriendelijk. Dus niet dat je de keus hebt om een speciaal moslimvriendelijk toilet op te zoeken. Om jouw voorbeeld aan te halen: ze serveren alleen maar vegetarisch eten.
Het is gewoon een principekwestie. Je moet als minderheid niet aan iedereen jouw eigen wereldje opdringen, omdat die zogenaamd onfeilbaar en onbuigzaam is.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die perse de andere kant uit willen poepen ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |