abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61900108
quote:

De toiletten in het nog nieuw te bouwen olympisch park in Londen zullen zodanig worden geplaatst dat moslims die naar het toilet gaan niet met hun gezicht naar Mekka hoeven te zitten. Het Britse olympische organisatie commitée probeert naar eigen zeggen voor alle deelnemers ongeacht ras, cultuur, geloof of leeftijd de meest optimale omstandigheden te willen creëren om te kunnen presteren, weet De Telegraaf.

Niet naar het Oosten
Het islamitische geloof verbiedt moslims bij het bezoek aan het toilet het gezicht in de richting van Mekka te richten. De organisatie heeft bevestigd dat er bij het ontwerpen van de faciliteiten rekening mee is gehouden de toiletgelegenheden niet naar het Oosten te situeren.

Wasplaats
Naast de toiletten zullen er ook speciale wasgelegenheden worden aangelegd die verbonden worden aan islamitische gebedsruimten. Het feit dat er zo in het bijzonder rekening gehouden wordt met het voldoen aan islamitische geloofsregels is niet bij iedereen in Groot-Brittannië in goede aarde gevallen.

Te veel rekening
Zo is er het afgelopen jaar ook flink wat Brits belastingsgeld uitgegeven om de toiletten in de gevangenis van Brixton zodanig aan te passen dat ook deze toiletten gebruikt kunnen worden door moslims.

Bron
Die gekke Britten zijn echt extreem cultuurrelativistisch. Dit is gepamper van buitencategorie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61900157
Ja met hun gezicht van Mekka af zodat de stront die kant op kan vertrekken. Waar zit het verstand tegenwoordig?
pi_61900259
Is dit gedeelte van het geloof niet wat ouderwets? Of houden alle moslims hier zich aan?
  donderdag 25 september 2008 @ 12:03:00 #4
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_61900415
quote:
Het islamitische geloof verbiedt moslims bij het bezoek aan het toilet het gezicht in de richting van Mekka te richten.
Dit is nieuw voor mij

Het klinkt wel een beetje... logisch... maar daar let ik dus echt niet op hè. Als ik moet schijten dan schijt ik. Ik ga geen kompas meenemen om te zien of ik wel goed sta tijdens mijn toiletbezoek
AFC AJAX
pi_61900432
pi_61900519
de aarde is rond, men zit dus altijd in de richting van Mekka te schijten
pi_61900625
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die gekke Britten zijn echt extreem cultuurrelativistisch. Dit is gepamper van buitencategorie.
Wat is het nadeel aan deze opstelling dan?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 25 september 2008 @ 12:10:47 #8
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_61900634
Ik dacht dat het andersom was. Dat je niet met je kont richting Mekka mocht zitten.
Nuja, weer wat geleerd.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  Donald Duck held donderdag 25 september 2008 @ 12:10:47 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61900636
Wat een onzin weer om daar maar rekening mee te houden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_61900709
je wordt scheit ziek van dit geneuzel
pi_61901050
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:10 schreef soylent het volgende:

[..]

Wat is het nadeel aan deze opstelling dan?
In algemene termen, los van dit verhaaltje, staat cultuurrelativisme voor de opstelling de eigen normen en waarden niet op te dringen aan andere culturen.
Zo'n opstelling staat op gespannen voet met bijvoorbeeld het zelfbeschikkingsrecht, gelijke berechtiging, gelijkwaardigheid man en vrouw, andersdenkenden, etc.
Van de andere kant stellen we het internationale recht steeds meer als norm, dus het draagvlak voor het cultuurrelativisme slinkt ten behoeve van universaliteit.

In het Verenigd Koninkrijk is dit, zo lijkt het althans, (nog) niet aan de orde.
pi_61901119
en maar hopen dat moslimextremisten geen aanslagen zullen plegen... angstige britten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61901120
Je zal maar diarree hebben en dan nog moeten zoeken waar Mekka ligt...Maar de beslissing is logisch: Muhammad second most popular name in de UK...en dat was in 2007, zal nu wel misschien nummertje één staan.
pi_61901154
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef ruud_fr het volgende:
Nee hoor

Cirkelvormig != bolvormig
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_61901171
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef ruud_fr het volgende:
Ik kan anders genoeg doorsnedes maken in een bol waarbij ik Mekka bij lange na niet doorsnijd. Onzinnige en bovendien domme post dus.
pi_61901177
Wat een onzin.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61901218
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:30 schreef Suko het volgende:
Je zal maar diarree hebben en dan nog moeten zoeken waar Mekka ligt...Maar de beslissing is logisch: Muhammad second most popular name in de UK...en dat was in 2007, zal nu wel misschien nummertje één staan.
En is het niet al jaren n.1 in NL?
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_61901271
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:32 schreef DroogDok het volgende:
Wat een onzin.
Idd

Ik stel even mijn appartement voor en mijn moslimbuurman heeft precies een gepsiegeld appartement en zit altijd met zijn hoofd naar het oosten op de WC. Dat hij nog niet verhuist is om die reden.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:38:08 #19
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_61901327
Goede zaak. Er zijn ca. 1,5 miljard Moslims op deze aardbol, en het is logisch dat met zo'n grote massa rekening wordt gehouden. De Islam groeit nog steeds. Dus vooruitzien is regeren.
What lies in the shadow of the statue?
pi_61901461
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:33 schreef Cith het volgende:

[..]

En is het niet al jaren n.1 in NL?
FF checken, komt niet eens in de top 10 20 voor: http://www.svb.nl/interne(...)indernamen/index.jsp
pi_61901729
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:38 schreef Ghazi het volgende:
Goede zaak. Er zijn ca. 1,5 miljard Moslims op deze aardbol, en het is logisch dat met zo'n grote massa rekening wordt gehouden. De Islam groeit nog steeds. Dus vooruitzien is regeren.
heb je daar een bron voor? er zijn namelijk boze tongen die beweren dat de islam juist een afnemende religie is en dat het aantal van 1,5 miljard sterk doet denken aan grootheidswaanzin.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61901878
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:38 schreef Ghazi het volgende:
Maar wat gebeurt er als je in Mekka bent? Hoe moet je dan zitten?

Ik ga er vanuit dat je religieus bent, want dat leid ik af uit jouw jubelende reactie.
  donderdag 25 september 2008 @ 13:03:03 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61901930
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je religieus bent, want dat leid ik af uit jouw jubelende reactie.
In Mekka houdt Allah je schijt tegen natuurlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Donald Duck held donderdag 25 september 2008 @ 13:15:28 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61902300
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:

Net als overal ter wereld is ook in Mekka de Kaba het centrale richtpunt voor Moslims, dus niet de stad zelf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_61902498
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:31 schreef Cith het volgende:

[..]

Nee hoor

Cirkelvormig != bolvormig
je hebt gelijk, ik bedoelde vaak ipv altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties