Ja en bij de locatie indicatie stond 16 tot 20 mb, en toen ik belde dat mn verbinding té traag was, hebben ze iemand van kpn langs gestuurd om dat probleem op te lossenquote:
Telfort levert niets, GreenISP levert het internet.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:09 schreef Darkomen het volgende:
Je komt me over als een gebruiker die niet lees en alles zelf beter denkt te weten.
Waarom zou een provider jouw lijn afknijpen als jij dan boos word en gaat bellen, wat voor hun meer kosten oplevert dan dat jij betaald voor de lijn.
Daarnaast zoals tonk al zegt TOT 20 mb, en zelf geef je het ook al mooi aan INDICATIE 16mb, als jouw lijn dit niet aankan word zo'n verbinding 'geknepen'
Ik zou zeggen, opzeggen, naar een andere provider gaan en een nieuw topic openen omdat je daar percies dezelfde problemen gaat krijgen
Kies gelijk voor een andere KPN provider, ja TELFORT levert gewoon via het KPN netwerk.
Wmb. hebben ze met die kpn monteur hun eigen graf gedolven, die heeft aangegeven dat mn lijn goed is, en telfort heeft daarna zelf toegegeven mijn snelheid handmatig af te klemmen.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:05 schreef Syytön het volgende:
Goed dat ze een KPN monteur langssturen. Ik heb op 4 augustus een adreswijziging doorgegeven (jkosten 60 euro). Het is vandaag de 25e en ik heb nog steeds geen internet. Ze zijn nu met een onderzoek bezig voor onbepaalde tijd.
Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Telfort levert niets, GreenISP levert het internet.
En niet via het KPN netwerk (alleen het stuk centrale-woning gebeurt door KPN).
Vermoedelijk hebben ze na mn mail over de telefonie -die er 2 of 3 keer uit lag- mn snelheid vastgeprikt op 10 mbit. Dáár betaal ik niet voor. Als ik door een beperking (Grote afstand centrale (en dus niet die 40 meter die ik nu heb) of andere technische dillemma's mijn snelheid niet boven de 16 uitkwam, had ik inderdaad pech (hoewel Orange een soortgelijke rechtzaak heeft verloren en de kosten moest compenseren). Dat is niet het geval, telefort levert mij -bewust, zonder overleg- een lagere snelheid af. En de telefoon is nog steeds ernstig labiel, iedere week mag ik het modem resetten.
1. De merknaam Tiscali is inderdaad over naar Telfort. Die vallen alleen onder een totaal ander plaatje. Andere abonnementsvorm (geen dsl2 dacht ik). Ik val niet onder de 'oude tiscali' abonnementen.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:13 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.
Ten eerste greenisp is alleen een naampje vanwegen de overgang van tiscali naar telfort, legal onzin.
Green ISP is Telfort. 1
En 40 meter van de centrale, deze staat dus naast je huis en er is een kabel door de muur gegooit? geloof er geen donder van.
Als dat zou is zou jij nooit 16mbit als indicatie hebben gehad.2
Voip werkt al met een 1/0.5 mbit lijn, dus daarom hebben ze je niet op 10 gezet.3
Ze zetten je op 10 omdat je lijn niet meer snelheid aankan, dit kan komen door de afstand of de kwalteit.4
Ik zal je postcode en huis nummer wel eens willen weten, kunnen we eens kijken of je echt op 40 meter zit 5
En nee, je hebt nog steeds geen kpn lijn nodig om adsl te krijgen, ook niet bij kpn.
Het Net, planet, allemaal kpn.
De metingen die die kpn monteur heeft gedaan zeggen echt niet wat je snelheid zal zijn.6
maar zoals ik zei, zeg nou maarop, ga naar een andere provider waar ze ook een abbonementje voor 20 euro hebben en open daar nu een nieuw topic voor.
voor de rest, dit is mn laatste post, ik ga dit lekker volgen en lachen.
Als Telfort zelf zegt dat ze zijn lijn hebben geknepen tot 10MB terwijl hij wel de 20 MB kan halen (volgens een monteur van KPN)quote:Op donderdag 25 september 2008 13:13 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.
Ten eerste greenisp is alleen een naampje vanwegen de overgang van tiscali naar telfort, legal onzin.
Green ISP is Telfort.
En 40 meter van de centrale, deze staat dus naast je huis en er is een kabel door de muur gegooit? geloof er geen donder van.
Als dat zou is zou jij nooit 16mbit als indicatie hebben gehad.
Voip werkt al met een 1/0.5 mbit lijn, dus daarom hebben ze je niet op 10 gezet.
Ze zetten je op 10 omdat je lijn niet meer snelheid aankan, dit kan komen door de afstand of de kwalteit.
Ik zal je postcode en huis nummer wel eens willen weten, kunnen we eens kijken of je echt op 40 meter zit
En nee, je hebt nog steeds geen kpn lijn nodig om adsl te krijgen, ook niet bij kpn.
Het Net, planet, allemaal kpn.
De metingen die die kpn monteur heeft gedaan zeggen echt niet wat je snelheid zal zijn.
maar zoals ik zei, zeg nou maarop, ga naar een andere provider waar ze ook een abbonementje voor 20 euro hebben en open daar nu een nieuw topic voor.
voor de rest, dit is mn laatste post, ik ga dit lekker volgen en lachen.
De kwaliteit is goed. KPN is langsgeweest, 40 minuten bezig, heeft de lijn op storing gemeten door hem in de centrale (geen 820 meter, maar <3 minuten lopen, incl trap naar 1 hoog) los te halen, hier het modem los te halen, en ruis op de lijn nakijken, door de lijn weer vast te knopen in de centrale (niet aan een KPN backbone) en door dan op kwaliteit te controlleren, KPN monteur weer terug, lijn los, lijn op KPN lijn, een meegebracht modem dr op, kastje dr aan, kastje doet harde speedtest, kastje kwam zelfs boven de 20 uit - dus tot 20 zou perfect haalbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:44 schreef Darkomen het volgende:
oke, je hebt ervaring, maar zo komt het niet over. Je komt over als gebruiker.
De tiscali abonnementen zijn wat betreft adsl 1/2 hetzelfde, het enige verschil wat daarin is opgetreden is dat telfort maar 1 abo aanbied, en niet meerdere zoals tiscali deed.
Je zit op 820 meter, 10mb is weinig voor die afstand, maar zoals ik zei de kwalteit.
En dat gedeelte snap ik perfect.
ik ga je ff een pbtje doen
Opzich heeft de KPN monteur een probleem diagnose gedaan:quote:Op donderdag 25 september 2008 13:59 schreef Darkomen het volgende:
Het lopen wil niks zeggen, de kabels lopen vaak anders.
Die metingen van de kpn, ja.... wij hebben ooit problemen gehad met onze kpn lijn, ruis.
Ook nagemeten door een monteur, nee hoor niks aan de hand, nog steeds ruis, 2de monteur, ja hoor draadbreuk.
Geen vertrouwen wat mij betreft.
Nu ken ik ook het meet systeem wat ze gebruiken, kom alleen niet op de naam, deze is veel fijner/precieser dan een adsl modem.
Toch een beetje mijn excuus voor mijn wat aanvallende taal in mn vorige berichten.
Oplossen kan ik het helaas niet voor je, denk dat je beter gewoon het kan accepteren en 20 euro voor 10 mbit is op zich nog steeds vrij goedkoop.
Ik denk ook niet dat er ooit een provider gaat komen die je per gehaalde mb hoeft te betalen.
Mocht ik gaan wisselen dan kap ik in 1x overal mee, storneer ik alle rekeningen, en stap ik idd over naar een andere providerquote:Op donderdag 25 september 2008 14:19 schreef Darkomen het volgende:
Heb je een linkje naar die uitspraak, daar ben ik wel benieuwt naar
Het enige bewijs wat je nog kan hebben dat het echt telforts schuld is is een andere lijn aanvragen, en dan raad ik je xs4all aan.
Het waren geen afspraken maar toezeggingen.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:53 schreef Darkomen het volgende:
Helaas kan je geen beroep doen op de mondelingen afspraken, dat staat in de Algemene voorwaarden.
Het contract is ook niet verbroken, ze leveren tot 20mb, en dat doen ze nog steeds.
pbtje komt later wel.
Zit er over te denken dit te sturenquote:Betreft: Problemen telfort Internet & Telfort Mobiel
Rotterdam, 25 september 2008,
Geachte meneer, mevrouw,
Sinds ongeveer een half jaar maak ik nu gebruik van de diensten van Telfort Internet. Daarnaast heb ik mij recent aangemeld voor Telfort Mobiel. Hierbij zijn verschillende problemen opgetreden in het verleden en nu welke ik, vanwege het overzicht, een aantal (de grootste) nogmaals opnoem;
- Een aantal maanden geleden heb ik >2 weken geen VOIP telefonie gehad
- Mijn snelheid ligt door Telfort hard ingesteld op 10MBIT, in plaats van 20
- Een aantal losse dagen geen telefonie gehad
- Niet werkende nummerbehoud-procedure
En hieruit voortvloeiend:
- Enorme telefoonkosten Telfort Helpdesk (honderden euro’s).
- Te veel betalend voor Telfort Internet
- Betaald voor een niet afgenomen product (> 2 weken geen VOIP, wel betaald)
- Dat ik in Oktober (en misschien zelfs november) 2 mobiele telefonie abonnementen heb
Telefonisch heb ik de volgende toezeggingen gekregen:
- De ca. 14 dagen geen voip zouden vergoed worden
- Ik zou de mogelijkheid hebben de gemaakte telefoonkosten schriftelijk terug te vragen
- Ik zou compensatie krijgen indien de door jullie langs gestuurde KPN monteur het snelheidsprobleem niet op zou kunnen lossen. Later bleek dat de monteur voor niets geweest is, mijn lijn was zelfs perfect in orde volgens deze man. Hij dacht dat het aan het modem lag – later bleek dat Telfort mijn snelheid ‘ingesteld’ afkneep.
- Ik zou uiterlijk vandaag gebeld worden mbt. De procedure met nummerbehoud
De kleinere problemen waren vrijwel allemaal acceptabele, normale problemen welke te verwachten zijn bij iedere dienstverlener.
De meeste van deze grotere problemen heb ik in een eerdere bief ook al aangekaart. Toen kreeg ik echter een emailtje terug welke op maar een paar van de problemen in ging, en aangaf dat het niet mogelijk was kosten te compenseren. Terwijl ik die toezegging wel gekregen heb.
Ook heb ik ten tijde van de langdurige telefoniestoring deze melding bij jullie gemeld via internet. Zo’n 2, 5 week later kreeg ik toen een mailtje terug met excuses voor het late antwoord, en dat het probleem inmiddels door de tijdsduur wel verholpen zou zijn. Wat dus niet het geval was, waardoor ik weer gedwongen werd te bellen (en dus kosten te maken).
Gezien het feit dat ik dichtbij de centrale woon, en de lijn tot in het modem goed is, liggen alle problemen dus aan jullie kant en niet bij mij. Graag wil ik samen tot een oplossing komen – zeker om te voorkomen dat ik straks moet gaan betalen voor een Telfort abonnement dat ik nog niet gebruik. Mijn voorstel is:
- Met terugwerkende kracht een korting van 7,50 euro op de abonnementskosten van het Internet. Dit is een redelijk aanbod aangezien ik op 50% van de snelheid zit.
- Vergoeding van 5 euro voor de maand waarin ik tijdelijk een periode geen telefonie had
- Een vergoeding van 75% van de gemaakte telefoonkosten naar de helpdesk, op basis van de telefoonrekeningen van jullie eigen vaste telefoonaansluiting en de rekeningen van Tele2.
- Mijn Telfort Mobiel abonnement pas in laten gaan op het moment dat het tele2 abonnement afloopt; dit gaat elkaar nu mislopen omdat nummerbehoud via de website niet lijkt te werken.
Gezien de harde mondelinge toezeggingen op een volledige vergoeding, en de ontstane situatie, kom ik Telfort zo behoorlijk tegemoet.
Ik wacht uw schriftelijke reactie op mijn postadres en een telefonische reactie af, ik kan gezien het verleden helaas geen genoegen meer nemen met een antwoord per email.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
Tot 20MB is een heel ruim begrip. Ik vindt 19-20 daar wél binnen vallen, telfort vindt 0-2 daar onder vallen. Ik denk dat de website indicatie (waar duidelijk van - tot en met stond!) een goede richtlijn is - gezien de situatie hier (=goed).quote:Op donderdag 25 september 2008 16:21 schreef Darkomen het volgende:
Nee, check de voorwaarden, aan elke uitspraak van de helpdesk mederwerker kan je geen rechten ontlenen, en zijn niet rechtsgeldig.
Maar paar tips, scheid je 2 problemen van dsl en mobiel, zal vast per afdeling beantwoord worden, nu is je brief een zooitje.
Korting op je abo geld ga je niet krijgen, het is een tot 20 mb abo
Teruggaaf van gemaakte kosten voor bellen naar de helpdesk krijg je ook niet, ook weer voorwaarden als ik het goed heb.
De monteur is een 3de partij, of ze daar iets van kunnen doen.
Een restitutie van het abo geld kunnen ze wel doen voor de tijd dat je geen verbinding/telefonie probs had.
Niet de volle abbo-snelheid halen met internetquote:Op donderdag 25 september 2008 16:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De website van Telfort gaf trouwens 16 tot 20 Mbit aan.
Dr zit een groot verschil in wat reeël haalbaar is en wat geleverd wordt. Bij 16Mbit, of 15, zouden ze mij niet horen. 9,6 is wat overdreven, zeker als KPN aangeeft dat de lijn tot in het modem goed is.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Gunner het volgende:
Ik ga ook een brief schrijven. M'n modem traint slechts in op 16MB van de 20
Serieus: Verspilde moeite wat betreft het geld terugvragen. Telfort geeft geen enkele garantie op de behaalde snelheid. Je schermt hele tijd met die 'indicatie', maar het woord geeft het al een beetje weg nietwaar?
Telfort geeft aan X en Y te leveren. En zeker mbt. de mobiele telefoon gaan ze daar dus hevig te kort in schieten: ik kom dus onterecht op dubbele kosten uitquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef ikbenik het volgende:
Prachtige brief heb je geschreven! Dat is nog eens iets om van te smullen. Alleen, het is niet in jouw voordeel. Als ik het zo lees, schrijft er iemand die nogal hoog van de toren blaast, iemand die niet echt kennis heeft van zaken. Begin eerst eens om dat op orde te brengen.
Telfort heeft om te beginnen geen contractbreuk gepleegd, dus abonnementskosten inhouden is juist een contractsbreuk aan jouw kant. Je kan daar nog flink door in problemen komen en als je niet oppast, loopt het flink uit de hand (wat denk je van een, terechte, BKR notering?).
quote:Wat je wel kan doen, is direct het VOIP van Telfort opzeggen, door de vele storingen. Op dat punt gaat het wel goed mis en heb je m.i. recht tot ontbinden. Hier sta je wel vrij sterk.
Dat de KPN medewerker heeft aangegeven dat je snelheid wel goed zou moeten zijn, dat geeft al wel houvast. Waar je bjivoorbeeld naar zou kunnen kijken, zijn de waarden die in je modem staan. Wat staat daar, de SR verhoudingen, demping en wat al niet meer? Aan de hand daarvan kan je zien wat de lijn aan zou moeten kunnen. Zie je in de modem ook de snelheidsbeperking staan? Wat is de afstand tot de centrale volgens de modem (natuurlijk wel zelf de rekensom uitvoeren aan de hand van de waarde van attenuation downstream)?
Ik heb van Telfort een nieuw modem gekregen!quote:Wat als je er een andere modem op aansluit, veranderen de waarden dan (behalve de intrainsnelheid, die eenmaal volgens jou is vastgezet door telfort)? Als dat zo is, kan je door middel van beide logboeken bji telfort aantonen dat de modem kapot is en dat ze een nieuwe moeten sturen en vooral ook dat ze de limiet eraf moeten halen.
Het modem is al vervangen, en mijn lijn is goed. Het probleem ligt dus bij Telfort.quote:Je moet in eerste instantie ook het vanaf de andere kant bekijken (zeker jij als ICTer moet dat begrijpen). Telfort heeft in eerste instantie de lijn gecapped omdat je blijkbaar een instabiele verbinding had. Die cap is omdat ze anders van jou klachten zouden krijgen dat je een onstabiele lijn hebt en nog erger: je zou publiekelijk gaan klagen over die instabiliteit. Dus de oplossing van een cap was op zich geen slecht idee. Is de verbinding nu stabiel? Zo ja, dan is dat alleen maar bewijs dat ze met die cap een goede zet hebben gedaan. Alleen, nu blijkt dat het de modem zou kunnen zijn. Het is de modem die je in bruikleen hebt gekregen? Dan kan je Telfort aansporen om de modem te vervangen. Je staat sterker door aan te tonen dat het probleem bij de modem ligt, dus hang er een andere aan om dat te controleren.
Een helpdeskmedewerker die totaal niet meewerkt, nutteloze al uitgevoerde handelingen nogmaals uit laat voeren, een monteur langs stuurt voor een snelheidsprobleem dat blijkt te komen door het cappen van de verbindingquote:En om belkosten te voorkomen, vraag het (netjes!) op het Tiscali forum, daar zitten een paar medewerkers die best bereid zijn om iets voor je te betekenen. Niet met allerlei dingen dreigen, maar ze behandelen zoals jij ook behandeld wilt worden. Je weet toch wel hoe onredeljik mensen kunnen zijn tegen iemand uit de ICT? Doe dat dus ook niet in hun richting. Zij kunnen dan best kijken of die cap eraf kan, zeker als je op dat moment ook een andere modem hebt om mee te testen. Ze kunnen dan snel genoeg zien of het daaraan heeft gelegen en ze kunnen dan ook een nieuwe modem voor je regelen.
En wat is X en wat is Y? Om even op het internet te blijven, ze hebben het netjes geleverd, volledig volgens de voorwaarden en volgens de wet. Ze geven zelf aan dat ze tot 20Mbit leveren, afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Even in blokjes
[..]
Telfort geeft aan X en Y te leveren. En zeker mbt. de mobiele telefoon gaan ze daar dus hevig te kort in schieten: ik kom dus onterecht op dubbele kosten uit
Nu begin ik de draad kwijt te raken. De modem geeft 9,7Mbit aan, dat snap ik. Maar wat is Telfort met 10 en 12? Waar haal je dat vandaan? Als Telfort 12Mbit geeft, maar je modem 9,7Mbit, dan is er toch iets anders mis. En die 820 meter, die heb je berekend volgens de gegevens uit de modem (betrouwbaar), of aan de hand van een of andere site waar je kan uitrekenen hoe ver je van de centrale zit (niet betrouwbaar)?quote:[..]
820 meter, waardes in modem zou ik thuis even na moeten kijken. Modem zelf geeft 9,7 MBIT aan. Telfort resp. 10 en later 12 (modem blijft op 9,7).
Jaja, je had het al over de limiet, ik dus niet. Met de waarden bedoel ik de signaal/ruisverhouding en de attenuation downstream. Bij de eerste modem had je problemen, dus dat moet terug te vinden zijn in de modem. Nu heb je een andere modem en kan je de waarden vergelijken. Een ADSL verbinding kan instabiel zijn, maar dat vind je terug in de waarden van je modem. Aan de hand daarvan kan je ook al redelijk achterhalen wat er mis is. Als het je modem was, dan moeten de waarden nu anders zijn. Laat anders eens zien wat de waarden uit het log zijn, misschien kan ik er wel iets van zeggen.quote:[..]
Ik heb van Telfort een nieuw modem gekregen!Limiet zit er echter nogsteeds op. Dit modem is geleverd nav. rapport KPN monteur mbt. de te lage snelheid (die snelheid ging telfort oplossen met een nieuw modem
)
Ja hoor, daar kom je wel achter. Dat is nu precies wat ik je al aan het vertellen ben. Logboeken zijn er zo handig voor, je kan er zoveel uit halen! En dat log gaat buiten de snelheidsbeperking om, die test de lijn gewoon. Je ziet dan hoeveel signaal er verloren gaat en je kan dan een exacte berekening maken van hoe ver je van de centrale zit. Je kan ook zien of er, buiten afstand met de centrale, iets anders mis kan zijn. En als je dat (zelf!) hebt geconstateerd en je ook alles wat je zelf hebt kunnen doen, hebt gedaan, dan kan je het gefundeerd bij Telfort neerleggen.quote:[..]
Het modem is al vervangen, en mijn lijn is goed. Het probleem ligt dus bij Telfort.
[..]
Een helpdeskmedewerker die totaal niet meewerkt, nutteloze al uitgevoerde handelingen nogmaals uit laat voeren, een monteur langs stuurt voor een snelheidsprobleem dat blijkt te komen door het cappen van de verbindingen die ook nog eens valse beloftes doet, verdient geen nette behandeling.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat de instabiliteit is ontstaan door het defecte modem. Aangezien de lijn perfect is. Maar daar komen we nooit achter als ze 'm op +/-10 mbit laten staan.
En in een pak suiker zit ca. 1000 gram. En dus geen 50 gram. Meer dan 50% onder waar ik voor betaal is gewoon te gortig. Zeker met een goede kwaliteit kabel (aldus de kpn monteur).quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:53 schreef ikbenik het volgende:
[..]
En wat is X en wat is Y? Om even op het internet te blijven, ze hebben het netjes geleverd, volledig volgens de voorwaarden en volgens de wet. Ze geven zelf aan dat ze tot 20Mbit leveren, afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.
[..]
Die gegevens komen van Telfort. 9,7 is waar het modem op intraint.quote:Nu begin ik de draad kwijt te raken. De modem geeft 9,7Mbit aan, dat snap ik. Maar wat is Telfort met 10 en 12? Waar haal je dat vandaan? Als Telfort 12Mbit geeft, maar je modem 9,7Mbit, dan is er toch iets anders mis.
Telfort.quote:En die 820 meter, die heb je berekend volgens de gegevens uit de modem (betrouwbaar), of aan de hand van een of andere site waar je kan uitrekenen hoe ver je van de centrale zit (niet betrouwbaar)?
[..]
Zal dr thuis een blik op werpen. Oude modem is retour telfort.quote:Jaja, je had het al over de limiet, ik dus niet. Met de waarden bedoel ik de signaal/ruisverhouding en de attenuation downstream. Bij de eerste modem had je problemen, dus dat moet terug te vinden zijn in de modem. Nu heb je een andere modem en kan je de waarden vergelijken. Een ADSL verbinding kan instabiel zijn, maar dat vind je terug in de waarden van je modem. Aan de hand daarvan kan je ook al redelijk achterhalen wat er mis is. Als het je modem was, dan moeten de waarden nu anders zijn. Laat anders eens zien wat de waarden uit het log zijn, misschien kan ik er wel iets van zeggen.
[..]
Dat heeft de KPN monteur dus eigenlijk ook al gedaanquote:Ja hoor, daar kom je wel achter. Dat is nu precies wat ik je al aan het vertellen ben. Logboeken zijn er zo handig voor, je kan er zoveel uit halen! En dat log gaat buiten de snelheidsbeperking om, die test de lijn gewoon. Je ziet dan hoeveel signaal er verloren gaat en je kan dan een exacte berekening maken van hoe ver je van de centrale zit. Je kan ook zien of er, buiten afstand met de centrale, iets anders mis kan zijn. En als je dat (zelf!) hebt geconstateerd en je ook alles wat je zelf hebt kunnen doen, hebt gedaan, dan kan je het gefundeerd bij Telfort neerleggen.
Ik kan het je dus bij telfort van harte af radenquote:Dus post even dat log, kijk ik er even naar. Of ga direct naar het Tiscaliforum, want daar zitten dus mensen van Telfort die je kunnen helpen, maar begin voor je daarheen gaat, eerst even te kalmerenEn vooral, even zelf meewerken en laten zien dat je er ook zelf iets aan hebt gedaan (dmv vooronderzoek met meetbare gegevens, ik kan er niet genoeg op hameren dat er logboeken moeten worden gelezen, kennis is macht
).
Ik zit zelf op een overstap naar een tot 20Mbit provider, maar ik weet ook dat ik dat bij lange na niet ga halen. Volgens de een of andere site, zit ik 1500 meter van de centrale. Ja, leuk... Alleen, het is hemelsbreed en dat vergeten mensen nogal snel. De kabel gaat namelijk eerst de halve wijk rond voordat die bij mij is. Ik heb het met mijn modem bekeken en de afstand is daardoor meer rond de 3000 meter (plus of min 100 meter). Ik mag blij zijn als ik 8Mbit haal, maar verwacht zelf eerder rond de 6Mbit uit te komen. Is niet erg, want het wordt nog steeds goedkoper dan het 1,5Mbit ljintje die ik nu nog heb. De rest van de waarden zijn prima, waardoor ik zie dat de kabels van goede kwaliteit zijn. Een meevaller in een appartement van 40 jaar
quote:Goedenavond,
Eind september heb ik 2 abonnementen bij Telfort afgesloten met de vraag voor nummerbehoud. Voor 1 nummer ging dit direct goed, het andere nummer is tot op heden nog niet over.
Wel is de ingangsdatum van het abonnement op 1 oktober blijven staan, terwijl ik eerder van 1 van uw collega's de toezegging had dat dit zou doorschuiven, incl de kosten.
Inmiddels heb ik ook in een 35 minuten durend gesprek tehoren gekregen van uw collega Ozgur C. dat het nummer niet eerder dan 15 december over zal gaan.
Omdat ik al ruim vóór de ingangsdatum van het abonnement bezig ben geweest om het nummerbehoud in orde te krijgen, ligt de schuld hiervoor volledig bij Telfort.
Ook heb ik eerder een toezegging gehad eenmalig 15 euro korting te krijgen op de abonnementskosten vanwege de gemaakte onkosten. Zojuist kreeg ik te horen dat dit maar 5 euro is.
Graag wil ik een reeële vergoeding van de telefoonkosten, de ingangsdatum van het abonnement verplaatsen naar 1 december (Dus 2 weken voor de nummerportering), waarmee ik Telfort tegemoet kom. De al onterecht geincasseerde telefoonkosten zou ik ook graag terug zien.
Zou u omtrent deze zaken contact op willen nemen met mij, op nummer 064##### (dat is tevens het te porteren nummer). Eventuele bevestigingen na een telefoongesprek graag per post toesturen.
De eerder gesproken Telfort Medewerkers:
Tarik M
Amir M
Charelba O
Ozgur C
Alvast bedankt voor de hulp,
Jeroen van Wisse
Dordtselaan
..
..
Tijdelijke Telfort nummer: 0644####### (Hier niet op bellen, bellen naar 0640######)
Anders lees je de laatste paar posts evenquote:Op zondag 7 december 2008 17:32 schreef Syytön het volgende:
Dude, volgens mij is de aandacht van je topic een beetje weggevallen... Zeg je contract op en stop met je drukmaken om de snelheid. Wat overigens uiteraard alleen is gedaan om jou het leven zuur te maken. Samenzwering is het.
Zal ik het eens fixen voor jouquote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:21 schreef Syytön het volgende:
Ik wacht nu al drie-en-een-halve week op Telfort internet, wat ik op 4 augustus heb doorgegeven (adreswijziging).
quote:Op zondag 7 december 2008 18:14 schreef Chinless het volgende:
Ik snap jou probleem ook niet TS...
Je maakt met Telfort een hoop heibel terwijl het niet nodig is.
Schrijf een mooie brief met alle problemen en kosten etc weet ik veel wat en dat het nog niet opgelost is.
Stuur deze aangetekend.
Vervolgens krijg je een brief terug met een terecht antwoord waarin je gewoon gepownd wordt omdat er staat TOT 20mbit en jij krijgt dit ook gewoon. (ongeacht alle andere zaken, er staat NERGENS in de voorwaarde wat voor hun de punten zijn waarom jou snelheid minder kan zijn).
Hierop kan jij lekker boos worden en zeg je jou abbo op. Neem vervolgens een andere provider en open een nieuw topic of betaal gewoon wat meer geld voor een echte provider. (dus zit niet voor een dubbeltje op de eerste rang).
Verder maakt het geen reet uit of het telfort, greenips, tiscali of wat dan ook heet. Telfort is de de naam die ze nu gebruiken en GreenISP levert de diensten. Zeik verder niet het us toch allemaal KPN.
Bij mij is het al lang gefixt.quote:Op zondag 7 december 2008 18:16 schreef Chinless het volgende:
[..]
Zal ik het eens fixen voor jou. een collega had hier ook last van tot ik eens met die aardige meneer van Telfort gesproken had.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik heb me niet aan het lijntje laten houden door de hele tijd te bellen, te mailen en langs te gaan naar de winkel. Want daar schiet je niets mee op, je schiet alleen iets op door een aangetekende brief te sturen en mocht dat geen afdoende resultaat geven; schakel de Geschillen Comissie in.quote:Op zondag 7 december 2008 17:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Anders lees je de laatste paar posts even![]()
Dom wicht
Versmakelijk hoe je TS afmaaktquote:Op maandag 8 december 2008 08:32 schreef Syytön het volgende:
[..]
Bij mij is het al lang gefixt.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik moest inderdaad lang wachten (twee maanden), maar er is een monteur gestuurd die niet eerder wegging voordat ik ook echt daadwerkelijk een webpagina kon openen. En Telfort heeft daarna contact met mij opgenomen en aangegeven dat de twee maanden die ik heb betaald, maar niet kon gebruik maken van internet, nu verrekend worden.
[..]
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik heb me niet aan het lijntje laten houden door de hele tijd te bellen, te mailen en langs te gaan naar de winkel. Want daar schiet je niets mee op, je schiet alleen iets op door een aangetekende brief te sturen en mocht dat geen afdoende resultaat geven; schakel de Geschillen Comissie in.
Voor honderden euro's verbellen, wie is hier nou dom.Je weet na een paar keer wel dat je daar geen hol mee opschiet.
Moest vooral lachen omdat je de laatste paar posts alleen maar tegen jezelf aan het kletsen was, niemand reageerde meer.
Brieven sturen, niet aangetekend maar een gewone, heeft mij nog niet veel opgeleverd. Ja, een monteur is na de telefoontjes ook langs geweest, die kwam tot de conclussie dat de lijn perfect was. Historie is te lezen.quote:Op maandag 8 december 2008 08:32 schreef Syytön het volgende:
[..]
Bij mij is het al lang gefixt.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik moest inderdaad lang wachten (twee maanden), maar er is een monteur gestuurd die niet eerder wegging voordat ik ook echt daadwerkelijk een webpagina kon openen. En Telfort heeft daarna contact met mij opgenomen en aangegeven dat de twee maanden die ik heb betaald, maar niet kon gebruik maken van internet, nu verrekend worden.
[..]
Dat nummerbehoud moet het toch een keer gaan doen. En daar kwam op een bepaald moment best wel wat haast bij kijken. Aangezien Telfort op mail niet, laat of afwijkend reageert, en op brieven idem...quote:Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik heb me niet aan het lijntje laten houden door de hele tijd te bellen, te mailen en langs te gaan naar de winkel. Want daar schiet je niets mee op, je schiet alleen iets op door een aangetekende brief te sturen en mocht dat geen afdoende resultaat geven; schakel de Geschillen Comissie in.
Voor honderden euro's verbellen, wie is hier nou dom.Je weet na een paar keer wel dat je daar geen hol mee opschiet.
quote:Moest vooral lachen omdat je de laatste paar posts alleen maar tegen jezelf aan het kletsen was, niemand reageerde meer.
quote:» Er is al 338 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
quote:Betreft: Niet nakomen afspraken Telfort Internet
Rotterdam, 11 november 2009,
Geachte mijnheer, mevrouw,
Ik stuur u deze brief zowel aangetekend als via de reguliere post.
Enkele maanden geleden heb ik Telfort gebeld met een vraag met betrekking tot mijn verhuizing. Ik heb aangegeven dat indien ik verhuiskosten zou moeten betalen, ik beter over kan stappen naar een andere aanbieder.
Een medewerker van Telfort heeft toen aangegeven dat, omdat er geen betaalproblemen geweest zijn, het geen probleem was de verhuiskosten te laten vervallen, zodat ik klant bij Telfort zou blijven. Dit leek mij een mooie oplossing voor zowel Telfort als voor mij.
Afgelopen maand heeft Telfort echter een bedrag van in de tachtig euro afgeschreven. Bij het bekijken van de rekening werd mij duidelijk dat hier toch verhuiskosten berekend waren.
Ik heb zaterdag 31 oktober rond 10:00 contact opgenomen met Telfort. Een medewerker heeft al mijn gegevens opgenomen, en mij belooft zo spoedig mogelijk terug te bellen. Ik heb bij deze medewerker aangegeven dat ik het totale bedrag zou storneren, en dat ik na contact van Telfort het eventuele restantbedrag zou overmaken. En dat voor het incasseren van de 50 euro verhuiskosten geen toestemming is verleend, en dat ik dit als contractbreuk en het verlies van vertrouwen in Telfort Internet zie.
Inmiddels zijn we al weer anderhalve week verder, en ik heb nog steeds geen antwoord van Telfort.
Zojuist heb ik weer contact opgenomen met de helpdesk. Ik heb gesproken met Tamara L. (11 november, 10:10). Zij gaf aan dat ze zowel over het contact op 31 oktober met betrekking tot de afschrijving als van de toezegging op het vervallen van de 50 euro verhuiskosten niet in het systeem vermeld waren.
Bij deze stel ik u ervan op de hoogte dat Telfort Internet zijn afspraken niet is nagekomen.
Ook laat ik u weten dat ik per direct actief opzoek ben naar een andere internetaanbieder, en dat ik de gang van zaken door Telfort zeer betreur.
Ik zou van een dergelijk bedrijf niet verwachten dat er zonder toestemming geïncasseerd wordt, en dat er op een dergelijke manier contractbreuk gepleegd zou worden door Telfort.
Ik wil u dringend verzoeken antwoord per post en per telefoon te geven. Indien ik geen schriftelijk antwoord van Telfort ontvang voor 1-12-2009 (1 december 2009) dan zie ik de kwestie hiermee als afgedaan.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
haal even die naam van mevrouw de belmiep uit je kwoot als je wilt. Zij kan er ook niets aan doen dat jij nou net haar aan de lijn kreeg.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus al bijna een jaar probleemloos met Helfort![]()
Ik heb weer eens een briefje geschreven welke ik ze wil gaan sturen:
[..]
Editted. En dat kan ze wel, ze kiest er zelf voor om bij die notoire oplichters te gaan werken. Zelfde als dat Ms. Froger ook uit eigen wil die energie reclames is gaan doen, had ze zich ook maar vooraf moeten bedenken voor wie ze werkt.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
haal even die naam van mevrouw de belmiep uit je kwoot als je wilt. Zij kan er ook niets aan doen dat jij nou net haar aan de lijn kreeg.
Zonder permissie geld incasseren is volgens mij nogsteeds strafbaar en dus een vorm van oplichting ja.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:02 schreef Darkomen het volgende:
"notoire oplichters"
Ik zit vanaf worldonline -> tiscali ->telfort bij deze provider en nooit problemen.
Nu geeft ik toe, de helpdesken van zowel mobiel als internet zijn prutsers, maar wat daarachter zit werkt wel goed.
En ja, falende helpdeskmutsen is nu eenmaal het risico van het "Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"
Of misschien wel niet. En is dit de enige baan die ze kan combineren met haar huishouden en wil ze geen uitkering trekkenquote:Op woensdag 11 november 2009 12:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Editted. En dat kan ze wel, ze kiest er zelf voor om bij die notoire oplichters te gaan werken. Zelfde als dat Ms. Froger ook uit eigen wil die energie reclames is gaan doen, had ze zich ook maar vooraf moeten bedenken voor wie ze werkt.
Vergeet niet dat ik dus de toezegging heb gehad dat ze zouden kijken waar het aan ligt. Dat dit alleen niet meer in hun systeem staat, dat ze mij de afgelopen 11 dagen daar niet over gebeld hebben, en dat deze dame gelijk al zegt niets te kunnen doen (itt. haar collega, die mij nog terug zou bellen).quote:Op woensdag 11 november 2009 13:24 schreef Darkomen het volgende:
Je hebt ooit een abonnement bij hun genomen en toestemming gegeven voor het incasseren van de daarbij behorende kosten.
De verhuizing die je aangevraagd hebt hoort daarbij
Dat je verkeerd word ingelicht, of er een fout is gemaakt maakt het nog geen oplichting.
Ben het verder wel met je eens hoor, ze zeggen je abo maar op en storten het terug.
Fouten zijn menselijk, maar het is dus hun fout dat de muts niet goed is getraint en dus daardoor fouten maakt.
Dan lossen zij het maar op.
Dankzij deze post ga ik niet eens meer proberen je te helpen. Ik had in onze systemen kunnen kijken naar je gegevens om zo tot een oplossing proberen te komen. Maar helaas, ik ga hier geen verdere moeite aan besteden. Lees de algemene voorwaarden en hopelijk haal je hieruit je antwoord.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Editted. En dat kan ze wel, ze kiest er zelf voor om bij die notoire oplichters te gaan werken. Zelfde als dat Ms. Froger ook uit eigen wil die energie reclames is gaan doen, had ze zich ook maar vooraf moeten bedenken voor wie ze werkt.
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:03 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Dankzij deze post ga ik niet eens meer proberen je te helpen. Ik had in onze systemen kunnen kijken naar je gegevens om zo tot een oplossing proberen te komen. Maar helaas, ik ga hier geen verdere moeite aan besteden. Lees de algemene voorwaarden en hopelijk haal je hieruit je antwoord.
quote:Geachte,
Hierbij stel ik u op de hoogte van een contractbreuk door Telfort Internet. Ik was met Telfort Internet overeengekomen dat mijn verhuizing kosteloos zou zijn, daar ik dan klant bij hun zou blijven. Telfort heeft echter, zonder mijn toestemming, alsnog 50 euro geincasseerd voor deze verhuizing. Ik heb het bedrag gestorneerd.
Ik ga Telfort zo spoedig mogelijk per aangetekende post op de hoogte stellen hiervan. Telefonisch heb ik dit al gedaan, de medewerkster van Telfort Internet dreigde Intrum Justitia op mij af te sturen indien ik het bedrag niet alsnog zou overmaken. Aangezien ik nooit toestemming heb verleend voor dit incasso, en nooit met Telfort een overeenkomst hiertoe heb gesloten, ga ik dit bedrag ook niet betalen.
Ik geef Telfort de tijd tot 1 december om de gemaakte afspraken na te komen. Mocht Telfort hier mee akkoord gaan, dan blijf ik klant bij hun, mocht Telfort hier niet mee akkoord gaan of niet tijdig op reageren, dan is de zaak daarmee afgedaan en heeft Telfort de overeenkomst ontbroken.
Ik zal de brief die ik aan Telfort stuur ook aan Intrum Justitia richten, aangezien Telfort al met Intrum Justitia gedreigd heeft.
Ik hoop u hiermee alvast voldoende te hebben ingelicht,
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |