Ze geven 15mbit op als maximum op mijn adres..quote:Op maandag 15 september 2008 20:16 schreef gelestipjes het volgende:
Je kunt op hun site toch je adres invullen, en dan geven ze toch aan wat op jouw adres een haalbare snelheid is? En dan weet je dus al van tevoren voor welke snelheid jij betaalt. Het is ook niet voor niks natuurlijk dat ze het geen 20 Mb abonnement noemen, maar tot 20 Mb.
quote:Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tussen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.
/neenquote:Op maandag 15 september 2008 20:41 schreef MouzurX het volgende:
Gokje hoor: Haal je de termen Mbyte en Megabit niet door elkaar?
8 bits = 1 byte..
volgens mij kan je dat ergens opzoekenquote:Op maandag 15 september 2008 21:15 schreef Merovingian het volgende:
Hoe weet jij dat je 1800m van de centrale woont? Heb je de kabel opgegraven ofzo?
Ik ken niet iets dat precies weet hoe de kabels lopen hoor.quote:Op maandag 15 september 2008 21:19 schreef gateway het volgende:
[..]
volgens mij kan je dat ergens opzoeken
http://pcdb.bbned.nl/quote:Op maandag 15 september 2008 21:21 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik ken niet iets dat precies weet hoe de kabels lopen hoor.
Klopt nooit bij iedereen bedoel je. Hoe denk je dat die afstand berekend wordt? Als de kabel een kilometer omloopt via een andere straat, dan zakt je snelheid aardig in ten opzichte van wat die site geeft.quote:Op maandag 15 september 2008 21:30 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
http://pcdb.bbned.nl/
Klopt niet altijd bij iedereen maar je krijgt al een beetje idee van de lengte
95% klopt wel.quote:Op maandag 15 september 2008 21:41 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Klopt nooit bij iedereen bedoel je. Hoe denk je dat die afstand berekend wordt? Als de kabel een kilometer omloopt via een andere straat, dan zakt je snelheid aardig in ten opzichte van wat die site geeft.
Hemelsbreed betekend niet dat de kabel ook inderdaad zo lang is.quote:Op maandag 15 september 2008 20:04 schreef PiRANiA het volgende:
(ik woon 1800 meter van de centrale)
Ik heb het eens bekeken met mijn oude postcode in Nederland.... en dat is dus een rechtstreekse, hemelsbrede meting. Ik weet precies waar mijn centrale staat in IJsselstein, en als ik met Google Maps ga meten door een route op te vragen, dan is de korste route 841 meter, terwijl de afstand tot centrale 703 meter is volgens die site.quote:Op maandag 15 september 2008 21:30 schreef Devrim_ het volgende:
http://pcdb.bbned.nl/
Klopt niet altijd bij iedereen maar je krijgt al een beetje idee van de lengte
Dat werkt inderdaad ook redelijk. Maar als die tools ongeveer dezelfde zijn als die men hier gebruikt (VS) dan zit daar ook een foutmarge van 5% op...... en volgens mij werkt de lijntest ook niet altijd, bijvoorbeeld als er nog niets is aangesloten op de klant-zijde van de telefoonverbinding.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gelukkig hebben de meeste providers een lijntest-meettool die dat mooi voor je kunnen zeggen...
quote:Op maandag 15 september 2008 21:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
95% klopt wel.
Het zal zo nu en dan zo'n 10 meter schelen maar heel soms lopen er centrale kabels door elkaar heen
Hoe weet je dat? Ik wil dat ook weten.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:33 schreef maartena het volgende:
Ik weet precies waar mijn centrale staat in IJsselstein,
ik weet ook waar onze centrale staat... klein dorpje, en er staat maar 1 gebouwtje met (vroeger, of het nu nog is weet ik niet) een bordje PTT centrale oid erop.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:47 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ik wil dat ook weten.
Oké, dus er is geen internettool voor ofzo?quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:38 schreef gateway het volgende:
[..]
ik weet ook waar onze centrale staat... klein dorpje, en er staat maar 1 gebouwtje met (vroeger, of het nu nog is weet ik niet) een bordje PTT centrale oid erop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |