abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63843671
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:32 schreef Syytön het volgende:

[..]

Bij mij is het al lang gefixt.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik moest inderdaad lang wachten (twee maanden), maar er is een monteur gestuurd die niet eerder wegging voordat ik ook echt daadwerkelijk een webpagina kon openen. En Telfort heeft daarna contact met mij opgenomen en aangegeven dat de twee maanden die ik heb betaald, maar niet kon gebruik maken van internet, nu verrekend worden.
[..]

Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik heb me niet aan het lijntje laten houden door de hele tijd te bellen, te mailen en langs te gaan naar de winkel. Want daar schiet je niets mee op, je schiet alleen iets op door een aangetekende brief te sturen en mocht dat geen afdoende resultaat geven; schakel de Geschillen Comissie in.
Voor honderden euro's verbellen, wie is hier nou dom. Je weet na een paar keer wel dat je daar geen hol mee opschiet.
Moest vooral lachen omdat je de laatste paar posts alleen maar tegen jezelf aan het kletsen was, niemand reageerde meer.
Versmakelijk hoe je TS afmaakt
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_63843808
De enige reden dat Telfort de lijn "afknijpt" is als blijkt dat de lijn instabiel is of doordat er storingen optreden op de lijn. Ik heb al meerdere malen dat meegemaakt bij mensen.
pi_63843875
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:32 schreef Syytön het volgende:

[..]

Bij mij is het al lang gefixt.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik moest inderdaad lang wachten (twee maanden), maar er is een monteur gestuurd die niet eerder wegging voordat ik ook echt daadwerkelijk een webpagina kon openen. En Telfort heeft daarna contact met mij opgenomen en aangegeven dat de twee maanden die ik heb betaald, maar niet kon gebruik maken van internet, nu verrekend worden.
[..]
Brieven sturen, niet aangetekend maar een gewone, heeft mij nog niet veel opgeleverd. Ja, een monteur is na de telefoontjes ook langs geweest, die kwam tot de conclussie dat de lijn perfect was. Historie is te lezen.
quote:
Ik heb een aangetekende brief gestuurd, en ik heb me niet aan het lijntje laten houden door de hele tijd te bellen, te mailen en langs te gaan naar de winkel. Want daar schiet je niets mee op, je schiet alleen iets op door een aangetekende brief te sturen en mocht dat geen afdoende resultaat geven; schakel de Geschillen Comissie in.
Voor honderden euro's verbellen, wie is hier nou dom. Je weet na een paar keer wel dat je daar geen hol mee opschiet.
Dat nummerbehoud moet het toch een keer gaan doen. En daar kwam op een bepaald moment best wel wat haast bij kijken. Aangezien Telfort op mail niet, laat of afwijkend reageert, en op brieven idem...
quote:
Moest vooral lachen omdat je de laatste paar posts alleen maar tegen jezelf aan het kletsen was, niemand reageerde meer.
Ik heb iig nu een mooie lijst met gebeurtenissen incl tijd en datum
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63844710
Ga je nou eens de Geschillen Comissie inschakelen? Als je wilt dat er enige haast achter wordt gezet... Als je voor 200 euro geld in ze steekt kan die 35 euro er ook wel van af.
pi_63844910
of het 200 is weet ik niet, maar zowel voor vast internet, als vaste telefonie, als mobiel moeten bellen met die pleuris helpdesk. Tegenwoordig gelukkig geen wachttijden van > 4 minuten meer. (Heb wel eens 35 minuten aan de lijn gehangen waarna de verbinding verbroken werd ).

En soms moet dat bellen gewoon. Vaste telefonie deed het niet. Bleek er "een setting" aan de andere kant niet te kloppen (geen idee wat, ik heb geen toegang gegeven tot mn modem en hij deed het spontaan weer). Enige (standaard) antwoord wat ik er schriftelijk op kreeg was: Reset het modem.

10x resetten later deed de telefonie het toen nog niet, dus gebeld. (waarna ik de toezegging kreeg de abo-kosten van 2 weken geen telefonie terug te krijgen - ik wacht nogsteeds. Als ik ze daar aan herinner krijg ik de melding dat ze nooit onkosten vergoeden).

Ik wacht nu op mn registratieactivatie mail van de geschillencomissie
pi_74600528
quote:
» Er is al 338 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Dus al bijna een jaar probleemloos met Helfort

Ik heb weer eens een briefje geschreven welke ik ze wil gaan sturen:
quote:
Betreft: Niet nakomen afspraken Telfort Internet
Rotterdam, 11 november 2009,
Geachte mijnheer, mevrouw,
Ik stuur u deze brief zowel aangetekend als via de reguliere post.
Enkele maanden geleden heb ik Telfort gebeld met een vraag met betrekking tot mijn verhuizing. Ik heb aangegeven dat indien ik verhuiskosten zou moeten betalen, ik beter over kan stappen naar een andere aanbieder.

Een medewerker van Telfort heeft toen aangegeven dat, omdat er geen betaalproblemen geweest zijn, het geen probleem was de verhuiskosten te laten vervallen, zodat ik klant bij Telfort zou blijven. Dit leek mij een mooie oplossing voor zowel Telfort als voor mij.

Afgelopen maand heeft Telfort echter een bedrag van in de tachtig euro afgeschreven. Bij het bekijken van de rekening werd mij duidelijk dat hier toch verhuiskosten berekend waren.

Ik heb zaterdag 31 oktober rond 10:00 contact opgenomen met Telfort. Een medewerker heeft al mijn gegevens opgenomen, en mij belooft zo spoedig mogelijk terug te bellen. Ik heb bij deze medewerker aangegeven dat ik het totale bedrag zou storneren, en dat ik na contact van Telfort het eventuele restantbedrag zou overmaken. En dat voor het incasseren van de 50 euro verhuiskosten geen toestemming is verleend, en dat ik dit als contractbreuk en het verlies van vertrouwen in Telfort Internet zie.

Inmiddels zijn we al weer anderhalve week verder, en ik heb nog steeds geen antwoord van Telfort.
Zojuist heb ik weer contact opgenomen met de helpdesk. Ik heb gesproken met Tamara L. (11 november, 10:10). Zij gaf aan dat ze zowel over het contact op 31 oktober met betrekking tot de afschrijving als van de toezegging op het vervallen van de 50 euro verhuiskosten niet in het systeem vermeld waren.
Bij deze stel ik u ervan op de hoogte dat Telfort Internet zijn afspraken niet is nagekomen.

Ook laat ik u weten dat ik per direct actief opzoek ben naar een andere internetaanbieder, en dat ik de gang van zaken door Telfort zeer betreur.

Ik zou van een dergelijk bedrijf niet verwachten dat er zonder toestemming geïncasseerd wordt, en dat er op een dergelijke manier contractbreuk gepleegd zou worden door Telfort.

Ik wil u dringend verzoeken antwoord per post en per telefoon te geven. Indien ik geen schriftelijk antwoord van Telfort ontvang voor 1-12-2009 (1 december 2009) dan zie ik de kwestie hiermee als afgedaan.

Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse

[ Bericht 0% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 11-11-2009 12:49:23 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 11 november 2009 @ 12:42:33 #57
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_74601292
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dus al bijna een jaar probleemloos met Helfort

Ik heb weer eens een briefje geschreven welke ik ze wil gaan sturen:
[..]
haal even die naam van mevrouw de belmiep uit je kwoot als je wilt. Zij kan er ook niets aan doen dat jij nou net haar aan de lijn kreeg.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_74601324
80 euro verhuiskosten
pi_74601485
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:43 schreef Darkomen het volgende:
80 euro verhuiskosten
50, 35 voor abonnement en telefonie.
pi_74601528
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:42 schreef Nizno het volgende:

[..]

haal even die naam van mevrouw de belmiep uit je kwoot als je wilt. Zij kan er ook niets aan doen dat jij nou net haar aan de lijn kreeg.
Editted. En dat kan ze wel, ze kiest er zelf voor om bij die notoire oplichters te gaan werken. Zelfde als dat Ms. Froger ook uit eigen wil die energie reclames is gaan doen, had ze zich ook maar vooraf moeten bedenken voor wie ze werkt.
pi_74601866
"notoire oplichters"

Ik zit vanaf worldonline -> tiscali ->telfort bij deze provider en nooit problemen.
Nu geeft ik toe, de helpdesken van zowel mobiel als internet zijn prutsers, maar wat daarachter zit werkt wel goed.
En ja, falende helpdeskmutsen is nu eenmaal het risico van het "Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"
pi_74602358
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:02 schreef Darkomen het volgende:
"notoire oplichters"

Ik zit vanaf worldonline -> tiscali ->telfort bij deze provider en nooit problemen.
Nu geeft ik toe, de helpdesken van zowel mobiel als internet zijn prutsers, maar wat daarachter zit werkt wel goed.
En ja, falende helpdeskmutsen is nu eenmaal het risico van het "Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"
Zonder permissie geld incasseren is volgens mij nogsteeds strafbaar en dus een vorm van oplichting ja.
pi_74602578
Je hebt ooit een abonnement bij hun genomen en toestemming gegeven voor het incasseren van de daarbij behorende kosten.
De verhuizing die je aangevraagd hebt hoort daarbij
Dat je verkeerd word ingelicht, of er een fout is gemaakt maakt het nog geen oplichting.

Ben het verder wel met je eens hoor, ze zeggen je abo maar op en storten het terug.
Fouten zijn menselijk, maar het is dus hun fout dat de muts niet goed is getraint en dus daardoor fouten maakt.
Dan lossen zij het maar op.
pi_74603478
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Editted. En dat kan ze wel, ze kiest er zelf voor om bij die notoire oplichters te gaan werken. Zelfde als dat Ms. Froger ook uit eigen wil die energie reclames is gaan doen, had ze zich ook maar vooraf moeten bedenken voor wie ze werkt.
Of misschien wel niet. En is dit de enige baan die ze kan combineren met haar huishouden en wil ze geen uitkering trekken En heeft ze bij telfort zekerheid doordat er altijd gigantisch veel mensen bellen omdat alles fout gaat of gewoon omdat ze de voorwaarden niet snappen en gaan miepen
pi_74603530
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:24 schreef Darkomen het volgende:
Je hebt ooit een abonnement bij hun genomen en toestemming gegeven voor het incasseren van de daarbij behorende kosten.
De verhuizing die je aangevraagd hebt hoort daarbij
Dat je verkeerd word ingelicht, of er een fout is gemaakt maakt het nog geen oplichting.

Ben het verder wel met je eens hoor, ze zeggen je abo maar op en storten het terug.
Fouten zijn menselijk, maar het is dus hun fout dat de muts niet goed is getraint en dus daardoor fouten maakt.
Dan lossen zij het maar op.
Vergeet niet dat ik dus de toezegging heb gehad dat ze zouden kijken waar het aan ligt. Dat dit alleen niet meer in hun systeem staat, dat ze mij de afgelopen 11 dagen daar niet over gebeld hebben, en dat deze dame gelijk al zegt niets te kunnen doen (itt. haar collega, die mij nog terug zou bellen).
pi_74603883
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dankzij deze post ga ik niet eens meer proberen je te helpen. Ik had in onze systemen kunnen kijken naar je gegevens om zo tot een oplossing proberen te komen. Maar helaas, ik ga hier geen verdere moeite aan besteden. Lees de algemene voorwaarden en hopelijk haal je hieruit je antwoord.
blijf van mijn sig af homo!
pi_74604026
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:03 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Dankzij deze post ga ik niet eens meer proberen je te helpen. Ik had in onze systemen kunnen kijken naar je gegevens om zo tot een oplossing proberen te komen. Maar helaas, ik ga hier geen verdere moeite aan besteden. Lees de algemene voorwaarden en hopelijk haal je hieruit je antwoord.
De dame aan de lijn zij direct dat ze niets kon doen, dat ik enkel kon betalen of intrum justitia op mijn dak kon krijgen. Ze was "bepaald niet" behulpzaam, er stond volgens haar niets in het systeem over het gesprek met haar (en dus ook jouw?) collega, en ik moest maar gewoon betalen. Itt. haar collega, die aangaf eea. uit te zullen zoeken en mij terug te zullen bellen (still waiting!).

De gemaakte overeenkomst heeft weinig met de algemene voorwaarde te maken. Ik heb nooit mijn handtekening gezet om 50 euro te incasseren, simple as that. Telfort doet dat wel >fout. Dat ze dat zelf niet registreren is hun probleem.
pi_74604581
Ik heb Intrum Justitia ook vast op de hoogte gesteld van de contractbreuk door Telfort.
quote:
Geachte,

Hierbij stel ik u op de hoogte van een contractbreuk door Telfort Internet. Ik was met Telfort Internet overeengekomen dat mijn verhuizing kosteloos zou zijn, daar ik dan klant bij hun zou blijven. Telfort heeft echter, zonder mijn toestemming, alsnog 50 euro geincasseerd voor deze verhuizing. Ik heb het bedrag gestorneerd.

Ik ga Telfort zo spoedig mogelijk per aangetekende post op de hoogte stellen hiervan. Telefonisch heb ik dit al gedaan, de medewerkster van Telfort Internet dreigde Intrum Justitia op mij af te sturen indien ik het bedrag niet alsnog zou overmaken. Aangezien ik nooit toestemming heb verleend voor dit incasso, en nooit met Telfort een overeenkomst hiertoe heb gesloten, ga ik dit bedrag ook niet betalen.

Ik geef Telfort de tijd tot 1 december om de gemaakte afspraken na te komen. Mocht Telfort hier mee akkoord gaan, dan blijf ik klant bij hun, mocht Telfort hier niet mee akkoord gaan of niet tijdig op reageren, dan is de zaak daarmee afgedaan en heeft Telfort de overeenkomst ontbroken.

Ik zal de brief die ik aan Telfort stuur ook aan Intrum Justitia richten, aangezien Telfort al met Intrum Justitia gedreigd heeft.

Ik hoop u hiermee alvast voldoende te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Wisse
pi_75403740
En ik heb het weer eens aan de stok met de vrienden van Telfort.

Even een samenvatting van de voorgaande posts: Ik was met Telfort overeengekomen dat ik geen verhuiskosten zou betalen (Anders zou ik overstappen naar Alice; zelfde aanbod, zonder verhuiskosten). Ik blij, Telfort blij.

Tot ze in Oktober een bedrag van 89 euro hadden geincasseerd, waarvan 49 verhuiskosten. Ik heb dit bedrag gestorneerd, en het te betalen bedrag (40,16 ofzo) overgemaakt. Telfort had mij inmiddels al gedreigt Intrum Justitia op mij af te sturen als ik de verhuiskosten niet zou betalen. Ik heb Telfort toen een aangetekende brief gestuurd, dat ik het als contractbreuk zou zien als de kosten niet verrekend zouden worden, en dat Telfort tot 1-12 had om te reageren.

Wat schetst mijn verbazing? Telfort geeft op de factuur aan dat de verhuiskosten verrekend zullen worden! Mooi, lijkt mij geregeld dan. Telfort heeft die maand 28 euro geincasseerd, dus alles lijkt prima in orde.

Tot bleek dat Telfort van mening was dat ze nog 21,16 euro van mij zouden krijgen. En per direct mijn internet hebben afgesloten tot het moment dat ik betaal.

Wat blijkt? Die 49 nogwat min die 28 nogwat van deze maand, is 21,16. Telfort heeft dus het bedrag van deze maand opgeteld bij die 'te betalen' 89 euro van oktober. Wat dus niet klopt. En gelijk de boel afgesloten.

Ik heb Telfort opgebeld, alles uitgelegd, drie maal voor ze nagerekend, en Telfort gaf mij daar gelijk in. Alleen moest ik wel die 21,16 even betalen, zodat ik na ca. 5 (!) werkdagen weer internet zou hebben. En dan kan ik per brief die 21,16 (die ik nog niet betaald heb, en waar Telfort ook totaal geen recht op heeft) terug vragen.

Dat gaat dus niet gebeuren, en ik ga alsnog maar naar Alice over....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')