Het probleem zit hem niet in het speciaal onderwijs maar in de mensen die het organiseren.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:09 schreef Isegrim het volgende:
Schaf het bijzonder onderwijs af en je bent van dit soort gedonder af. Alsmede van een hoop onzin die aan nietsvermoedende kindertjes wordt geleerd.
Op SPECIAAL onderwijs zit het probleem inderdaad niet. Wel in het bijzonder onderwijs. Snap je nou nog niet dat dat niet hetzelfde is?quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet in het speciaal onderwijs maar in de mensen die het organiseren.
En welke hoop onzin wordt ze dan geleerd? Het is juist goed als kinderen iets van de bijbelverhalen afweten, en van verhalen uit andere heilige boeken en van andere religies. Dat is van groot belang voor hun ontwikkeling. Het geloof hoeft ze niet geleerd te worden op school inderdaad.
Een school mag best iets voorleven - daar zijn heel veel schooltypes op gebaseerd.quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:02 schreef Gia het volgende:
Een school moet zich niet met evangelisering bezighouden.
Ja, hoor, prima dat kinderen over de bijbel, koran e.d. leren, maar dat is niet wat gebeurt in het bijzonder onderwijs.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet in het speciaal onderwijs maar in de mensen die het organiseren.
En welke hoop onzin wordt ze dan geleerd? Het is juist goed als kinderen iets van de bijbelverhalen afweten, en van verhalen uit andere heilige boeken en van andere religies. Dat is van groot belang voor hun ontwikkeling. Het geloof hoeft ze niet geleerd te worden op school inderdaad.
Mijn ervaring is anders.quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, hoor, prima dat kinderen over de bijbel, koran e.d. leren, maar dat is niet wat gebeurt in het bijzonder onderwijs.
En je denkt dat er in het openbaar onderwijs geen onzin wordt verkondigd?quote:Ik heb stage gelopen op een moderne christelijke school en daar was ik er getuige van dat de godsdienstdocent zijn klassen vertelde "dat het met Amerika zo goed ging (dit is al even geleden, red.) omdat er veel joden wonen en dat is Gods uitverkoren volk" (de Holocaust werd verder voor 't gemak even niet genoemd
). Ik wil niet weten wat voor onzin er nog meer in dit soort lessen wordt verkondigd en er is geen controle op.
Het verschilt per school. Ik heb op een RK school gezeten en daar ook geen onzin.quote:
Oh, vast wel, maar op levensbeschouwelijk gebied vind ik onzin extra storend.quote:En je denkt dat er in het openbaar onderwijs geen onzin wordt verkondigd?
Daar heb je ook wel gelijk in. Toch ben ik voor afschaffing van het bijzonder onderwijs, omdat ik vind dat onderwijs zo neutraal/objectief mogelijk moet zijn.quote:Ik ben het met je eens hoor. Er moet geen onzin verkondigd worden maar dat heeft niks met de achtergrond van de school te maken maar met de leerkrachten en hun kwaliteiten.
Tot een zekere hoogte hebben ze hier de kern te pakken. Plassterk is een ongeleid projectiel die de rampzalige gevolgen van zijn voortrekkersrol in zijn knuffelbeleid niet begrijpt of wil inzien. Dat geldt net zo goed voor cultuur waar hij onlangs een enorme uitglijer mee heeft gehaald door te zeggen dat hij de subsidiestroom heeft uitbesteed.quote:,,Plasterk goochelt met onze Grondwet door het non- discriminatiebeginsel te verheffen boven godsdienstvrijheid en de vrijheid van onderwijs,’
Jij gaat ervan uit dat een homoseksuele docent eruit ziet en zich gedraagd als Gordonquote:Op zaterdag 27 september 2008 13:09 schreef Aoristus het volgende:
Ik ben het met het cdja eens. Het is al erg genoeg dat de televisie verhomoiseert en dat er een aanmoedigingsbeleid is ontstaan om ongeremd 'lekker de homo uit te hangen'.
Op school kom je om iets te leren. Pubers zijn niet ontvankelijk voor sexuele identiteitsworstelingen van autoriteiten. Dus of de homo gedraagt zich als docent, of de homo zoekt maar een ander baantje waar hij wel de homo kan uithangen.
Daarbij, het is wat mij betreft prima als het cda zulke duidelijke stellingnames in neemt. Dan weet de kiezer precies of die partij wel of niet bij hem past. Dan hoeft het dus ook niet alleen maar over de kinderopvang en de hypotheekrenteaftrek te gaan.
[..]
Tot een zekere hoogte hebben ze hier de kern te pakken. Plassterk is een ongeleid projectiel die de rampzalige gevolgen van zijn voortrekkersrol in zijn knuffelbeleid niet begrijpt of wil inzien. Dat geldt net zo goed voor cultuur waar hij onlangs een enorme uitglijer mee heeft gehaald door te zeggen dat hij de subsidiestroom heeft uitbesteed.
Nee, ik ga er van uit dat docenten zich gedragen volgens het docentenprotocol. Wat ze thuis uitspoken, gaat ons niets aan. Er is geen vak waarin je specifiek homoachtige zaken leert, toch?quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat een homoseksuele docent eruit ziet en zich gedraagd als Gordon?
Precies, waarom zou een school er dan onderscheid in maken en het sowieso willen weten?quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:51 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, ik ga er van uit dat docenten zich gedragen volgens het docentenprotocol. Wat ze thuis uitspoken, gaat ons niets aan. Er is geen vak waarin je specifiek homoachtige zaken leert, toch?
Ik geloof ook niet dat homoseksuele docenten dat graag anders zouden zien hoor.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:51 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, ik ga er van uit dat docenten zich gedragen volgens het docentenprotocol. Wat ze thuis uitspoken, gaat ons niets aan. Er is geen vak waarin je specifiek homoachtige zaken leert, toch?
Ik denk dat het enerzijds met de claimcultuur te maken heeft. Een kleine school kan het zich niet veroorloven om preventieve maatregelen te moeten treffen vanwege een persoon die openlijk homo moet zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, waarom zou een school er dan onderscheid in maken en het sowieso willen weten?
Over geloof gaat het ook. Voor mij hoef je niet goed te praten wat homo's wel en niet zijn. Het gaat hier specifiek over het dilemma tussen godsdienst -en sexualiteitsbeleving.quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat homoseksuele docenten dat graag anders zouden zien hoor.FYI: homo's zijn gewoon mensen. Aan de meesten valt niet af te zien dat ze homo zijn en ze gedragen zich zoals ieder ander mens en homoseksuele docenten zijn even goed in staat om voor de klas te staan als iedere andere docent.
Heb je er ook moeite mee als een heterodocent een antwoord geeft op de vraag van leerlingen of hij getrouwd is?
Dit is misschien een eye-opener voor je, maar er zijn ook christenen die -god betere- zelf homo zijn. Openlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Over geloof gaat het ook. Voor mij hoef je niet goed te praten wat homo's wel en niet zijn. Het gaat hier specifiek over het dilemma tussen godsdienst -en sexualiteitsbeleving.
Waar heb je 't in vredesnaam overquote:Op zaterdag 27 september 2008 14:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik denk dat het enerzijds met de claimcultuur te maken heeft. Een kleine school kan het zich niet veroorloven om preventieve maatregelen te moeten treffen vanwege een persoon die openlijk homo moet zijn.
Anderzijds heeft het christendom een kritische houding over homosexualiteit en vindt het cdja dat de belangenafweging tussen godsdienst en sexualiteitsbeleving niet uitgevochten behoort te worden door de politiek, maar door het bestuur van de school.
Wat Plassterk heel erg doet, is de grenzen open te gooien. Iedereen moet onbegrensd homo kunnen zijn. Dat gaat een keer fout en dan is er waarschijnlijk geen enkele manier meer om een onpartijdig wettelijk standpunt in te nemen. Vandaar dat ik het CDJA steun in deze opvatting, ze zorgen voor een afremmend effect, zodat discussie weer mogelijk wordt.
Misschien zou je die 2000 jaar oude leer eens met een christen moeten bespreken die niet in sex voor het huwelijk gelooft enzo.quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit is misschien een eye-opener voor je, maar er zijn ook christenen die -god betere- zelf homo zijn. Openlijk.Indien streng christelijk soms 'niet-praktiserend'.
Homo zijn is immers geen keus.
Kijk, dat een christelijke school geen mensen aanneemt die het satanisme belijden, daar kan ik inkomen. Maar het niet toelaten van homo's (is nog geen test voor trouwens, hoe gaan ze dit vaststellen?) is net zoiets als het niet toelaten van mensen met bruin haar of met kleine voeten.
maatregelen om te zorgen dat een docent zijn werk veilig kan doen. Kun je je daar iets bij voorstellen?quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:11 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waar heb je 't in vredesnaam over? "Een kleine school kan zich niet veroorloven om preventieve maatregelen te moeten treffen vanwege een persoon die openlijk homo moet zijn." Que?
quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Misschien zou je die 2000 jaar oude leer eens met een christen moeten bespreken die niet in sex voor het huwelijk gelooft enzo.
Jij verwacht dat de refojeugd op school gaat potenrammen?quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
maatregelen om te zorgen dat een docent zijn werk veilig kan doen. Kun je je daar iets bij voorstellen?
De claimcultuur uit Amerika komt steeds meer onze kant op. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat een homofiele docent voor ellende kan zorgen, bijvoorbeeld rechtszaken of exclusieve rechten die hem een veiligere werkplek bezorgen. Zo moeilijk is dat toch niet om te bedenken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |