Maar een docent(e) die seks voor 't huwelijk heeft gepraktiseerd hoort die dan ook niet geweigerd te worden aangezien dit in strijd is met de christelijke waarden? Ik wil eigenlijk zeggen, waar trek je de grens? Jij vindt dat er slechts op geaardheid, religie en IQ geweigerd mag worden een ander vindt andere zaken ook van belang voor een goede uitoefening van het leraarschap, wat telt en wat niet?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
geaardheid, religie, IQ
Huidskleur vind ik minder van belang daar kleur an sich niet zo verantwoordelijk is voor gedrag als bovenstaande 3 9Alhoewel kleur vaak wel weer aan religie sociale klasse opgehangen kan worden
Nu geef je al aan dat een normale discussie niet te voeren is met jou aangezien jouw rare kijk op de homoseksuele medemens/ levensstijl dat verhinderd.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:00 schreef Aoristus het volgende:
de tendens is dat homo's zo'n beetje alles mogen tegenwoordig, ongeacht de overheidssubsidiekosten daarvoor.
Er mag best een tegenbudget geboekt worden om het break-even point na te streven
Sigme heeft wel ongelijk. Dat staat vast.
Wat heeft die gefrustreerde opmerking over het redden van andere zaken er nou mee te maken? Gewoon omdat de maatschappij niet 100% toegespitst is op jouw behoeften, hebben de homo's het gevreten?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Genoeg om de regenboogvlag weer even onder de aandacht te brengen om zo maar door te polariseren tot al het subsidiegeld verdampt is
Ze zouden eens moeite doen om het Compagnietheater te willen redden of museum Energetica ..![]()
In christelijke kringen is homoseksualiteit een keuze. Het is het actief uitoefenen van je geaardheid (homofilie) in relaties en seksueel contact. Christenen weigeren volgens henzelf dus niet mensen vanwege hun geaardheid, maar vanwege de levensstijl die zij kiezen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:55 schreef Stewes het volgende:
Kom op! We leven in Nederland. Mensen weigere op basis van hun geaardheid, eng!
Is heterosexualiteit ook een keuze volgens hen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:26 schreef Scaurus het volgende:
[..]
In christelijke kringen is homoseksualiteit een keuze. Het is het actief uitoefenen van je geaardheid (homofilie) in relaties en seksueel contact. Christenen weigeren volgens henzelf dus niet mensen vanwege hun geaardheid, maar vanwege de levensstijl die zij kiezen.
Inderdaadquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus je mag van jou als burger gewoon een bordje op je winkeldeur hangen met "Verboden voor Joden" (om maar weer 's een Godwinnetje uit te halen). En er dan maar blind op vertrouwen dat er voldoende 'beschaafde mensen' zijn zodat het allemaal vast niet zo'n vaart zal lopen?
Dus bij beide is het ene keuze. Bij A mag het wel en bij B niet. Oftewel, ze maken alsnog het onderscheidt tussen homo zijn en niet.quote:
Dat was mijn punt dan inderdaad ookquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus bij beide is het ene keuze. Bij A mag het wel en bij B niet. Oftewel, ze maken alsnog het onderscheidt tussen homo zijn en niet.
Het 'keuze' verhaal is een simpele maar slappe manier om op een andere manier te zeggen dat je homo's vies vind.
Inderdaad..quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:23 schreef Stewes het volgende:
Inderdaad, het staat toch buiten discussie dat het een keuze zou zijn te ja of te neen
En vrouwen? Of vallen die onder "die hebben toch al geen flikker (hihi) te zeggen"?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:50 schreef desiredbard het volgende:
En niet homo zijn is strafbaar volgens een bijbel maar een man dioe sex heeft met een andere man.
Christenen zien echter heteroseksualiteit niet louter als 'keuze'. Ze zien het als iets goeds, als een natuurlijke geaardheid. Homofilie is een afwijking, net als, zeg, pedofilie dat is. Homoseksualiteit is in hun ogen een bewuste levensstijl die voortkomt uit de zondeval.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Dus bij beide is het ene keuze. Bij A mag het wel en bij B niet. Oftewel, ze maken alsnog het onderscheidt tussen homo zijn en niet.
Christenen zeggen homo's niet vies te vinden. Ze zeggen de zonde te haten, niet de zondaar zelf. (Hoe dit in de praktijk loopt, kan je zelf raden.)quote:Het 'keuze' verhaal is een simpele maar slappe manier om op een andere manier te zeggen dat je homo's vies vind.
Dat is een beetje een Wilders-redenering.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:41 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Christenen zeggen homo's niet vies te vinden. Ze zeggen de zonde te haten, niet de zondaar zelf. (Hoe dit in de praktijk loopt, kan je zelf raden.)
Niet dat ik het nu voor gristenen op wil nemen, maar het doen aan poepseks lijkt me een van de ergste dingen mogelijk, toch zal ik iemand die dat wil doen niet ontzeggen dat te doen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:51 schreef Dodecahedron het volgende:
Je kan wel een hekel hebben aan de islam/homoseksualiteit en niet aan de moslims/homo's, maar wat zijn moslims/homo's zonder islam/homoseksualiteit?
Maar ze zeggen wél dat het een keuze is. Er zit een verschil in tussen wat ze zeggen en wat ze vinden. Homofilie is een zonde en een afwijking, en eigenlijk vinden ze ze gewoon minderwaardig. Homoseksualiteit is een net zo bewuste keuze als heteroseksualiteit. De een komt voort uit een zondevloed, de ander is een natuurlijke goedheid, volgens hen dan. Ik snap niet dat veel mensen niet directer zeggen wat ze van homo's vinden. Het moet allemaal zo met een omweg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:41 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Christenen zien echter heteroseksualiteit niet louter als 'keuze'. Ze zien het als iets goeds, als een natuurlijke geaardheid. Homofilie is een afwijking, net als, zeg, pedofilie dat is. Homoseksualiteit is in hun ogen een bewuste levensstijl die voortkomt uit de zondeval.
Dat kan ik inderdaad wel raden.quote:Christenen zeggen homo's niet vies te vinden. Ze zeggen de zonde te haten, niet de zondaar zelf. (Hoe dit in de praktijk loopt, kan je zelf raden.)
Er zit een verschil in iets achterlijk vinden en iets achterlijk vinden en het willen bestrijden en verbieden (zoals Wilders en christen-fundamentalisten).quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet dat ik het nu voor gristenen op wil nemen, maar het doen aan poepseks lijkt me een van de ergste dingen mogelijk, toch zal ik iemand die dat wil doen niet ontzeggen dat te doen...
Zo kan net zo goed een moslim een prima vriend zijn, terwijl ik de islam als een achterlijke cultuur ziet gebaseerd op de waandenkbeelden van een pedofiele epileptische warlord.
Dat ben ik met je eens. Bestrijden is niet nodig. Gewoon persoonlijke (seksuele) overtuigingen persoonlijk houden en zakelijke gedragingen zakelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:15 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Er zit een verschil in iets achterlijk vinden en iets achterlijk vinden en het willen bestrijden en verbieden (zoals Wilders en christen-fundamentalisten).
Klopt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:23 schreef Scaurus het volgende:
Er zijn natuurlijk christenen die homoseksualiteit ronduit vies vinden. Maar goed, er zijn ook christenen die seksualiteit an sich al vies vinden. Traditioneel is er in het christendom een sterke aversie tegen de vleselijke lusten en tegen het vleselijke in het algemeen. Seksuele begeerte wordt daarin gezien als een kanker. Zo liet theoloog Origenes zich in de derde eeuw castreren om van die vervloekte begeerte naar vrouwenvlees af te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |