Ik heb nooit gehoord waar die extra kosten precies aan zijn besteed. Jij blijkbaar wel?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja die kosten komen juist daardoor, aanpassing na aanpassing.
Ze hadden gelijk moeten inzetten op die duurdere chip of de privegegevens niet koppelen daaraan.
Goedkoop is duurkoop
Kleine stukjes zijn nu dus duur en straks goedkoper!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh kan je toch een 2 ritten kaart kopen haha
Ok i, hoop mensen zullen inderdaad de bus of metro pakken naar het centrum
Nee maar bv nieuwe poortjes plaatsen in metro ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik heb nooit gehoord waar die extra kosten precies aan zijn besteed. Jij blijkbaar wel?
Ja hoor, alleen jammer dat je een chipkaart van 7,50 moet kopen eerst.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Kleine stukjes zijn nu dus duur en straks goedkoper!
Je doet echt je best om elke post die je plaatst te zeiken over de chipkaart.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, alleen jammer dat je een chipkaart van 7,50 moet kopen eerst.
Maar jij koopt liever elke keer wegwerpkaarten
Dus als jij stelt dat die extra kosten in de beveiliging van de chip zijn gaan zitten is dat een vooroordeel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar bv nieuwe poortjes plaatsen in metro ?
Kosten zijn in elk geval stuk hoger dan begroot, die komen blijkbaar door aanpassingen omdat het niet goed werkte.
In Rotterdan bv zijn alle poortjes al vervangen
Dat stel ik juist niet, want de beveiliging van de chip is nihilquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:01 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dus als jij stelt dat die extra kosten in de beveiliging van de chip zijn gaan zitten is dat een vooroordeel.
Die chipkaart is max 7,50. Die wordt ook voor minder en zelfs gratis gegeven door OV bedrijven. En met die pas kunnen ze meerdere jaren mee doen. Dus als een beetje reist heb je die kosten van de kaart er zo uit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat stel ik juist niet, want de beveiliging van de chip is nihil
Alleen wist men dat op voorhand, men had de hele discussie over de veiligheid kunnen vermijden door de duurdere chip te implemteren.
Jij geeft aan dat iets goedkoper wordt, ik geef alleen dat er ook andere kosten zijn.
Een chipkaart van 7,50 bv. Voor jou misschien niets maar voor een gezin met 2 kinderen betekent dat 30 euro.
Ja een reis van 5 min wordt goedkoper, maar andere reizen worden duurder. Instaptarief is verhoogd, nu ook maar 35 min geldig ipv 1 tot 2 uur. 2 enkeltjes kopen voor trein ipv 1 retour, is ook duurder.
Tarieven vor metroreizen zijn ook in veel gevallen duurder, zie RET calculator.
Dat maakt mij verder niet uit, maar doe niet zo naief dat het OV goedkoper wordt
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:16 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Die chipkaart is max 7,50. Die wordt ook voor minder en zelfs gratis gegeven door OV bedrijven. En met die pas kunnen ze meerdere jaren mee doen. Dus als een beetje reist heb je die kosten van de kaart er zo uit.
Ik zeg helemaal nergens dat het alleen maar goedkoper wordt. Ik heb al diverse malen gezegd dat het de ene keer beter uitpakt dan de andere keer.
Als men de duurdere chip had gebruikt, dan had jij lopen klagen dat die kaart nog duurder was geworden. Er is gewoon een afweging gemaakt tussen risico's en kosten denk ik.
Wel bijzonder dat je aan de ene kant loopt te klagen dat het duur is en aan de andere kant loopt te klagen dat het duurder moet worden.
Ja misschien gratis, er zijn er al 600.000 verkocht in Rotterdam e.o.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:20 schreef wdn het volgende:
macca728: Hou er even rekening mee dat toen de BESLISSING in 1992 werd genomen alleen de eerste versie bestond en de beveiligde of alleen in een testfase of net actief was (in het contract hebben de ov maatschappijen dan ook opgenomen dat ze niet aansprakelijk zijn voor de keuze en eventuele nieuwe chips niet als argument gebruikt kan worden op het huidige contract op te zeggen......).
En het bedrijf dat de MIFARE heeft uitgebracht altijd heeft gesteld dat deze chip geen beveiliging kent en ook niet geschikt is voor deze manier zoals het OV hier het wil.
macca728: die 7,50 is nog erger dan je stelt. Je moet voor NS en BUS aparte chips kopen a 7,50 het stuk. Daarnaast doet Connexion niet meer mee en zal (zoals het er nu naar uitziet) de strippenkaarten blijven houden. En het OV zou zelfs het liefste zien dat verschillende maatschappijen (dus per provincie!) er een aparte chip komt dus forenzen zouden dan 3x genaaid worden. Dat laatste is gelukkig al de nek omgedraaid.
Maar de NS en bus zullen aparte chips gebruiken die -niet- uitwisselbaar worden.
De discussie om die 7,50 af te schaffen loopt trouwens nog. Dus misschien krijgen we ze 'gratis'.
Ja ik ben het wel eens met je. Als de OV chipkaart gewoon wordt ingevoerd zonder koppeling naar privegegevens en bankrekening, zou het wel goed werken qua beveiliging.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja misschien gratis, er zijn er al 600.000 verkocht in Rotterdam e.o.
Van de NS krijg ik hem gelukkig gratis, als voordeelurenklant
Ok, misschien wisten de OV bedrijven niet beter toen, maar nu wel, Er kan nog een nieuwe chip gebruikt gaan worden, straks niet meer
Waar haal jij vandaan dat je voor elke vervoersmaatschappij een aparte kaart moet kopen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:20 schreef wdn het volgende:
macca728: Hou er even rekening mee dat toen de BESLISSING in 1992 werd genomen alleen de eerste versie bestond en de beveiligde of alleen in een testfase of net actief was (in het contract hebben de ov maatschappijen dan ook opgenomen dat ze niet aansprakelijk zijn voor de keuze en eventuele nieuwe chips niet als argument gebruikt kan worden op het huidige contract op te zeggen......).
En het bedrijf dat de MIFARE heeft uitgebracht altijd heeft gesteld dat deze chip geen beveiliging kent en ook niet geschikt is voor deze manier zoals het OV hier het wil.
macca728: die 7,50 is nog erger dan je stelt. Je moet voor NS en BUS aparte chips kopen a 7,50 het stuk. Daarnaast doet Connexion niet meer mee en zal (zoals het er nu naar uitziet) de strippenkaarten blijven houden. En het OV zou zelfs het liefste zien dat verschillende maatschappijen (dus per provincie!) er een aparte chip komt dus forenzen zouden dan 3x genaaid worden. Dat laatste is gelukkig al de nek omgedraaid.
Maar de NS en bus zullen aparte chips gebruiken die -niet- uitwisselbaar worden.
De discussie om die 7,50 af te schaffen loopt trouwens nog. Dus misschien krijgen we ze 'gratis'.
Jawel je loopt te klagen dat het voor een gezin met twee kinder wel erg veel geld is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik klaag niet dat het duur is, ik zeg alleen dat het in veel gevallen duurder wordt.
OV kaart is bij RET 7,50, standaard
Stripenkaart kost niets extra, alleen reiskosten
Extra kosten worden betaald door OV bedrijven en overheid. DIe willen niet investeren in een goede veilige kaart. Mij best maar dan zijn de consequenties dat het publiek geen vertrouwen in de kaart heeft.
Dan heb je geluk want andersom lukt het niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:47 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat je voor elke vervoersmaatschappij een aparte kaart moet kopen?
Dat is echt klinklare onzin. Ik kan mijn NS kaart gewoon in Amsterdam bij het GVB en in Rotterdam bij het RET gebruiken.
En is dat nooit verholpen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan heb je geluk want andersom lukt het niet.
Een collega van mij gaat met de metro vanuit Schiedam naar Marconiplein, maar moet eerst inchecken bij een NS poortje. Anders kom je niet binnen richting metro Schiedam
Daarna was de kaart niet meer bruikbaar omdat de NS andere poortjes gebruikt dan de RET. Met een nieuwe kaart hetzelfde probleem
Beter lezen wat ik schrijf svp.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:47 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat je voor elke vervoersmaatschappij een aparte kaart moet kopen?
Dat is echt klinklare onzin. Ik kan mijn NS kaart gewoon in Amsterdam bij het GVB en in Rotterdam bij het RET gebruiken.
Je zegt toch heel duidelijk:quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:35 schreef wdn het volgende:
[..]
Beter lezen wat ik schrijf svp.
Waar je nu treinkaart met maximaal 3 strippen bus (tegen een gereduceerd tarief) tegelijk kunt kopen kan dat straks niet meer. Je zult en voor de NS en voor de bus een aparte moeten kopen.
macca728: In eindhoven hebben ze ook het plan gehad poortjes aan de uitgangen te plaatsen zodat je niet meer van bus naar de stad kunt wandelen door het NS gebouw maar daar lijkt de gemeente of de eigenaar van de winkels in die doorgang ook een stokje voor te steken gelukkig.
En dat is complete onzin.quote:Je moet voor NS en BUS aparte chips kopen a 7,50 het stuk.
http://www.studentenreisbewijs.nl/vraag_en_antwoordquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:53 schreef Bolter het volgende:
Hoe gaat die OV chipkaart werken i.c.m. OV jaarkaart? Ik had bv. een vriendinnetje in Rotterdam, kom zelf uit Delft, ik heb nooit een persoonlijke OV chipkaart ontvangen omdat ik buiten de testregio woon. Als ik nu naar haar toe zou gaan, in het weekend aangezien ik weekend OV heb, zou ik gewoon mijn OV in dat poortje kunnen proppen en die gaat dan open. Als ze dat soort poortjes afschaffen dan kan ik er enkel in met een chipkaart maar dan dus niet gratis/korting zoals nu wel het geval is met mijn OV kaart.
quote:Je ontvangt de Studenten OV-chipkaart rond het moment dat je hem écht nodig hebt om te reizen: als de poortjes op stations/perrons in gebruik worden genomen. Naar verwachting wordt de Studenten OV-chipkaart eind 2008 uitgegeven.
Tabakshandelaren gaan voorspellen dat de distributie van de chipkaart een chaos wordt. Zeer benieuwd waar ze dat op basseren. Het is nog helemaal niet bekend waar die allemaal verkocht gaat worden en waarom zou het niet genoeg zijn als het op de stations en in automaten bij perrons wordt verkocht?quote:'Distributie ov-chip wordt chaos'
Uitgegeven: 3 november 2008 18:31
Laatst gewijzigd: 3 november 2008 18:33
DEN HAAG - Niet alleen de invoering van de ov-chipkaart gaat schoksgewijs en onoverzichtelijk, de distributie van de kaart lijkt hetzelfde lot beschoren.
De regionale vervoerders gaan de distributie zelf ter hand nemen. Dat heeft een woordvoerder van Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) maandag gezegd.
Postkantoren
Het staat zelfs niet vast dat de ov-chipkaart straks te koop zal zijn bij postkantoren. "Dat moeten we nog bekijken." De brancheorganisatie voor de tabaksdetailhandel NSO voorspelt "chaos bij de distributie van de ov-chipkaart". Vanzelfsprekend zouden zij graag zien dat alle tabakszaken in elk geval de chipkaart kunnen gaan verkopen.
Volgens KNV komen er regionale verkooppunten. "En dat komt er niet overal hetzelfde uit te zien. Dat wordt afgestemd op de regionale behoeften", zegt de woordvoerder.
En net zoals de ov-chipkaart gefaseerd wordt ingevoerd, worden afspraken met derden over verkooppunten voor elke regio opnieuw gemaakt.
Distributie
Tot voor kort lag de landelijke distributie van de ov-chipkaart in handen van DistriChip. De enige aandeelhouder daarvan was Mobis, de branchevereniging voor de private openbaar vervoerbedrijven.
Die bedrijven trokken onlangs de stekker uit het samenwerkingsverband. Daarmee komt ook een einde aan DistriChip.
De woordvoerder van KNV stelt dat wel gekeken zal worden naar het werk dat DistriChip tot nu toe verzet heeft. "En we zullen kijken naar logische patronen en proberen die vast te houden."
Dan koop je betijds een kaart op een station waar ze wel te koop zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 20:11 schreef Igen het volgende:
En als je nou met de bus of met de tram wilt, en geen duur bij-de-chauffeur-koop-tarief wilt betalen? Of als je in een dorp / wijk zonder station een abonnement wilt?
En eventjes de link erbij: klikquote:Op maandag 3 november 2008 19:56 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Tabakshandelaren gaan voorspellen dat de distributie van de chipkaart een chaos wordt. Zeer benieuwd waar ze dat op basseren. Het is nog helemaal niet bekend waar die allemaal verkocht gaat worden en waarom zou het niet genoeg zijn als het op de stations en in automaten bij perrons wordt verkocht?
Sowieso weet iedereen dat die kaart eraan komt, dus iedereen kan ze vooraf kopen.
Lijkt gewoon een spelletje in de media om de omzet van de strippenkaart verkoop niet te verliezen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |