abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:47:06 #126
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62710660
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd of er ook echt wat mee gedaan gaat worden. Volgens mij is het helemaal niet zo lucratief om die kaarten te gaan hacken.
Ik denk dat criminelen zich niet zo gauw met het OV verplaatsen.
Nog steeds positief?

Dit systeem zuigt gewoon aan ALLE kanten.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:50:14 #127
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62710718
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Nog steeds positief?

Dit systeem zuigt gewoon aan ALLE kanten.
Ben ik niet met je eens. Er zijn meer dan genoeg voordelen aan het systeem.
Dat iets nagemaakt kan worden wil nog niet zeggen dat het ook gaat gebeuren. Strippenkaarten kun je nu ook faken en een treinabbo is ook niet zo hoogstaand beveiligd.
pi_62711453
Nou nou, het is toch wat met die chipkaarttegenstanders. Ofwel word je in de gaten gehouden door de overheid ofwel word je beroofd door snode hackers. Overigens draag ik mijn toegangspas voor m'n werk en m'n OV-chipkaart in een metalen houder. Dat wel.
pi_62714134
Overigens interessant om te vermelden dat volgens een steekproef van het AD de OV chipkaart overdag een stuk minder wordt gebruikt dan de RET zegt.

Volgens de RET gebruikt 35 tot 40 % van de reizigers de chipkaart, maar uit die steekproef blijkt dat dat overdag daalt tot 7% !! Buiten de spits dus.

In de spits gebruikt zon 35 % de chipkaart, waarschijnlijk veel abonnementhouders.

De RET sjoemelt dus flink met de cijfers!!
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:37:27 #130
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62717043
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:57 schreef macca728 het volgende:
Overigens interessant om te vermelden dat volgens een steekproef van het AD de OV chipkaart overdag een stuk minder wordt gebruikt dan de RET zegt.

Volgens de RET gebruikt 35 tot 40 % van de reizigers de chipkaart, maar uit die steekproef blijkt dat dat overdag daalt tot 7% !! Buiten de spits dus.

In de spits gebruikt zon 35 % de chipkaart, waarschijnlijk veel abonnementhouders.

De RET sjoemelt dus flink met de cijfers!!
Schande zeg! Meteen reden om die kaart maar niet in te voeren!
pi_62723565
Nou als de RET de verkeerde cijfers geeft aan de staatssecretaris lijkt me dat wel ja

Op basis van die cijfers wordt de strippenkaart afgeschaft terwijl 93% die nog gebruikt
pi_62723630
Ja, laten we mensen belachelijk gaan maken in plaats van inhoudelijk in te gaan op reacties.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:03:41 #133
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62738458
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:07 schreef macca728 het volgende:
Nou als de RET de verkeerde cijfers geeft aan de staatssecretaris lijkt me dat wel ja

Op basis van die cijfers wordt de strippenkaart afgeschaft terwijl 93% die nog gebruikt
En gebruiken die mensen de strippenkaart nog puur uit gewenning of omdat de OV chipkaart zo slecht is?
Je kunt wel met cijfers strooien, maar als je daar de betekenis achter niet weet, heeft het weinig zin.

Overigens, jij chargeert de cijfers ook behoorlijk. Die 7% waar jij het over hebt was het laagste cijfer op 1 plek. Op andere plekken was dat percentage hoger tot 41%. Gemiddeld 20 procent, dus bijna 3 keer zoveel als wilt doen geloven.
Als je iemand verwijt de verkeerde cijfers te gebruiken, dan moet je zelf wel de goede cijfers gebruiken.
Daarbij was het ook nog een onderzoek van een krant die zaten te turven bij de uitgang. Logisch dat die een ander cijfer hebben dan een co

http://www.ad.nl/rotterda(...)oor_ovchipkaart.html
pi_62805374
Om al het nieuws over de chipkaart bij elkaar te houden:
quote:
Strippenkaart verdwijnt vanaf januari
Door MARK VAN DER WERF

DEN HAAG - De Rotterdamse metro krijgt de landelijke primeur van de afschaffing van de strippenkaart. Reizigers kunnen er vanaf 29 januari volgend jaar alleen nog maar gebruikmaken van de omstreden ov-chipkaart.

Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) maakt vrijdag de definitieve invoer van de chipkaart bekend.

Rotterdam fungeert al een paar jaar als proeftuin voor de chipkaart, maar alleen zónder strippenkaart kom je er achter of het systeem echt goed werkt, redeneert Huizinga. De bedoeling is dat de chipkaart in 2009 geleidelijk in de rest van het land wordt ingevoerd.

Huizinga heeft altijd onderstreept dat zij de strippenkaart pas afschaft als de chipkaart goed werkt. Dat is volgens haar nu het geval.

De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.

Toch is er nog veel kritiek. De chip bleek eenvoudig te kraken, gebruikers klagen over onterecht afgeschreven bedragen en dubbele overstaptarieven. Consumentenorganisaties zeiden recent dat het nog te vroeg is om de strippenkaart vaarwel te zeggen.

De Rotterdamse Vervoerder RET zegt echter dat alle kinderziekten verholpen zijn. Het vervoersbedrijf zegt meer dan 600.000 chipkaarten te hebben verkocht. 35 tot 40 procent van de metroreizen wordt inmiddels met de pas gemaakt, volgens de RET. Uit een steekproef van deze krant bleek dat onlangs slechts 19 procent te zijn.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:06:09 #135
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62805585
De komende tijd zul je mij in elk geval niet in Rotterdam zien. Wil er nog wel eens gaan winkelen maar dat is bij deze dan afgelopen. Ik ga wel naar Utrecht of Den Haag als ik geen zin heb in winkelen in Amsterdam
pi_62805620
Jij laat je uit een stad wegjagen door de invoering van de chipkaart? Wat kinderachtig,
pi_62805671
Waarom wordt de chipkaart niet gelijk in de bussen en trams in Rotterdam ook verplicht ?

Beetje raar als de chipkaart zo goed functioneert
pi_62805758
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:09 schreef macca728 het volgende:
Waarom wordt de chipkaart niet gelijk in de bussen en trams in Rotterdam ook verplicht ?

Beetje raar als de chipkaart zo goed functioneert
Blijkbaar functioneert die in de bus nog niet zo goed en in de metro wel.
Daarbij zijn er in de metro nu meer problemen door de overgang dan in de bus.

Had je trouwens al gezien dat de cijfers zoals jij die presenteerde niet echt van toepassing waren?
pi_62805858
Ja hoor, in de spits is het percentage een stuk hoger door de vele abonnementhouders.

De losse reizgers laten de kaart massaal links leggen.

Ik heb de verkeerde cijfers niet gepresenteerd aan de staatsecretaris, de RET wel

Waarom functioeert de kaart dan nog niet in de bus en de tram ?
Ik heb die vraag aan de RET gestuurd maar na 5 weken helaas nog geen antwoord gehad
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:16:55 #140
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62805901
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:07 schreef Houtworm het volgende:
Jij laat je uit een stad wegjagen door de invoering van de chipkaart? Wat kinderachtig,
Nee.
Tegen de OV chipkaart zijn en wel gebruiken noem ik hypocriet.
Tegen de OV chipkaart zijn en deze mijden noem ik principieel.
pi_62805999
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:15 schreef macca728 het volgende:
Ja hoor, in de spits is het percentage een stuk hoger door de vele abonnementhouders.

De losse reizgers laten de kaart massaal links leggen.

Ik heb de verkeerde cijfers niet gepresenteerd aan de staatsecretaris, de RET wel

Waarom functioeert de kaart dan nog niet in de bus en de tram ?
Ik heb die vraag aan de RET gestuurd maar na 5 weken helaas nog geen antwoord gehad
Jawel. Jij deed alsof 93% van de reizigers de strippenkaart nog gebruikt. En dat is onzin, want dat was maar een half uurtje op 1 station het geval.
En ach, de overgang van vaste naar mobiele telefoon ging ook niet van het ene op andere moment. Mensen moeten wennen aan nieuwe dingen.

Redenen geven waarom ze het in de tram en bus nog niet gebruiken is alleen maar gissen. Misschien willen ze eerst in de metro kijken of en hoe goed het werkt.
pi_62806086
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:16 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee.
Tegen de OV chipkaart zijn en wel gebruiken noem ik hypocriet.
Tegen de OV chipkaart zijn en deze mijden noem ik principieel.
Hoe ga je dat straks dan doen als die landelijk wordt ingevoerd?
pi_62806109
Ja hoor, die automaten hangen ook al jaren in de bussen en trams hoor, ze voeren hier in Rotterdam al 3 jaar campagne om de chipkaart te gebruiken, ook in bus en tram

De chipkaart werkt toch goed volgens de RET, nou dan gelijk invoeren toch ?
pi_62806204
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:23 schreef macca728 het volgende:
Ja hoor, die automaten hangen ook al jaren in de bussen en trams hoor, ze voeren hier in Rotterdam al 3 jaar campagne om de chipkaart te gebruiken, ook in bus en tram

De chipkaart werkt toch goed volgens de RET, nou dan gelijk invoeren toch ?
Dus je bent nu ineens voorstander van de Chipkaart en wilt die zo snel mogelijk invoeren?
pi_62806291
als hij in de metro ingevoerd wordt verplicht, vind ik dat ze dat ook in de bus en tram moeten doen in Rotterdam.

Nu krijg je nog meer verwarring, al lijkt het me interessant hoeveel mensen gaan kiezen voor de bus en/of tram ipv de metro
pi_62806362
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:31 schreef macca728 het volgende:
als hij in de metro ingevoerd wordt verplicht, vind ik dat ze dat ook in de bus en tram moeten doen in Rotterdam.

Nu krijg je nog meer verwarring, al lijkt het me interessant hoeveel mensen gaan kiezen voor de bus en/of tram ipv de metro
Jij denkt dat mensen ineens massaal de bus ingaan?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:45:18 #147
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_62806669
Kijk, de OV chipkaart is een goed initiatief natuurlijk. Het is alleen verkeerd uitgevoerd. Zo worden er teveel en te lang privaat gegevens opgeslagen, dat is helemaal niet nodig. Ook kun je nu met de beschikbare software vrij makkelijk kaarten klonen of onklaar maken, iets waar ze allang iets aan hadden kunnen doen als ze geluisterd hadden. En natuurlijk de vele fouten bij het in- en uitchecken.

Er is gewoon niets aan gedaan maar kost ondertussen wel al meer dan 1 miljard euro. Waarom konden we niet bijvoorbeeld een bestaand systeem overnemen?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_62806769
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:45 schreef DionysuZ het volgende:
Kijk, de OV chipkaart is een goed initiatief natuurlijk. Het is alleen verkeerd uitgevoerd. Zo worden er teveel en te lang privaat gegevens opgeslagen, dat is helemaal niet nodig. Ook kun je nu met de beschikbare software vrij makkelijk kaarten klonen of onklaar maken, iets waar ze allang iets aan hadden kunnen doen als ze geluisterd hadden. En natuurlijk de vele fouten bij het in- en uitchecken.

Er is gewoon niets aan gedaan maar kost ondertussen wel al meer dan 1 miljard euro. Waarom konden we niet bijvoorbeeld een bestaand systeem overnemen?
Nederland krijgt hetzelfde systeem als ze in Londen gebruiken.

En of die prive gegevens worden opgeslagen is ook nog helemaal niet duidelijk.
pi_62806789
Gelukkig, het kost de reiziger geen extra geld.

Kunnen we op reis met een chipkaart, strippenkaart en nog een kaart om de extra kosten terug te krijgen !!

Extra kosten

Een andere voorwaarde die Huizinga in november 2007 stelde is dat reizigers niet mogen worden geconfronteerd met extra kosten, bijvoorbeeld doordat zij twee keer een opstaptarief moeten betalen.

Zo betalen reizigers bij gebruik van de strippenkaart in de bus een zone-opstaptarief en bij gebruik van de ov-chipkaart 0,70 cent zonder een meter gereisd te hebben. ,,Ook daar hebben we een oplossing voor'', verzekert de RET.

,,Die delen we na een eventueel positief besluit eerst met het personeel en dan met de rest van de wereld.'' De regionale Consumentenorganisaties zouden ook ,,vierkant'' achter de RET staan, aldus het bedrijf.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:51:14 #150
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62806825
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:22 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe ga je dat straks dan doen als die landelijk wordt ingevoerd?
Auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')