Nog steeds positief?quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd of er ook echt wat mee gedaan gaat worden. Volgens mij is het helemaal niet zo lucratief om die kaarten te gaan hacken.
Ik denk dat criminelen zich niet zo gauw met het OV verplaatsen.
Ben ik niet met je eens. Er zijn meer dan genoeg voordelen aan het systeem.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Nog steeds positief?
Dit systeem zuigt gewoon aan ALLE kanten.
Schande zeg! Meteen reden om die kaart maar niet in te voeren!quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:57 schreef macca728 het volgende:
Overigens interessant om te vermelden dat volgens een steekproef van het AD de OV chipkaart overdag een stuk minder wordt gebruikt dan de RET zegt.
Volgens de RET gebruikt 35 tot 40 % van de reizigers de chipkaart, maar uit die steekproef blijkt dat dat overdag daalt tot 7% !! Buiten de spits dus.
In de spits gebruikt zon 35 % de chipkaart, waarschijnlijk veel abonnementhouders.
De RET sjoemelt dus flink met de cijfers!!
En gebruiken die mensen de strippenkaart nog puur uit gewenning of omdat de OV chipkaart zo slecht is?quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:07 schreef macca728 het volgende:
Nou als de RET de verkeerde cijfers geeft aan de staatssecretaris lijkt me dat wel ja
Op basis van die cijfers wordt de strippenkaart afgeschaft terwijl 93% die nog gebruikt
quote:Strippenkaart verdwijnt vanaf januari
Door MARK VAN DER WERF
DEN HAAG - De Rotterdamse metro krijgt de landelijke primeur van de afschaffing van de strippenkaart. Reizigers kunnen er vanaf 29 januari volgend jaar alleen nog maar gebruikmaken van de omstreden ov-chipkaart.
Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) maakt vrijdag de definitieve invoer van de chipkaart bekend.
Rotterdam fungeert al een paar jaar als proeftuin voor de chipkaart, maar alleen zónder strippenkaart kom je er achter of het systeem echt goed werkt, redeneert Huizinga. De bedoeling is dat de chipkaart in 2009 geleidelijk in de rest van het land wordt ingevoerd.
Huizinga heeft altijd onderstreept dat zij de strippenkaart pas afschaft als de chipkaart goed werkt. Dat is volgens haar nu het geval.
De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.
Toch is er nog veel kritiek. De chip bleek eenvoudig te kraken, gebruikers klagen over onterecht afgeschreven bedragen en dubbele overstaptarieven. Consumentenorganisaties zeiden recent dat het nog te vroeg is om de strippenkaart vaarwel te zeggen.
De Rotterdamse Vervoerder RET zegt echter dat alle kinderziekten verholpen zijn. Het vervoersbedrijf zegt meer dan 600.000 chipkaarten te hebben verkocht. 35 tot 40 procent van de metroreizen wordt inmiddels met de pas gemaakt, volgens de RET. Uit een steekproef van deze krant bleek dat onlangs slechts 19 procent te zijn.
Blijkbaar functioneert die in de bus nog niet zo goed en in de metro wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:09 schreef macca728 het volgende:
Waarom wordt de chipkaart niet gelijk in de bussen en trams in Rotterdam ook verplicht ?
Beetje raar als de chipkaart zo goed functioneert
Nee.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:07 schreef Houtworm het volgende:
Jij laat je uit een stad wegjagen door de invoering van de chipkaart? Wat kinderachtig,
Jawel. Jij deed alsof 93% van de reizigers de strippenkaart nog gebruikt. En dat is onzin, want dat was maar een half uurtje op 1 station het geval.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:15 schreef macca728 het volgende:
Ja hoor, in de spits is het percentage een stuk hoger door de vele abonnementhouders.
De losse reizgers laten de kaart massaal links leggen.
Ik heb de verkeerde cijfers niet gepresenteerd aan de staatsecretaris, de RET wel
Waarom functioeert de kaart dan nog niet in de bus en de tram ?
Ik heb die vraag aan de RET gestuurd maar na 5 weken helaas nog geen antwoord gehad
Hoe ga je dat straks dan doen als die landelijk wordt ingevoerd?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee.
Tegen de OV chipkaart zijn en wel gebruiken noem ik hypocriet.
Tegen de OV chipkaart zijn en deze mijden noem ik principieel.
Dus je bent nu ineens voorstander van de Chipkaart en wilt die zo snel mogelijk invoeren?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:23 schreef macca728 het volgende:
Ja hoor, die automaten hangen ook al jaren in de bussen en trams hoor, ze voeren hier in Rotterdam al 3 jaar campagne om de chipkaart te gebruiken, ook in bus en tram
De chipkaart werkt toch goed volgens de RET, nou dan gelijk invoeren toch ?
Jij denkt dat mensen ineens massaal de bus ingaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:31 schreef macca728 het volgende:
als hij in de metro ingevoerd wordt verplicht, vind ik dat ze dat ook in de bus en tram moeten doen in Rotterdam.
Nu krijg je nog meer verwarring, al lijkt het me interessant hoeveel mensen gaan kiezen voor de bus en/of tram ipv de metro
Nederland krijgt hetzelfde systeem als ze in Londen gebruiken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:45 schreef DionysuZ het volgende:
Kijk, de OV chipkaart is een goed initiatief natuurlijk. Het is alleen verkeerd uitgevoerd. Zo worden er teveel en te lang privaat gegevens opgeslagen, dat is helemaal niet nodig. Ook kun je nu met de beschikbare software vrij makkelijk kaarten klonen of onklaar maken, iets waar ze allang iets aan hadden kunnen doen als ze geluisterd hadden. En natuurlijk de vele fouten bij het in- en uitchecken.
Er is gewoon niets aan gedaan maar kost ondertussen wel al meer dan 1 miljard euro. Waarom konden we niet bijvoorbeeld een bestaand systeem overnemen?
Auto.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:22 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoe ga je dat straks dan doen als die landelijk wordt ingevoerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |