En dat is een reden om een systeem in te voeren dat onhandig voor forensen is?quote:Op donderdag 25 september 2008 20:30 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het openbaar vervoer is niet alleen voor forensen. En die Forensen willen vast ook wel een keer een andere reis maken dan hun werkdagelijks traject.
En hoe denk je dat je tussen verschillende bus- en tramlijnen gaat overstappen? Op een overstap-bushalte met toegangspoortjes en een hek er omheen?quote:Goed plan. Maar de meeste ritjes zullen toch vooral binnen in een stad zijn. Wat jij voorstelt zou ook moeten betekenen dat alle stations omheind moeten worden en daarvandaan zouden alle bussen en trams moeten vertrekken.
Tsja, je mag geen fouten maken. Als je nu per ongeluk op 'korting' drukt moet je ook 35 euro boete betalen.quote:Of dat als je een keer vergeet uit te checken, dat je meteen 50 euro "borg" kwijt bent. Nu gaat er 4 euro af, als je vergeet uit te checken, als daar trein bij zou komen, dan zou dat bedrag veel hoger moeten zijn.
Dan moet je beter lezen, de betekenis had ik nota bene ernaast geschreven.quote:Wat is er handig aan het Daily Price Capping? Uit die term kan ik niet halen wat het doet.
Als je de voorwaarden goed leest, blijkt dat je die mailings slechts gedeeltelijk kunt laten stopzetten.quote:De gegevens opslag van de NS wordt al lang in de gaten gehouden door het CBP. En als je geen behoefte hebt aan die mailings van hun, dan kun je dat gewoon stop laten zetten. Dat is niet anders dan nu.
Vind ik ook een goed plan.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:21 schreef wdn het volgende:
Oh en voor het geval je het hebt gemist Houtworm.
Dit project was ingeschat op 150 MILJOEN en kost op dit moment al 1 MILJARD en het werkt nog steeds niet.
Rekening maar dat er nog een miljard of 2 tegen aan moeten om de rest van Nederland te doen.
Het systeem in BELGIE dat is pas een mooi systeem. Gewoon G R A T I S O V. Betalen van de belasting.
Maak het OV gratis en voer een eigen OV bijdrage in net als nu met de eigen bijdrage voor de auto.
En voor niet werkenden doe je het via de belasting,
quote:Op donderdag 25 september 2008 20:35 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Stopt het Openbaar vervoer na de spits ofzo?
Zijn de reigers die niet in de spits reizen niet belangrijk? Wat een geklets toch dat er alleen met de reizigers in de spits rekening moet worden gehouden.
Hoe kan het poortje bij de uitgang dan zien dat jij een abbonement hebt en diegene die achter jou niet? Of wil je misschien een soort apartheid invoeren? Mensen met een abbonement voorin de metro, de rest achterin?
Hoevaak ging jij met de strippenkaart binnen 1 uur heen en weer? Ik heb dat in mijn hele leven maar 1 keer gedaan.
Voor de NS zou het anders betekenen dat in alle treinen een lezer moet of alle perrons verdeeld moesten worden. Zou nog meer geld gekost hebben.
Wel apart dat je het ene moment loopt te klagen dat het zo duur is, andere moment wil je dingen die alleen maar meer geld kosten.
Jij verwacht dat je het in een land met 16 miljoen mensen iedereen naar zin kunt maken? Dan ben je best wel naief.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:41 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat is een reden om een systeem in te voeren dat onhandig voor forensen is?
[..]
En hoe denk je dat je tussen verschillende bus- en tramlijnen gaat overstappen? Op een overstap-bushalte met toegangspoortjes en een hek er omheen?![]()
[..]
Tsja, je mag geen fouten maken. Als je nu per ongeluk op 'korting' drukt moet je ook 35 euro boete betalen.
[..]
Dan moet je beter lezen, de betekenis had ik nota bene ernaast geschreven.
[..]
Als je de voorwaarden goed leest, blijkt dat je die mailings slechts gedeeltelijk kunt laten stopzetten.
Maar ik hou rekening met ouderen en mensen die veel kleine ritten maken in de stad. Die gingen heel vaak heen en weer, maar dat besef je blijkbaar nietquote:Op donderdag 25 september 2008 20:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe vaak binnen een uur heen en weer. Best wel veel ja. Want ik moest 5 strippen stempelen, die zijn 1,5 gedlig en chauffeurs stempelen vaak vooruit, dus ik kon in 2 uur heen en weer naar Rotterdam, reisje van 20 min.
Op alle perrons komt ook een poortje hoor met lezer, dus waarom een kaartje vooraf kopen ?
5 strippen in 20 minuten? Nogal prijzig voor een kort ritje!quote:Op donderdag 25 september 2008 20:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe vaak binnen een uur heen en weer. Best wel veel ja. Want ik moest 5 strippen stempelen, die zijn 1,5 gedlig en chauffeurs stempelen vaak vooruit, dus ik kon in 2 uur heen en weer naar Rotterdam, reisje van 20 min.
Op alle perrons komt ook een poortje hoor met lezer, dus waarom een kaartje vooraf kopen ?
Ik denk niet dat die oudere mensen als ze naar de stad gaan binnen een uur weer terug willen. En zoals al gezegd, voor de korte ritjes is het goedkoper dan nu.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar ik hou rekening met ouderen en mensen die veel kleine ritten maken in de stad. Die gingen heel vaak heen en weer, maar dat besef je blijkbaar niet
Ja van Ridderkerk naar Rotterdam, 2,29 voor 2 ritten heen en weerquote:Op donderdag 25 september 2008 20:49 schreef Houtworm het volgende:
[..]
5 strippen in 20 minuten? Nogal prijzig voor een kort ritje!
Waar lees jij dat op alle NS perrons poortjes komen?
Waar wil jij inchecken dan ? Alle stations afsluiten ?quote:Op donderdag 25 september 2008 20:49 schreef Houtworm het volgende:
[..]
5 strippen in 20 minuten? Nogal prijzig voor een kort ritje!
Waar lees jij dat op alle NS perrons poortjes komen?
1,5 uur + de speling die de chauufeur geeft via de tijd van zijn stempel, vaak een half uur.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:50 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die oudere mensen als ze naar de stad gaan binnen een uur weer terug willen. En zoals al gezegd, voor de korte ritjes is het goedkoper dan nu.
Weer een schokkend nieuwtje voor je, Rotterdam is niet maatgevend!quote:Op donderdag 25 september 2008 20:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waar wil jij inchecken dan ? Alle stations afsluiten ?
In Rotterdam is een proef remember. Daar staan de poortjes op het perron !!!!!!!!
Nee maar Rotterdam is wel proefstad.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:55 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Weer een schokkend nieuwtje voor je, Rotterdam is niet maatgevend!
Dat iets in Rotterdam gebeurd, wil nog niet zeggen dat het in heel Nederland gaat gebeuren.
Op station Amsterdam RAI staan de poortjes er al. Die staan onder aan de trap naar de perrons. Reizigers kunnen dan treinen in verschillende richtingen nemen. De NS wilt voorkomen dat iemand die vanaf RAI naar Groningen reist, eerst via Schiphol gaat.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar Rotterdam is wel proefstad.
Waar wil jij inchecken dan ? Bij de ingang van het station ? Denk je dat echt ?
En waarom zou dat met een overstap trein - bus of trein - tram niet kunnen?quote:Op donderdag 25 september 2008 20:46 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Je betaald gewoon per KM, niet per zone. Dus overstappen houd in opnieuw inchecken. Als je dat binnen 35 minuten doet, betaal je niet het instap tarief.
Als je in Londen op saldo reist, betaal je per dag nooit meer dan een dagkaartje. Je hoeft dus niet van te voren te bedenken hoeveel je die dag gaat reizen en of een dagkaartje dan wel uitkan.quote:Ik kan prima lezen, maar die paar woorden leggen niet uit wat je nou precies bedoeld.
Je kunt de mailings ook wel stopzetten, dat klopt. Alleen mag de NS je dan bijvoorbeeld nog steeds bestoken met informatie over "speciale acties".quote:Ik heb gisteravond bij de NS alle mailings stop kunnen zetten. Allemaal mailings die ik toch al kreeg VOOR de OV-chipkaart.
Ja jij en ik en alle belastingbetalers hahaquote:Op donderdag 25 september 2008 21:09 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Op station Amsterdam RAI staan de poortjes er al. Die staan onder aan de trap naar de perrons. Reizigers kunnen dan treinen in verschillende richtingen nemen. De NS wilt voorkomen dat iemand die vanaf RAI naar Groningen reist, eerst via Schiphol gaat.
Dat zou toch wel kunnen, maar je loopt dan de kans om, net als nu, gecontroleerd te worden door de conducteur die aan jouw kaart of pas kan zien dat je eigenlijk de andere kant op moet.
Als dat kaartje niet vooraf gekocht wordt maar ook met het in/uitchecken principe zou gaan werken zou dat betekenen dat je alle perrons moet gaan afsluiten met poortjes die alleen maar toegang geven tot een bepaalde trein. Dus bij een station met 12 perrons, 6 keer zoveel poortjes als nu. Wie gaat dat betalen?
Zoals al gezegd, NS wilt voorkomen dat wanneer je van Amsterdam Centraal naar Amsterdam Amstel, eerst half Nederland doorgaat. Of je zou per minuut kosten in rekening moeten brengen, maar dat is ook niet bepaald eerlijk he.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En waarom zou dat met een overstap trein - bus of trein - tram niet kunnen?
[..]
Als je in Londen op saldo reist, betaal je per dag nooit meer dan een dagkaartje. Je hoeft dus niet van te voren te bedenken hoeveel je die dag gaat reizen en of een dagkaartje dan wel uitkan.
[..]
Je kunt de mailings ook wel stopzetten, dat klopt. Alleen mag de NS je dan bijvoorbeeld nog steeds bestoken met informatie over "speciale acties".
Als er poortjes komen kunnen die controleurs weg, kosten besparend.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja jij en ik en alle belastingbetalers haha
Ik ken AMsterdam RAI niet goed, maar ik denk dat in grote statons zoals bv Utrecht niet mogelijk is, in Rotterdam ook niet vanwege meerdere ingangen en een trap naar elk perron afzonderlijk maar wa is het nut van de chipkaart dan. Want savonds staan er bij Rotterdam CS en ook bv Den Haag HS controleurs ipv "poortjes" waar je doorgeen/langs moet.
Maar als je in en uitcheckt bij elk station, kan je niet van Amsterdam CS naar Amsterdam Amstel via half Nederland, tenzij je betaalt. En dat kan alleen als je altijd door een poortje moet en zal je bij veel stations bij elk perron een poortje moeten plaatsen.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:23 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, NS wilt voorkomen dat wanneer je van Amsterdam Centraal naar Amsterdam Amstel, eerst half Nederland doorgaat. Of je zou per minuut kosten in rekening moeten brengen, maar dat is ook niet bepaald eerlijk he.
Bij tram en bus en metro kun je veel minder makkelijk een omweg maken.
Ah zo. Dergelijke "dagkaarten" zouden ook gewoon in Nederland kunnen. Ik neem aan dat die er ook wel komen voor toeristen en dergelijke. Zoals al eerder gezegd, het systeem kan nog veel kanten op.
Waarom zou een bedrijf dat iets an ou wilt hebben, jou dingen toe gaan sturen waar jij niet op zit te wachten?
Was jij het trouwens ook niet die het wel een goed plan vond dat de NS het zou laten weten als die hadden berekend dat je beter een abbonement had kunnen nemen? Waarom mag dat dan weer wel?
quote:Op donderdag 25 september 2008 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar als je in en uitcheckt bij elk station, kan je niet van Amsterdam CS naar Amsterdam Amstel via half Nederland, tenzij je betaalt. En dat kan alleen als je altijd door een poortje moet en zal je bij veel stations bij elk perron een poortje moeten plaatsen.
Geen idee, maar waarom hebben ze anders de algemene voorwaarden zo geschreven?quote:Op donderdag 25 september 2008 21:23 schreef Houtworm het volgende:
Waarom zou een bedrijf dat iets an ou wilt hebben, jou dingen toe gaan sturen waar jij niet op zit te wachten?
Omdat, als je de reisgegevens toch gaat opslaan, je er zo iets nuttigs mee doet. Verder had ik het trouwens niet over 'laten weten', maar je automatisch met terugwerkende kracht zo'n abonnement geven, als dat voordeliger is. Uiteraard eenmalig en zonder vast contract.quote:Was jij het trouwens ook niet die het wel een goed plan vond dat de NS het zou laten weten als die hadden berekend dat je beter een abbonement had kunnen nemen? Waarom mag dat dan weer wel?
Zolang je binnen de stations blijft en niet naar buiten gaat kun je heel Nederland door bij het IN/UIT checken principe.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar als je in en uitcheckt bij elk station, kan je niet van Amsterdam CS naar Amsterdam Amstel via half Nederland, tenzij je betaalt. En dat kan alleen als je altijd door een poortje moet en zal je bij veel stations bij elk perron een poortje moeten plaatsen.
Waar haal jij die informatie vandaan?quote:Op donderdag 25 september 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:
Trouwens, De RET en NS verwachten 10% minder reizigers door de komst van de OV chipkaart.
Dit is geen aanname van mij maar een eerder gedane verklaring van de RET en NS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |