Schitterendquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die tweedequote:Op vrijdag 26 september 2008 12:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wegquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:46 schreef schoelje het volgende:
In ondertussen op de beurzen gewoon alles weer -2 procent.
quote:Nout Wellink zegt speech VS af en keert terug naar Nederland
26-09-2008 15:07:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De voorzitter van De Nederlandsche Bank (DNB), Nout Wellink, heeft zijn toespraak in de Verenigde Staten afgezegd en keert terug naar Nederland. Dit zegt een woorvoerder van de DNB vrijdag tegen Dow Jones Niuewsdienst.
De woordvoerder wilde niet ingaan op de reden van de terugkeer van Wellink.
Wellink zou vrijdag een speech geven in Chicago, maar heeft deze omwille van zijn terugkeer naar Nederland geannuleerd.
Gaan we ipv zondagmiddag deals door de FED ook er nog krijgen van de DNB, de ECB en de andere europesche banken.quote:
dit lijkt heel hard de verkeerde kant op te gaanquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaan we ipv zondagmiddag deals door de FED ook er nog krijgen van de DNB, de ECB en de andere europesche banken.
quote:Europese tak Lehman kost Nomura twee dollar
TOKIO - De Japanse zakenbank Nomura betaalt slechts twee dollar (1,36 euro) voor de activiteiten van de bijna failliete Amerikaanse branchegenoot Lehman Brothers in Europa en het Midden-Oosten. Dat meldde de Japanse zakenkrant Nikkei vrijdag.
De prijs is zo laag omdat Nomura alleen het personeel van Lehman overneemt en niet de activa, aldus Nikkei. Voor de Aziatische tak van Lehman moest Nomura iets dieper in de buidel tasten. Deze overname zou ongeveer 225 miljoen dollar hebben gekost.
Ja godver, komen ze nu mee. Als ik dat eerder wist dan had ik die tak ook wel willen kopen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:29 schreef Aether het volgende:
Europese tak Lehman kost Nomura twee dollar
Gemist.. Wat had ie te melden?quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:40 schreef Darklight het volgende:
Bush geeft weer een pers conferentie, nu live op rtlz
quote:Fortis ziet 5 miljard spaargeld wegstromen
Spaarders en beleggers hebben sinds begin dit jaar bijna 5 miljard euro weggehaald bij Fortis. Ook zakelijke klanten heben geld weggehaald.
3%
Dat is ongeveer 3% van de totale portefeuille van ruim 160 miljard euro aan spaar- en beleggingsgelden die de Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar in de Benelux beheert. Dat heeft Fortis-topman Herman Verwilst vrijdag gezegd.
Zakelijke klanten
Fortis zelf spreekt van een 'beperkt verlies', gezien de onrustige tijden waarin het concern moet opereren. Fortis wijst in dat verband op de kredietcrisis, de scherpe concurrentie en de negatieve berichtgeving over de onderneming. Wat zakelijke klanten betreft, gaat het volgens Verwilst om een 'gelijksoortig percentage'. Hij wilde daar verder geen details over kwijt.
Speech van Bush (video):quote:Bush gaf startschot voor kredietcrisis
President Bush gaf in 2002 het startschot voor het geven van hypotheken aan minder kredietwaardige Amerikanen en daarmee aan de kredietcrisis.
Hypotheek
De kredietcrisis is voor een belangrijk deel veroorzaakt door de Amerikaanse president Bush. Bush heeft er als president op aangedrongen om mensen, die het niet konden betalen, toch een hypotheek te verstrekken.
Minderheidsgroepen
Dat blijkt uit archiefmateriaal gevonden door RTL Z. De Amerikaanse president Bush gaf in oktober 2002 een toespraak op Universiteit van Washington. In die speech zegt hij, dat de Amerikaanse regering ernaar streeft van 5,5 miljoen gezinnen, uit minderheidsgroepen met een klein inkomen, huizenbezitters te maken.
Subprime
Te zien is dat vooral na de toespraak van Bush het aantal subprime hypotheken omhoog schoot.
5,20quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:51 schreef DJKoster het volgende:
Low: 5.53
Nieuw dieptepunt vandaag...
Hebben we het allebei over dezelfde Fortisquote:Op vrijdag 26 september 2008 17:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Fortis even 5 minuutjes dicht op 5,04 (-23%)
Paniek!!!! Dumpen met die troep! AAAAAHHHHHHquote:Op vrijdag 26 september 2008 17:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Wie verkoopt nu Fortis op 5 euro. Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij ben je dan niet helemaal goed
Het lijkt wel alsof ze op het Damrak de handdoek in de ring hebben gegooid.quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:35 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX -4,00% slot.
ING -7% die gaan ook failliet![]()
Ik had denk ik ook nog wel ¤ 9,95 gebodenquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:32 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ja godver, komen ze nu mee. Als ik dat eerder wist dan had ik die tak ook wel willen kopen.
Die toko zou ook vast wel voor een ton te verpatsen zijn geweest.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik had denk ik ook nog wel ¤ 9,95 geboden
Mhaow, 30 versus 80 miljard omzet is toch wel een verschilquote:Op vrijdag 26 september 2008 17:35 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX -4,00% slot.
ING -7% die gaan ook failliet![]()
Omzet zegt niks. Maar ik hoefde er toch zeker geen PI bij te zetten hequote:Op vrijdag 26 september 2008 19:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Mhaow, 30 versus 80 miljard omzet is toch wel een verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |