Ga ik doen! Dank je!quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:37 schreef veldmuis het volgende:
Ik denk niet dat dat beestje 2GB erbij eet, maar dat moet je nazoeken. Op youtube zijn iig zat filmpjes te vinden over hoe je het RAM van je beestje moet upgraden.
HD, in de 701 zit een soort SSD, maar of dat een gewone SATA is die je kunt vervangen door een normale HD, dat weet ik niet. Zoek ook even op youtube, daar vind je er wel een filmpje over als het kan.
Ook in één reepje van 2GB?quote:Op zondag 2 november 2008 00:14 schreef Remake het volgende:
Hij pakt 2 GB , alleen heb je wel een Nlite XP versie?
Of heb je een hele volle install gedaan?
heb jij dan plaats voor twee stuks in je eee pc?quote:
In mijn eeepc past geen een reepje.quote:Op zondag 2 november 2008 13:38 schreef Remake het volgende:
[..]
heb jij dan plaats voor twee stuks in je eee pc?
Ik heb de volledig installatie van XP maakt dat een hoop verschil dan tussen XP volledig en Nlite?quote:Op zondag 2 november 2008 00:14 schreef Remake het volgende:
Hij pakt 2 GB , alleen heb je wel een Nlite XP versie?
Of heb je een hele volle install gedaan?
Ah cool. Is die accu ook verkrijgbaar in Europa en wat kost ie dan?quote:Op zondag 2 november 2008 16:31 schreef Remake het volgende:
http://dealextreme.com/details.dx/sku.15973
Zeer veel verschil, en als je de schijf dan ook nog is formateerd als FAT32, heb je eigenlijk geen EEE pc meer maar een volwaardige laptop.quote:Op zondag 2 november 2008 18:19 schreef Nacho. het volgende:
[..]
Ik heb de volledig installatie van XP maakt dat een hoop verschil dan tussen XP volledig en Nlite?
Hij is alleen via DX te krijgen zover ik weet, en DX verzend gratis dus hij wordt zon 40, euro.quote:Op zondag 2 november 2008 18:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah cool. Is die accu ook verkrijgbaar in Europa en wat kost ie dan?
Ik weet niet of je dit over ongeveer anderhalve maand zou willen doen, ben nu namelijk in het buitenland dus kan het hier niet doen maar zou het wel graag willen als ik weer thuis ben...quote:Op zondag 2 november 2008 18:34 schreef Remake het volgende:
Kan mijn nederlandse image wel ergens uploaden als je wilt, is maar 144 MB
CS3 lijkt mij een beetje overkill, scherm is te klein om te PS'en. Ik gebruik zelf irfanview en GIMP portable (met 1GB, ga binnenkort maar eens upgraden naar 2GB)quote:Op zondag 2 november 2008 18:34 schreef Remake het volgende:
[..]
Zeer veel verschil, en als je de schijf dan ook nog is formateerd als FAT32, heb je eigenlijk geen EEE pc meer maar een volwaardige laptop.
Kan zelfs photoshop CS3 draaien, en daas me toch een zware app.
Kan mijn nederlandse image wel ergens uploaden als je wilt, is maar 144 MB![]()
[..]
Hij is alleen via DX te krijgen zover ik weet, en DX verzend gratis dus hij wordt zon 40, euro.
ze hebben hem ook in het wit trouwens.
Tsjah, heeft emt de afmetingen van het scherm te maken, zoals al vaker in dit topic aangegeven is. Je hebt de versie met Linux neem ik aan..? enige wat ik kan bedenken is naar beneden scrollen voordat je er op klikt.. Als dat mogelijk is dan in de applicatie die je erop gebruikt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:50 schreef Lizan het volgende:
Iemand daar ook problemen mee en hoe los ik het op?
Dat zou ik dan weer tof vinden! Heb zelf ook een versie, maar die is engels en dat wilt mijn broer dan weer niet hebben...quote:Op zondag 2 november 2008 18:34 schreef Remake het volgende:
Vervangen kan je vergeten, zit vastgesoldeerd op het moederbordje.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:37 schreef veldmuis het volgende:
Ik denk niet dat dat beestje 2GB erbij eet, maar dat moet je nazoeken. Op youtube zijn iig zat filmpjes te vinden over hoe je het RAM van je beestje moet upgraden.
HD, in de 701 zit een soort SSD, maar of dat een gewone SATA is die je kunt vervangen door een normale HD, dat weet ik niet. Zoek ook even op youtube, daar vind je er wel een filmpje over als het kan.
Fat32 is idd aan te raden, merkbaar sneller dan met NTFS !quote:Op zondag 2 november 2008 18:34 schreef Remake het volgende:
[..]
Zeer veel verschil, en als je de schijf dan ook nog is formateerd als FAT32, heb je eigenlijk geen EEE pc meer maar een volwaardige laptop.
Ok die heb ik nu ook alleen dan in het engels op de een of andere manier, maar ik zal wel even mijn oude XP cd erbij pakken en dan doe ik het snel op nieuwquote:Op dinsdag 4 november 2008 20:02 schreef Remake het volgende:
Het is deze: http://www.i64x.com/eeexp.php
Alleen dan in het nederlands.
Ik heb bij dixons een bluetooth GPS dongeltje gekocht voor 5 tientjes ofzo (kan ook via USB). En de bluetooth dongle is 9 euro.quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:46 schreef roepdeman het volgende:
[..]
Ok die heb ik nu ook alleen dan in het engels op de een of andere manier, maar ik zal wel even mijn oude XP cd erbij pakken en dan doe ik het snel op nieuwthanks anywho
Iemand nog een antwoord op de GPS vraag?
Dat lukt dus niet, zo ver was ik zelf ook al wel xD en idd linux. Maar dat betekent dus dat ik sommige dingen gewoon niet kan veranderen omdat ik ze niet kan opslaanquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:45 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Tsjah, heeft emt de afmetingen van het scherm te maken, zoals al vaker in dit topic aangegeven is. Je hebt de versie met Linux neem ik aan..? enige wat ik kan bedenken is naar beneden scrollen voordat je er op klikt.. Als dat mogelijk is dan in de applicatie die je erop gebruikt.
GRAAG!quote:Op zondag 2 november 2008 18:34 schreef Remake het volgende:
[..]
[..]
Linker alt toets ingedrukt houden, dan kan je het scherm verslepen waar je het ook maar beetpakt met de linkermuisknop.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:50 schreef Lizan het volgende:
Ik heb de 4GB linux versie, maar bij sommige dingen, bijv als ik m in de advanced mode heb staan en een bureaublad achtergrond wil instellen, kan ik het niet opslaan omdat het deel met 'opslaan' oid te ver naar onder staat zodat je dat niet ziet. Het scherm kan niet kleiner worden gemaakt of verschoven worden.
Iemand daar ook problemen mee en hoe los ik het op?
Geweldig! Bedankt!quote:Op woensdag 5 november 2008 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Linker alt toets ingedrukt houden, dan kan je het scherm verslepen waar je het ook maar beetpakt met de linkermuisknop.
Als je je PM box activeert kan ik je de link sturenquote:
Wat?quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:39 schreef HeatWave het volgende:
Maar ik zie jou (nofi) niet apt-getten
.
Bedoel je met XP er al op, of XP later erop zetten. Je snapt dat ik natuurlijk wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.quote:Ik zou eigenlijk wel gewoon een machine met XP nemen als ik jou was, ik heb zelf ook een paar weken met Xandros gewerkt, maar begon me te ergeren aan het feit dat bij alles waar je aan gewend was je weer liep te kloten met "hoe installer ik het, waar haal ik het vandaan" etc etc.
apt get is command line software toevoegenquote:Op vrijdag 14 november 2008 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Bedoel je met XP er al op, of XP later erop zetten. Je snapt dat ik natuurlijk wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.![]()
Ik ga idd zometeen eens even wat rondkijken om te zien hoe het eruit ziet enzo.
Ja, en zo makkelijk is het onder XP iddquote:Op zaterdag 15 november 2008 19:27 schreef Macka66 het volgende:
BE, laten we het nog niet opgeven
Staat er onder in je scherm nu wel een taalvlaggetje? Dan kun je daar op klikken met je rechtermuisknop en zo of direct een andere toetsenbordinstelling kiezen, of naar add/remove keyboards gaan en daar een andere kiezen.
Je hebt niet Engels UK nodig maar Engels VS (heet bjj mij Amerikaans Engels).
Ja, dat zou je denken maar ook dat is voor veel mensen nog lastig.quote:Op maandag 17 november 2008 09:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en zo makkelijk is het onder XP idd.
Synaptic, klikken, en klaar.quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik bedoel dus dat het installeren van software die er standaard niet opzit een behoorlijk gedoe is op zo'n machienetje. Je downloadt niet even een pakketje, dubbelklikken en klaar.
Deels waar, deels onwaar.quote:Op maandag 17 november 2008 09:50 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Synaptic, klikken, en klaar.
Moet wel toegeven dat ik verbaasd was dat software die ik niet zo geïnstalleerd had gelijk in het goede submenu stond. (eeebuntu).
En toch werkt dit zo met de eeepc versie van Xandros Linuxquote:Op maandag 17 november 2008 09:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en zo makkelijk is het onder XP idd.
Maar dit is Linux.

quote:Op maandag 17 november 2008 15:00 schreef Lois het volgende:
BE je hebt het nu al kapot gemaakt
Ik zit al een tijdje te denken aan een EEE, maar ik ga nu even rustig BE's avonturen afwachten voor ik een beslissing neem
Die games, doen die het ook op de eee?!? Vice city? Que? Zo ja, welk model heb je dan?quote:Op maandag 17 november 2008 15:07 schreef Remake het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn EEE Desktop [ afbeelding ]
Windooooooooooos
Ik zou eens binnenstappen bij een Mediamarkt en op alle netbooks rammelen. Even gewoon wat tekst tikken e.d. Ik krijg morgen de 10inch Samsung NC10 vind m qua toetsen stuk beter ingedeeld (rechter shift toets bijv) en hij gaat ook behoorlijk lang mee. Ook is het toetsenbord degelijk en zit er standaard XP op.quote:Op maandag 17 november 2008 15:00 schreef Lois het volgende:
BE je hebt het nu al kapot gemaakt
Ik zit al een tijdje te denken aan een EEE, maar ik ga nu even rustig BE's avonturen afwachten voor ik een beslissing neem
bijna compleet geloof ik:quote:Op woensdag 19 november 2008 11:28 schreef wc-eend het volgende:
Weet iemand een website die alle EEE laptops naast elkaar zet waar ik de specificaties kan bekijken en dergelijke?
Ik een fles wijn en een zakje nootjes.quote:Op maandag 15 december 2008 22:00 schreef remlof het volgende:
Schop, ik heb een Asus EEE PC 900 met Xandros van m'n baas gekregen voor kerst
Voor "licht" internetgebruik gaat het prima, maar als je de hele dag op zo'n klein toetsenbordje moet typen denk ik dat je gek wordtquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:44 schreef hierissieweer het volgende:
zijn die mini pc's nou bruikbaar als desktop vervanger als in de zin van. Internetten, uitzendinggemist.nl, af en toe een brief schrijven?
Internetten - jaquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:44 schreef hierissieweer het volgende:
zijn die mini pc's nou bruikbaar als desktop vervanger als in de zin van. Internetten, uitzendinggemist.nl, af en toe een brief schrijven?
Troost je, die fles wijn was de laatste 10 jaar ook mijn deel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:24 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik een fles wijn en een zakje nootjes.
Mijn afgunst kent geen einde.
Van Danny?quote:Op maandag 15 december 2008 22:00 schreef remlof het volgende:
Schop, ik heb een Asus EEE PC 900 met Xandros van m'n baas gekregen voor kerst
Dat ben ik met je eens, het is nou eenmaal anders. Al vind ik wel dat ze bijvoorbeeld de hele structuur van de mappen in de homedir erg op de Windows structuur hebben laten lijken... Maar het installeren van programma's ed is anders. Maar als je hem enkel gebruikt voor internet, mail en filmpjes kijken dan hoef je er ook weinig aan te tweakenquote:Op maandag 29 december 2008 20:42 schreef ThE_ED het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat als je een beetje gewend bent hoe je dingen in Windows even snel installeert dat je wel een beetje zoekende bent als je nu net ook zoiets voor Linux wilt en het zit niet standaard in de distro.
mwah, hangt er een beetje vanaf.. M'n vriendin heeft de eee pc 4g, ook wel de Surf.. Ennuh, MSN..? Gaat het niet doen..? Ja, Pidgin staat erop geloof ik, maar die ondersteunt de ingebouwde cam niet. Zit er een geintegreerde cam in je laptopscherm, doet ie het niet.quote:Op maandag 29 december 2008 21:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar als je hem enkel gebruikt voor internet, mail en filmpjes kijken dan hoef je er ook weinig aan te tweakenIk vond het gewoon leuk om dingen aan te passen naar mijn wensen
Als ik hem NU zou kopen, wetend wat ik nu weet en hoe kut het is om 3 dagen te zoeken naar drivers die er gewoon niet zijn, had ik ZEKER GEEN linux genomen.quote:Op maandag 29 december 2008 19:58 schreef Lois het volgende:
BE, en anderen, hoe lastig is dat Linux gebeuren? Wil je ogenblikkelijk terug naar windows of valt het erg mee?
*ben nog steeds aan het overwegen hoe en wat*
Interessant met hun EEE PC?quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:05 schreef duncannn het volgende:
Hoi,
Weet iemand hier wat project managers precies moeten doen?
Bij mij krijg ik USB sticks niet meer aan de gang, krijg de melding dat ik Superuser moet zijn om de stick te mounten. Werkt het bij jou wel?quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:45 schreef remlof het volgende:
Ik heb op mijn 900 Xandros vervangen door Eeebuntu, dat heeft een gepatchte kernel speciaal voor EEE pc, en na installatie (kwarter ongeveer) werkt alle hardware perfect. Ok, de webcam van dat ding heb ik nog nooit geprobeerd
Ik zit nu op m'n triple-eetje, effe proberen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 08:54 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Bij mij krijg ik USB sticks niet meer aan de gang, krijg de melding dat ik Superuser moet zijn om de stick te mounten. Werkt het bij jou wel?
Ik weet niet of ik heel representatief ben, want ik gebruik eigenlijk alleen internet op de EEE, mail gaat via webmail enzo.quote:Op maandag 29 december 2008 19:58 schreef Lois het volgende:
BE, en anderen, hoe lastig is dat Linux gebeuren? Wil je ogenblikkelijk terug naar windows of valt het erg mee?
*ben nog steeds aan het overwegen hoe en wat*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |