openFTD voor de macquote:
er zijn toch genoeg torrentclients?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)versie-utorrent.html
Laat komen, laat komen
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:57 schreef DeVille80 het volgende:
[..]
er zijn toch genoeg brakke torrentclients?
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn abo in december moet omzetten naar een iPhone-abo of gewoon bij mijn first-gen iPhone blijf. Elke firmware-update is binnen een week gekraakt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:42 schreef super-muffin het volgende:
Heb eindelijk mijn iPhone terug!
Ik heb ook net 2.1 op mijn 1st gen gezet. Ik weet het nog niet helemaal, heb het gevoel dat hij langzamer is geworden (ik kwam van 1.1.4). De app store is daarentegen wel relaxed.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn abo in december moet omzetten naar een iPhone-abo of gewoon bij mijn first-gen iPhone blijf. Elke firmware-update is binnen een week gekraakt.
Dat moet je ook echt niet meer willen kijken eigenlijk. Ik heb hetzelfde met series als Airwolf en MacGuyver. In mijn herinnering waren dat echt de meest prachtige superseries maar als je het nu ziet... dramatisch gewoon.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, zojuist een jeugdherinnering om zeep geholpen: Knight Rider 2008 in HD gedownload en bekeken. Ziet er prima uit, maar wat een dramatisch slechte serie. Zelfs vergeleken met het acteren van David Hasselhof.
Maar die autoquote:Op woensdag 24 september 2008 09:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, zojuist een jeugdherinnering om zeep geholpen: Knight Rider 2008 in HD gedownload en bekeken. Ziet er prima uit, maar wat een dramatisch slechte serie. Zelfs vergeleken met het acteren van David Hasselhof.
Ach , wees blij dat je 2.0 niet geprobeerd hebt.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb ook net 2.1 op mijn 1st gen gezet. Ik weet het nog niet helemaal, heb het gevoel dat hij langzamer is geworden (ik kwam van 1.1.4). De app store is daarentegen wel relaxed.
Eh... je wil meerdere EXTERNE IP's? Dat heeft niets met je router te maken.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Swets, weet jij misschien of het over het algemeen mogelijk is om in een modem/router meerdere subnets aan te maken (cq. toe te wijzen aan verschillende poorten) zodat ik bijvoorbeeld met 4 externe IP's kan werken, waarvan 3 er gebruikt worden voor serverdoeleinden (met extern IP-adres) en 1'tje gekoppeld voor NAT? Zodat ik daar meerdere Mac Clients aan kan hangen. Ik heb anders namelijk een beetje weinig IP's..
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik dacht ik vraag het maar..
Nee, wat ik bedoel is dat ik via een ISP al 5 externe toegewezen IP-adressen (die binnen het Ripe.net range vallen) heb gekregen (welke dus een compleet andere range zijn dan 192.168 of 10.0-reeks). Zie het als een soort "zakelijk" abonnement. Ik had zelf het idee dat het gewoon makkelijker was om een aantal van die externe IP's dan voor de servers te gebruiken en 1 IP te gebruiken voor een NAT-omgeving erachter via een switch ofzo.. Omdat ze dus meerdere client-machines hebben... Maar dat is volgens mijn gedachtenkronkel alleen mogelijk als je meerdere gescheiden subnets kan aanmaken in een Modem/Router.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... je wil meerdere EXTERNE IP's? Dat heeft niets met je router te maken.
En intern kan ik me niet voorstellen dat je meer dan 254 apparaten wil aansluiten.
Meerdere IP's aan WAN kant supporten kunnen de meeste standaard routers niet. Je hebt dan ook meerdere WAN poorten nodig
Hmz, je kan in een gewoon routertje ze denk ik wel alle 5 gebruiken door simpelweg het modem als een bridge in te stellen of NAT uit te schakelen. Maar 4 IP's bridgen en een 5e achter NAT heb je echt een multiple WAN router nodig.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nee, wat ik bedoel is dat ik via een ISP al 5 externe toegewezen IP-adressen (die binnen het Ripe.net range vallen) heb gekregen (welke dus een compleet andere range zijn dan 192.168 of 10.0-reeks). Zie het als een soort "zakelijk" abonnement. Ik had zelf het idee dat het gewoon makkelijker was om een aantal van die externe IP's dan voor de servers te gebruiken en 1 IP te gebruiken voor een NAT-omgeving erachter via een switch ofzo.. Omdat ze dus meerdere client-machines hebben... Maar dat is volgens mijn gedachtenkronkel alleen mogelijk als je meerdere gescheiden subnets kan aanmaken in een Modem/Router.
Anders zou het betekenen dat ik dus weer een extra router ertussen moet hangen die het NAT-gedeelte afhandeld...
1 2 3 4 5 | | |---|server |---|client PC |---|modem|---|switch|------------|router|---|client PC | |---|server |---|client PC | |---|server |---|client PC |
Die laatste optie die je gaf had ik al in gedachten, had liever gehad om er maar 1 modem/router tussen te houden, maar blijkbaar kan het dus niet met enkel 1 modem/router die bij het abonnement meegeleverd zit. Dan had ik volgens jouw verhaal dus minimaal 2 WAN-poorten moeten hebben, hier zit er maar 1 op. Maar goed, dan wordt dat meerdere subnets op het modem instellen-verhaal natuurlijk ook een kansloze missie begrijp ik?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, je kan in een gewoon routertje ze denk ik wel alle 5 gebruiken door simpelweg het modem als een bridge in te stellen of NAT uit te schakelen. Maar 4 IP's bridgen en een 5e achter NAT heb je echt een multiple WAN router nodig.
-edit- je kan natuurlijk ook een switch achter je modem hangen. 4 servers eraan en je router eraan.
Router op zijn WAN poort op 'fixed IP' instellen en 1 van je 5 IP's instellen en je servers krijgen dan via de switch de overige 4.
En achter je router heb je dan nog gewoon NAT
[ code verwijderd ]
Het kan iig niet kwaad om de laatste firmware erop te proberen, daar zitten weer een aantal energiebesparende bugfixes tussen..quote:Op woensdag 24 september 2008 16:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Even een vraagje, kan het kloppen dat mijn iPod Touch 1g die nog op 1.0 draait een enorm kutte batterijduur heeft? WiFi staat uit, Brightness staat laag en ik haal toch maar 3-4 uur op 1 accu. Dat lijkt me nogal weinig. 4 Uur lijkt me in iedergeval een heel verre gooi van de geadverteerde 22 uur destijds.
let dan wel op dat je huidige modem/royter kan bridgen. anders heb je nog steeds die 5 IP's niet op de switchquote:Op woensdag 24 september 2008 17:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Die laatste optie die je gaf had ik al in gedachten, had liever gehad om er maar 1 modem/router tussen te houden, maar blijkbaar kan het dus niet met enkel 1 modem/router die bij het abonnement meegeleverd zit. Dan had ik volgens jouw verhaal dus minimaal 2 WAN-poorten moeten hebben, hier zit er maar 1 op. Maar goed, dan wordt dat meerdere subnets op het modem instellen-verhaal natuurlijk ook een kansloze missie begrijp ik?
Jammer maar goed, dan wordt het nog even naar de winkel lopen om even een extra router op te halen... dat is goedkoper dan 1 Modem/Router met meerdere WAN-poorten...
Verder geen suggesties/ervaringen ermee? En als ik 'em opstuur naar Apple, en ik krijg een vervangende, staat daar al automatisch 2.0 op? Of krijg ik dan weer een 1.0 terug? Of blijft je 2.0 download altijd geldig als je eenmalig betaald?quote:Op woensdag 24 september 2008 17:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het kan iig niet kwaad om de laatste firmware erop te proberen, daar zitten weer een aantal energiebesparende bugfixes tussen..
Ik heb het vandaag al werkend gekregen in die opstelling, bedankt voor de info iig..quote:Op woensdag 24 september 2008 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
let dan wel op dat je huidige modem/royter kan bridgen. anders heb je nog steeds die 5 IP's niet op de switch
Nee sorry, ik heb geen iPhone of iPod Touch. Maar zolang je je ontvangsbewijs nog hebt van de betaalde download, dat is overigens altijd in de Apple-store, kun je de update gratis opnieuw downloaden indien nodig. Maar kun je niet gewoon eerst de update draaien en dan kijken of dat geen verbetering geeft i.p.v meteen alweer terug te sturenquote:Op woensdag 24 september 2008 20:36 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Verder geen suggesties/ervaringen ermee? En als ik 'em opstuur naar Apple, en ik krijg een vervangende, staat daar al automatisch 2.0 op? Of krijg ik dan weer een 1.0 terug? Of blijft je 2.0 download altijd geldig als je eenmalig betaald?
Een kleine uitleg...quote:Op woensdag 24 september 2008 23:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens, wie van jullie werkt er veel met video?
Ik heb nog een familie-lid die misschien een iMac of Macbook wil kopen, zou daar graag op video's/foto's willen bewerken en een beetje mailen, chatten en surfen. Ah fin, het normale huis-tuin-en-keukengebruik.
Mocht ie een Mac-halen, dan kan krijg ik die korting op een nieuwe iPod, dan wordt die iPod Touch qua prijs voor mij misschien wel interessant
Maar goed, hoe werkt het met dat importeren van een video van een DV-camera dan? Heb je daar nog een apart apparaatje voor de iMac of Macbook nodig? Of hebben al die Cams USB of een Firewire aansluiting?
Ja, ik ga voor zo'n domme opmerking ff een topic teruglezenquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:28 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat werkt dus ruk. Handig als je het topic even terugleest...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |