abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:34:22 #51
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61861545
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:28 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Totdat de rechter een uitspraak daarover heeft gedaan is het vooral een mening.
Joh, in de post waarop je reageert staat nota bene:
quote:
Ook het CBP is van mening dat het nergens voor nodig is, en daarom bij wet niet geoorloofd, om alle reisbewegingen van de klanten vast te leggen.
En op de geposte site:
quote:
Dat is verboden volgens de wet Bescherming Persoonsgegevens en bovendien niet nodig voor een goede dienstverlening aan de reizigers, zo meent de toezichthouder op de privacy in Nederland, het College Bescherming Persoonsgegevens.
Helder licht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61861548
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:29 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dus je moet eigenlijk 2 saldo's bijhouden? Eentje voor de chipknip functie en eentje voor op de kaart? Kan me er eigenlijk steeds minder van voorstellen.
[..]

Maar als je met de bus reist dan heb je een probleem. Dan sta je strak ergens in de middle of nowhere en kan je gaan lopen omdat je saldo niet toereikend is?
[..]

Ja maar dat kan alleen als je een kaart op naam hebt.
Nee er zijn geen twee saldo's. Een treinkaartje moet je nog apart kopen, alleen krijg je geen papieren kaartje, maar komt het op de pas te staan.
Je kunt niet zomaar door een poortje lopen en een trein instappen.

Net zoals je nu in de middle op nowhere geen strippenkaart kunt krijgen. Dan kun je bij de buschauffeur een kaartje kopen. Daar veranderd niets aan.
pi_61861638
Bussen worden wel duurder omdat ze omrijden. Vraag maar aan de RET. Je betaalt per kilometer en een bussen rijden nu eenmaal een langere route dan rechtstreeks.

Heel simpel vb, vanaf Ridderkerk kan je 3 bussen nemen naar Zuidplein vanaf hetzelfde punt. De 1 gaat de rijksweg op, de ander langs Lombardijen en de derde maakt nog een extra slinger door Slikkerveer. Die laatste is dus de duurste, de eerste de goedkoopste.

Dit heb ik nagevraagd bij de RET en Connexxion en die bevestigen dat.
pi_61861677
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:33 schreef Yildiz het volgende:
Het gaat me helemaal niet om de prijs. Of de kosten per rit. Die wil ik prima betalen.

Ik wil echter niet éxtra betalen voor een systeem wat voor de overgrote massa als abonnee (op tram, trein, OV-jaarkaart, etc.) eerder een last is dan 'handig'. Die hoeven namelijk nu niet te stempelen voordat ze de trein, tram of bus in stappen. Die kunnen gewoon doorlopen. Alleen bij sommige bussen moet je even je kaart laten zien, wat even snel of sneller is dan de ov-chip. Verder is papier op alle momenten sneller of gelijkwaardig aan de chip.

De voordelen voor de consument zie ik dus niet. Wel voor de overheid, die beter in de gaten kan houden hoeveel mensen waar rijden, maar dat lijkt me nou niet echt een dusdanig noodzakelijke statistiek dat dit doorgevoerd moet worden.
Het overgrote deel van de reizigers heeft geen kaart waarmee ze in al het openbaar vervoer naar alle bestemmingen kunnen. En de mensen die wel een traject kaart hebben willen ook wel eens een keer naar een andere bestemming of even met de bus de stad in.
Scholieren zullen best wel een abbonement hebben maar dan waarschijnlijk alleen maar van huis naar school. Om ergens anders heen te gaan hebben ze toch iets anders nodig.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:38:20 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61861685
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:43 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Via internet kun je gewoon bijhouden wat er gebeurd met je kaart. Zo moeilijk is het in en uit checken niet. Nu in die overgang wel, maar straks kom je niet op het perron zonder in te checken en kom je er niet af zonder uit te checken.
[..]
Ook gezellig als je familie of vrienden uit wilt gaan zwaaien die op treinreis gaan... dat moet dan maar even buiten, in plaats van uitzwaaien. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61861710
Oh dan kan je een uitzwaaikaart kopen haha
pi_61861724
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:36 schreef macca728 het volgende:
Bussen worden wel duurder omdat ze omrijden. Vraag maar aan de RET. Je betaalt per kilometer en een bussen rijden nu eenmaal een langere route dan rechtstreeks.

Heel simpel vb, vanaf Ridderkerk kan je 3 bussen nemen naar Zuidplein vanaf hetzelfde punt. De 1 gaat de rijksweg op, de ander langs Lombardijen en de derde maakt nog een extra slinger door Slikkerveer. Die laatste is dus de duurste, de eerste de goedkoopste.

Dit heb ik nagevraagd bij de RET en Connexxion en die bevestigen dat.
Er zullen inderdaad stukken zijn waar het duurder wordt. Er zijn ook andere stukken waar het juist goedkoper wordt. Bij de zones die nu worden gehandhaafd was er een soort gemiddelde.
Daar kon je op een klein stukje al een zone verder zitten zoals ik nu al diverse malen heb uitgelegd.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:39:52 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61861739
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:38 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de reizigers heeft geen kaart waarmee ze in al het openbaar vervoer naar alle bestemmingen kunnen. En de mensen die wel een traject kaart hebben willen ook wel eens een keer naar een andere bestemming of even met de bus de stad in.
Scholieren zullen best wel een abbonement hebben maar dan waarschijnlijk alleen maar van huis naar school. Om ergens anders heen te gaan hebben ze toch iets anders nodig.
Waar het mij om gaat is dat het merendeel die in de bus, tram of trein zit een abonneehouder is.
Onder die versta ik:
-mensen die een regio-abonnement hebben
-mensen die een rit-abonnement hebben
-mensen die een OV-kaart hebben
-studenten met een OV-jaarkaart

Ik geloof echt niet dat, en zeker in de spits, het merendeel gaat stempelen. Het zijn slechts eigen ervaringen en logisch observeren van mijn kant, maar als je een bron hebt die het tegendeel bewijst, graag.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61861781
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ook gezellig als je familie of vrienden uit wilt gaan zwaaien die op treinreis gaan... dat moet dan maar even buiten, in plaats van uitzwaaien. .
Theoretisch mag dat nu al niet. Op het perron moet je nu al in bezit zijn van een geldig vervoersbewijs.
pi_61861838
Ja en daarom gaat de OV chipkaart voor grote ergernissen zorgen. Al die abonnementhouders moeten nu in en uit gaaan checken wat ze nu nog niet dien. De meeste nu ook nog niet omdat je in Rotterdam beter de andere poortjes kan emen voor de strippenkaart omdat je daar gewoon door kan lopen.

Ik vraag me af hoe 1000 mensen door 5 poortjes kunnen binnen 1 minuut zonder problemen.
pi_61861847
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:12 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kaartjes voor de trein koop je nog 'gewoon', die komen op de kaart te staan. Die chipknip functie is voor de tram en metro, niet voor de trein.

Welke kosten je in de tram en metro maakt komt op het scherm te staan na het uitchecken. Dat is gewoon duidelijk te zien.

Zoals ik ook al zei is er een mogelijkheid om te zorgen dat je altijd een bepaald bedrag op de kaart hebt staan dus dat je zelfs niet eens hoeft op te laden.
Maar nogmaals hoe zit het met abonnementen?
Ik heb nu een ongeveer 40 euro voordeel door het feit dat ik mijn meuk per maand koop.
Ik betaal nu 115 euro (om en nabij) voor woonwerkverkeer maandelijks. Dat is trein + bus.
Zou ik normaal kaartjes en strippenkaarten kopen ben ik ongeveer 145 euro kwijt. Dan ben ik nog niet eens begonnen over het gemak dat ik prive ook bijna geen vervoerskosten heb gezien dat abonnement gewoon geldig is.

Ik betaal voor 2 zones (1 Zone in stad a, en een zone in stad b) 28 euro per maand. Daar koop ik onbeperkt OV mee in die zone.
Hoe zit dat als straks die OV chipkaart er is?
pi_61861860
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat het merendeel die in de bus, tram of trein zit een abonneehouder is.
Onder die versta ik:
-mensen die een regio-abonnement hebben
-mensen die een rit-abonnement hebben
-mensen die een OV-kaart hebben
-studenten met een OV-jaarkaart

Ik geloof echt niet dat, en zeker in de spits, het merendeel gaat stempelen. Het zijn slechts eigen ervaringen en logisch observeren van mijn kant, maar als je een bron hebt die het tegendeel bewijst, graag.
Een rit abbo geeft je geen recht om een andere bestemming te kiezen. Een regio abbonement geeft je geen recht om buiten je regio te reizen. Studenten kunnen op bepaalde dagen niet met de kaart gratis reizen.
Dan blijft alleen de groep mensen die een OV jaarkaart met al het OV vervoer inbegrepen over. Maar dat zullen er echt niet veel zijn.

Of denk je dat mensen met die abbonement nooit eens gaan reizen op moment dat hun abbonement niet geldig is?
pi_61861882
Ik heb tgehoord dat de sterabonnementen gaan verdwijnen
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:46:09 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61861915
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:41 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Theoretisch mag dat nu al niet. Op het perron moet je nu al in bezit zijn van een geldig vervoersbewijs.
Je gelooft ook echt dat een conducteur naar een familie toe loopt, die dochterlief gaan uitzwaaien op reis naar Schiphol, en hun een boete gaat geven voor 'zwart staan', à 35 euro per persoon...

Die 'theorie' is er, lijkt mij, meer voor bedoeld om bijvoorbeeld zwervers te weren. Maar dat kan aan mij liggen.

Ik betwijfel trouwens of het uberhaupt wel zo is...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:46:39 #65
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61861938
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:34 schreef Houtworm het volgende:
Nee er zijn geen twee saldo's. Een treinkaartje moet je nog apart kopen, alleen krijg je geen papieren kaartje, maar komt het op de pas te staan.
Je kunt niet zomaar door een poortje lopen en een trein instappen.

Net zoals je nu in de middle op nowhere geen strippenkaart kunt krijgen. Dan kun je bij de buschauffeur een kaartje kopen. Daar veranderd niets aan.
Met 'het komt op de pas te staan' kan ik niet zoveel. Welke pas? Ik heb geen pas, maar wil voor één keer met de trein naar Groningen ipv met de auto. Of krijg ik ipv een treinkaartje een treinpas uit de automaat? In dat geval wordt het treinkaartje toch een tikje omslachtiger en duurder.
En heeft de buschauffeur op maat gemaakte pasjes, net zoals ik nu een dal kaartje kan kopen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_61861958
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:44 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar nogmaals hoe zit het met abonnementen?
Ik heb nu een ongeveer 40 euro voordeel door het feit dat ik mijn meuk per maand koop.
Ik betaal nu 115 euro (om en nabij) voor woonwerkverkeer maandelijks. Dat is trein + bus.
Zou ik normaal kaartjes en strippenkaarten kopen ben ik ongeveer 145 euro kwijt. Dan ben ik nog niet eens begonnen over het gemak dat ik prive ook bijna geen vervoerskosten heb gezien dat abonnement gewoon geldig is.

Ik betaal voor 2 zones (1 Zone in stad a, en een zone in stad b) 28 euro per maand. Daar koop ik onbeperkt OV mee in die zone.
Hoe zit dat als straks die OV chipkaart er is?
Op die kaart kunnen die abbonementen ook komen te staan.
pi_61861974
Nee je moet een chipkaart kopen, anonieme is 4 euro, persoonlijke 7,50

En die moet je opladen vervolgens bij een automaat. Bij bussen kan je NIETS kopen
pi_61861988
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je gelooft ook echt dat een conducteur naar een familie toe loopt, die dochterlief gaan uitzwaaien op reis naar Schiphol, en hun een boete gaat geven voor 'zwart staan', à 35 euro per persoon...

Die 'theorie' is er, lijkt mij, meer voor bedoeld om bijvoorbeeld zwervers te weren. Maar dat kan aan mij liggen.

Ik betwijfel trouwens of het uberhaupt wel zo is...
Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
pi_61862018
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef macca728 het volgende:
Nee je moet een chipkaart kopen, anonieme is 4 euro, persoonlijke 7,50

En die moet je opladen vervolgens bij een automaat. Bij bussen kan je NIETS kopen
In Amsterdam in ieder geval wel. Daar kun je wegwerpkaartjes kopen voor 1 of 2 ritten.
pi_61862055
niet in de bus, niet in Rotterdam

volgens de chipkaart site gaat dat in elk geval weg dan
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:51:16 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61862105
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
Nu, ja. Misschien. Maar hing dat er voor die OV-chip ook al?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61862124
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:46 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Met 'het komt op de pas te staan' kan ik niet zoveel. Welke pas? Ik heb geen pas, maar wil voor één keer met de trein naar Groningen ipv met de auto. Of krijg ik ipv een treinkaartje een treinpas uit de automaat? In dat geval wordt het treinkaartje toch een tikje omslachtiger en duurder.
En heeft de buschauffeur op maat gemaakte pasjes, net zoals ik nu een dal kaartje kan kopen?
De OV chipkaart, daar gaat deze discussie over. Die heb je ooit nodig als je met welk openbaar vervoer dan ook, wilt reizen.

De busmaatschappijen kunnen zelf bepalen welke bedragen ze van de kaart afhalen. Dus als er dal acties zijn, dan gaat dat lagere tarief gewoon van je kaart af.
pi_61862153
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nu, ja. Misschien. Maar hing dat er voor die OV-chip ook al?
Ja die hangen er al jaren.
En dat terwijl de NS niet eens de OV chip heeft ingevoerd.
pi_61862155
nee je kan ze in de toekomst alleen kopen bij automaten, die komen niet in de bussen zelf
pi_61862227
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:47 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Op die kaart kunnen die abbonementen ook komen te staan.
Dat scheelt dan alweer.
Ik was in de veronderstelling dat ik nu mooi allemaal losse kaartjes mocht gaan kopen en dat ik doodleuk 40 euro extra maandlasten zou krijgen omdat ze persé willen dat dat digitaal moet.

Ben het er nogsteeds niet mee eens trouwens dat dit je maar gewoon door je neus geramt word.
Het zou een service kunnen zijn, ik hou liever de kaartjes.
Ik ben een computerfreak, maar niet alles hoeft digitaal.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:55:38 #76
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61862285
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
En de automaat staat niet zelden op datzelfde perron.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61862292
maar de huidige abonnementen gaan wel verdwijnen, die zijn gebaseerd op zones
pi_61862305
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:52 schreef macca728 het volgende:
nee je kan ze in de toekomst alleen kopen bij automaten, die komen niet in de bussen zelf
Lijkt me sterk.
De OV bedrijven zouden wel erg dom zijn als ze reizigers niet de mogelijkheid geven om in de bus een kaartje te kopen. Dan lopen ze een boel geld mis.
pi_61862357
trouwens die automaten bij de metro staan bij veel stations zo, dat je heel makkelijk berooft kan worden van je chipkaart en je bankpas !!!! Bv bij Marconiplein, net naast de uitgang. En je moet de chipkaart er los in leggen en laten liggen even.
pi_61862365
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
Belachelijk trouwens. Precies omdat er genoeg families zijn wiens dochter voor het eerst op vakantie gaat o.i.d. en die wel graag willen uitzwaaien.

Maargoed, das een andere discussie.
pi_61862384
Hoe wil je een automaat in de bus plaatsen dan ? Zie jij ze in Rotterdam al dan ?
pi_61862422
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:57 schreef macca728 het volgende:
trouwens die automaten bij de metro staan bij veel stations zo, dat je heel makkelijk berooft kan worden van je chipkaart en je bankpas !!!! Bv bij Marconiplein, net naast de uitgang. En je moet de chipkaart er los in leggen en laten liggen even.
Hoevaak zijn er al overvallen geweest op mensen die bij die automaten stonden?
pi_61862507
Ken je Marconiplein ? Wil je echt je kaart niet opladen hoor s'avonds.

Nou nu staat er niemand dus omdat veel mensen of een abonnement hebben of de kaart ergens anders opladen
pi_61862516
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:58 schreef macca728 het volgende:
Hoe wil je een automaat in de bus plaatsen dan ? Zie jij ze in Rotterdam al dan ?
Zie jij bussen met automaten waar je een strippenkaart kunt kopen?
pi_61862551
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:00 schreef macca728 het volgende:
Ken je Marconiplein ? Wil je echt je kaart niet opladen hoor s'avonds.

Nou nu staat er niemand dus omdat veel mensen of een abonnement hebben of de kaart ergens anders opladen
Dus het probleem wat jij net schetste is eigenlijk allang opgelost.
pi_61862580
Heb je weleens gereist met de chipkaart ? Koop er maar 1 in de bus. ALs je dat lukt laat het me weten ok ? Een chipkaart he, geen strippenkaart.
pi_61862607
Ja hoor het probleem is opgelost.

De RET kreeg honderden klachten van mensen, maar geen probleem hoor !!
pi_61862692
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:02 schreef macca728 het volgende:
Heb je weleens gereist met de chipkaart ? Koop er maar 1 in de bus. ALs je dat lukt laat het me weten ok ? Een chipkaart he, geen strippenkaart.
Dat er nu geen chipkaarten in de bus worden verkocht, komt doordat er op veel plaatsen nog strippenkaarten worden verkocht. Die zijn nog gewoon te koop.

Als er geen plannen zijn om in de bus kaarten te verkopen, zou ik dat wel erg vreemd vinden. Nu hebben veel mensen als geen strippenkaart als ze in de bus stappen, dat zal straks niet anders zijn. Waarschijnlijk is dat dan ook wel iets dat ze gaan aanpassen.
pi_61862704
een chipkaart moet je opladen. Daar heb je een automaat voor nodig. Voor een strippenkaart heb je een stempel nodig. Buschauffeur heeft alleen kleine strippenkaarten, 3 of 4 strippen. Die kan je in de bus kopen.

OV chipkaart NIET
pi_61862705
Hoe zit het eigenlijk met privacy?
Het lijkt me zo wel heel erg makkelijk worden om te traceren waar ik mezelf bevind.

En nee ik heb niets op mn kerfstok, ik heb gewoon een loeihekel aan dat gecontroleer.
pi_61862785
Hoe wil je dan die automaat in de bus plaatsen. Die heb je gewoon nodig.
Hij moet namelijk altijd uitgelezen worden via de in en uitcheckapparatuur
pi_61862793
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met privacy?
Het lijkt me zo wel heel erg makkelijk worden om te traceren waar ik mezelf bevind.

En nee ik heb niets op mn kerfstok, ik heb gewoon een loeihekel aan dat gecontroleer.
Jouw reisgedrag wordt wel bijgehouden. Maar niet om je in de gaten te houden.
pi_61862834
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:08 schreef macca728 het volgende:
Hoe wil je dan die automaat in de bus plaatsen. Die heb je gewoon nodig.
Hij moet namelijk altijd uitgelezen worden via de in en uitcheckapparatuur
Waar heb je het over?
Waarom zou er een automaat in de bus moeten komen. Zoals gezegd, er zijn kaarten met 1 of 2 ritten. Die kunnen prima in de bus worden verkocht voor mensen die geen OV chipkaart hebben of te weinig saldo daar hebben staan.

Daar heb je helemaal geen automaat voor nodig.
pi_61862917
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jouw reisgedrag wordt wel bijgehouden. Maar niet om je in de gaten te houden.
Dat zeggen ze ja.

Nee ik ben niet geboren met een alu-hoedje, maar toch. Eventjes ongemerkt naar stad X is er niet meer bij.
Des te belachelijker vind ik het dat dit niet gewoon een service word i.p.v. een verplichting.
Ik vind het niet zo nodig dat dit opgeslagen word om welke reden dan ook.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:12:03 #95
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61862927
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met privacy?
Het lijkt me zo wel heel erg makkelijk worden om te traceren waar ik mezelf bevind.

En nee ik heb niets op mn kerfstok, ik heb gewoon een loeihekel aan dat gecontroleer.
Je kan wel een anonieme kaart kopen, maar dan betaal je voor alles de hoofdprijs. Wil je een abbo en andere voordeeltjes dan moet je je persoonlijke gegevens afgeven. Kwestie van kiezen of delen. Dus eigenlijk kun je nu nog gewoon beter de auto pakken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_61862961
Speciaal voor jou

De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de Verkoop- en Oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is afhankelijk van het reisproduct dat op de kaart staat.

Die 1 of 2 rittenkaart moet je dus ook opladen. Simpel toch en makkelijk.
pi_61863007
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ja.

Nee ik ben niet geboren met een alu-hoedje, maar toch. Eventjes ongemerkt naar stad X is er niet meer bij.
Des te belachelijker vind ik het dat dit niet gewoon een service word i.p.v. een verplichting.
Ik vind het niet zo nodig dat dit opgeslagen word om welke reden dan ook.
Denk je dat ook maar iemand de gegevens na zal lopen om te zien waar een bepaald individu naar toe is gegaan?
Met miljoenen reisbewegingen per dag zal er echt niet iemand zijn die dat gaat uitzoeken. Speld hooiberg in het 10voud.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:14:27 #98
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61863017
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:09 schreef Houtworm het volgende:
Waar heb je het over?
Waarom zou er een automaat in de bus moeten komen. Zoals gezegd, er zijn kaarten met 1 of 2 ritten. Die kunnen prima in de bus worden verkocht voor mensen die geen OV chipkaart hebben of te weinig saldo daar hebben staan.

Daar heb je helemaal geen automaat voor nodig.
Kaarten met 1 of 2 ritten? Ik dacht betalen per kilometer een van de speerpunten van de ov chip was?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_61863079
Ja dat is het ook. Je moet de kaart altijd opladen met wat voor product ook. ALs je maar langs de automaten kan gaan, anders is het niet controleerbaar en hou je dus ook verschillende kaartsoorten. Iets wat juist weg moet gaan door de chipkaart
pi_61863108
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je kan wel een anonieme kaart kopen, maar dan betaal je voor alles de hoofdprijs. Wil je een abbo en andere voordeeltjes dan moet je je persoonlijke gegevens afgeven. Kwestie van kiezen of delen. Dus eigenlijk kun je nu nog gewoon beter de auto pakken.
Dat ze mijn persoonlijke gegevens hebben vind ik niet zo de issue. Dat heeft de NS nu ook wel.
Het zit hem mij meer in het feit dat het zo wel erg makkelijk word om je te traceren. Of dit wel of niet gebeurd is een tweede.

Maar autorijden begint inderdaad ook een aannemelijke oplossing te worden. Ik ben nu 115 euro kwijt voor trein + bus. Dat is dus met de korting die je hebt als een maandabonnement neemt. Volgens mij scheelt dat niet zo heel erg veel meer met een auto als je een economisch dingetje koopt.
Intussen wel een vrachtlading extra vrijheid en minder afhankelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')