En de automaat staat niet zelden op datzelfde perron.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
Lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:52 schreef macca728 het volgende:
nee je kan ze in de toekomst alleen kopen bij automaten, die komen niet in de bussen zelf
Belachelijk trouwens. Precies omdat er genoeg families zijn wiens dochter voor het eerst op vakantie gaat o.i.d. en die wel graag willen uitzwaaien.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
Hoevaak zijn er al overvallen geweest op mensen die bij die automaten stonden?quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:57 schreef macca728 het volgende:
trouwens die automaten bij de metro staan bij veel stations zo, dat je heel makkelijk berooft kan worden van je chipkaart en je bankpas !!!! Bv bij Marconiplein, net naast de uitgang. En je moet de chipkaart er los in leggen en laten liggen even.
Zie jij bussen met automaten waar je een strippenkaart kunt kopen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:58 schreef macca728 het volgende:
Hoe wil je een automaat in de bus plaatsen dan ? Zie jij ze in Rotterdam al dan ?
Dus het probleem wat jij net schetste is eigenlijk allang opgelost.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:00 schreef macca728 het volgende:
Ken je Marconiplein ? Wil je echt je kaart niet opladen hoor s'avonds.
Nou nu staat er niemand dus omdat veel mensen of een abonnement hebben of de kaart ergens anders opladen
Dat er nu geen chipkaarten in de bus worden verkocht, komt doordat er op veel plaatsen nog strippenkaarten worden verkocht. Die zijn nog gewoon te koop.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:02 schreef macca728 het volgende:
Heb je weleens gereist met de chipkaart ? Koop er maar 1 in de bus. ALs je dat lukt laat het me weten ok ? Een chipkaart he, geen strippenkaart.
Jouw reisgedrag wordt wel bijgehouden. Maar niet om je in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met privacy?
Het lijkt me zo wel heel erg makkelijk worden om te traceren waar ik mezelf bevind.
En nee ik heb niets op mn kerfstok, ik heb gewoon een loeihekel aan dat gecontroleer.
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:08 schreef macca728 het volgende:
Hoe wil je dan die automaat in de bus plaatsen. Die heb je gewoon nodig.
Hij moet namelijk altijd uitgelezen worden via de in en uitcheckapparatuur
Dat zeggen ze ja.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:08 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jouw reisgedrag wordt wel bijgehouden. Maar niet om je in de gaten te houden.
Je kan wel een anonieme kaart kopen, maar dan betaal je voor alles de hoofdprijs. Wil je een abbo en andere voordeeltjes dan moet je je persoonlijke gegevens afgeven. Kwestie van kiezen of delen. Dus eigenlijk kun je nu nog gewoon beter de auto pakken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met privacy?
Het lijkt me zo wel heel erg makkelijk worden om te traceren waar ik mezelf bevind.
En nee ik heb niets op mn kerfstok, ik heb gewoon een loeihekel aan dat gecontroleer.
Denk je dat ook maar iemand de gegevens na zal lopen om te zien waar een bepaald individu naar toe is gegaan?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ja.
Nee ik ben niet geboren met een alu-hoedje, maar toch. Eventjes ongemerkt naar stad X is er niet meer bij.
Des te belachelijker vind ik het dat dit niet gewoon een service word i.p.v. een verplichting.
Ik vind het niet zo nodig dat dit opgeslagen word om welke reden dan ook.
Kaarten met 1 of 2 ritten? Ik dacht betalen per kilometer een van de speerpunten van de ov chip was?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:09 schreef Houtworm het volgende:
Waar heb je het over?
Waarom zou er een automaat in de bus moeten komen. Zoals gezegd, er zijn kaarten met 1 of 2 ritten. Die kunnen prima in de bus worden verkocht voor mensen die geen OV chipkaart hebben of te weinig saldo daar hebben staan.
Daar heb je helemaal geen automaat voor nodig.
Dat ze mijn persoonlijke gegevens hebben vind ik niet zo de issue. Dat heeft de NS nu ook wel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je kan wel een anonieme kaart kopen, maar dan betaal je voor alles de hoofdprijs. Wil je een abbo en andere voordeeltjes dan moet je je persoonlijke gegevens afgeven. Kwestie van kiezen of delen. Dus eigenlijk kun je nu nog gewoon beter de auto pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |