abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:55:38 #76
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61862285
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
En de automaat staat niet zelden op datzelfde perron.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61862292
maar de huidige abonnementen gaan wel verdwijnen, die zijn gebaseerd op zones
pi_61862305
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:52 schreef macca728 het volgende:
nee je kan ze in de toekomst alleen kopen bij automaten, die komen niet in de bussen zelf
Lijkt me sterk.
De OV bedrijven zouden wel erg dom zijn als ze reizigers niet de mogelijkheid geven om in de bus een kaartje te kopen. Dan lopen ze een boel geld mis.
pi_61862357
trouwens die automaten bij de metro staan bij veel stations zo, dat je heel makkelijk berooft kan worden van je chipkaart en je bankpas !!!! Bv bij Marconiplein, net naast de uitgang. En je moet de chipkaart er los in leggen en laten liggen even.
pi_61862365
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bij elk perron hangt nu een bordje dat je dat alleen maar mag betreden als je een geldig vervoersbewijs hebt.
Belachelijk trouwens. Precies omdat er genoeg families zijn wiens dochter voor het eerst op vakantie gaat o.i.d. en die wel graag willen uitzwaaien.

Maargoed, das een andere discussie.
pi_61862384
Hoe wil je een automaat in de bus plaatsen dan ? Zie jij ze in Rotterdam al dan ?
pi_61862422
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:57 schreef macca728 het volgende:
trouwens die automaten bij de metro staan bij veel stations zo, dat je heel makkelijk berooft kan worden van je chipkaart en je bankpas !!!! Bv bij Marconiplein, net naast de uitgang. En je moet de chipkaart er los in leggen en laten liggen even.
Hoevaak zijn er al overvallen geweest op mensen die bij die automaten stonden?
pi_61862507
Ken je Marconiplein ? Wil je echt je kaart niet opladen hoor s'avonds.

Nou nu staat er niemand dus omdat veel mensen of een abonnement hebben of de kaart ergens anders opladen
pi_61862516
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:58 schreef macca728 het volgende:
Hoe wil je een automaat in de bus plaatsen dan ? Zie jij ze in Rotterdam al dan ?
Zie jij bussen met automaten waar je een strippenkaart kunt kopen?
pi_61862551
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:00 schreef macca728 het volgende:
Ken je Marconiplein ? Wil je echt je kaart niet opladen hoor s'avonds.

Nou nu staat er niemand dus omdat veel mensen of een abonnement hebben of de kaart ergens anders opladen
Dus het probleem wat jij net schetste is eigenlijk allang opgelost.
pi_61862580
Heb je weleens gereist met de chipkaart ? Koop er maar 1 in de bus. ALs je dat lukt laat het me weten ok ? Een chipkaart he, geen strippenkaart.
pi_61862607
Ja hoor het probleem is opgelost.

De RET kreeg honderden klachten van mensen, maar geen probleem hoor !!
pi_61862692
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:02 schreef macca728 het volgende:
Heb je weleens gereist met de chipkaart ? Koop er maar 1 in de bus. ALs je dat lukt laat het me weten ok ? Een chipkaart he, geen strippenkaart.
Dat er nu geen chipkaarten in de bus worden verkocht, komt doordat er op veel plaatsen nog strippenkaarten worden verkocht. Die zijn nog gewoon te koop.

Als er geen plannen zijn om in de bus kaarten te verkopen, zou ik dat wel erg vreemd vinden. Nu hebben veel mensen als geen strippenkaart als ze in de bus stappen, dat zal straks niet anders zijn. Waarschijnlijk is dat dan ook wel iets dat ze gaan aanpassen.
pi_61862704
een chipkaart moet je opladen. Daar heb je een automaat voor nodig. Voor een strippenkaart heb je een stempel nodig. Buschauffeur heeft alleen kleine strippenkaarten, 3 of 4 strippen. Die kan je in de bus kopen.

OV chipkaart NIET
pi_61862705
Hoe zit het eigenlijk met privacy?
Het lijkt me zo wel heel erg makkelijk worden om te traceren waar ik mezelf bevind.

En nee ik heb niets op mn kerfstok, ik heb gewoon een loeihekel aan dat gecontroleer.
pi_61862785
Hoe wil je dan die automaat in de bus plaatsen. Die heb je gewoon nodig.
Hij moet namelijk altijd uitgelezen worden via de in en uitcheckapparatuur
pi_61862793
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:
Het lijkt me zo wel heel erg makkelijk worden om te traceren waar ik mezelf bevind.

En nee ik heb niets op mn kerfstok, ik heb gewoon een loeihekel aan dat gecontroleer.
Jouw reisgedrag wordt wel bijgehouden. Maar niet om je in de gaten te houden.
pi_61862834
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:08 schreef macca728 het volgende:
Hoe wil je dan die automaat in de bus plaatsen. Die heb je gewoon nodig.
Hij moet namelijk altijd uitgelezen worden via de in en uitcheckapparatuur
Waar heb je het over?
Waarom zou er een automaat in de bus moeten komen. Zoals gezegd, er zijn kaarten met 1 of 2 ritten. Die kunnen prima in de bus worden verkocht voor mensen die geen OV chipkaart hebben of te weinig saldo daar hebben staan.

Daar heb je helemaal geen automaat voor nodig.
pi_61862917
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jouw reisgedrag wordt wel bijgehouden. Maar niet om je in de gaten te houden.
Dat zeggen ze ja.

Nee ik ben niet geboren met een alu-hoedje, maar toch. Eventjes ongemerkt naar stad X is er niet meer bij.
Des te belachelijker vind ik het dat dit niet gewoon een service word i.p.v. een verplichting.
Ik vind het niet zo nodig dat dit opgeslagen word om welke reden dan ook.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:12:03 #95
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61862927
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:06 schreef McKillem het volgende:

Je kan wel een anonieme kaart kopen, maar dan betaal je voor alles de hoofdprijs. Wil je een abbo en andere voordeeltjes dan moet je je persoonlijke gegevens afgeven. Kwestie van kiezen of delen. Dus eigenlijk kun je nu nog gewoon beter de auto pakken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_61862961
Speciaal voor jou

De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de Verkoop- en Oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is afhankelijk van het reisproduct dat op de kaart staat.

Die 1 of 2 rittenkaart moet je dus ook opladen. Simpel toch en makkelijk.
pi_61863007
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ja.

Nee ik ben niet geboren met een alu-hoedje, maar toch. Eventjes ongemerkt naar stad X is er niet meer bij.
Des te belachelijker vind ik het dat dit niet gewoon een service word i.p.v. een verplichting.
Ik vind het niet zo nodig dat dit opgeslagen word om welke reden dan ook.
Denk je dat ook maar iemand de gegevens na zal lopen om te zien waar een bepaald individu naar toe is gegaan?
Met miljoenen reisbewegingen per dag zal er echt niet iemand zijn die dat gaat uitzoeken. Speld hooiberg in het 10voud.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:14:27 #98
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61863017
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:09 schreef Houtworm het volgende:
Waar heb je het over?
Waarom zou er een automaat in de bus moeten komen. Zoals gezegd, er zijn kaarten met 1 of 2 ritten. Die kunnen prima in de bus worden verkocht voor mensen die geen OV chipkaart hebben of te weinig saldo daar hebben staan.

Daar heb je helemaal geen automaat voor nodig.
Kaarten met 1 of 2 ritten? Ik dacht betalen per kilometer een van de speerpunten van de ov chip was?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_61863079
Ja dat is het ook. Je moet de kaart altijd opladen met wat voor product ook. ALs je maar langs de automaten kan gaan, anders is het niet controleerbaar en hou je dus ook verschillende kaartsoorten. Iets wat juist weg moet gaan door de chipkaart
pi_61863108
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je kan wel een anonieme kaart kopen, maar dan betaal je voor alles de hoofdprijs. Wil je een abbo en andere voordeeltjes dan moet je je persoonlijke gegevens afgeven. Kwestie van kiezen of delen. Dus eigenlijk kun je nu nog gewoon beter de auto pakken.
Dat ze mijn persoonlijke gegevens hebben vind ik niet zo de issue. Dat heeft de NS nu ook wel.
Het zit hem mij meer in het feit dat het zo wel erg makkelijk word om je te traceren. Of dit wel of niet gebeurd is een tweede.

Maar autorijden begint inderdaad ook een aannemelijke oplossing te worden. Ik ben nu 115 euro kwijt voor trein + bus. Dat is dus met de korting die je hebt als een maandabonnement neemt. Volgens mij scheelt dat niet zo heel erg veel meer met een auto als je een economisch dingetje koopt.
Intussen wel een vrachtlading extra vrijheid en minder afhankelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')