Waarom reageer je zo gepikeerd? Ik begrijp echt niet waarom mensen zo reageren. Waarom willen HBO'ers zo graag op gelijke voet staan met WO'ers? En dat terwijl niemand hier het HBO onderuit haalt, maar juist de waardevolle aspecten ervan onderstreept.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:55 schreef thumper het volgende:
[..]
Whehehe, jij bent dus één van de kneuzen die ik niet in een straal van 10km rond mijn tomeloze intelligentiecirkel wens te hebben.
Het hele onderwijssysteem is daarop ingericht. Die inrichting alleen al laat een dergelijke gradatie zien. Tenzij jij je eigen draai geeft aan de betekenis van intellectueel, maar ja, dan kunnen we er natuurlijk direct wel mee ophouden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:55 schreef thumper het volgende:
Bewijs mij dat het WO intellectueel gezien boven het HBO staat en je krijgt een 14.gif van me
Beter, toch?quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:02 schreef KingOfPop het volgende:
Steeds vaker van die drukke topics in KLB.
Ten eerste, ik ben geen HBO-er maar MBA-er, dus ik sta in jouw redenering qua intelligentie ver boven je. En dat is mijn hele punt. Een wetenschappelijke opleiding staat niet gelijk aan een hogere intelligentie, maar aan een andere interesse.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:02 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo gepikeerd? Ik begrijp echt niet waarom mensen zo reageren. Waarom willen HBO'ers zo graag op gelijke voet staan met WO'ers? En dat terwijl niemand hier het HBO onderuit haalt, maar juist de waardevolle aspecten ervan onderstreept.
[..]
Het hele onderwijssysteem is daarop ingericht. Die inrichting alleen al laat een dergelijke gradatie zien. Tenzij jij je eigen draai geeft aan de betekenis van intellectueel, maar ja, dan kunnen we er natuurlijk direct wel mee ophouden.
Zoals ik vroeg in deel 1... zou je me alsjeblieft wat voorbeelden kunnen laten zien van zinsconstructies waar jij op doelt? Ik ben erg benieuwd. Misschien leer ik er zelfs nog iets van.quote:
Nou, goedzo. Wil dit zeggen dat alle HBO'ers dus meteen maar even intelligent zijn als WO'ers? Nee, uitzonderingsgevallen maken niet de regels.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:05 schreef thumper het volgende:
[..]
Ten eerste, ik ben geen HBO-er maar MBA-er, dus ik sta in jouw redenering qua intelligentie ver boven je. En dat is mijn hele punt. Een wetenschappelijke opleiding staat niet gelijk aan een hogere intelligentie, maar aan een andere interesse.
Het hele punt is juist dat jullie WO-ers een eigen draai geven aan het begrip 'intelligentie', maar troost je, ik dacht er vroeger net zo over als jullie
Ik zo een MBA plaatsen tussen HBO en WO, dus enige terughoudendheid zou je sieren. Maar hoe dan ook, het is een feit, uiteraard, dat er inhoudelijk ook een groot verschil bestaat tussen beide niveaus. Maar die inhoud is sterk gerelateerd aan intellectuele capaciteiten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:05 schreef thumper het volgende:
[..]
Ten eerste, ik ben geen HBO-er maar MBA-er, dus ik sta in jouw redenering qua intelligentie ver boven je. En dat is mijn hele punt. Een wetenschappelijke opleiding staat niet gelijk aan een hogere intelligentie, maar aan een andere interesse.
Het hele punt is juist dat jullie WO-ers een eigen draai geven aan het begrip 'intelligentie', maar troost je, ik dacht er vroeger net zo over als jullie
Precies. En zijn alle WO-ers per definitie intelligenter dan HBO-ers? Ook niet.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:08 schreef Biels het volgende:
[..]
Nou, goedzo. Wil dit zeggen dat alle HBO'ers dus meteen maar even intelligent zijn als WO'ers? Nee, uitzonderingsgevallen maken niet de regels.
En wat voor tekortkomingen zouden dat dan zijn, shembek? Want ik zie hier net zo hard HBO'ers roepen dat ze zo ongelooflijk sociaal vaardig en praktisch onderwezen zijn dat ze het later wel even gaan maken en de WO'ers eigenlijk maar een stapel incapabele boekennerds zijn. Maar dat negeer je dan maar even?quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:09 schreef Homdeck het volgende:
Blijkbaar zijn er toch nog wat mensen die hun tekortkomingen willen compenseren door van de daken te schreeuwen dat ze WO'er zijnIk ben verder wel blij voor jullie hoor, proficiat
Per definitie dus wel, maar er zijn inderdaad uitzonderingen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:10 schreef thumper het volgende:
[..]
Precies. En zijn alle WO-ers per definitie intelligenter dan HBO-ers? Ook niet.
Sneuquote:
Niet allemaal. Wel het overgrote meerendeel. Topic mag dicht, maar om heel andere redenen dan jij denkt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:10 schreef thumper het volgende:
[..]
Precies. En zijn alle WO-ers per definitie intelligenter dan HBO-ers? Ook niet.
Topic mag dicht
Oh ja? http://nl.wikipedia.org/wiki/Master_of_Business_Administrationquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:09 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik zo een MBA plaatsen tussen HBO en WO, dus enige terughoudendheid zou je sieren.
Je begrijpt het wérkelijk niet he?quote:Maar hoe dan ook, het is een feit, uiteraard, dat er inhoudelijk ook een groot verschil bestaat tussen beide niveaus. Maar die inhoud is sterk gerelateerd aan intellectuele capaciteiten.
Ga anders even lopen schelden, dat is al een tekortkoming op zichquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:11 schreef Biels het volgende:
[..]
En wat voor tekortkomingen zouden dat dan zijn, shembek? Want ik zie hier net zo hard HBO'ers roepen dat ze zo ongelooflijk sociaal vaardig en praktisch onderwezen zijn dat ze het later wel even gaan maken en de WO'ers eigenlijk maar een stapel incapabele boekennerds zijn. Maar dat negeer je dan maar even?
HBO technische informatica en nu heb je het constant over een MBA.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:05 schreef thumper het volgende:
[..]
* Wacht commentaar op Wikipedia bron af...quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:13 schreef thumper het volgende:
[..]
Oh ja? http://nl.wikipedia.org/wiki/Master_of_Business_Administration
[..]
Je begrijpt het wérkelijk niet he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |