Ik lach me inderdaad een breuk om dit topicquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:38 schreef thumper het volgende:
[..]
Dude... Ben jij soms de incestueuze zoon van Patty Brard? Jij bent zelf de mop van de dag FOK
Probeer je nu een poging tot humor te doen, of...? Alsjeblieft, kom met wat beters.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:38 schreef thumper het volgende:
[..]
Dude... Ben jij soms de incestueuze zoon van Patty Brard? Jij bent zelf de mop van de dag FOK
Ik studeer in Wageningen en kan vertellen dat je wel een beetje gelijk hebtquote:Op maandag 22 september 2008 21:44 schreef afcajos het volgende:
[..]
Hierbij moet ik nog even toevoegen, ik was laatst bij een maat van me in Wageningen. Er was een feestje van zijn studentenvereniging. Wat een stelletje autisten liepen daar rondIk hoop niet dat zij representatief zijn voor alle WO'er want dit was echt erg
Wij hebben ons die avond kostelijk vermaakt door mensen te pesten
![]()
Dat is dan weer een denkfout. Wat wel realistisch is, is om te zeggen dat de kans dat het denkniveau lager is, hoger is.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:41 schreef servus_universitas het volgende:
Waarom niet gewoon accepteren dat je als HBO'er nu eenmaal geen WO'er bent en overeenkomstig ook een lager denkniveau bezit? Dat is toch geen schande? Dat is gewoon realistisch.
Nee hoor, een HBO'er (en zelfs MBO'er) kan zelfs een hoger denkniveau hebben dan een WO'er. Gebrek aan motivatie of de wil een eigen zaak te beginnen kan ertoe leiden dat men geen WO gaat doen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:41 schreef servus_universitas het volgende:
Het valt inderdaad wel heel erg op dat niet-WO'ers over het algemeen aankomen zetten met het idee dat WO'ers minder sociaal vaardig zijn. Dat is in principe ook het enige punt dat ze kunnen proberen aan te voeren, omdat er voor de rest bar weinig overblijft. Het probleem is alleen dat dat punt is gebaseerd op een ongefundeerd vooroordeel en dat maakt het vrij kansloos allemaal. Waarom niet gewoon accepteren dat je als HBO'er nu eenmaal geen WO'er bent en overeenkomstig ook een lager denkniveau bezit? Dat is toch geen schande? Dat is gewoon realistisch.
Exactquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:44 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dat is dan weer een denkfout. Wat wel realistisch is, is om te zeggen dat de kans dat het denkniveau lager is, hoger is.
Want? Op een WO hebben mensen gemiddeld gezien hetzelfde IQ als op het MBO?quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:38 schreef thumper het volgende:
[..]
Correct.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:41 schreef servus_universitas het volgende:
Het valt inderdaad wel heel erg op dat niet-WO'ers over het algemeen aankomen zetten met het idee dat WO'ers minder sociaal vaardig zijn. Dat is in principe ook het enige punt dat ze kunnen proberen aan te voeren, omdat er voor de rest bar weinig overblijft. Het probleem is alleen dat dat punt is gebaseerd op een ongefundeerd vooroordeel en dat maakt het vrij kansloos allemaal. Waarom niet gewoon accepteren dat je als HBO'er nu eenmaal geen WO'er bent en overeenkomstig ook een lager denkniveau bezit? Dat is toch geen schande? Dat is gewoon realistisch.
Wat mij vooral opvalt is dat de WO-ers hun standpunten tot in den treure proberen te verdedigen, en met name de standpunten van TS gebaseerd zijn op vooroordelenquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:41 schreef servus_universitas het volgende:
Dude, maak jezelf online nu niet meer belachelijk dan je in real life al bentquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:43 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Probeer je nu een poging tot humor te doen, of...? Alsjeblieft, kom met wat beters.
Ja.. door God.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:47 schreef leolinedance het volgende:
Mijn IQ is opeens omhoog geschoten nu ik van het HBO naar de Universiteit ben gegaan?
En dat is dus precies zo'n ongefundeerd misverstand. Een HBO'er heeft een lager denkniveau dan een WO'er, niet een andere. Op het intellectuele vlak staat een WO'er hoger dan een HBO'er. Waarom is het zo moeilijk om dat te erkennen? Is het pijnlijk? Dat zou het niet hoeven zijn, dat is nergens voor nodig. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en een HBO'er blinkt inderdaad over het algemeen weer uit in het toepassen van theorie in de praktijk. Maar dan hebben we het dus over een andere vaardigheid. Intellectueel gezien staat het WO daarentegen boven het HBO.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:48 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat de WO-ers hun standpunten tot in den treure proberen te verdedigen, en met name de standpunten van TS gebaseerd zijn op vooroordelen
Om een misverstand uit de wereld te helpen, een WO-er heeft niet een hoger denkniveau, maar een ander denkniveau.
En om de WO-ers onder ons even flink te laten happen: HBO-ers hebben over het algemeen een hoger denkniveau omdat zij de theorie in de praktijk kunnen brengen, iets wat WO-ers niet is aangeleerd
*bier en chips pakt*
Neen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:09 schreef DuTank het volgende:
Las ik écht als enige: Mensen die je besnijden om je niveau.
Dat kan, of je bent gewoon iemand die altijd al de benodigde capaciteiten had, maar via een omweg is zijn plaats is gekomen. Dat kan heel goed natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:47 schreef leolinedance het volgende:
Mijn IQ is opeens omhoog geschoten nu ik van het HBO naar de Universiteit ben gegaan?
quote:Op maandag 22 september 2008 20:55 schreef Beauregard het volgende:
Samenvatting voor laaggeschoolde users:
WO bagatelliseren is zinloos.Velen gingen u voor. Velen faalden.
Nou, dan vraag ik me af door wie mijn IQ tot ∞ hoogte is gestegen omdat ik vanaf het HBO mijn MBA gehaald heb zonder eerst een WO opleiding te hebben gevolgd.....quote:
En hoe zit het met studenten Nederlands recht, die aan het einde van hun 2e jaar 59 van de 60 propedeusepunten hebben behaald en vervolgens hbo rechten gaan doen? Domme scholierenquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:52 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat kan, of je bent gewoon iemand die altijd al de benodigde capaciteiten had, maar via een omweg is zijn plaats is gekomen. Dat kan heel goed natuurlijk.
Whehehe, jij bent dus één van de kneuzen die ik niet in een straal van 10km rond mijn tomeloze intelligentiecirkel wens te hebben.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:51 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En dat is dus precies zo'n ongefundeerd misverstand. Een HBO'er heeft een lager denkniveau dan een WO'er, niet een andere. Op het intellectuele vlak staat een WO'er hoger dan een HBO'er. Waarom is het zo moeilijk om dat te erkennen? Is het pijnlijk? Dat zou het niet hoeven zijn, dat is nergens voor nodig. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en een HBO'er blinkt inderdaad over het algemeen weer uit in het toepassen van theorie in de praktijk. Maar dan hebben we het dus over een andere vaardigheid. Intellectueel gezien staat het WO daarentegen boven het HBO.
Ze zijn in ieder geval dom, want waarom zou je dat in godsnaam doen? Ik kan mij niet voorstellen dat er statistisch gezien velen zijn die tot een dergelijk besluit komen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
En hoe zit het met studenten Nederlands recht, die aan het einde van hun 2e jaar 59 van de 60 propedeusepunten hebben behaald en vervolgens hbo rechten gaan doen? Domme scholieren?
Mijn beste vriend, die een 5,4 (quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval dom, want waarom zou je dat in godsnaam doen? Ik kan mij niet voorstellen dat er statistisch gezien velen zijn die tot een dergelijk besluit komen.
Laat me eens zo'n zinsconstructie zien dan. Ik ben benieuwd, taalwonder.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:52 schreef Koepert het volgende:
Leuk ook dat TS door zijn onnodig wollig taalgebruik ( een poging blijkbaar om heel beleerd over te komen)
de meest belachelijke zinsconstructies fabriceert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |