abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:54:26 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61846967
quote:
1e klas zitten met 2e klas kaartje asociaal

PRIJS. Voor mij zijn de grootste asocialen de reizigers die vinden dat zij bij drukte in de tweede klas wel eerste klas kunnen gaan zitten. Ik koop een kaartje eerste klas (60 procent duurder dan tweede) om vrijwel zeker een zitplaats te hebben en om ruimer en rustiger te kunnen zitten. Die keuze staat iedereen vrij. Mensen die tweede klas reizen hebben een grotere kans dat ze een keer moeten staan, maar meestal zit daar ook iedereen. Het is een soort loterij, met in de eerste klas meestal prijs en in de tweede klas soms niet. Maar dan moet je niet zo onsportief zijn om als je verliest, te gaan doen alsof je toch gewonnen hebt, met minder inleg. Als je bijna altijd zeker wilt zijn van een zitplaats, moet je gewoon voor de eerste klas betalen. Zo simpel is het. En vanmij mogen conducteurs al die aso’s die voor veel minder geld dan ik heb betaald naast mij willen zitten, gewoon een boete geven omdat ze geen geldig kaartje hebben.
C.BLOOIJS, WAGENINGEN
Uit de metro van vandaag. Moest er aan denken omdat ik toevallig vorige week zo'n asociale reiziger was. Er was een treinstel, en bij den helder zuid (station #2) waren de coupe's 2e klas al vol. Mensen zaten al op de trap. Ik ben toen gewoon naar een 1e klas coupe gelopen en heb me kont in een stoel geplempt. Er komt toch geen conducteur langs (geen zin in aanvaringen met reizigers denk ik zo) en meestal roepen ze 2 haltes toch wel om dat men ook in de 1e klas mag plaatsnemen.

Maar goed, kennelijk maken mensen zich daar ook druk om...

Beste meneer/mevrouw Blooijs. het is idd een loterij, eentje waar wanneer je een kaartje 1e klas koopt kans maakt op een rustige reis, maar eens in de zoveel tijd wordt uw 1e klas kaartje gelijk gesteld aan een 2e klas kaartje en mogen de 2e klassers gewoon bij u in de coupe plaats nemen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61847038
Beter in de eerste klas zitten/ staan als wachten op de volgende trein omdat de tweede klas te druk is om erbij te kunnen staan.
pi_61847617
Sowieso tijd om die klassen maar eens af te schaffen lijkt me.

Maarja zolang er idioten zijn die 60% meer voor dezelfde dienst willen betalen zal dat wel niet gebeuren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:23:31 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61847630
Het komt vaak genoeg voor dat de NS een veels te korte trein inzet, en men dicht op elkaar moet staan en zitten om nog vervoerd te kunnen worden. Dan mag je gewoon in de 1ste klas gaan zitten. Meestal roepen ze dat ook om, maar zelfs als ze dat niet doen, dan zou ik daar gewoon gaan zitten in dat soort gevallen. Of een stel verwende etters die hun 1ste klas kaartje waarschijnlijk toch alleen maar vergoed krijgen door hun baas (en dus indirect door belastinggeld) daar last van hebben, DES TE BETER! Koop dan een auto, verwaande kut-bobo's.
pi_61847643
Lijkt me meer het probleem van de NS om beter aan vraag en aanbod te voldoen.

En oja, voor nog meer googlehits op die C.BLOOIJS, WAGENINGEN is een stuk zuur.
Waar je je al niet druk over kunt maken zeg. .
pi_61847668
mja, indd DD, die eerste klas is ook heus niet sneller :S
hehehe...
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:27:30 #7
228318 Toetercavia
honk if you is down
pi_61847711
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:25 schreef Foefna het volgende:
Heldenpost. :S.
toet toet
pi_61847822
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:25 schreef Foefna het volgende:
!!
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:44:54 #9
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_61848087
Vraagje: mag de NS eigenlijk op een dag meer 1e klas treinkaartjes verkopen dan er 1e klas (zit)plaatsen zijn?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_61848234
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:44 schreef kasper het volgende:
Vraagje: mag de NS eigenlijk op een dag meer 1e klas treinkaartjes verkopen dan er 1e klas (zit)plaatsen zijn?
Is ook maar een vervoersbewijs. Het geeft recht op het zich bevinden in de eerste klas, of je daar nu staat of zit.
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:52:05 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_61848250
Het blijven vervoerbewijzen.
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:54:50 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_61848309
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:51 schreef Deliah het volgende:

Is ook maar een vervoersbewijs. Het geeft recht op het zich bevinden in de eerste klas, of je daar nu staat of zit.
Ok

Mag de NS op een dag meer vervoersbewijzen verkopen dan er zit/staanplaatsen in de trein zijn?
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:07:46 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61848573
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:22 schreef DroogDok het volgende:
Sowieso tijd om die klassen maar eens af te schaffen lijkt me.

Maarja zolang er idioten zijn die 60% meer voor dezelfde dienst willen betalen zal dat wel niet gebeuren.
voor jou ben ik voor de 3e klasse

die idioten verdienne meer dan jou

2e klasse is net een fiat panda uit jare 80
1e klasse is net een kleine benz

enne in vliegtuig kun je toch ook meer betalen zodat je beentjes wat ruimte meer hebben
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:09:18 #14
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61848596
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:54 schreef kasper het volgende:

[..]

Ok

Mag de NS op een dag meer vervoersbewijzen verkopen dan er zit/staanplaatsen in de trein zijn?
jah want iet iedereen gebruikt hem meteen op de zelfde dag je kunt ook datum loos kaartjes kopen
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:11:07 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_61848640
quote:

[..]

Ok

Je kunt ongestempelde kaarten kopen, of een abonnement of ov-jaarkaart hebben. NS kan dus niet eens bijhouden hoeveel mensen op een bepaalde dag een bepaalde trein willen nemen, laat staan per uur (wat je waarschijnlijk bedoelde )
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_61848722
quote:

[..]

Ok

Natuurlijk mag dat. Als je een kaartje koopt om 8.00 kun je nog de hele dag in de trein.
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:22:38 #17
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_61848886
Maar..... stel er rijden 20 treinen per dag van A naar B. Elke trein heeft bv. een capaciteit van max 1000 zit/staanplaatsen.
Mag de NS voor die dag dan meer dan 20.000 vervoersbewijzen (met datum van die dag!) verkopen?
pi_61849127
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:22 schreef kasper het volgende:
Maar..... stel er rijden 20 treinen per dag van A naar B. Elke trein heeft bv. een capaciteit van max 1000 zit/staanplaatsen.
Mag de NS voor die dag dan meer dan 20.000 vervoersbewijzen (met datum van die dag!) verkopen?
Ja. Het gebeurt ook dat de NS extra treinen inzet. Meestal is een dergeiljke drukte verwacht (neem een evenement als Lowlands bijvoorbeeld). Een dergelijke onverwachte drukte komt zelden voor en ook daar zullen zij gewoon op inspelen door extra treinen in te zetten.
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:42:08 #19
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61849315
Ik ben 't wel deels met de briefschrijver eens, als je in de eerste klasse van een vliegtuig gaat zitten terwijl je voor de tweede klasse betaald hebt met een of ander kut excuus wordt je er ook uitgeveegd.

Eerste klasse is eerste klasse, het verwerft het recht om eerste klasse te reizen. En tweede klasse is tweede klasse. Vervelend dat je moet staan, so what big deal. Wat zegt NS dan, wil je zitten? Dat kan, moet je eerste klasse kaartjes kopen dan kun je in de meeste gevallen zitten.

Ik vind 't aso als je dan als met je 2e klasse kaartje dan in de eerste klasse gaat zitten omdat er geen plaats is. Plek zat. Een conducteur zei ooit: "Als ik voor elke beschikbare plek een euro krijg, mag jij eerste klasse gaan zitten!". Overigens helemaal aso zijn mensen die 't doen met een SOV, opzouten nou!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:46:15 #20
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61849394
ik ben toen ik heel jong wel eens per ongeluk in de eerste klas gaan zitten met een 2e klas kaartje

toen kwam de concucteur
die was echt heeeel boos... dus vind dat ik wel hard genoeg gestraft was
k was een jaar of 12
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:13:02 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61851225
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:42 schreef zwahiel het volgende:
Ik ben 't wel deels met de briefschrijver eens, als je in de eerste klasse van een vliegtuig gaat zitten terwijl je voor de tweede klasse betaald hebt met een of ander kut excuus wordt je er ook uitgeveegd.

Eerste klasse is eerste klasse, het verwerft het recht om eerste klasse te reizen. En tweede klasse is tweede klasse. Vervelend dat je moet staan, so what big deal. Wat zegt NS dan, wil je zitten? Dat kan, moet je eerste klasse kaartjes kopen dan kun je in de meeste gevallen zitten.

Ik vind 't aso als je dan als met je 2e klasse kaartje dan in de eerste klasse gaat zitten omdat er geen plaats is. Plek zat. Een conducteur zei ooit: "Als ik voor elke beschikbare plek een euro krijg, mag jij eerste klasse gaan zitten!". Overigens helemaal aso zijn mensen die 't doen met een SOV, opzouten nou!
vind dat die studentjes met overjaarkaarten moetten staan (3e klasse) en betalende mensen zitte
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:19:59 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61851354
Met een tweedeklas kaartje moet je opflikkeren uit eersteklas. Maar aan de andere kant zijn er altijd véél te weinig tweedeklas plaatsen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:32:51 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61851629
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:19 schreef Harajuku. het volgende:
Met een tweedeklas kaartje moet je opflikkeren uit eersteklas. Maar aan de andere kant zijn er altijd véél te weinig tweedeklas plaatsen
Je bent echt gek als je denkt dat ik ga staan met 30 anderen op 5 vierkante meter omdat de NS niet fatsoenlijk genoeg treinstellen kan regelen, terwijl er in eerste klas genoeg zitplaats is waar niets meer wordt gedaan.

Het kan dan zogenaamd wel een 2de klas kaartje zijn, je betaalt er alsnog meer dan genoeg geld voor.

Daarnaast, zoals ik al eerder aangaf, wordt het kaartje van veel van die chappies in de 1ste klas gewoon betaalt door hun baas, en dus indirect gewoon via een slinkse belastingaftrekpost van MIJN belastingbijdrage. Dus dan kunnen ze wel heel stoer gaan doen met zijn allen in die 1ste klas, maar het merendeel heeft dat niet uit eigen zak betaalt.
pi_61853303
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:13 schreef T42 het volgende:

[..]

vind dat die studentjes met overjaarkaarten moetten staan (3e klasse) en betalende mensen zitte
overjaarkaarten
pi_61854261
Als 2e klas helemaal vol zit en ook hoop mensen op het balkon staan, dan is het zeker geen probleem als je 1e klas gaat zitten voor de conducteur. (mijn ervaring)
Lijkt me ook niet meer dan logies.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')