Uit de metro van vandaag. Moest er aan denken omdat ik toevallig vorige week zo'n asociale reiziger was. Er was een treinstel, en bij den helder zuid (station #2) waren de coupe's 2e klas al vol. Mensen zaten al op de trap. Ik ben toen gewoon naar een 1e klas coupe gelopen en heb me kont in een stoel geplempt. Er komt toch geen conducteur langs (geen zin in aanvaringen met reizigers denk ik zo) en meestal roepen ze 2 haltes toch wel om dat men ook in de 1e klas mag plaatsnemen.quote:1e klas zitten met 2e klas kaartje asociaal
PRIJS. Voor mij zijn de grootste asocialen de reizigers die vinden dat zij bij drukte in de tweede klas wel eerste klas kunnen gaan zitten. Ik koop een kaartje eerste klas (60 procent duurder dan tweede) om vrijwel zeker een zitplaats te hebben en om ruimer en rustiger te kunnen zitten. Die keuze staat iedereen vrij. Mensen die tweede klas reizen hebben een grotere kans dat ze een keer moeten staan, maar meestal zit daar ook iedereen. Het is een soort loterij, met in de eerste klas meestal prijs en in de tweede klas soms niet. Maar dan moet je niet zo onsportief zijn om als je verliest, te gaan doen alsof je toch gewonnen hebt, met minder inleg. Als je bijna altijd zeker wilt zijn van een zitplaats, moet je gewoon voor de eerste klas betalen. Zo simpel is het. En vanmij mogen conducteurs al die aso’s die voor veel minder geld dan ik heb betaald naast mij willen zitten, gewoon een boete geven omdat ze geen geldig kaartje hebben.
C.BLOOIJS, WAGENINGEN
Heldenpost. :S.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:25 schreef Foefna het volgende:
mja, indd DD, die eerste klas is ook heus niet sneller :S
quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:25 schreef Foefna het volgende:
mja, indd DD, die eerste klas is ook heus niet sneller :S
Is ook maar een vervoersbewijs. Het geeft recht op het zich bevinden in de eerste klas, of je daar nu staat of zit.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:44 schreef kasper het volgende:
Vraagje: mag de NS eigenlijk op een dag meer 1e klas treinkaartjes verkopen dan er 1e klas (zit)plaatsen zijn?
Okquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:51 schreef Deliah het volgende:
Is ook maar een vervoersbewijs. Het geeft recht op het zich bevinden in de eerste klas, of je daar nu staat of zit.
voor jou ben ik voor de 3e klassequote:Op dinsdag 23 september 2008 12:22 schreef DroogDok het volgende:
Sowieso tijd om die klassen maar eens af te schaffen lijkt me.
Maarja zolang er idioten zijn die 60% meer voor dezelfde dienst willen betalen zal dat wel niet gebeuren.
jah want iet iedereen gebruikt hem meteen op de zelfde dag je kunt ook datum loos kaartjes kopenquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:54 schreef kasper het volgende:
[..]
Ok
Mag de NS op een dag meer vervoersbewijzen verkopen dan er zit/staanplaatsen in de trein zijn?
Je kunt ongestempelde kaarten kopen, of een abonnement of ov-jaarkaart hebben. NS kan dus niet eens bijhouden hoeveel mensen op een bepaalde dag een bepaalde trein willen nemen, laat staan per uur (wat je waarschijnlijk bedoeldequote:Op dinsdag 23 september 2008 12:54 schreef kasper het volgende:
[..]
Ok
Mag de NS op een dag meer vervoersbewijzen verkopen dan er zit/staanplaatsen in de trein zijn?
Natuurlijk mag dat. Als je een kaartje koopt om 8.00 kun je nog de hele dag in de trein.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:54 schreef kasper het volgende:
[..]
Ok
Mag de NS op een dag meer vervoersbewijzen verkopen dan er zit/staanplaatsen in de trein zijn?
Ja. Het gebeurt ook dat de NS extra treinen inzet. Meestal is een dergeiljke drukte verwacht (neem een evenement als Lowlands bijvoorbeeld). Een dergelijke onverwachte drukte komt zelden voor en ook daar zullen zij gewoon op inspelen door extra treinen in te zetten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:22 schreef kasper het volgende:
Maar..... stel er rijden 20 treinen per dag van A naar B. Elke trein heeft bv. een capaciteit van max 1000 zit/staanplaatsen.
Mag de NS voor die dag dan meer dan 20.000 vervoersbewijzen (met datum van die dag!) verkopen?
vind dat die studentjes met overjaarkaarten moetten staanquote:Op dinsdag 23 september 2008 13:42 schreef zwahiel het volgende:
Ik ben 't wel deels met de briefschrijver eens, als je in de eerste klasse van een vliegtuig gaat zitten terwijl je voor de tweede klasse betaald hebt met een of ander kut excuus wordt je er ook uitgeveegd.
Eerste klasse is eerste klasse, het verwerft het recht om eerste klasse te reizen. En tweede klasse is tweede klasse. Vervelend dat je moet staan, so what big deal. Wat zegt NS dan, wil je zitten? Dat kan, moet je eerste klasse kaartjes kopen dan kun je in de meeste gevallen zitten.
Ik vind 't aso als je dan als met je 2e klasse kaartje dan in de eerste klasse gaat zitten omdat er geen plaats is. Plek zat. Een conducteur zei ooit: "Als ik voor elke beschikbare plek een euro krijg, mag jij eerste klasse gaan zitten!". Overigens helemaal aso zijn mensen die 't doen met een SOV, opzouten nou!
Je bent echt gek als je denkt dat ik ga staan met 30 anderen op 5 vierkante meter omdat de NS niet fatsoenlijk genoeg treinstellen kan regelen, terwijl er in eerste klas genoeg zitplaats is waar niets meer wordt gedaan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:19 schreef Harajuku. het volgende:
Met een tweedeklas kaartje moet je opflikkeren uit eersteklas. Maar aan de andere kant zijn er altijd véél te weinig tweedeklas plaatsen
overjaarkaartenquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:13 schreef T42 het volgende:
[..]
vind dat die studentjes met overjaarkaarten moetten staan(3e klasse) en betalende mensen zitte
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |