650 eigen risico.. kun je je dan niet beter -niet- verzekeren?quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik betaal nu 73,75 per maand met 650 eigen risico. Dat eigen risico mag best omhoog, verdient zichzelf terug!
Let trouwens wel op dat het "werkgeversdeel" van 4,4 naar 5,1% (van je inkomen) is gestegen, een stijging van 15%! Wellicht worden de bedragen die je zelf direct moet betalen iets lager, maar realiseer je wel waar het vandaan komt.
is dat dan niet verplicht?quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:40 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
650 eigen risico.. kun je je dan niet beter -niet- verzekeren?
Er is nog maar 1 premie bekend, dus een echt lijstje kan ik nog niet maken. Daarom wordt alleen DSW nog maar genoemd. Als ik vanavond thuis ben zet ik het even in Excel en maak ik er een plaatje van zodat het gemakkelijk vernieuwd kan worden (net als bij de topic "Banken met hoge rente...").quote:
Er is een verplicht eigen risico. Dit jaar is dat 150 euro.quote:
Als werknemer heb je niks te maken met een werkgeversdeel. Op de loonstrook staat wel een werknemersdeel en dat is dit jaar 7,2%. In 2009 gaat dat omlaag naar 6,9%. Dit deel wordt echter door de meeste werkgevers vergoed, als je gewoon in loondienst werkt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik betaal nu 73,75 per maand met 650 eigen risico. Dat eigen risico mag best omhoog, verdient zichzelf terug!
Let trouwens wel op dat het "werkgeversdeel" van 4,4 naar 5,1% (van je inkomen) is gestegen, een stijging van 15%! Wellicht worden de bedragen die je zelf direct moet betalen iets lager, maar realiseer je wel waar het vandaan komt.
Ik zou willen dat dat kon! Ik betaal nu 900 euro per jaar, waar ik niets voor terugkrijg. Ideaal voor de verzekering dus, puur cashen!quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:40 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
650 eigen risico.. kun je je dan niet beter -niet- verzekeren?
Dit is de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW voor het inkomen niet uit dienstbetrekking. En dat was in 2008 ook al 5,1%.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Totdat er eens wat gebeurt. Ik had ook nooit wat , maar ik heb nu al een jaar ziekenhuis bezoek, in januari was ik al door mijn eigen risicoquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou willen dat dat kon! Ik betaal nu 900 euro per jaar, waar ik niets voor terugkrijg. Ideaal voor de verzekering dus, puur cashen!
Al 2 jaar mijn verzekering bij DSW. Ze zijn redelijk vlot met terugbetalen bij declaraties, geen losse tandartsverzekering inderdaad en ze zijn goed bereikbaar en vriendelijk aan de telefoon. Ben dus best tevredenquote:Op dinsdag 23 september 2008 08:02 schreef JaZekerZ het volgende:
Ben benieuwd, iemand ervaring met DSW overigens?
bij de rest van de aanbieders zal je inderdaad weer genaaid wordenquote:Op dinsdag 23 september 2008 09:34 schreef Xcalibur het volgende:
Zo, gaat die omlaag.... ik had begrepen dat het volop duurder zou worden juist?
Dat doe je dan jezelf aan, want niets weerhoudt je ervan om te wisselen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
bij de rest van de aanbieders zal je inderdaad weer genaaid worden
wie zegt dat ik dat niet doe dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat doe je dan jezelf aan, want niets weerhoudt je ervan om te wisselen.
Je hebt het erover dat mensen genaaid worden. Niet dus, dat doen ze zichzelf aan. Ik heb het niet over jou als persoon. Als niemand met de andere aanbieders in zee gaat zullen ze wel met hun prijzen moeten stuntenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
wie zegt dat ik dat niet doe dan?
dan begreep ik je verkeerdquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je hebt het erover dat mensen genaaid worden. Niet dus, dat doen ze zichzelf aan. Ik heb het niet over jou als persoon. Als niemand met de andere aanbieders in zee gaat zullen ze wel met hun prijzen moeten stunten
Ik zit bij IZZ, maar hoef sowieso nooit nota's in te dienen of kosten voor te schieten. Ik ben chronisch ziek, dus maak elke maand kosten dus is het wel fijn als je dat niet telkens hoef te declareren. Ik weet niet wat de jaarlijkste kosten zijn van de IZZ, maar ik ben toch aan alle kanten aanvullende verzekerd, dus het is sowieso duur. Maar ja ik haal die kosten er dan ook wel echt uitquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:06 schreef Bot82 het volgende:
Ben al jaren verzekerd bij DSW. Vind de premie altijd stabiel en in afhandeling van ingediende nota's zijn ze altijd erg vlot. Voordeel bij DSW vind ik dat de tandartskosten meeverzekerd zijn in de aanvullende verzekering, je hoeft er dus niet nog eens een aparte tandartsverzekering bij te nemen.
De meeste zorgverzekeraars komen pas eind oktober of pas in november met de nieuwe premies. Alleen DSW is elk jaar de eerste. Nog even geduld dus. Zodra er meer bekend is, wordt het lijstje bijgewerktquote:
Natura is dat alleen de zorg door gecontracteerde zorgverleners direct en volledig wordt vergoed. Zorg door niet-gecontracteerde zorgverleners wordt maar deels vergoed. Bij een restitutie-polis moet je de rekeningen zelf indienen bij je verzekeraar, maar krijg je het wel volledig vergoed, ongeacht of de zorgverlener gecontracteerd is door jouw verzekeraar. Daarom zijn restitutie-polissen duurder.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:54 schreef Kersje86 het volgende:
wat is dat verschil van natura en resitutie? ik heb gewoon zo'n VGZ + jongerenpakket ofzo maar dan wel collectief... maja zowiezo is het wel duurder geworden als ik het zo zie
Geen probleem. Zal ik vanavond aanpassen (als ik de tijd er voor kan vinden).quote:Op zondag 2 november 2008 23:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom is het lijstje eigenlijk op alfabetische volgorde
Op basis van prijs (wat immers de insteek van dit topic is) is toch handiger?
Volgens mij was Zekur net wat goedkoper. Nadeel is dat kinderen niet meeverzekerd kunnen worden. (als je dat als nadeel ziet)quote:Op maandag 3 november 2008 20:04 schreef Brammetje het volgende:
Ik wacht nog wel even op de nieuwe premie van Anderzorg, die zijn altijd het goedkoopst.
Ik betaal nu 61 euro per maand.
Collectief via de werkgever bij De Frieslandquote:Op maandag 3 november 2008 21:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij was Zekur net wat goedkoper. Nadeel is dat kinderen niet meeverzekerd kunnen worden. (als je dat als nadeel ziet)
Wij zitten daardoor én bij Zekur én bij Anderzorg.
Ik heb even zitten kijken, maar die van het Kruidvat ziet er prima uit! Ik zou dan gaan voor de tandverzekering erbij en kom dan lager uit dan bij Menzis zónder aanvullende pakketten.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:26 schreef Doedezemaar het volgende:
In mijn geval scheelt het tussen IZZ (zelfs met bijdrage van werkgever van ¤14 voor een aanvullend pakket) en Kruidvat nog ¤ 8,50 per maand, waarvan het verschil in de basisverzekering het kleinste deel is. En dan ook nog die ¤50 te besteden bij Kruidvat, dat is een totaal van ruim ¤150 voor 2009. Dan kijk ik puur naar de dekking die ik nu bij Kruidvat heb voor de voor mij belangrijke zaken en kies bij IZZ de aanvullende pakketten waar die dekking ook in zit.
Buiten dat een zorgverzekering verplicht is, hebben we nooit kosten. Mocht ik m'n volledige eigen risico kwijt zijn, dan ben ik net ¤100 euro duurder uit als een gemiddelde zorgverzekering me zou kosten zonder die 500 euro. Ik betaal nu 56 euro (Zekúr). Dat zou dan in theorie 98 euro per maand zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2008 00:00 schreef joko90 het volgende:
Wat een hoge eigen risico's hoor ik hier allemaal: 650 euro! dan kun je net zo goed geen zorgverzekering hebben. Als je dan een keer wat hebt ben je direct het premievoordeel kwijt.
Dat hangt helemaal van jezelf af. Als je nooit wat hebt, kan je overwegen om je aanvullende verzekering weg te doen. Maar je moet je ook afvragen of je de lasten zelf kan dragen áls je het toch eens nodig mocht hebben.quote:Op zaterdag 15 november 2008 00:58 schreef Renesite het volgende:
Ik heb nooit wat... Ben nog geen 22 jaar (tandarts enzo is gratis...) en ik hoef geen bril... Ik heb Menzis + jongerenverzorgd á 13 in de maand extra. Nu twijfel ik: wegdoen die extra verzekering of houden.
Bah... Ik heb geleerd om nooit te besparen op zorgkosten!
Dat valt (in mijn geval) erg mee. Ik bespaar in 2009 met 500 euro vrijwillig eigen risico 300 euro. Dus binnen 2 jaar heb ik dat al terugverdiend. Dat vind ik heel redelijk.quote:Op zaterdag 15 november 2008 00:00 schreef joko90 het volgende:
Wat een hoge eigen risico's hoor ik hier allemaal: 650 euro! dan kun je net zo goed geen zorgverzekering hebben. Als je dan een keer wat hebt ben je direct het premievoordeel kwijt.
Ik ook! Het valt me op dat de eigen-risico-korting steeds hoger wordt; blijkbaar beginnen ze door te hebben dat mensen met 500 euro extra eigen risico nooti declaraties indienen en het dus heel simpel verdienen is voor ze!quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:29 schreef MarBu het volgende:
[..]
Dat valt (in mijn geval) erg mee. Ik bespaar in 2009 met 500 euro vrijwillig eigen risico 300 euro. Dus binnen 2 jaar heb ik dat al terugverdiend. Dat vind ik heel redelijk.
United Consumers heeft ook wel een leuke actie. Daar kan je je collectief verzekeren bij VGZ met 10% korting op de basisverzekering. Als je echter je korting inlevert, kan je een Wii Sport Pak* cadeau krijgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er nog verzekeraars die een welkomskado hebben? Vorig jaar ben ik naar Menzis overgestapt omdat ik daar een Wake-Up Light kreeg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |