Deze noteer ik en schuif ik door naar de moppentrommel.quote:Op maandag 22 september 2008 20:58 schreef FixYou het volgende:
HBO is praktischer ingesteld en heeft daar ook een voordeel bij t.o.v. het WO.
Met een patat-friet randje. Ik weet het.quote:Op maandag 22 september 2008 21:06 schreef afcajos het volgende:
TS probeert op een vrij originele manier een topic te openen, maar uiteindelijk wordt dit gewoon weer een standaard MBO/HBO/WO discussie topic
Eigenlijk is het beneden je niveau?quote:Op maandag 22 september 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Met een patat-friet randje. Ik weet het.
Erg jammer.
TS is vroeger waarschijnlijk gepest door havisten/HBO'ers, heeft een heel lelijke WO-vriendin en probeert op FOK! samen met z'n elite-clubje te doen alsof niet-WO'ers hem zouden benijden om nog zichzelf nog enigzins goed te voelen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:06 schreef afcajos het volgende:
TS probeert op een vrij originele manier een topic te openen, maar uiteindelijk wordt dit gewoon weer een standaard MBO/HBO/WO discussie topic
VBO-alert!quote:Op maandag 22 september 2008 21:11 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
TS is vroeger waarschijnlijk gepest door havisten/HBO'ers, heeft een heel lelijke WO-vriendin en probeert op FOK! samen met z'n elite-clubje te doen alsof niet-WO'ers hem zouden benijden om nog zichzelf nog enigzins goed te voelen.
Dat dus. Van die types die beweren zo intelligent te zijn, maar intussen verzuipen ze in de echte wereld zodra ze hun universiteitje verlaten.quote:Op maandag 22 september 2008 21:05 schreef alors het volgende:Opleidingnijd
Als jij een echte WO'er was zou je boven al die mensen staan die je zogenaamd benijden om je ontzettend edele niveau.
HBO-ers zijn een stel middelbare scholieren die wat meer dan een LOI-cursus doen.quote:Op maandag 22 september 2008 20:55 schreef Beauregard het volgende:
We zijn er al lang uit dat het 'friet' is, net als we er al lang uit zijn dat HBO'ers scholieren zijn die ernstig lijden aan zelfoverschatting en de kunst van het realistisch denken niet machtig zijn.
quote:Op maandag 22 september 2008 21:11 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
TS is vroeger waarschijnlijk gepest door havisten/HBO'ers, heeft een heel lelijke WO-vriendin en probeert op FOK! samen met z'n elite-clubje te doen alsof niet-WO'ers hem zouden benijden om nog zichzelf nog enigzins goed te voelen.
Werkelijk heerlijk hoe je keer op keer poogt mij te typeren. Ik heb geen idee waarom je het doet. Wellicht omdat je je haast niet voor kunt stellen dat WO'ers misschien wel eens minstens zo sociaal en succesvol op allerlei terreinen zouden kunnen zijn dan jij.quote:Op maandag 22 september 2008 21:14 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Dat dus. Van die types die beweren zo intelligent te zijn, maar intussen verzuipen ze in de echte wereld zodra ze hun universiteitje verlaten.
Genoeg WO'ers overigens die niet autistisch zijn hoor, dit geldt alleen voor TS en z'n clubje.
Dat dus. Evenveel respect voor een topmodel of profvoetballer dan voor types als TS. Die zijn ook geboren met hun 'gave', en hebben evenveel gedaan om dat te ontwikkelen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:12 schreef Strani het volgende:
Ik ben ongeschoold tuig. Of dat aan de intelligentie lag weet ik niet maar ik was simpelweg te lui en te anti-authoritair.
Maar da's niet zo enorm relevant. Ik heb wel een vraag aan TS: Als je het over 'superieur' hebt, bedoel je dan je intelligentie of doel je op wie jij als mens bent? Dat je een leuke intelligentie hebt meegekregen bij je geboorte geloof ik namelijk best, maar ik ben aanzienlijk minder onder de indruk van je persoonlijkheid. Je komt me zelfs wat inferieur over, op dat gebied.
U zit op het vmbo? Zo ja, vertel er eens wat over. Zijn jij en je klasgenoten werkelijk zo lomp als ze er uit zien?quote:Op maandag 22 september 2008 21:16 schreef Koepert het volgende:
[..]
HBO-ers zijn een stel middelbare scholieren die wat meer dan een LOI-cursus doen.
WO-ers zijn een stel middelbare scholieren die blij zijn dat ze een boek uit hun hoofd kunnen leren.
quote:Op maandag 22 september 2008 21:13 schreef santax het volgende:
TS laat maar weer eens zien dat een hoge opleiding hebben niet hetzelfde is als intelligent zijn. Ook staat een afgeronde WO niet garant voor een goede ontwikkeling op sociaal en emotioneel gebied. Ook dit zien we terug in de OP.
quote:Op maandag 22 september 2008 21:13 schreef santax het volgende:
TS laat maar weer eens zien dat een hoge opleiding hebben niet hetzelfde is als intelligent zijn. Ook staat een afgeronde WO niet garant voor een goede ontwikkeling op sociaal en emotioneel gebied. Ook dit zien we terug in de OP.
Dank u.quote:Op maandag 22 september 2008 21:17 schreef Beauregard het volgende:
[..]
[..]
Werkelijk heerlijk hoe je keer op keer poogt mij te typeren. Ik heb geen idee waarom je het doet. Wellicht omdat je je haast niet voor kunt stellen dat WO'ers misschien wel eens minstens zo sociaal en succesvol op allerlei terreinen zouden kunnen zijn dan jij.
Hoe dan ook, ga zo nog even door, ik vermaak me kostelijk.!
quote:Op maandag 22 september 2008 21:18 schreef Beauregard het volgende:
[..]
U zit op het vmbo? Zo ja, vertel er eens wat over. Zijn jij en je klasgenoten werkelijk zo lomp als ze er uit zien?
Tuurlijk...quote:Op maandag 22 september 2008 21:01 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Deze noteer ik en schuif ik door naar de moppentrommel.
Ah, eindelijk een HBO'er die op normale toon een verhaal kan afsteken.quote:Op maandag 22 september 2008 21:23 schreef Koepert het volgende:
[..]
Grapjas..
Om toch even antwoord op je vraag te geven.. Ik doe HBO. Niet omdat ik WO qua intelligentie niet aan zou kunnen. Vrij gemakkelijk zelfs. Maar ik ben van mening dat de iets meer praktijkgerichtheid van t HBO nuttiger is. Dat het een uit zn kluiten gewassen middelbare school is daar neem k maar op de koop toe, niveau is er niet bijster hoog. WO daarentegen is een beetje boeken lezen en theorieën daarover uitwerken.. En ja heb ik ook gedaan. Boeken lezen kan ik thuis ook wel; heb ik geen college voor nodig.
STRIKVRAAG!quote:Op maandag 22 september 2008 21:26 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Tuurlijk...
ff een voorbeeld:
1e Graads docent Wiskunde, WO opgeleid en vervolgens een postdoctorale lerarenopleiding van 1 jaar (dus 5 jaar WO opgeleid). Heeft in zijn postdoc slechts 1x 3 maanden stage gelopen op een VWO.
2e Graads docent Wiskunde, HBO opgeleid en geen post-hbo (slechts 4 jaar HBO). Heeft gedurende zijn 4-jarige opleiding gemiddeld 2 dagen per week en in het laatste jaar 4 dagen per week lesgegeven op de onderbouw HAVO/VWO en bovenbouw VMBO.
Wie is een betere docent?
Ja ik put uit ervaring.. 2 jaar WO gedaan. Geen zin in dat theoretische.quote:Op maandag 22 september 2008 21:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ah, eindelijk een HBO'er die op normale toon een verhaal kan afsteken.
Maar hoe weet je dat je de universiteit vrij gemakkelijk zou aankunnen? Put je uit ervaring, of denk je dat je dat kunt? Ik vind het nogal een bewering namelijk...
Verder is je uitleg over wat er op een universiteit gebeurt ietwat kinderachtig. 'Boekje lezen en een theorie uitwerken'. Maar goed, dat kan ik je niet kwalijk nemen.
Jij slaat zelf een walgelijke toon aan en daarna verwacht je normale reacties terug?quote:Op maandag 22 september 2008 21:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ah, eindelijk een HBO'er die op normale toon een verhaal kan afsteken.
quote:Op maandag 22 september 2008 21:31 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Jij slaat zelf een walgelijke toon aan en daarna verwacht je normale reacties terug?
Ik hou best wel van een beetje arrogantie, maar ik heb een beetje het idee dat je iets wil bewijzen ofzo, en dat je je 'opleidingsniveau' iets te serieus neemt. Maar laat ik hopen dat je er puur op uit bent om hier mensen te laten happen. Dat doe je namelijk goed in elk geval.
En daarom HBO, de gulden middenweg.quote:Op maandag 22 september 2008 21:32 schreef afcajos het volgende:
Feit is wel dat aardig wat WO'ers die ik ken op sociaal vlak vaak wat te kort schieten. Of ze zijn zo overdreven betweterig, of ze weten zich geen houding te tegen bij bijvoorbeeld meiden.
Maar aan de andere kant, van die onopgeleide bouwvakkers... Ook een drama om normaal mee te praten.
Ik sla helemaal geen 'walgelijke toon' aan. Ik plaats hier wat tekst in een OP, waardoor enkele simpele zielen zich klaarblijkelijk op hun micro-penis getrapt voelen. Dat uiten ze dan door proberen mij te typeren als een autistische idioot, met eeuwenoude, slaapverwekkende non-argumenten aan te komen, of me simpelweg uitschelden. Ik vind dat niet bepaald normaal, maar goed.quote:Op maandag 22 september 2008 21:31 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Jij slaat zelf een walgelijke toon aan en daarna verwacht je normale reacties terug?
Ik hou best wel van een beetje arrogantie, maar ik heb een beetje het idee dat je iets wil bewijzen ofzo, en dat je je 'opleidingsniveau' iets te serieus neemt. Maar laat ik hopen dat je er puur op uit bent om hier mensen te laten happen. Dat doe je namelijk goed in elk geval.
Over wat voor WO'ers hebben we het hier? Kluizenaars die aan een TU studeren? Ik durf te beweren scholieren die op HBO niveau bijvoorbeeld informatica studeren zich exact hetzelfde gedragen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:32 schreef afcajos het volgende:
Feit is wel dat aardig wat WO'ers die ik ken op sociaal vlak vaak wat te kort schieten. Of ze zijn zo overdreven betweterig, of ze weten zich geen houding te tegen bij bijvoorbeeld meiden.
Maar aan de andere kant, van die onopgeleide bouwvakkers... Ook een drama om normaal mee te praten.
Je taalgebruik is echt lachwekkendquote:Op maandag 22 september 2008 21:34 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik sla helemaal geen 'walgelijke toon' aan. Ik plaats hier wat tekst in een OP, waardoor enkele simpele zielen zich klaarblijkelijk op hun micro-penis getrapt voelen. Dat uiten ze dan door proberen mij te typeren als een autistische idioot, met eeuwenoude, slaapverwekkende non-argumenten aan te komen, of me simpelweg uitschelden. Ik vind dat niet bepaald normaal, maar goed.
Ik wil niets bewijzen. Ik wilde mijn klacht kwijt en dat is bij deze aardig gelukt.
Ik zeg toch ook niet dat alle WO'ers zo zijn. gemiddeld komt het vaker voor dat WO'ers op sociaal vlak wat achter lopen. Dit is trouwens mijn ervaring, ik kom dan ook uit een klein dorpquote:Op maandag 22 september 2008 21:37 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Over wat voor WO'ers hebben we het hier? Kluizenaars die aan een TU studeren? Ik durf te beweren scholieren die op HBO niveau bijvoorbeeld informatica studeren zich exact hetzelfde gedragen.
Kortom: wat een ontzettend zwaktebod.
Ik heb de laatste tijd een beetje het tegenovergestelde. Ik vind m'n opleiding te praktisch worden sinds begin dit schooljaar.quote:Op maandag 22 september 2008 21:23 schreef Koepert het volgende:
[..]
Grapjas..
Om toch even antwoord op je vraag te geven.. Ik doe HBO. Niet omdat ik WO qua intelligentie niet aan zou kunnen. Vrij gemakkelijk zelfs. Maar ik ben van mening dat de iets meer praktijkgerichtheid van t HBO nuttiger is. Dat het een uit zn kluiten gewassen middelbare school is daar neem k maar op de koop toe, niveau is er niet bijster hoog. WO daarentegen is een beetje boeken lezen en theorieën daarover uitwerken.. En ja heb ik ook gedaan. Boeken lezen kan ik thuis ook wel; heb ik geen college voor nodig.
Hmz, dit is nu jammer aangezien je originele klacht op dezelfde 'feiten' gebaseerd is. Dat zou dan ook een zwaktebod zijn.quote:Op maandag 22 september 2008 21:37 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Over wat voor WO'ers hebben we het hier? Kluizenaars die aan een TU studeren? Ik durf te beweren scholieren die op HBO niveau bijvoorbeeld informatica studeren zich exact hetzelfde gedragen.
Kortom: wat een ontzettend zwaktebod.
Eensch. Opleidingsniveau zegt ook niet echt veel. Mensen die prat gaan op hun (hoge) opleiding, die dalen juist in mijn achting.quote:Op maandag 22 september 2008 21:31 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik hou best wel van een beetje arrogantie en je manier van discusseren had ik misschien zelfs leuk gevonden als het over andere onderwerpen ging, maar ik heb een beetje het idee dat je iets wil bewijzen ofzo, en dat je je 'opleidingsniveau' iets te serieus neemt. Maar laat ik hopen dat je er puur op uit bent om hier mensen te laten happen. Dat doe je namelijk goed in elk geval.
Ik zeg ook niet dat ik tevreden ben over t HBOquote:Op maandag 22 september 2008 21:39 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd een beetje het tegenovergestelde. Ik vind m'n opleiding te praktisch worden sinds begin dit schooljaar... Voor elk vak moet je wel een fucking portfolio, een (onderzoeks)rapport, een interview, verslag of iets dergelijks inleveren dit semester. Kost enorm veel tijd en moeite en bovendien vind ik het vaak een beetje kinderachtig. Leren uit je boek kost veel minder tijd! Heb liever 80 % theorie en 20 % praktijk ofzo.
Maar op het WO doe je natuurlijk weer veel onderzoek, kost ook tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |