http://www.nieuws.nl/527727quote:Novum) - Tijdens de klassieker Feyenoord-Ajax in de Rotterdamse Kuip is zondagmiddag een 12-jarige supporter van Ajax mishandeld. De jongen zat in een vak met supporters van de thuisclub en juichte na de eerste goal van Ajax. Hierop kreeg hij een stomp in het gezicht van een volwassen man die naast hem stond, waarna een knokpartijtje ontstond, meldt de politie.
De volwassene is goed zichtbaar op beeld vastgelegd en wordt door justitie gezocht voor mishandeling. Het is de bedoeling dat de dader zichzelf meldt bij de politie. Als hij dat niet doet dan worden de beelden mogelijk via de media naar buiten gebracht, zegt een politiewoordvoerder.
Voor, tijdens en na de wedstrijd werden achttien mensen aangehouden voor belediging, bedreiging, baldadig gedrag en discriminatie. Daarnaast werden 79 bekeuringen uitgedeeld voor wildplassen, openbaar alcoholgebruik en diverse verkeersovertredingen. De EHBO heeft in en om het stadion dertig mensen behandeld. Drie van hen moesten naar het ziekenhuis. Eén van hen had een epileptische aanval, één had pijn op de borst en de ander had hartklachten. De politie spreekt van een relatief rustige Feyenoord-Ajax, die overigens eindigde in 2-2
Jah wel , ik heb het over relschoppers die burgers lastig vallenquote:Op zondag 21 september 2008 23:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dus de burgers zijn geen Nederlanders ofzo?
Ik snap m niet, leg is uit.
Groep? Er is een 12 jarige sukkel op zijn bek geslagen, dat zou meer moeten gebeuren.quote:Op zondag 21 september 2008 23:45 schreef Meki het volgende:
Heeft de burgemeester de betrokken groep beklaagd
Moeten die gelijk op het zelfde niveau komen dan door ook maar te gaan slaan?quote:
quote:Was op C inderdaad, stonden elkaar een high five ofzo te geven toen 020 de 0-1 maakten, kerel was inderdaad zeker geen 12, ik had hem op een jaar of 20 geschat en ik stond op een meter of 10-15 afstand. Leek er wel op alsof ie met z'n vader was inderdaad, of in ieder geval een ouwe lul naast 'm. Hij had overigens geen echt rake klappen gehad, wat geschampt en een trap in z'n maag geloof ik toen ie naar boven afgevoerd werd.
Ze moeten jou bij de komende Ajax - Feyenoord in de F-Side gooien met een Feyenoord-vlag om je kop.quote:Op zondag 21 september 2008 23:39 schreef Meki het volgende:
DIT IS ROTTERDAM
(
[..]
http://www.nieuws.nl/527727
Twee grote incidenten waarin Nederlanders tekeer gaan tegen burgers, zij eisen nu ook het voetbal op zich, zij zijn de baas op de stadions.
Heeft Ajax of Feijenoord al dit veroordeeld ? Heeft PVV kamervragen gesteld ??
Komt er nu ook 5 jaar verbod op wedstrijden van Ajax en Feijenoord ??
quote:Op maandag 22 september 2008 00:05 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ze moeten jou bij de komende Ajax - Feyenoord in de F-Side gooien met een Feyenoord-vlag om je kop.
quote:Op maandag 22 september 2008 00:05 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ze moeten jou bij de komende Ajax - Feyenoord in de F-Side gooien met een Feyenoord-vlag om je kop.
dat dachten Van Persie en Acuna ook...quote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef toma het volgende:
Tegen jongetjes van 12
Dacht dat er principes waren: Geen geweld tegen kinderen, vrouwen en spelers.
Dude, dat kind was 12.quote:Op zondag 21 september 2008 23:49 schreef Karammel het volgende:
Blijft natuurlijk ontzettend dom om als Ajacied te gaan juichen midden in een Feijenoord vak. Dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd. Je weet van te voren dat er een gespannen sfeer zal hangen en dan kiest een verstandig persoon ervoor zichzelf in te houden.
Heb al meerdere keren, bij verschillende clubs, in een thuisvak gezeten als supporter van de uitspelende partij. Het blijft oppassen. Je kan zelf wel een beetje inschatten of je ongestraft kan juichen of niet. Ajax Feijenoord lijkt me nou niet direct een wedstrijd waar dat makkelijk zou kunnen.
Dat geweld keurt iedereen natuurlijk af. Toch heb je ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid hoor. Als ik racistische opmerkingen maak tegen een groepje Marokkanen kan ik er ook rekening mee houden dat ik daar niet zonder kleerscheuren vanaf kom. Behoorlijk dom om zo te provoceren.
Een Marokkaan is niet alleen in een vijandelijk vak.quote:Op maandag 22 september 2008 00:07 schreef agter het volgende:
Meki heeft een punt.
Als het een Marrokaan was geweest ipv een Nederlander dan was het land te klein geweest.
op die foto van fr12.nl ( staat ook in het topic over randverschijnselen in VBL ) lijkt ie me geen 12 dus dan had ie wel kunnen weten dat ie niet kan juichen in dat vak aan de ene kant moet het gewoon kunnen maar je weet gewoon dat het in Nederland niet kan.quote:Op maandag 22 september 2008 00:16 schreef toma het volgende:
Tegen jongetjes van 12
Dacht dat er principes waren: Geen geweld tegen kinderen, vrouwen en spelers.
Die zogenaamde "vader" had beter moeten weten. Als je als bezoekende partij dan toch in het vak van de tegenpartij gaat zitten is uitgebreid juichen niet echt gewenst natuurlijk, dat zou je moeten weten. Ik keur het niet goed maar zo lok je het wel uit.quote:
Wij Nederlanders zijn geen burgers?quote:waarin Nederlanders tekeer gaan tegen burgers
Het ventje was twaalf!!! Een kind!!!quote:Op zondag 21 september 2008 23:49 schreef Karammel het volgende:
Blijft natuurlijk ontzettend dom om als Ajacied te gaan juichen midden in een Feijenoord vak. Dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd. Je weet van te voren dat er een gespannen sfeer zal hangen en dan kiest een verstandig persoon ervoor zichzelf in te houden.
quote:Op maandag 22 september 2008 00:24 schreef Strani het volgende:
Ik stem voor inperking een dwangbuis.
Als je toevallig met je skateplank een tokkie omver rijdt in verkeerde buurt dan heb je ook een probleem.quote:Op maandag 22 september 2008 00:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het ventje was twaalf!!! Een kind!!!
Die kerel die hem op zijn bek sloeg spoort niet.
We hebben het hier over voetbal, een spel waarbij 22 idioten achter een bal aanrennen.
Daar sla je toch geen jochie van 12 voor op zijn bek.
Dat uitlokken doe je als je een volwassen weldenkend vent bent.quote:Op maandag 22 september 2008 00:27 schreef Frasier het volgende:
[..]
Die zogenaamde "vader" had beter moeten weten. Als je als bezoekende partij dan toch in het vak van de tegenpartij gaat zitten is uitgebreid juichen niet echt gewenst natuurlijk, dat zou je moeten weten. Ik keur het niet goed maar zo lok je het wel uit.
Ik wil jullie gewoon laten zien dat er overal criminaliteit is en niet alleen bij allochtonen. want bij deze soort criminaliteit waar autochtoon de dader is en zijn slapen jullie en bij criminele allochtonen zijn jullie wakkerquote:Op maandag 22 september 2008 00:24 schreef Strani het volgende:
Tuurlijk zijn die mensen een stelletje beesten Meki. Maar of die nou genoeg is om een topic te openen?
Hooligans zijn ook burgers. Ik weet echt niet of die er voor terugschrikken 'civiele doelen' aan te vallen.
En mods: Ik vind dat Meki inmiddels echt misbruik maakt van dit forum. Als je het bijna elke dag presteert om iets te posten en daar vervolgens een politieke draai aan geeft wordt dat op een gegeven moment gewoon te veel. Ik stem voor inperking.
Procentueel gezien zijn er over het algemeen vaak allochtonen betrokken bij ellende. Maar daar ben je volgens mij te stom voor om dat te snappen.quote:Op maandag 22 september 2008 00:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik wil jullie gewoon laten zien dat er overal criminaliteit is en niet alleen bij allochtonen. want bij deze soort criminaliteit waar autochtoon de dader is en zijn slapen jullie en bij criminele allochtonen zijn jullie wakker
Jij bent zeker nooit in een stadion geweest? Je lijkt m'n moeder wel met zulke domme uitspraken.quote:Op maandag 22 september 2008 00:38 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Voetbal alleen op tv uitzenden en geen live wedstrijden meer met publiek.
Doei kanker hooligans en andere zinloze praktijken
Ik keur geweld en criminaliteit altijd af, maakt niet uit van wie.quote:Op maandag 22 september 2008 00:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik wil jullie gewoon laten zien dat er overal criminaliteit is en niet alleen bij allochtonen. want bij deze soort criminaliteit waar autochtoon de dader is en zijn slapen jullie en bij criminele allochtonen zijn jullie wakker
Onder elk bevolkingsgroep zitten er wel een paar rotte appelen. Maar die paar rotte die wij Nederlanders hebben wegen niet op tegen dat zooitje tuig onder de Marokkanen.quote:Op maandag 22 september 2008 00:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Zat klappen gehad en gegeven bij de welbekende wedstrijden, je lijkt je moeder wel.quote:Op maandag 22 september 2008 00:43 schreef toma het volgende:
[..]
Jij bent zeker nooit in een stadion geweest? Je lijkt m'n moeder wel met zulke domme uitspraken.
En hoe zit het met de normale burger, is dat ook not done?quote:Op maandag 22 september 2008 00:43 schreef Meki het volgende:
Nee, ik snap het maar de manier hoe de media tegen aangaat naar de allochtonen is not done
quote:Op maandag 22 september 2008 00:38 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Voetbal alleen op tv uitzenden en geen live wedstrijden meer met publiek.
Doei kanker hooligans en andere zinloze praktijken
het maken van racistische opmerkingen is iets van een -heel- ander kaliber dan juichen voor je voetbal club hoor..quote:Op zondag 21 september 2008 23:49 schreef Karammel het volgende:
Heb al meerdere keren, bij verschillende clubs, in een thuisvak gezeten als supporter van de uitspelende partij. Het blijft oppassen. Je kan zelf wel een beetje inschatten of je ongestraft kan juichen of niet. Ajax Feijenoord lijkt me nou niet direct een wedstrijd waar dat makkelijk zou kunnen.
Dat geweld keurt iedereen natuurlijk af. Toch heb je ook wel een bepaalde eigen verantwoordelijkheid hoor. Als ik racistische opmerkingen maak tegen een groepje Marokkanen kan ik er ook rekening mee houden dat ik daar niet zonder kleerscheuren vanaf kom. Behoorlijk dom om zo te provoceren.
Ze zijn het eigenlijk niet eens waard om te worden bestempeld als "Marokkaan", in Marokko zelf kotsen ze dat soort lui ook uitquote:Op maandag 22 september 2008 00:44 schreef cheqy het volgende:
[..]
Onder elk bevolkingsgroep zitten er wel een paar rotte appelen. Maar die paar rotte die wij Nederlanders hebben wegen niet op tegen dat zooitje tuig onder de Marokkanen.
quote:Op maandag 22 september 2008 00:43 schreef Meki het volgende:
Nee, ik snap het maar de manier hoe de media tegen aangaat naar de allochtonen is not done
domme lul, het gaat hier om een kindquote:Op zondag 21 september 2008 23:49 schreef Karammel het volgende:
Joden is een geliefde uitdrukking van het Ajax volkquote:Op maandag 22 september 2008 00:47 schreef mschol het volgende:
[..]
het maken van racistische opmerkingen is iets van een -heel- ander kaliber dan juichen voor je voetbal club hoor..
ja, want kinderen van 12 weten hoe dat precies zit en verwachtingen enzoquote:Op maandag 22 september 2008 01:02 schreef Hadley het volgende:
Het is wel de problemen zelf opzoeken natuurlijk
Daarom is de geheime dienst zo actief, die willen ze daar 't land niet in zulke raddraaiers.quote:Op maandag 22 september 2008 00:50 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ze zijn het eigenlijk niet eens waard om te worden bestempeld als "Marokkaan", in Marokko zelf kotsen ze dat soort lui ook uit
jaquote:Op maandag 22 september 2008 01:05 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
ja, want kinderen van 12 weten hoe dat precies zit en verwachtingen enzo
Hij is 12quote:Op zondag 21 september 2008 23:44 schreef gers het volgende:
ben je toch een behoorlijke kneus als je zoiets doet tijdens de klassiekers
dat is niet relevantquote:
Sinds Rinus Michels ooit verkondigde dat voetbal oorlog is zijn er in NL veel verdwaalde zielen met een absurde clubliefde.quote:Op maandag 22 september 2008 01:16 schreef agter het volgende:
Vind het wel heel erg naar voor die jongen...
Ik zit wel eens in een vak waar sommigen voor de tegenstander juichen, maar dan ga je er toch niet op slaan?
Daar kan het wel. In Europa met voetbal blijkbaar niet.quote:Op maandag 22 september 2008 01:20 schreef tong80 het volgende:
In Amerika zit iedereen door elkaar. Lul je met de tegenpartij.
quote:Op maandag 22 september 2008 01:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Sinds Rinus Michels ooit verkondigde dat voetbal oorlog is zijn er in NL veel verdwaalde zielen met een absurde clubliefde.
In Argentinië vallen er elk weekd doden bij suportersrellen.quote:Op maandag 22 september 2008 01:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Sinds Rinus Michels ooit verkondigde dat voetbal oorlog is zijn er in NL veel verdwaalde zielen met een absurde clubliefde.
Rinus de ijzervreter haalde dat uit Engeland natuurlijk ,de bakermat van het voetbal.quote:Op maandag 22 september 2008 01:23 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
![]()
ja en in engeland hebben ze dat daarna van Rinus overgenomen
Gewonden denk ik, misschien paar hartaanvallen maar bij echte ongeregeldheden staat dat wel ergens in het nieuws.quote:Op maandag 22 september 2008 01:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
In Argentinië vallen er elk weekd doden bij suportersrellen.
inderdaad. en daarna waren er supportersrellen. Want rinus said so !quote:Op maandag 22 september 2008 01:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Rinus de ijzervreter haalde dat uit Engeland natuurlijk ,de bakermat van het voetbal.
In Engeland zelf zijn er geen rellen meer, komt dat zootje naar het vaste land dan is het gedonder in de glazen.quote:Op maandag 22 september 2008 01:41 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
inderdaad. en daarna waren er supportersrellen. Want rinus said so !
Duitsland precies hetzelfdequote:Op maandag 22 september 2008 01:45 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
In Engeland zelf zijn er geen rellen meer, komt dat zootje naar het vaste land dan is het gedonder in de glazen.
er zijn geen rellen meer in Engeland neequote:Op maandag 22 september 2008 01:45 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
In Engeland zelf zijn er geen rellen meer, komt dat zootje naar het vaste land dan is het gedonder in de glazen.
Er staan geen locale favorieten meer in 't elftal.quote:Op maandag 22 september 2008 01:54 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
er zijn geen rellen meer in Engeland nee
Cantona was de laatste hooliganquote:Op maandag 22 september 2008 01:57 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Er staan geen locale favorieten meer in 't elftal.
*nomineert voor domste post everquote:Op maandag 22 september 2008 01:45 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze clubs met hun aanhangers, daar zijn weinig problemen .quote:Op maandag 22 september 2008 02:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*nomineert voor domste post ever
Ga jij lekker sesamstraat kijken triest figuurquote:Op maandag 22 september 2008 00:45 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Zat klappen gehad en gegeven bij de welbekende wedstrijden, je lijkt je moeder wel.
Ah, tuurlijk ze kroppen alles op voor het nationaal elftal.quote:Op maandag 22 september 2008 02:15 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze clubs met hun aanhangers, daar zijn weinig problemen .
Het gaat mis zodra ze weer eens achter een kansloos UK elftal gaan staan.
In Engeland hebben ze een wetgeving die wel adequaat is t.o.v. hooligans .quote:Op maandag 22 september 2008 02:15 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze clubs met hun aanhangers, daar zijn weinig problemen .
Het gaat mis zodra ze weer eens achter een kansloos UK elftal gaan staan.
Alsof Feijenoorders niet stelselmatig aan de schandpaal genageld worden?quote:Op maandag 22 september 2008 00:07 schreef agter het volgende:
Meki heeft een punt.
Als het een Marrokaan was geweest ipv een Nederlander dan was het land te klein geweest.
Evenementenwet is wat lastiger ey.quote:Op maandag 22 september 2008 02:27 schreef liefhart het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze een wetgeving die wel adequaat is t.o.v. hooligans .
Nee inderdaad, in Nederland hangen niet overal camera's.quote:Als je daar gaat rellen of je gaat het veld op dan krijg je een stadion verbod voor het leven plus max 5 jaar cel.....![]()
Daarnaast hangen bij de grote clubs (dwz Premier Division , Champions ship en de eerste divisie ) OVERAL camera's.
K heb eens gezien op Old trafford , maar alles wat de supporters doen zowel uit als thuis word vastgelegd dus tja zover zijn wij in nederland nog lang niet
Daar komt het wel op neer.quote:Op maandag 22 september 2008 07:50 schreef B.Honderd het volgende:
Voetbalsupporters zijn de meest simpele mensen op aarde Meki. Nog simpeler dan jouw topics.
Ja, mensen die uitgaan ook. En mensen die met kinderen werken, gymleraren, etcquote:Op maandag 22 september 2008 07:50 schreef B.Honderd het volgende:
Voetbalsupporters zijn de meest simpele mensen op aarde Meki. Nog simpeler dan jouw topics.
Dat dus, die ouders van dat joch verdienen een verplichte opvoedcursusquote:Op zondag 21 september 2008 23:41 schreef kraaksandaal het volgende:
Je moet ook niet in het vak van de tegenpartij gaan juigen bij voetbal
Vergeet overigens ook niet dat mocht je verdacht zijn van wangedrag en de vrienden van de politie je pakken er direct ter plaatse een mugshot wordt genomenquote:Op maandag 22 september 2008 02:27 schreef liefhart het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze een wetgeving die wel adequaat is t.o.v. hooligans .
Als je daar gaat rellen of je gaat het veld op dan krijg je een stadion verbod voor het leven plus max 5 jaar cel.....![]()
Daarnaast hangen bij de grote clubs (dwz Premier Division , Champions ship en de eerste divisie ) OVERAL camera's.
K heb eens gezien op Old trafford , maar alles wat de supporters doen zowel uit als thuis word vastgelegd dus tja zover zijn wij in nederland nog lang niet
oh, dus omdat de vader geen klappen heeft gekregen, had hij van tevoren niet kunnen weten dat dit zou kunnen gebeuren?quote:Op maandag 22 september 2008 01:18 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
dat is niet relevant
de feyenoord fans zijn ook niet op de vader in gaan slaan, maar op het kind
Oh, dan waren er vragen gekomen of ze dat Maghreb-tuig niet met tandenborstels het stadion kunnen laten schoonmaken.quote:Op maandag 22 september 2008 00:07 schreef agter het volgende:
Meki heeft een punt.
je kunt leuke constructies bedenken om je eruit te lullen. Een voetbalwedstrijd rechtvaardigt op geen enkele manier het mishandelen van een kind. vader / geen vader. Dat je denkt het in evenwicht is om te zeggen 'die vader had dit of dat' poetst dat nog steeds niet uit dat iemand het nodig vond op een kind in te gaan slaan..voor voetbalquote:Op maandag 22 september 2008 09:30 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
oh, dus omdat de vader geen klappen heeft gekregen, had hij van tevoren niet kunnen weten dat dit zou kunnen gebeuren?
Het is gewoon provoceren, het rechtvaardigt niet de actie wel de beweegredenen. Elke mongool dient te weten dat je als Ajax supporter niet in een Feyenoord vak gaat lopen juichen. Als je op Schiphol gaat lopen roepen dat je een bom hebt zit je ook een paar uur vastquote:Op maandag 22 september 2008 10:11 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
je kunt leuke constructies bedenken om je eruit te lullen. Een voetbalwedstrijd rechtvaardigt op geen enkele manier het mishandelen van een kind. vader / geen vader. Dat je denkt het in evenwicht is om te zeggen 'die vader had dit of dat' poetst dat nog steeds niet uit dat iemand het nodig vond op een kind in te gaan slaan..voor voetbal
quote:Op maandag 22 september 2008 09:38 schreef Lastpost het volgende:
Dit is gewoon de corrigerende tik die Donner bedoelde, geen probleem verder.
In elke bevolkingsgroep heb je tuig. Alleen bij de Marokkanen is er sprake van een plaag.quote:Op zondag 21 september 2008 23:39 schreef Meki het volgende:
DIT IS ROTTERDAM
(
[..]
Twee grote incidenten waarin Nederlanders tekeer gaan tegen burgers, zij eisen nu ook het voetbal op zich, zij zijn de baas op de stadions.
quote:Op zondag 21 september 2008 23:39 schreef Meki het volgende:
DIT IS ROTTERDAM
(
[..]
Dat heb ik nou met Geertje Wilders en zijn slaafse volgelingen.quote:Op maandag 22 september 2008 10:58 schreef ES57 het volgende:
[..]
Meki hoort niet thuis in Nederland. Hij geeft er telkens blijk van niks te snappen van wat Nederlanders verwachten van buitenlanders hoe zij zich horen te gedragen. Er is sprake van onwil, dus die gozert moet maar weg.
12 (Twaalf) jaar oud?!quote:Op maandag 22 september 2008 10:21 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Het is gewoon provoceren, het rechtvaardigt niet de actie wel de beweegredenen. Elke mongool dient te weten dat je als Ajax supporter niet in een Feyenoord vak gaat lopen juichen. Als je op Schiphol gaat lopen roepen dat je een bom hebt zit je ook een paar uur vast
Het gedrag van voetbal supporters geeft de mentaliteit van de bevolking weer.quote:Op maandag 22 september 2008 07:50 schreef B.Honderd het volgende:
Neen, maar de ouders wel, er zijn niet voor niks UITvakkenquote:Op maandag 22 september 2008 13:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
12 (Twaalf) jaar oud?!
tjonge wat is dat voetbalpubliek toch dom en locht volk. Alsof je een kind van 12 voor dit soort dingen verantwoordelijk kunt houden en het vervolgens uit je strot krijgen dat het de beweegredenen rechtvaardigt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |