abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77728751
We zijn er al een keer eerder geweest, ik vond het er heerlijk! M'n vriend had dat onthouden en vroeg van de week of ik het leuk zou vinden daar met Valentijn te eten (al dachten we allebei dat het zaterdag Valentijn is, maar dat is zondag. Maar we gaan gewoon zaterdag, het is gewoon een excuus om weer eens uit eten te gaan. ).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 7 februari 2010 @ 14:01:19 #152
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_77728778
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
We zijn er al een keer eerder geweest, ik vond het er heerlijk! M'n vriend had dat onthouden en vroeg van de week of ik het leuk zou vinden daar met Valentijn te eten (al dachten we allebei dat het zaterdag Valentijn is, maar dat is zondag. Maar we gaan gewoon zaterdag, het is gewoon een excuus om weer eens uit eten te gaan. ).
Leuk! Dan moet het hier definitief gaan gebeuren dus, als jullie ook al zo enthousiast zijn.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_77799977
Het telt niet echt als uit eten... maar waar kan je in grunn lekker chinees halen?
pi_77800345
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:56 schreef Duderella het volgende:
Oh, die staat ook nog op ons lijstje inderdaad. Ik ben benieuwd DaD!

Overigens waren wij laatst bij De Pauw http://www.depauw.nl/web/

Enorm tuttig zo op het eerste gezicht, maar heerlijk gegeten en gedronken. Geen fratsen, 'gewoon' een Franse keuken oude stijl. Mooie ingrediënten, alles zeer mooi verzorgd. En een fijne bediening.
Tuttig? Ik ken het van lang geleden, heb er ook gewerkt trouwens, en het was altijd relatief losjes en informeel in verhouding tot het type keuken. Ik heb wel gezien dat de inrichting wat stijfjes is geworden. Ik vond ze ook altijd relatief avontuurlijk met de Franse keuken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:53:58 #155
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_77801988
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tuttig? Ik ken het van lang geleden, heb er ook gewerkt trouwens, en het was altijd relatief losjes en informeel in verhouding tot het type keuken. Ik heb wel gezien dat de inrichting wat stijfjes is geworden. Ik vond ze ook altijd relatief avontuurlijk met de Franse keuken.
Tuttig ja, in de inrichting. Daar is twintig jaar geen gordijntje meer in verschoven, volgens mij.

De benadering is daarentegen heel informeel inderdaad.
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 15:51:50 #156
34726 Fratz
Max
pi_77811088
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef Knuffleheinz het volgende:
Het telt niet echt als uit eten... maar waar kan je in grunn lekker chinees halen?
Ik vind deze altijd wel lekker http://www.chinaexpress.nl/. Die komt het ook brengen
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_77814074
quote:
Ni Hao. China Express is niet zo goed m.i. Tong Ah is ook redelijk,en wagamama is natuurlijk het best maar ook verreweg het duurst.
Life is too short not to have fun
pi_77815060
Bamboe Garden in Vinkhuizen ook niet mis. Voor tel.nr. en tips PM maar ghehe.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_77917875
Bistango was fijn en goed gisteren.
Jimmy Carter:
pi_77918118
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:53 schreef Duderella het volgende:

[..]

Tuttig ja, in de inrichting. Daar is twintig jaar geen gordijntje meer in verschoven, volgens mij.

De benadering is daarentegen heel informeel inderdaad.
Ze hebben tafellakens over de stoelen gemikt, ik vind dat zowel erg lelijk als heel stijfjes. Het past niet bij ze, goede vrij gedurfde keuken en een beetje rommelig informeel restuarant, dat is wat het moet zijn.
pi_77924360
Informeel ja graag. Anders ongemakkelijk.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:34:54 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77924416
quote:
Bij de Chinees in het winkelcentrum in Vinkhuizen. Echt doen. Dan kun je met 2 personen zeker 2 dagen eten! .
Niet meer actief op Fok!
pi_77924472
Ja, dat is Bamboe Garden!

Ook goede kwaliteit toch, Viking?
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 20:22:20 #164
34726 Fratz
Max
pi_77931903
Nog een fijne tip? Ik wil morgen of maandag uit eten met mijn vriend omdat hij straks weer 6 weken in het buitenland aan het werk moet.
pi_77932050
Boccaccio. Steentil.
Jimmy Carter:
pi_77935432
Het Feithhuis nog niet genoemd? Geen zin alle 4 de pagina's door te lezen ..

Maar erg leuk restaurant, lekker eten, goede bediening en niet duur.
pi_77935480
Jij hebt nog niet genoeg levenservaring. Jij mag nog niet meepraten
Jimmy Carter:
pi_77973482
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:01 schreef Duderella het volgende:

[..]

Leuk! Dan moet het hier definitief gaan gebeuren dus, als jullie ook al zo enthousiast zijn.
We zijn net terug uit Seizoen, we hebben écht genoten! Alle tafels waren bezet (gereserveerd, ook) maar het was niet rumoerig of hinderlijk druk. We zaten op de bovenverdieping waar we een erg fijne en attente bediening hadden. Wij hadden plezier in onze ober, die overduidelijk in zijn element was, en hij had plezier in ons.

Bij binnenkomst kregen we kaasknabbels en geroosterde amandelen. De amuse was een hapje van rode biet met appel, crème fraîche en haringkuit. We hadden allebei gekozen voor het viergangenmenu dat niet op de kaart stond met bijpassend wijnarrangement. Ik kreeg halve glazen ingeschonken omdat anders het gevaar zou bestaan dat ik na vier (vijf, ik had er al eentje op) glazen wijn op de tafels zou staan dansen. Anyhoo, het voorgerecht was een 'salade' van hutspot met een bitterbal van ossestaart, met daarbij een Pinot blanc Auxerrois.
Tussengerecht was een schaaldierrisotto met gebakken griet en een Rioja Muga uit 2008. Goddelijk, ik kan niet anders zeggen.
Hoofdgerecht was parelhoen met pompoen, knolselderij en prei, met een aardappeltje. Boterzacht, heerlijk mals. Groenten waren perfect gegaard. Erbij een Leyda Pinot noir. Ik geloof niet dat ik ooit een rode wijn heb gedronken die ik lekker vond, maar deze vond ik zelfs heerlijk.
Nagerecht was een perenbavarois met een kletskop en krentenijs. Minste gerecht van de avond, geen uitgesproken smaak, maar dat is een beetje inherent aan bavarois, denk ik. Maar de dessertwijn! Oh my! Een heerlijk stroperige Monbazillac uit 2005. Daar hebben we wel een aantal glazen van op. .
We hebben de avond afgesloten met Italiaanse koffie voor m'n vriend, thee voor mij, en een gezellig gesprek met de ober.
pi_77974037
vanavond in Lambik gegeten. 5 jaar geleden oid werd deze tent mij aangeraden door mijn rij-instructeur.
Beviel erg goed. Dagmenu voor 8,50. Toetje voor 3,50.
Keuze uit 1 vlees en 2 vegetarische menu's. Eten wat de pot schaft dus, voor weinig geld. Je kan wel zelf kiezen of je rijst of gebakken of gepofte aardappels wil.
Met zn drieën waren we 46 euro kwijt. Dat is niks gezien de kwaliteit die we kregen. Enige nadeel is dat je weinig keuze hebt.
Zeker een eetcafé waar ik vaker heen zal gaan!
Extremistisch gematigd.
pi_77974262
Ja, Lambik-eigenaar is een vriend van mij. Zeer tof dat je het leuk vond!
Jimmy Carter:
  zondag 14 februari 2010 @ 01:09:32 #171
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_77974352
Ga volgende vrijdag naar De Oude Brandweer ( ? ). Ik zal mijn bevinden posten als ik er aan denk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_77974412
Zuiderdiep. Goede tent.

D'Oude Brandweer.
Jimmy Carter:
  zondag 14 februari 2010 @ 01:13:45 #173
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_77974420
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:22 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We zijn net terug uit Seizoen, we hebben écht genoten! Alle tafels waren bezet (gereserveerd, ook) maar het was niet rumoerig of hinderlijk druk. We zaten op de bovenverdieping waar we een erg fijne en attente bediening hadden. Wij hadden plezier in onze ober, die overduidelijk in zijn element was, en hij had plezier in ons.

Bij binnenkomst kregen we kaasknabbels en geroosterde amandelen. De amuse was een hapje van rode biet met appel, crème fraîche en haringkuit. We hadden allebei gekozen voor het viergangenmenu dat niet op de kaart stond met bijpassend wijnarrangement. Ik kreeg halve glazen ingeschonken omdat anders het gevaar zou bestaan dat ik na vier (vijf, ik had er al eentje op) glazen wijn op de tafels zou staan dansen. Anyhoo, het voorgerecht was een 'salade' van hutspot met een bitterbal van ossestaart, met daarbij een Pinot blanc Auxerrois.
Tussengerecht was een schaaldierrisotto met gebakken griet en een Rioja Muga uit 2008. Goddelijk, ik kan niet anders zeggen.
Hoofdgerecht was parelhoen met pompoen, knolselderij en prei, met een aardappeltje. Boterzacht, heerlijk mals. Groenten waren perfect gegaard. Erbij een Leyda Pinot noir. Ik geloof niet dat ik ooit een rode wijn heb gedronken die ik lekker vond, maar deze vond ik zelfs heerlijk.
Nagerecht was een perenbavarois met een kletskop en krentenijs. Minste gerecht van de avond, geen uitgesproken smaak, maar dat is een beetje inherent aan bavarois, denk ik. Maar de dessertwijn! Oh my! Een heerlijk stroperige Monbazillac uit 2005. Daar hebben we wel een aantal glazen van op. .
We hebben de avond afgesloten met Italiaanse koffie voor m'n vriend, thee voor mij, en een gezellig gesprek met de ober.
Wij waren er gisteren, op jullie aanraden. Lukkien ongewisseld voor dit restaurant.
Erg genoten (wij hadden hetzelfde menu als jullie) en het wijnarrangement was heel treffend! Nog even nagepraat met de eigenaresse. Wat een werk heeft zij verzet om de verbouw zo goed te laten verlopen. Geweldig restaurant, fijne keuken en verstand van zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderella op 14-02-2010 01:21:28 ]
  zondag 14 februari 2010 @ 01:19:42 #174
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_77974490
En wat waren jullie kwijt als ik vragen mag?
  zondag 14 februari 2010 @ 01:20:50 #175
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_77974508
quote:
Op zondag 14 februari 2010 01:19 schreef boem-dikkie het volgende:
En wat waren jullie kwijt als ik vragen mag?
Geen idee, iets van 170 denk ik?
pi_77975986
Pfoe, dat is wel duur.
Jimmy Carter:
pi_77977223
Wij waren rond de 130 euro kwijt. Was het helemaal waard.
  zondag 14 februari 2010 @ 18:22:38 #178
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_77990422
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij waren rond de 130 euro kwijt. Was het helemaal waard.
Wij hadden nog wat bubbels vooraf en achteraf nog de nodige natafelgeneugten, dus waren ietsje meer kwijt. Maar wat je zegt: het was het alleszins waard. Fijn restaurant! Dus nogmaals zeer bedankt voor de tip!

O en wij vonden de timing van de gangen erg prettig. Niet te snel allemaal. In plaats van doorpakken, nog even het glas bijschenken. Ontzettend attente bediening (bij toeval die avond door de eigenaresse, dat scheelt misschien) met enorm verstand van zaken. Het was duidelijk dat ze veel van eten, de bereiding en van wijn af wist. Dat zóu logisch moeten zijn, maar dat is het helaas niet altijd in Nederlandse horeca.
  † In Memoriam † zondag 14 februari 2010 @ 20:43:48 #179
34726 Fratz
Max
pi_77995998
oh Seizoen! daar ben ik al wel een paar keer langsgelopen!
Is dus een aanrader als ik het zo lees, die gaat op mijn lijstje, bedankt
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:58:58 #180
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_78393813
Zo. Ik wou nog wel even posten wat ik van d'Oude Brandweer vind. Ben er afgelopen vrijdag geweest.

Het was druk maar de setup van de tafels waren wel zo dat het goed te doen was. Ik zie vaak bij bijvoorbeeld pizzeria's dat ze werkelijk alles volbouwen en dat is soms wat vervelend. Mijn stoel raakte die van mijn achterbuurman dan wel maar niet op een hinderlijke manier en ik had geen ruimte te kort of iets dergelijks. De bediening was aardig al vergaten ze hier en daar wel wat. We vroegen om een extra bord omdat mijn vriendin haar voorgerecht wou delen, die hebben we uiteindelijk niet gekregen. Ook vroegen we of we wat extra nougat mochten hebben omdat we op het 'koffie - plate' achtige ding omdat we veel nougat liefhebbers aan tafel hadden en weinig nougat liggen hadden ( ).

Het eten was goed. Ik had vooraf een mosterdsoep met zalmsnippers en feta. Erg lekkere feta. Het smolt in mijn mond. De zalm was ook lekker en de mosterdsoep ook goed. Romig en vol van smaak. Als hoofdgerecht had ik Steak on Fire. Bij de Steak on Fire heb ik een pepercognac saus gekozen. Het biefstuk was goed en de saus ook. Mijn vriendin had als voorgerecht iets met mozzarella en serranoham. Ik vond zelf de mozzarella wat rubberig maar de combinatie was goed.

De sidedishes waren ook lekker. Aardappelgratin, salade, frietjes, gepofteaardappel met kaas, etc. Genoeg van alles en we hebben niet extra hoeven vragen.
Hier kom ik graag eens terug.
pi_78505131
Leuk verslag, leuk geschreven.

Eerst weer eens bij Lambik langs binnenkort.
Jimmy Carter:
pi_78832788
Donderdag Lambik
Jimmy Carter:
pi_78877568
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:48 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Donderdag Lambik
Leuke tent! Het is tegenwoordig de vaste borrelkroeg van m'n vereniging, maar ik wil er zeker nog een keer eten!
pi_78975801
Voor wie een keer Thais wilt eten voor weinig: Thai Jasmine op het Schuitendiep 78. Kom daar al jaren en is altijd goed bevallen. Vooral de Phad Kraw Prau met variatie kip of garnalen is echt een aanrader. Ze houden het tenminste traditioneel en dus ook écht heet, in plaats van zich aan te passen aan de Westerse wereld... dat vind ik altijd zo jammer! Voor 13 euro heb je een heerlijk hoofdgerecht en dan ook echt lekker veel !! Ik eet het altijd wel op, maar met héél veel moeite, haha, altijd een succes, en ook aardige mensen.

Ik ga trouwens al jaren een paar keer per week uit eten, dus ik weet wel aardig wat mij persoonlijk tenminste echt aanspreekt ... Wel de goedkope tenten, dus de dure heb ik geen verstand van

Andere aanrader voor een klein budget: italiaan Da Vinci (vooral in de zomer als je in de tuin kan eten, in de winter is het vaak een beetje te benauwd en vol...) en wat inmiddels ook een blijvertje is geworden: Eetcafé de Gans op de Diephuisstraat. Naar ons idee het beste eetcafé van de stad. Je jas wordt zelfs aangenomen wanneer je binnenkomt, de sfeer is relaxed en de bediening weet alles tot in de puntjes uit te leggen.

Van de week ga ik weer iets nieuws proberen: Kohinoor van India. Zie alleen nog maar goede recensies op iens.nl, dus ben zéér benieuwd. Het bekendste Indiase restaurant de Kleine Moghul ben ik echt wel zat inmiddels. Voor 8 euro kan ik twee keer eten op normale avonden (afhalen), maar heb t wat teveel gehad denk ik... hopelijk bevalt dit beter
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:21:39 #185
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_78976510
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Italiaan 'Michel'? Zit vlakbij het Noorderstation en het Noorderplatsoen. Het is daar altijd afgeladen, dus ik heb zo'n idee dat het wel wat is.
pi_78976533
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Italiaan 'Michel'? Zit vlakbij het Noorderstation en het Noorderplatsoen. Het is daar altijd afgeladen, dus ik heb zo'n idee dat het wel wat is.
Afgeladen ja? Ik heb er nooit heel veel mensen gezien maar fiets er elke dag langs.
pi_78976575
'Simpele zaak’ waar je ‘wat krap op elkaar zit’, maar ‘heerlijk knapperige pizza’s met goede combi’s’ eet. Ook een ‘ruime keus aan vleesgerechten’ en ‘alle ingrediënten zijn vers’. De ‘gezellige en vriendelijke bediening’ is helaas ‘niet altijd even snel’, maar wie maalt daarom als je ‘lekker eten’ krijgt in een zaakje dat ‘absoluut niet duur’ is?'

http://www.iens.nl/restaurant/16647/groningen-michel
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:23:46 #188
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_78976601
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:22 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Afgeladen ja? Ik heb er nooit heel veel mensen gezien maar fiets er elke dag langs.
Het is elk weekend stampvol, doordeweeks wat minder maar alsnog best druk. Ik fiets er ook elke dag langs, ik woon er praktisch naast.

Ik heb weekenden gezien dat alle ramen beslagen waren omdat het zo druk was binnen.
pi_78976812
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:23 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Het is elk weekend stampvol, doordeweeks wat minder maar alsnog best druk. Ik fiets er ook elke dag langs, ik woon er praktisch naast.

Ik heb weekenden gezien dat alle ramen beslagen waren omdat het zo druk was binnen.
Ah ja in het weekend hoef ik niet naar het Zernike dus kom ik er nooit langs !

Maar als je er praktisch naast woont, waarom kom je er dan nooit?
pi_78976895
Zit dat nou bij het Noorderstation of in de Oosterpoort?
pi_78976943
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Zit dat nou bij het Noorderstation of in de Oosterpoort?
Als je met je rug naar het Noorderstation staat (aan de voorkant) en je gaat rechts dan moet je die straat helemaal doorlopen tot je bij een fietspad onder het spoor komt, dan links en dan loop je er zo tegenaan.
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:32:58 #192
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_78977004
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ah ja in het weekend hoef ik niet naar het Zernike dus kom ik er nooit langs !

Maar als je er praktisch naast woont, waarom kom je er dan nooit?
Ga niet zo vaak uit eten eigenlijk. En ik hou daarbij ook absoluut niet van Italiaanse restaurants waar ze hun vierkante meters zo benutten dat je als je je tong uitsteekt in het glas van je buurman loopt te roeren. En daar hebben sommige Italiaanse restaurants nogal een handje van.

En in Oosterpoort zit inderdaad ook een Michel, weet niet of dat van hetzelfde is trouwens.
pi_78977261
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja prima tent, die vlakbij het Noorderstation is wel van een andere eigenaar en kom ik eigenlijk nooit.
De pizza's zijn iig. top in de Oosterpoort.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_78977548
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:32 schreef boem-dikkie het volgende:
En in Oosterpoort zit inderdaad ook een Michel, weet niet of dat van hetzelfde is trouwens.
Ze delen wel hun website in ieder geval.
pi_78977767
Ja het zijn vrienden.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_78978965
Sinds een jaar ofzo heeft Michel aan de Moesstraat een andere eigenaar en eerlijk gezegd vind ik de pizza's en pasta's er niet beter op geworden. Erg vet en vaak ietwat mager belegd. Maar toch is het wel een voldoende waard.
Extremistisch gematigd.
pi_78979311
Beste pizza van Groningen die ik ken is van Da Vinci. Weinig rommel erop, veel smaak.
pi_78987034
Laatst bij Mr. Mofongo gegeten. Was positief verrast .

Vooral omdat ik Mr. Mofongo primair altijd zag als een tent om koffie te drinken als ik de UB - koffie weer eens spuugzat was
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_79118557
Wat voor soort restaurant is Mofongo?
Jimmy Carter:
pi_79227976
Nou boem dikkie, ik heb het voor je uitgeprobeerd! Net gegegeten bij Michel aan de Moesstraat!

Ik had de nummer 14, pizza carbonara, voor het schappelijke bedrag van 7/8 euro. Mijn vriendin had pizza nummer 41, ook rond de 8 euro en samen hadden wij nog wat Italiaans brood vooraf !

Aangezien we bijna de enigen waren in het restaurant was het snelle bediening we kregen ons brood vers uit de oven, erg lekker en ook de pizza liet niet erg lang op zich wachten.. Zeker één van de lekkerste pizza's die ik in mijn korte doch mooie leven heb gegeten ! Rijkelijk belegd, knapperige bodem en goed vullend.

Leuke gesprekken, 2 cola en 2 appelsap verder mochten we 29 euro betalen, erg netjes dus.
Ik vind het zeker een aanrader! Maar als je veel waarde hecht aan mensen om je heen dan zou ik niet op dinsdagavond gaan !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')