Leuk! Dan moet het hier definitief gaan gebeuren dus, als jullie ook al zo enthousiast zijn.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
We zijn er al een keer eerder geweest, ik vond het er heerlijk! M'n vriend had dat onthouden en vroeg van de week of ik het leuk zou vinden daar met Valentijn te eten (al dachten we allebei dat het zaterdag Valentijn is, maar dat is zondag. Maar we gaan gewoon zaterdag, het is gewoon een excuus om weer eens uit eten te gaan.).
Tuttig? Ik ken het van lang geleden, heb er ook gewerkt trouwens, en het was altijd relatief losjes en informeel in verhouding tot het type keuken. Ik heb wel gezien dat de inrichting wat stijfjes is geworden. Ik vond ze ook altijd relatief avontuurlijk met de Franse keuken.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:56 schreef Duderella het volgende:
Oh, die staat ook nog op ons lijstje inderdaad. Ik ben benieuwd DaD!
Overigens waren wij laatst bij De Pauw http://www.depauw.nl/web/
Enorm tuttig zo op het eerste gezicht, maar heerlijk gegeten en gedronken. Geen fratsen, 'gewoon' een Franse keuken oude stijl. Mooie ingrediënten, alles zeer mooi verzorgd. En een fijne bediening.
Tuttig ja, in de inrichting. Daar is twintig jaar geen gordijntje meer in verschoven, volgens mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tuttig? Ik ken het van lang geleden, heb er ook gewerkt trouwens, en het was altijd relatief losjes en informeel in verhouding tot het type keuken. Ik heb wel gezien dat de inrichting wat stijfjes is geworden. Ik vond ze ook altijd relatief avontuurlijk met de Franse keuken.
Ik vind deze altijd wel lekker http://www.chinaexpress.nl/. Die komt het ook brengenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef Knuffleheinz het volgende:
Het telt niet echt als uit eten... maar waar kan je in grunn lekker chinees halen?
Ni Hao. China Express is niet zo goed m.i. Tong Ah is ook redelijk,en wagamama is natuurlijk het best maar ook verreweg het duurst.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef Knuffleheinz het volgende:
Het telt niet echt als uit eten... maar waar kan je in grunn lekker chinees halen?
Ze hebben tafellakens over de stoelen gemikt, ik vind dat zowel erg lelijk als heel stijfjes. Het past niet bij ze, goede vrij gedurfde keuken en een beetje rommelig informeel restuarant, dat is wat het moet zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:53 schreef Duderella het volgende:
[..]
Tuttig ja, in de inrichting. Daar is twintig jaar geen gordijntje meer in verschoven, volgens mij.![]()
De benadering is daarentegen heel informeel inderdaad.
Bij de Chinees in het winkelcentrum in Vinkhuizen. Echt doen. Dan kun je met 2 personen zeker 2 dagen eten!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:53 schreef Knuffleheinz het volgende:
We zijn net terug uit Seizoen, we hebben écht genoten! Alle tafels waren bezet (gereserveerd, ook) maar het was niet rumoerig of hinderlijk druk. We zaten op de bovenverdieping waar we een erg fijne en attente bediening hadden. Wij hadden plezier in onze ober, die overduidelijk in zijn element was, en hij had plezier in ons.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:01 schreef Duderella het volgende:
[..]
Leuk! Dan moet het hier definitief gaan gebeuren dus, als jullie ook al zo enthousiast zijn.
Wij waren er gisteren, op jullie aanraden. Lukkien ongewisseld voor dit restaurant.quote:Op zondag 14 februari 2010 00:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We zijn net terug uit Seizoen, we hebben écht genoten! Alle tafels waren bezet (gereserveerd, ook) maar het was niet rumoerig of hinderlijk druk. We zaten op de bovenverdieping waar we een erg fijne en attente bediening hadden. Wij hadden plezier in onze ober, die overduidelijk in zijn element was, en hij had plezier in ons.
Bij binnenkomst kregen we kaasknabbels en geroosterde amandelen. De amuse was een hapje van rode biet met appel, crème fraîche en haringkuit. We hadden allebei gekozen voor het viergangenmenu dat niet op de kaart stond met bijpassend wijnarrangement. Ik kreeg halve glazen ingeschonken omdat anders het gevaar zou bestaan dat ik na vier (vijf, ik had er al eentje op) glazen wijn op de tafels zou staan dansen. Anyhoo, het voorgerecht was een 'salade' van hutspot met een bitterbal van ossestaart, met daarbij een Pinot blanc Auxerrois.
Tussengerecht was een schaaldierrisotto met gebakken griet en een Rioja Muga uit 2008. Goddelijk, ik kan niet anders zeggen.
Hoofdgerecht was parelhoen met pompoen, knolselderij en prei, met een aardappeltje. Boterzacht, heerlijk mals. Groenten waren perfect gegaard. Erbij een Leyda Pinot noir. Ik geloof niet dat ik ooit een rode wijn heb gedronken die ik lekker vond, maar deze vond ik zelfs heerlijk.
Nagerecht was een perenbavarois met een kletskop en krentenijs. Minste gerecht van de avond, geen uitgesproken smaak, maar dat is een beetje inherent aan bavarois, denk ik. Maar de dessertwijn! Oh my! Een heerlijk stroperige Monbazillac uit 2005. Daar hebben we wel een aantal glazen van op..
We hebben de avond afgesloten met Italiaanse koffie voor m'n vriend, thee voor mij, en een gezellig gesprek met de ober.
Geen idee, iets van 170 denk ik?quote:Op zondag 14 februari 2010 01:19 schreef boem-dikkie het volgende:
En wat waren jullie kwijt als ik vragen mag?
Wij hadden nog wat bubbels vooraf en achteraf nog de nodige natafelgeneugten, dus waren ietsje meer kwijt. Maar wat je zegt: het was het alleszins waard. Fijn restaurant! Dus nogmaals zeer bedankt voor de tip!quote:Op zondag 14 februari 2010 10:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij waren rond de 130 euro kwijt. Was het helemaal waard.
Leuke tent! Het is tegenwoordig de vaste borrelkroeg van m'n vereniging, maar ik wil er zeker nog een keer eten!quote:
Afgeladen ja? Ik heb er nooit heel veel mensen gezienquote:Op woensdag 10 maart 2010 16:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Italiaan 'Michel'? Zit vlakbij het Noorderstation en het Noorderplatsoen. Het is daar altijd afgeladen, dus ik heb zo'n idee dat het wel wat is.
Het is elk weekend stampvol, doordeweeks wat minder maar alsnog best druk. Ik fiets er ook elke dag langs, ik woon er praktisch naast.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:22 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Afgeladen ja? Ik heb er nooit heel veel mensen gezienmaar fiets er elke dag langs.
Ah ja in het weekend hoef ik niet naar het Zernike dus kom ik er nooit langsquote:Op woensdag 10 maart 2010 16:23 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het is elk weekend stampvol, doordeweeks wat minder maar alsnog best druk. Ik fiets er ook elke dag langs, ik woon er praktisch naast.
Ik heb weekenden gezien dat alle ramen beslagen waren omdat het zo druk was binnen.
Als je met je rug naar het Noorderstation staat (aan de voorkant) en je gaat rechts dan moet je die straat helemaal doorlopen tot je bij een fietspad onder het spoor komt, dan links en dan loop je er zo tegenaan.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Zit dat nou bij het Noorderstation of in de Oosterpoort?
Ga niet zo vaak uit eten eigenlijk. En ik hou daarbij ook absoluut niet van Italiaanse restaurants waar ze hun vierkante meters zo benutten dat je als je je tong uitsteekt in het glas van je buurman loopt te roeren. En daar hebben sommige Italiaanse restaurants nogal een handje van.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ah ja in het weekend hoef ik niet naar het Zernike dus kom ik er nooit langs!
Maar als je er praktisch naast woont, waarom kom je er dan nooit?
Ja prima tent, die vlakbij het Noorderstation is wel van een andere eigenaar en kom ik eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Italiaan 'Michel'? Zit vlakbij het Noorderstation en het Noorderplatsoen. Het is daar altijd afgeladen, dus ik heb zo'n idee dat het wel wat is.
Ze delen wel hun website in ieder geval.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:32 schreef boem-dikkie het volgende:
En in Oosterpoort zit inderdaad ook een Michel, weet niet of dat van hetzelfde is trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |