Het Gerecht en Jantje: lekker gegeten!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Vrij bijzonder vond ik Bistro Het Gerecht, waar ik bij toeval terecht kwam, eigenlijk. Kreeg zomaar een amuse tussendoor voorgeschoteld met smaken die ik écht niet kende. Jantje zag eens pruimen hangen en Brussels Lof zijn wat mij betreft ook voor de wat specialere gelegenheden. Land van Kokanje was jarenlang favoriet, maar daar zijn we op afgeknapt.
Ook lekker: De Vestibule, Cervantes.
Lekker snel/goedkoop: Maff, Moghul, Rigoletto, Lambik, Fortuna. (Ergens in het midden daarvan wonen we.)
Er staan nog steeds een heleboel op mijn verlanglijstje. In die hoek bij de Oosterhaven, bijv. Daar hoor ik goede dingen over, maar daar komen we nooit terecht. Jouw top drie ken ik bijv. ook nog niet. Dus ik koester nog best hoge verwachtingen, al dan niet terecht.
Ik zag het! Leuk is dat.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kan je bij in de Valk ook doen, slaap je in borg Ewsum op een paar minuten lopen van het restaurant.
Ik kende De Vestibule nog uit de tijd van de veredelde frituur. Het was toen ook eigenlijk nog een kroeg. De laatste twee keer waren recenter en we waren positief. De tweede keer gingen we met vrienden en die bleken de nieuwe eigenaresse te kennen. De kok legde vooral eer in met zijn toetjes en dat was te merken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:56 schreef Duderella het volgende:
[..]
Het Gerecht en Jantje: lekker gegeten!![]()
Brussels Lof vind ik niet zo'n leuke sfeer hebben. Zal persoonlijk zijn, en ik weet ook niet wat het precies is. Wel mooie ingrediënten gebruiken ze!
Kokanje is hier nog alleen voor de lunch (de hamburgers zijn lekker) en De Vestibule vind ik vreselijk zout eten serveren. Is wat mij betreft ook 'gewoon' een eetcafé. Nog niet gegeten bij de nieuwe eigenaar, maar het trekt ook niet meer zo nu. Cervantes is oké. Ik loop voor allemaal niet zo heel erg warm.De kwaliteit is niet om van over straat te rollen, terwijl ze (door het kleine Groningse aanbod wellicht) zogenaamd wel tot de 'betere' restaurants behoren. Daar komen ze wel erg makkelijk mee weg en ik heb het idee dat ze dat weten. <--- Allemaal persoonlijke smaak natuurlijk.
Vertel eens over de Oosterhaven-hoek?
Dan gaan we het onder het nieuwe bewind nog eens proberen!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kende De Vestibule nog uit de tijd van de veredelde frituur. Het was toen ook eigenlijk nog een kroeg. De laatste twee keer waren recenter en we waren positief. De tweede keer gingen we met vrienden en die bleken de nieuwe eigenaresse te kennen. De kok legde vooral eer in met zijn toetjes en dat was te merken.![]()
Tijdloos is zalig eten. Bovengemiddeld ook, met een hele vaste en trouwe klantenkring. Moet je zeker eens proberen! Die mag eigenlijk ook wel bij mijn favorieten-lijstje.quote:Oosterhaven: daar rijden we dan wel eens langs en dan zie ik allerlei restaurants waar ik nog nooit ben geweest. Tijdloos zit daar toch? Schijnt ook aardig te zijn.
Mja, hooggespannen... ik wil gewoon graag krijgen wat er wordt beloofd of gepretendeerd. Wij gaan best vaak uit eten en in de randstad was ik best wel een goede prijs-kwaliteitverhouding gewend geraakt (door de grote concurrentie denk ik). Hartstikke verwend zijn we dus. Anderzijds, verwend? Of gewoon kritisch? Nederlanders zijn ook wel érg snel tevreden in de horeca. Wie stuurt er nou wel eens iets terug naar de kok? Gebeurt zelden. Terwijl je beste prijzen betaalt. Stap in menig ander land een eetcafé binnen en je krijgt met zorg bereid eten, vers en met liefde bereid. Voor een prijs die prima beloont wat je net voorgeschoteld hebt gekregen. Die verhouding vind ik, zeker hier in het noorden, nog al eens ver te zoeken. Dan zie ik op IENS een loooooooooooovende recensie staan van de Japanner op de Grote Markt en dan denk ik: huh?quote:Ik denk overigens dat ik wat sneller tevreden ben dan jij. Ligt denk ik ook een beetje aan de verwachting waarmee je ergens naartoe gaat. Ik ga liever met niet al te hoge verwachtingen en dat het dan positief uitpakt, in plaats van met hooggespannen verwachtingen en dat het dan tegenvalt.![]()
Helemaal mee eens.quote:Mijn grootste bron van ergernis is trouwens bediening. Als die slecht is, moet ik moeite doen om mijn avond niet te laten bederven.
Die schaar ik tegenwoordig onder fast-food, leuk met kleine kinderen maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:15 schreef Yankee het volgende:
Welke restaurants in Groningen hebben een slechte bediening volgens jullie? Op nummer 1 staat voor mij absoluut Italia, slechter dan dat kan niet
Ik moet zeggen dat ik er ook al jaren niet meer geweest ben. Maar ik vond het toen iig altijd erg Oost-europees aandoen.Ik hou er ook gewoon niet van dat alles al op je bord ligt zodat alles naar elkaar smaakt. Geen idee of je tegenwoordig wel losse bakjes met aardappeltjes en groente krijgt?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:37 schreef Plasterk het volgende:
[..]
dikke onzin, mss dat de aardappeltjes een keer te vet waren.
De knoflooksaus is![]()
Pepersteak, welke mijn favoriet is![]()
Aardappeltjes zijn ook(ligt er wel een beetje aan wie in de keuken staat)
Ongetwijfeld. En dat is ook prima te begrijpen hoor.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Zou het ook liggen aan het relatief grote studentenaandeel van de bevolking? Studenten zijn natuurlijk niet kritisch.
Er zit er volgens mij nog ééntje. Maar die is eraan gelieerd. Verder zou ik het eigenlijk niet weten. Ik weet wel een hele goede in Caïro.quote:Die Japanner aan de Grote Markt, die kan dus van mijn lijstje? Is er in Groningen een Japans restaurant dat wel door de (jouw) beugel kan?
Herkenbaar hoor.quote:En nee, ik stuur nooit wat terug. Ik zou niet durven. We vonden het al heel wat dat we destijds wél geklaagd hebben over de bediening in Kokanje. Mijn moeder was erbij en die sprak er schande van dat we geklaagd hadden. Weet je ook direct hoe ik in dat aspect ben opgevoed.
italia is idd een ramp vooral als je met een groep komt. de laatsten krijgen hun eten als de eersten het op hebben(of koud als ze wachten)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:15 schreef Yankee het volgende:
Welke restaurants in Groningen hebben een slechte bediening volgens jullie? Op nummer 1 staat voor mij absoluut Italia, slechter dan dat kan niet
Heb er 2 x gegeten en 2 x was het prima (niet het beste japans wat ik ooit gehad heb, dat was in Indonesië), is al wel weer een tijd geleden. Wat ik ook wel goed vond was Fuji-tei maar die ervaring is ook niet erg recent.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Zou het ook liggen aan het relatief grote studentenaandeel van de bevolking? Studenten zijn natuurlijk niet kritisch.
Die Japanner aan de Grote Markt, die kan dus van mijn lijstje? Is er in Groningen een Japans restaurant dat wel door de (jouw) beugel kan?
Jij bent niet geschikt voor een eetcafé blijkt wel.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:27 schreef maok het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er ook al jaren niet meer geweest ben. Maar ik vond het toen iig altijd erg Oost-europees aandoen.Ik hou er ook gewoon niet van dat alles al op je bord ligt zodat alles naar elkaar smaakt. Geen idee of je tegenwoordig wel losse bakjes met aardappeltjes en groente krijgt?
Heb bij Napoli wel eens meegemaakt dat we zomaar stokbrood kregen, waar we later wel voor moesten betalen.. En dat de pizza's van ons op bij een tafel naast ons werden bezorgd. Vervolgens moesten wij weer 'n ronde wachten aangezien die mensen naast ons al begonnen te etenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef loecje het volgende:
[..]
italia is idd een ramp vooral als je met een groep komt. de laatsten krijgen hun eten als de eersten het op hebben(of koud als ze wachten)
aan de zuiderdiep zit ook een pizzeria die er wat van kan. veel te vol, nog ff snel een tafeltje ergens tussen proppen want zo kunnen er weer 2 mensen extra zitten. we wouden daar ff snel een pizza eten. dan komen ze dingen brengen die je niet besteld(extra salade, tussengerecht enz) maar wel moesten betalen. en een van de bediening gooide ook nog iets over onze tafel heen. gelukkig waren we toen net klaar met eten en zijn we heel snel weg gegaan.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik zou ook niet gauw klagen.
Wat was de druppel?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Land van Kokanje heb ik eerder nog aangeraden. Na een desastreuze lunch* in februari ga ik daar voorlopig niet meer naar terug.
*Vieze glazen, bediening liet ons eten vallen (het duurde daardoor nog langer) en het bestelde drinken bij het serveren van het eten kwam pas toen we al lang en breed waren uitgegeten. Ik heb me kapot geërgerd.
Dat vind ik ook. Lekker eten, maar een rare sfeer. Vind de bediening ook raar.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:56 schreef Duderella het volgende:
Brussels Lof vind ik niet zo'n leuke sfeer hebben. Zal persoonlijk zijn, en ik weet ook niet wat het precies is. Wel mooie ingrediënten gebruiken ze!
Fuji Tei en Smile Sushi (afhalen/bezorgen) zijn beiden wel goed, prima kwaliteit, maar niet bijzonder ... volgens mij zit in Groningen niet één Japanner die echt goddelijk is...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb er 2 x gegeten en 2 x was het prima (niet het beste japans wat ik ooit gehad heb, dat was in Indonesië), is al wel weer een tijd geleden. Wat ik ook wel goed vond was Fuji-tei maar die ervaring is ook niet erg recent.
Wij hebben ook nog nooit slechte ervaring gehad met Macedonië. Wij vinden het een van de beste in de stad!quote:Op maandag 22 september 2008 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daarom is het een eetcafe en goedkoop
[..]
Nog nooit een slechte ervaring gehad daar maar mischien is dat omdat ik de eigenaar goed ken.
Moet je trots op zijn, die penose-figuur.quote:Op maandag 22 september 2008 16:52 schreef Chewie het volgende:
Nog nooit een slechte ervaring gehad daar maar mischien is dat omdat ik de eigenaar goed ken.
Wat vreselijk!quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:26 schreef marckvandijk het volgende:
Ik heb een keer gegeten bij de BENZ in de poelstraat. Je eet in echte bedoeïnentent op de grond met allemaal kussentjes. Het eten is niet duur en je hebt de mogelijkheid om een waterpijp erbij te bestellen. Tevens voorzien van Oosterse? muziek.
Een echte aparte ervaring en echt helemaal anders dan wij Nederlanders gewend zijn. Soms is er zelfs een show van een buikdanseres, tevens kan je haar ook bestellen bij je tafel
Ach ja waarom niet, zijn restaurant zat toen tegenover mijn werk in de peperstraat en aangezien wij veel kleingeld hadden kwam hij daar vaak wisselen (en spelen).quote:Op maandag 17 mei 2010 16:04 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Moet je trots op zijn, die penose-figuur.
Ik heb daar ook wel eens gegeten. Ik vond vooral de omgeving en de waterpijp aan het einde leuk, het eten was ik niet zo gecharmeerd van. Maar voor een personeelsavondje ofzo is het wel geschikt, je zit lekker bij elkaar, kan je tenminste met iedereen kletsen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:26 schreef marckvandijk het volgende:
Ik heb een keer gegeten bij de BENZ in de poelstraat. Je eet in echte bedoeïnentent op de grond met allemaal kussentjes. Het eten is niet duur en je hebt de mogelijkheid om een waterpijp erbij te bestellen. Tevens voorzien van Oosterse? muziek.
Een echte aparte ervaring en echt helemaal anders dan wij Nederlanders gewend zijn. Soms is er zelfs een show van een buikdanseres, tevens kan je haar ook bestellen bij je tafel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |